Wat je zegt zie ik zeker niet aan voor gezeik! Ik waardeer het juist dat je de tijd neemt om te reageren
![:confused:]()
mile:
Chill, het is allemaal ook niet zwart wit allemaal maar soms moet je de nuancering aan andere mensen over laten om het door te laten dringen.
Ik heb mezelf wel weer vol gepropt met de dex.. en probeer mezelf over te halen om nu voor vandaag te stopen met deze dex binge maar de drang om gewoon 'nog één laatste dosering' te nemen of 'nog één lagere dosering te nemen om te taperen voor de crash'. Zit vandaag inmiddels op 55mg, kan nog gaan stijgen!
Ik gebruik zelf nu al zo'n 6 jaar amfetamine gerelateerde middelen meer dagen wel dan niet, op voorschrift methylfenidaat (/ritalin) en dexamfetamine maar ook gelijkende middelen zoals ethylfenidaat en 2-FMA. Het heeft voor mij lang geduurd voordat ik het gebruik hiervan een beetje gestructureerd had.
Recent had ik nog een dexamfetamine recept tijdens mijn stageperiode heb ik vrijwel iedere dag zo'n 50mg gebruikt. 2-FMA komt voor mij in de buurt maar dexamfetamine blijft gewoon een zeer prettige stimulant, mijn persoonlijke favoriet. Ik prefereer dexamfetamine boven racemaat/normale amfetamine en cocaïne, spul gaat er als snoepjes doorheen voor mij, normaal wordt het ook niet zo snel voorgeschreven.
Op een gegeven moment heb ik gewoon heel sterk regels in mijn systeem gebouwd hiervoor. Bijvoorbeeld maximaal 25mg per keer (hou er rekening mee dat ik hoge tolerantie heb), minimaal 2,5 uur tussen doseringen houden. Uiterlijk 17:00 mijn laatste dosering zodat het mijn nachtrust niet in de weg komt. Ik noteer al mijn inname momenten in een lijstje op mijn mobiel zodat ik mijn gebruik concreet kan maken. En als het kan op dagen dat ik relatief veel gebruik probeer ik op z'n minst een korte wandeling te maken. Fatsoenlijk voedsel staat ook wel hoog voor me (bv. geen toegevoegde suikers).
In de afgelopen 6 jaar, met uitzondering van het eerste jaar, heb ik stimulanten ook vrijwel alleen voor functionele doeleinden gebruikt en dus niet recreatief. Ik heb vrijwel nog nooit een vinger opgetild voor mijn studie zonder stimulanten, ik weet niet hoe blij ik daar mee moet wezen aangezien ik er hierdoor sterk afhankelijk van ben maar door het enkel functioneel toe te passen blijft het wel constructief en rendabel. Ik heb genoeg andere middelen recreatief gebruikt hoor, maar stimulanten gebruik ik niet om te slapen plat uitgelegd.
Voor mij is de associatie van stimulanten en feesten nooit echt gelegd en zodra ik klaar ben met werk ben ik blij dat ik een weekje rust kan nemen zonder stimulanten te hoeven gebruiken. Mensen zijn nou eenmaal een stuk instinctiever dan ze vaak willen toegeven, stoppen of minderen met gebruik is geen kwestie van wilskracht maar een kwestie van ezelsbruggetjes. Als je bijvoorbeeld niet noteert wanneer je wat gebruikt ga je geheid de helft van je gebruik vergeten, zo werkt dat voor iedereen. Als je middelen binnen handbereik hebt ga je ze sneller gebruiken dan wanneer je er eerst voor naar de winkel moet, etc.
Benzodiazepines verneuken je slaap trouwens keihard op de lange termijn, wanneer mensen met slaapproblematiek therapie hiervoor volgen is het verplicht om eerst benzodiazepines gebruik af te bouwen. Daar moet natuurlijk ruimte voor wezen maar je levert uiteindelijk meer in dan dat je terug krijgt van het gebruik van benzodiazepines. Ik heb mijn leven vrijwel alles misbruikt dat er te misbruiken valt inclusief opiaten maar GABA gerelateerde rotzooi blijf ik vanaf, zodra iets mijn slaapkwaliteit begint te verneuken weet ik dat ik er beter vanaf kan blijven.
Ik weeg ook maar iets van 73/75k en ben 1,96m
Sprietje, misschien eens een kookhobby beginnen jij. :P
60mg Temazepam genomen met om de 30 minuten een 20mg totdat ik dacht soort van in slaap te kunnen komen. Bijna de hele nacht m'n hart voelen bonken maar wel met een kalm gevoel
Mja, dat is het ding met benzodiazepines, op het begin is een lage dosering genoeg om je KO te leggen maar de tolerantie voor het slaapverwekkende effect bouwt veel hoger op dan tolerantie voor de angstremmende/recreatieve effecten. Benzodiazepines worden ook meer verslavend hierdoor wanneer je ze lange termijn gebruikt, op een gegeven moment merk je de prettige alcohol gelijkende effecten zonder dat je in slaap valt.
Ok sorry die lappen tekst zijn waarschijnlijk zo onduidelijk als de pest..
