Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicke

Afkicke

53 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
lotske1984- zei:
Ja ergens wil ik het ma ergens ook nie..toen ik gestopt was was ik altij moe geraakte nie vooruit bijna..en daar ben ik bang voor..
Klik om te vergroten...

Denk dat elke verslaafde ergens wel wil en dan weer niet wil. Geef het een kans en ook voor langere periode. Toen ik afkickte van wiet en alle andere middelen die ik dagelijks combineerde deed ik de eerste maand half ook middagdutjes en was de vermoeidheid groot. Je kan dit misschien niet vergelijken met een jarenlange speedverslaving maar ik wil je meegeven dat je moet doorzetten. Als je lang genoeg volhoud zonder gebruik of herval merk je zo dat je lichaam zichzelf hersteld. Breuken helen, zieken genezen dus iemand in afkickfase voelt zich na bepaalde tijd ook weer fit :handok:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Acceptateer die maand dat je ver.... bent
Maar tis niet enkel stoppen je moet je leven anders indelen.
Goed nadenken met wie je afspreekt
Heel je huis leeghalen jwa zakjes buisjes ga zo naar door
Na speed verslaving viel ik in een gat
Nergens zin in.
Moe
Zag niemand meer.

Door die acceptatie en doorzetten was ik 9 jaar clean

Moet zeggen ben in wel in een relatie geweest die tijd
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja en relatie is een grote ondersteuning he..ja gaat dingen samen doen enz..bijna geen vervelling..
Maar hoe kun je dat accepteren en doorzetten..
Nergens zin in hebbe..
Moe..
Je zag niemand meer..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekZ zei:
Denk dat elke verslaafde ergens wel wil en dan weer niet wil. Geef het een kans en ook voor langere periode. Toen ik afkickte van wiet en alle andere middelen die ik dagelijks combineerde deed ik de eerste maand half ook middagdutjes en was de vermoeidheid groot. Je kan dit misschien niet vergelijken met een jarenlange speedverslaving maar ik wil je meegeven dat je moet doorzetten. Als je lang genoeg volhoud zonder gebruik of herval merk je zo dat je lichaam zichzelf hersteld. Breuken helen, zieken genezen dus iemand in afkickfase voelt zich na bepaalde tijd ook weer fit :handok:
Klik om te vergroten...
Vind het ook klote dat je bij komt als je stopt mee speed..nu blijf ik op mijn gewicht..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
lotske1984- zei:
Vind het ook klote dat je bij komt als je stopt mee speed..nu blijf ik op mijn gewicht..
Klik om te vergroten...

Gaan fitnissen of een sport zoeken...
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
lotske1984- zei:
Ja en relatie is een grote ondersteuning he..ja gaat dingen samen doen enz..bijna geen vervelling..
Maar hoe kun je dat accepteren en doorzetten..
Nergens zin in hebbe..
Moe..
Je zag niemand meer..
Klik om te vergroten...
Ik zag niemand meer indd
Maar was niet depri of lichamelijk kapot
En dat was me echt meer waard
Was vel over bot
Gele huid
Rare ogen etc
Dronk btw ook niet
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekZ zei:
Gaan fitnissen of een sport zoeken...
Klik om te vergroten...
Ga ik daar de energie voor hebben dan en zin..is al meer dan 12 jaar geleden dat ik nog gesport heb..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Liefhebbertje zei:
Ik zag niemand meer indd
Maar was niet depri of lichamelijk kapot
En dat was me echt meer waard
Was vel over bot
Gele huid
Rare ogen etc
Dronk btw ook niet
Klik om te vergroten...
Vant stoppen vel over bod..gele huid en rare ogen.?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
lotske1984- zei:
Ga ik daar de energie voor hebben dan en zin..is al meer dan 12 jaar geleden dat ik nog gesport heb..
Klik om te vergroten...

