Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer kun je zeggen dat je verslaafd bent

Wanneer kun je zeggen dat je verslaafd bent

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb precies hetzelfde als jij een dikke maand anderhalve maand terug. Heb hier ook een topic over gemaakt. Zoals exceptional insight al zegt, als je de vraag al stelt ben je idd al op het randje, of er net over.. ik weet verder niet hoelang en hoeveel je gebruikt per week. Maar als je het nu al inziet is er nog niets verloren en kan je je gebruik zeker terug schroeven. Ik had na twee weken als flink minder zin/craving naar het spul. Gwn even volhouden. Probeer eerst met twee weken niets en je zal zelf zien dat je er al wat meer afstand van kunt nemen.


Mss een goede tip is: als je zin krijgt in het spul gelijk aan alle negatieve kanten denken: niet kunnen slapen, de kostprijs, de comedown en elk gebruik is het eigenlijk niet waard.

Succes
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor mij is verslaving een geestelijke obsessie om het desbetreffende middel zoveel mogelijk te kunnen gebruiken.

Kenmerken van verslaving zijn:
- meer gebruiken dan je wou
- alleen gebruiken
- steeds meer redenen verzinnen om te gebruiken
- school en werk lijden onder je gebruik
- je liegt en manipuleert om te kunnen gebruiken
- niet kunnen stoppen als je gebruikt.

Het is een soort allergische reactie van ons brein/lichaam op middelen die ons een goed gevoel geven. Verslaving discrimineerd niet, het komt in elke laag van de bevolking voor.
Zwart, rijk, arm, wit het maakt niet uit.

Ik dacht zelf 1 dosis GHB te kunnen nemen 2 maanden terug ongeveer. Die ene dosis doorgetrokken tot ik werd opgenomen in de detox met alle gevolgen van dien. Ik kom gewoon niet meer stoppen. Werk en school ben ik nu afwezig, relaties met naasten zijn geschaad en m'n toekomst is weer onzeker. Ik weet het nu in ieder geval zeker. Ik ben verslaafd.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een goed begin is natuurlijk : Ben ik al verslaafd ....erover nadenken en de vraag stellen kan nooit kwaad.

Maar de regel is ongeveer wel zo: Als je 7 dagen zonder de substantie goed functioneert dan mag je niet klagen. Als je na 24 uur alweer zondigt heb je een probleem.
Kijk ik was verslaafd aan de THC maar omdat ik arm ben ben ik ermee gestopt. Dat was niet makkelijk kost me wel 2 wel weken slaap maar ik verpats niet mijn TV voor 3 gram hasj ook ga ik niemand beroven, noch pijp ik oude mannetjes voor 50 eu. ( ik heb wel een professionele jus orange pers te koop :stoned: )
Ik heb er vrede mee dat het nu even niet meezit dus blow ik niet meer.
Ja ik zal altijd verslaafd blijven in mijn geest maar ik verkoop niet mijn ziel en behoud mijn zelfwaarde op hoog niveau.

Ben ik een junk ? Nee ..... en ja het is en blijft een moeilijke vraag.

:hearteyes:
C
ChevyNLLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo mensen, dit is mijn eerste post, ik gebruik wel eens drugs en dan meestal harddrugs (cocaïne, mdma, xtc)
En dan het meeste cocaïne, maar wanneer kun je zeggen dat je verslaafd bent, of is het meer iets wat je zelf gewoon niet in de hand hebt.
Ik merk namelijk aan mezelf dat het zeer makkelijk is om weer te gebruiken en ook al een paar keer alleen doordeweeks, alleen ik merk dat ik het zelf goedpraten.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt alsof je dat nu zeker kan zeggen. Als ik jou was zou ik nu het nog redelijk makkelijk gaat stoppen of afbouwen / minderen. Is je financiële status er ook (negatief) door beïnvloed ? Relaties , werk etc?

Succes wat voor mij goed uitpakt is sporten/hobby.

Greets
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat lijkt me een nutteloze vraag.

Het is toch niet interessant of je volgens de definitie van de dikke vandale verslaafd bent of niet. Wat interessant is, is wat je gebruik betekend voor jou op dit moment en als de trent in je gebruik doorzet, de toekomst.

En dat lijkt me duidelijk, wanneer je het steeds meer gaat gebruiken, excuses voor jezelf verzint om het goed te praten, dan is er een goede reden om daar iets aan te gaan doen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je jezelf deze vraag moet stellen, zit je al op het randje.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Als je jezelf deze vraag moet stellen, zit je al op het randje.
Klik om te vergroten...

Oeh diep, je hebt zeker gelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."