Oefening baart kunst, alles op zijn tijd.
ik zit de laatste weken op doseringen van 10mg ipv 5mg per keer (om de 2 uur, soms anderhalf uur..) en ik stapel wel eens kleinere doseringen tussendoor, wat ook wel ongelofelijk gevaarlijk zou zijn.
Mhua, ik kreeg dexamfetamine capsules van 10mg per stuk afgelopen maand mei, maar goed, heb wel een paar jaren tolerantie opgebouwd natuurlijk. Weeg trouwens zo'n 80-82kg, 1.81m, als ik optimaal gezond leef (geen alcohol, snelle koolhydraten, voldoende beweging, etc) zou dat zo'n 78kg wezen denk ik.
het liefst tot ik weer terug ben bij 'normale saaie ik.'
Og, kan ook wel eens prettig wezen om niet bipolair door het leven te gaan hoor, zodra je een maand niets hebt gehad denk je waarschijnlijk bij jezelf: 'tering, wat een energie en vreugde'.
![:tongueout:]()
Het is sowieso al de moeite om te proberen puur om te zien of je het kunt en hoe het anders zou wezen.
Waarschijnlijk ben ik dan ook wel weer redelijk 'normaal en saai', maarja.. saai, klote en nergens zin in hebben is niet leuk dus ik doe het eigenlijk puur om zoveel mogelijk van die dex troep op te sparen voor 'speciale dagen'.
Ik heb ook altijd dexamfetamine te weinig.
Het is mijn 'heroïne'.., krijg er soms zo'n enorme rust van in m'n hoofd.. zo voelt het soms wel iig
Denk dat benzodiazepines maar vooral Phenibut meer weg heeft van heroïne, Phenibut is verslavender dan benzodiazepines en dexamfetamine, je moet er alleen nog achter komen, gnegne. Voor de meeste mensen voelt dexamfetamine zeer rustgevend, voor mij ook.
Zo, nou inmiddels ga ik nu richting het uitwerken van de high en hoop dat ik niet TOCH ga herdoseren.
'Stimulanten taper' is bullshit trouwens en heeft echt geen meerwaarde als je het mij vraagt, maakt het enkel erger, dat je het zwart op wit hebt, maar je komt er nog wel achter.. xD
Ik heb in het verleden ook vaak mijn stimulant dip geblust met andere middelen zoals alcohol en dissociatieven, het is menselijk, maar goed, zit natuurlijk weinig logica achter..
Sorry, ik plamuur dit forum weer eens vol met de zelfde shit, heb hier nu zelfs een gesprek gehad met mijzelf.
Geen excuses nodig, daar is dit forum voor en het heeft meer meerwaarde dan je denkt, beetje referentiekader doet soms wonderen.
Ben weer één van die talloze personen die hetzelfde doet, telkens, opnieuw, hetzelfde doen.. er gaat op deze bekende manier niets veranderen dat ik WIL dat er gaat veranderen.
Daar zijn we mensen voor, als je iets wilt leren in het leven moet je soms flink op je bek gaan.
Ik weet heus wel welke mensen ik moet vragen, echt wel.. ik woon begeleid, er lopen om mij heen elke dag, de hele dag, mensen rond die mijn situatie een STUK veiliger kunnen maken. Ik hoef maar ÉÉN van de begeleidsters te vragen om hulp.
Open communicatie werkt vrijwel altijd beter maar het is absoluut niet vanzelfsprekend, het is heel zelf confronterend en vraagt op de korte termijn veel zelfopoffering. Ik zelf heb ook in het verleden veel achtergehouden qua middelenmisbruik, veel gelogen over opiaatgebruik tegen mijn vriendin waarmee ik samen woon(de). Dat is ook niet iets dat vanzelfsprekend van de een op de andere dag kan omslaat al willen sommige mensen je doen geloven dat dit normaal is. Gewoon eerlijk en niet te hard tegen jezelf wezen, ik krijg ook een beetje de indruk dat je door je gebruik nogal schommelingen ervaart waardoor het wat gewichtiger aanvoelt allemaal.
Een hartaanval op jou leeftijd is in ieder geval onwaarschijnlijk, angst voor een hartaanval is een van de vaakst gemelde angsten, je bent niet de enige, ik zou eerder denken dat het wel mee valt.
Ik wil niet de rest van m'n leven chronische ernstige pijn ervaren.. of een pijnlijke dood weet je wel.
Goede vriend van me heeft zichzelf van kant gemaakt grotendeels omdat de benzodiazepine afkick hem teveel werd, het is makkelijk te onderschatten denk ik.
Dit is echt dom, valt iemand toevallig al iets op aan deze post wat misschien een voorteken kan zijn
voor een opkomende psychose? (niet echt serieus maar toch, misschien wel serieus? xD)
Ik heb meer het idee dat je (benzodiazepine) afkickverschijnselen ervaart waardoor je angstiger wordt, je hebt het zelf waarschijnlijk al bedacht maar een poosje minder middelen is misschien een goed idee. Probeer voor jezelf (mocht daar ruimte voor wezen) concreet te maken hoe je dit wilt realiseren en tegen welke tijd je wat bereikt hoopt te hebben.
Als je nog vragen hebt of gewoon iets kwijt wilt hoef je het vooral niet te laten mocht dat je prettig lijken, ik reageer in ieder geval vroeg of laat wel ergens.