Het begint bij 1 keer per week. Zo heb ik dat ook geleerd in opname. Gewoon 1 uur op een week lopen, voetballen,... Was best vermoeiend maar na enkel weken kreeg ik er meer en meer zin in... je moet jezelf ook wat pushen. Als je denkt ik heb geen zin of kan het niet en je doet niets blijf je ver van positief resultaat. Heft in handen nemen en gewoon doen!
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekZ zei:
Het begint bij 1 keer per week. Zo heb ik dat ook geleerd in opname. Gewoon 1 uur op een week lopen, voetballen,... Was best vermoeiend maar na enkel weken kreeg ik er meer en meer zin in... je moet jezelf ook wat pushen. Als je denkt ik heb geen zin of kan het niet en je doet niets blijf je ver van positief resultaat. Heft in handen nemen en gewoon doen!
Klik om te vergroten...
Zie er allemaal zo tegen aan he..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
lotske1984- zei:
Zie er allemaal zo tegen aan he..
Klik om te vergroten...

Begrijpelijk en daar ligt de basis. Meer tegen jezelf zeggen dat je moet en het wel moet zien zitten. Is een opname geen betere optie met begeleiding en positieve input?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekZ zei:
Begrijpelijk en daar ligt de basis. Meer tegen jezelf zeggen dat je moet en het wel moet zien zitten. Is een opname geen betere optie met begeleiding en positieve input?
Klik om te vergroten...
En had je dar ook dat je rond 20-21 uur bed lag.?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
lotske1984- zei:
En had je dar ook dat je rond 20-21 uur bed lag.?
Klik om te vergroten...

Ik was na het ontbijt al terug moe om 9u. 14u in de middag deed ik meestal een middagdutje en idd 9/10 uur was ik alweer moe maar sliep wel minder goed in de nacht. Probeer een vast ritme aan te houden scheelt ook al veel en als je moe bent is dat een teken dat je lichaam de rust nodig heeft om te herstellen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Idd Psy! Ritme en regelmaat, klinkt ouderwets maar het werkt echt. Jezelf "dwingen" tussen een bepaalde tijd naar bed te gaan en ook een bepaalde tijd op te staan. En sta jezelf bv toe dat je overdag niet slaapt of ook op een vast tijdstip. Niet gaan slapen als je tussentijds moe word, want dan slaap je nachts weer niet goed. Regelmatig eten en sporten, dat helpt echt. Als je na het stoppen alsnog blijft "hangen" en "niksen" verbrand je geen energie en is er ook geen reden om op tijd te gaan slapen. Succes!
Probeer het idd een langere tijd dan merk je echt heel veel verschil in je gemoedstoestand.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja dat is mijn probleem he ik verveel mij meestal in afkickcentrun en dan slaap ik overdag zou nie moge he..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
lotske1984- zei:
Ja dat is mijn probleem he ik verveel mij meestal in afkickcentrun en dan slaap ik overdag zou nie moge he..
Klik om te vergroten...

Kan hier wel van meespreken dat in belgie de afkickcentra iets minder goed voorbereid zijn qua dagbesteding. Waar ik zat regelmatig een hele middag geen therapie.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
PsyTekZ zei:
Kan hier wel van meespreken dat in belgie de afkickcentra iets minder goed voorbereid zijn qua dagbesteding. Waar ik zat regelmatig een hele middag geen therapie.
Klik om te vergroten...
Waar ben je geweest.?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Liefhebbertje zei:
Nee juist tijdens gebruik
Daarna voelde ik me zoveel beter
Klik om te vergroten...
Aaah ok dacht al..:relaxed:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
lotske1984- zei:
Waar ben je geweest.?
Klik om te vergroten...

Afkickafdeling in az groeninge
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekZ zei:
Afkickafdeling in az groeninge
Klik om te vergroten...
Ik ben in broeders allexiaenen in tienen geweest..nu zou ik naar broeders allexiaen boechout gaan..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."