Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVandaag blijf ik nuchter

Vandaag blijf ik nuchter

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er wordt gezegd 'dag per dag', dus vandaag kies ik ervoor om niets te gebruiken.

Wellicht zijn er hier meer mensen die wel eens een dag helemaal nuchter zijn? Ik hoop dat we wat steun kunnen vinden aan elkaar :)
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik voel me best duf vandaag, maar iig trots dat ik nog geen lijntje, wijntje of pilletje heb gepakt. Hopelijk voelt het in m'n hoofd binnenkort weer een beetje opgeklaard

Ik wens jullie allemaal een fijne dag:kissingheart:
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb het toch best wel moeilijk, 1 rosétje moet kunnen toch?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
missPanda zei:
Heb het toch best wel moeilijk, 1 rosétje moet kunnen toch?
Klik om te vergroten...
Tja ik vind van wel al helemaal in het weekend. Ben vandaag ook (op 2 Rose na) nuchter: )
Wat maakt het moeilijk ? Niks te doen of gewoon zin in iets ?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
missPanda zei:
Heb het toch best wel moeilijk, 1 rosétje moet kunnen toch?
Klik om te vergroten...
Als je echt nuchter wilt blijven zul je sterk moeten zijn en dus ook niet 1 wijntje nemen. 1 wordt er vaak 2, 2 worden er 3, etc. En ook al houd je het wel bij 1, nuchter ben je niet meer.

Kan me best voorstellen dat het moeilijk is hoor, zeker in het weekend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het blijft moeilijk als je er steeds 'nog maar eentje' blijft nemen.


Aparte definitie van nuchter trouwens Tijdloos.:confused:

Dan ben ik ook nuchter (op die 1p-lsd na dan he :smirk: )
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet niet zo goed of ik t beste met alles in 1 keer kan kappen, of bv eerst met de sosa en dan benzo's afbouwen. En alcohol, dat blijft gewoon lastig omdat iedereen t overal voor je neus houdt en ik mensen met lekker drankje op terrasje zie zitten enzo
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Tja ik vind van wel al helemaal in het weekend. Ben vandaag ook (op 2 Rose na) nuchter: )
Wat maakt het moeilijk ? Niks te doen of gewoon zin in iets ?
Klik om te vergroten...

Als iemand verslaafd is aan alcohol vind ik dit echt heel slecht advies....
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mudita zei:
Als iemand verslaafd is aan alcohol vind ik dit echt heel slecht advies....
Klik om te vergroten...

Wist niet dat drank de boosdoener is/ Was bij @missWappie. De dag goed doorgekomen?
P
PeacemakerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met mate mag wel zeker af en toe :wink:
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tijdloos zei:
Wist niet dat drank de boosdoener is/ Was bij @missWappie. De dag goed doorgekomen?
Klik om te vergroten...

Kan ik begrijpen, zoals ik het lees zijn de drie dingen in haar/zijn 2e post allemaal boosdoeners.
m
marcLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik drink de laatste maanden te veel bier nu het verlof is kan dit oplopen tot 24 jupilers
daarbij neem ik dat nog slaapmedicatie een slaappil en een doorslaper
vandaag niets gedronken zweten beven ongemakkelijk voelen hoop dat bij en dag of twee beter wordt
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik doe niet mee met stoppen:blush:
Ben al jaren elke dag onder invloed en heb t ook gewoon nodig om te kunnen functioneren.
Maar petje af voor iedereen die t lukt om te stoppen met middelengebruik!
m
marcLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik last aan mijn maag van al die drank en graving dat is ook de reden om te stoppen
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
marc zei:
ik last aan mijn maag van al die drank en graving dat is ook de reden om te stoppen
Klik om te vergroten...
Sterkte ermee Mark! Het is niet makkelijk te stoppen, de craving is groot.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#16
missWappie zei:
Weet niet zo goed of ik t beste met alles in 1 keer kan kappen, of bv eerst met de sosa en dan benzo's afbouwen. En alcohol, dat blijft gewoon lastig omdat iedereen t overal voor je neus houdt en ik mensen met lekker drankje op terrasje zie zitten enzo
Klik om te vergroten...

Heel begrijpelijk, maar wat helpt (bij mij dan) is om verder te denken dan het moment dat je zin hebt en verder te denken dan het eerste wijntje. Wat gbeurt er na het eerste wijntje? Meer wijntjes. Door meer wijntjes word ik onrustig. Als ik onrustig ben wil ik een lijntje en ook roken. Als de lijntjes op zijn wil ik weer een wijntje om te relaxen en kan ik niet slapen. Als ik niet kan slapen wil ik een benzo. Als ik die op heb ga ik slapen en word ik wakker met een rotgevoel en moet ik weer van voor af aan beginnen. Als je het eerste wijntje niet pakt, zakt de sterkste drang (3 minuten) snel weg.

Ik ga wel iets anders doen in de tijd dat ik anders had zitten drinken o.i.d. Wandelen, sporten, natuur werkt helend! Ik ga ook vaker even kringlopen. Een leuk topje of jurkje vinden voor weinig (dat geld was je ook kwijt als je wel had toegegeven aan je zin in wappie zijn) en dat zien als een beloning voor jezelf. Met een goedkoop treinkaartje van het kruidvat ofzo even naar een andere stad. En nieuwe dingen ondernemen is ook erg fijn!!! Je geest is gewend aan bepaalde prikkels, nieuwe dingen ontdekken (museum, stad, plekken in de buurt, ga gewoon eens een stuk fietsen op de bonnefooi) geeft nieuwe prikkels waar je geen kater van hebt.

Succes meid!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."