Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine en cocaine verslaving

Ketamine en cocaine verslaving

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
k
ketaensosLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey ik zit nu 4 weken iedere dag aan de sos ( minstens 0,5-1g per dag)en aan de ketamine ( minstens 0,5 tot 2g per dag)
Kan iemand mij de risico’s vertellen als ik hiermee doorga?
Heb soms wel dat ik teveel pak dat ik dat merk aan mijn lichaam maar dan stop ik ook gelijk voor 1/2 dagen. Het enigste echte probleem nu is dat mijn neus echt snel kapot gaat en dat ik een onsteking heb gekregen bij mijn tanden
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verslaving, straks moeten afkicken van 2 soorten drugs (=hel), hart en vaat klachten, depressieve mentale klachten, slaapproblemen, blaas en plas problemen, lever/nier schade, maagklachten, geld problemen, relatie/sociale problemen. En ga zo maar door....
Beter stop je met beide...
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#3
ketaensos zei:
hey ik zit nu 4 weken iedere dag aan de sos ( minstens 0,5-1g per dag)en aan de ketamine ( minstens 0,5 tot 2g per dag)
Kan iemand mij de risico’s vertellen als ik hiermee doorga?
Heb soms wel dat ik teveel pak dat ik dat merk aan mijn lichaam maar dan stop ik ook gelijk voor 1/2 dagen. Het enigste echte probleem nu is dat mijn neus echt snel kapot gaat en dat ik een onsteking heb gekregen bij mijn tanden
Klik om te vergroten...
Ik heb ook een coke verslaving en die ontstekingen bij tanten en tandvlees komen mij bekend voor. Het heeft mij erg geholpen om een tijd lang elke dag na het tandenpoetsen te spoelen met mondwater. Vaak zit daar alcohol in en dat kan wel ff pijn doen in je mond maar na een tijdje zul je merken dat de ontstekingen minder worden.
Pijn in de neus heb ik alleen last van als hij erg droog is, bijvoorbeeld in de ochtend na het slapen of op de fiets ofzo als er veel wind is. De lucht in huis en vooral in je slaapkamer moet niet te droog zijn voor je neus. Ik merk zelf dat ik in de winter veel meer last heb van die klachten omdat de verwarming voor droge lucht zorgt.

Het is al heel goed dat het je lukt om 1 of 2 dagen te stoppen met gebruiken! De cravings zijn die eerste dagen het ergste. Probeer afspraken met jezelf te maken. Probeer of het je lukt om een week lang te stoppen en niet toe te geven aan cravings.
Stoppen lukt alleen als je het zelf echt heel graag wilt. En houd bijvoorbeeld 1 of meerdere punten in je hoofd die voor jou persoonlijk erg belangrijke redenen zijn om te stoppen. Die kun je ook gebruiken als motivatie als je een terugval zou krijgen.
Ik zit zelf momenteel ook in een terugval. Het langst wat me ooit gelukt is om te stoppen was acht weken. Je zult meerdere terugvallen kunnen krijgen, laat je daardoor niet ontmoedigen!
Zoals @De Dunne al zei brengt de drugs veel schade aan je lichaam, geest en sociale en financiële situatie. Als je verslaafd bent lijkt de drugs een heel belangrijk iets in je leven maar eigenlijk verpest het gewoon je leven uiteindelijk.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ketaensos @SneeuwSnuiver
Alle succes met het overwinnen van jullie verslavingen!

Een vroegere vriend van me is ook verslaafd aan coke. Uiteindelijk veranderde z’n persoonlijkheid er helemaal door. Doodzonde en een ware hel voor zichzelf en z’n omgeving.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ketaensos, keta en sos samen is echt finest voor je neustussenschot. Bij mij tenminste.

Letterlijk alle keren dat ik ze tegelijk heb gebruikt is m'n neus naar de. Gegaan. Zal misschien niet puur en alleen aan de coke liggen, maar wel erg toevallig. Had na anderhalf jaar dagelijks ketamine gebruik nog een perfecte intacte neus - tot de keer dat ik ze samen gebruikte en elke keer weer raak met het tussenschot.

Al doorverwezen naar de KNO maar ben bang dat ze me niet (of minder goed) helpen ivm de oorzaak van het gaatje dus ben maar niet komen opdagen haha :kissing: wil niet dat big brother weet dat ik er aan hang dus bedenk nog even een goede smoe.... rede voor de oorzaak heheh. En da's best limited/lastig.

Raad je echt aan om te stoppen mocht je de wilskracht ervoor hebben. In ieder geval met het tegelijk gebruiken, al kan ik geen voorkeur geven op 't gebied van je leven en lichaam kapot maken.

Lichaam lijd 't zwaarst onder de keta, maar eer je dat door krijgt is de schade er sowieso en geef je er waarschijnlijk niet zo heel veel meer om omdat je de hele dag onder invloed bent of slaapt.

Maar iedereen is anders ofcourse!
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
AphexTwin zei:
@ketaensos @SneeuwSnuiver
Alle succes met het overwinnen van jullie verslavingen!

Een vroegere vriend van me is ook verslaafd aan coke. Uiteindelijk veranderde z’n persoonlijkheid er helemaal door. Doodzonde en een ware hel voor zichzelf en z’n omgeving.
Klik om te vergroten...

Zelfde hier. Zelf ook verkocht en verslaafd geweest toen ik jonger was, maar de laatste tijd erg veel vrienden verloren door de coke. Gebruik het zelf echt nog maar zelden nu, gaat niet lekker samen met de ket en heb het er helemaal mee gehad dat wereldje.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@foutje

wil niet dat big brother weet dat ik er aan hang dus bedenk nog even een goede smoe.... rede voor de oorzaak heheh
Klik om te vergroten...

Mag ik je er op wijzen dat artsen een beroepsgeheim hebben? Oftewel kan je gewoon alles zeggen zonder dat het doorgespeeld wordt naar welke instantie dan ook.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
@acht.zes (ben trouwens groot fan van je username als dat voor de 8.6 staat waar ik denk dat het voor staat haha)

acht.zes zei:
Mag ik je er op wijzen dat artsen een beroepsgeheim hebben? Oftewel kan je gewoon alles zeggen zonder dat het doorgespeeld wordt naar welke instantie dan ook.
Klik om te vergroten...

I know, maar een vriend zei wel iets wat in m'n achterhoofd is blijven hangen en je hoort tegenwoordig ook steeds vaker gekke propaganda speculaties over verzekeraars, dus heb liever 'n andere rede dan drugsgebruik :nomouth: noem het paranoia maar better safe than sorry, right?

Niet dat die specialisten en chirurgen dom zijn ofzo. Maar na veel Googlen weet ik ook niet echt of het nou wel een voordeel heeft om er iets aan te laten doen. Operaties mislukken vaak volgens het internet (al lees je natuurlijk vaker over mislukkingen dan successen) en las veel posts van mensen die spijt hebben dat ze er ooit iets aan lieten doen.

Het ziet er alleen niet uit en is irritant bij koud weer dus twijfel nog. Stoppen is gewoon de beste oplossing. Zit nu nog maar op min. 1 tot max 3 gr per dag in tegenstelling tot een tijd geleden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
foutje zei:
I know, maar een vriend zei wel iets wat in m'n achterhoofd is blijven hangen en je hoort tegenwoordig ook steeds vaker gekke propaganda speculaties over verzekeraars, dus heb liever 'n andere rede dan drugsgebruik :nomouth: noem het paranoia maar better safe than sorry, right?
Klik om te vergroten...

Voor mij staat mijn gezondheid voorop. En dat betekent dat ik altijd 100% eerlijk ben tegen de heren medici, die ik op hun mooie blauwe ogen vertrouw dat ze zich aan hun beroepsgeheim zullen houden.

Je gezondheidsverzekering is overigens geen autoverzekering waar de premie bepaald wordt over tot welke risicogroep je behoort en/of hoeveel schadevrije jaren je hebt. Je premie blijft gewoon hetzelfde, of je nu harstikke zuinig op je lichaam bent en veel sport, rookt, 400 kilo weegt of drugsverslaafde bent, voor zo ver ik het begrepen heb tenminste. In Nederland heeft iedereen recht (volgens mij is het zelfs een plicht) op een betaalbare zorgverzekering, wat je ook mag uitspoken in je leven.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@acht.zes Gezondheid staat zeker voorop. Mede de rede dat ik graag zou kunnen stoppen met alles en graag altijd research doe over wat ik gebruik.

Moet ook toegeven dat dat ook een rede is dat ik niet ben gegaan.. witte residu enz in de neus en ik zal tot voor en na operatie niks meer moeten gebruiken. Gaat me nu echt niet lukken.

Geldt die geheimhoudingsplicht ook in het geval je kinderen hebt? Die vriend van me heeft namelijk precies hetzelfde probleem maar is vader dus weer bang dat ze melding doen bij jeugdzorg en instanties.

Denk wel dat ze je minder goed zullen behandelen dan iemand die niet komt vanwege lichamelijke schade door drugs, terwijl het wel een professionele ingreep is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@foutje

Ik ben geen expert in deze materie, maar ik weet wel de basisdingetjes. Iedereen heeft recht op gezondheidszorg, ook drugsverslaafden.

Ik kan wel voorstellen dat ze bepaalde eisen stellen. Bijvoorbeeld dat ze het weinig zin vinden om iets aan je tussenschot te doen als je toch constant blijft doorsnuiven. Zelfde als liposuctie bij iemand die dagelijks 10.000 kalorieen wegwerkt, is ook zinloos. Of iemand met longkanker dure behandelingen geven terwijl die 3 pakjes sigaretten per dag blijft roken. Want dan heeft dat gewoon geen zin. Maar als ze je wel gaan helpen dan krijg je gewoon dezelfde behandeling als iemand die nooit heeft gebruikt, daar ben ik zeker van.

Over dat beroepsgeheim, google er eens op en lees het eens door zou ik zeggen.

Moet ook toegeven dat dat ook een rede is dat ik niet ben gegaan.. witte residu enz in de neus
Klik om te vergroten...

Als je nou eens begint met het verzorgen van je neus lijkt me dat een goede eerste stap. Stop er regelmatig een natgemaakt wattenstaafje in om het een beetje schoon te maken daar bijvoorbeeld. Het zal je probleem niet oplossen, maar zorgt er wel voor dat er minder snel schade zal worden aangericht in de toekomst.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
@foutje
Als je nou eens begint met het verzorgen van je neus lijkt me dat een goede eerste stap. Stop er regelmatig een natgemaakt wattenstaafje in om het een beetje schoon te maken daar bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Kan heel goed door de wattenstaafjes komen dat er in eerste instantie (voordat er een gaatje zat) zo'n gat zit. Mijn vriendin zei dat toen al, toen 't nog een paar millimeter groot was, maar zelf niet echt bij stilgestaan. Door het dagelijks constant rollen in mn neus en drukken tegen het tussenschot.. Dat wilde ik dus ook sws al aanhalen bij de KNO, dat ik de neus vaak reinigde met wattenstaafjes.

Maar dat middelste wat ik vroeger schoonveegde zit er dus niet meer, dus wattenstaafjes hebben nog weinig zin voor daarboven.

Snoof wel vaak met warm water en tafelzout gemixt uit m'n handen. Nog steeds hoor, maar minder. Is erg irriterend geworden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh,

Ik ging er even (dus onterecht) van uit dat je je neus niet verzorgde.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
@acht.zes Nope haha, blijf op zulke gebieden altijd wel goed bezig :nerd: (ten alle tijden schone/nieuwe stuifbuizen of rietjes en anders geen, héél veel water en groene of brandnetel thee, karaffen water met limoen desnoods citroensap, vitamine sups en 'n hele tijd preventief cranberrysap en capsules genomen tot ik las dat dat weinig helpt tegen blaasschade van (nor)ketamine).

Het is gewoon kut dat ket nog dagelijks in je neus blijft hangen of uitstoten oid. Kan je spoelen en bakken wattenstaafjes erdoorheen jagen wat je wilt.. Zal denk ik echt een week niet moeten snuiven voor ik ga. Maar dat probeer ik dus al zo'n anderhalf jaar á twee jaar :sneeze:


@ketaensos acute schade aan je neus en hersenen is volgens mij het ergst bij gebruik van die twee samen (alleen ook natuurlijk) en krijg zelf ook meer last van hartkloppingen van de combi. Bij alleen ket geen last van.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
die ik op hun mooie blauwe ogen vertrouw dat ze zich aan hun beroepsgeheim zullen houden.
Klik om te vergroten...

Ik ben ooit in een ambulance terecht gekomen na een overdosis GHB. Niet perse dat ik out was, maar ik gedroeg me op een dusdanig rare manier dat m'n omgeving de ambulance hadden gebeld. Ze wisten niet dat ik GHB gebruikte.

Ik kwam weer bij zinnen in de ambulance, bleek de ambulanceverpleegkundige een goede vriend te zijn van mijn toenmalige werkgever. De verpleegkundige begon me vragen te stellen over luchtige dingen om m'n situatie goed te beoordelen. Zo kwamen we op m'n werk. Ik werkte toen nog als hovenier.

Die ambulancebroeder bleek later te hebben verteld aan m'n oude werkgever dat ik met een overdosis GHB in zijn ambulance had gelegen.

Als ik de naam nog wist van die man had ik hem aangegeven.

Artsen zullen hier wel strikter in zijn, helemaal een KNO arts. Maar blijkbaar zijn niet alle medici te vertrouwen.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Artsen zullen hier wel strikter in zijn, helemaal een KNO arts. Maar blijkbaar zijn niet alle medici te vertrouwen.
Klik om te vergroten...

Belachelijk. Artsen hebben een geheimhoudingsplicht en mogen dit zeker niet vertellen aan anderen. Ik vind het echt ronduit een schande, dat een arts een stukje prive van jou bloot heeft gesteld. Maar ja, je kan je er wel druk om maken, maar het heeft weinig zin, want je kan hier weinig tegen doen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
dennisr12 zei:
Belachelijk. Artsen hebben een geheimhoudingsplicht en mogen dit zeker niet vertellen aan anderen. Ik vind het echt ronduit een schande, dat een arts een stukje prive van jou bloot heeft gesteld. Maar ja, je kan je er wel druk om maken, maar het heeft weinig zin, want je kan hier weinig tegen doen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad man.

Ik weet niet hoe die man heet, anders had ik serieus melding gemaakt hiervan. Toen dan, nu zou ik het er gewoon bij laten. Kan er weinig aan doen.

Het was trouwens een ambulanceverpleegkundige, geen arts. Maar die hebben ook geheimhoudingsplicht.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Inderdaad man.

Ik weet niet hoe die man heet, anders had ik serieus melding gemaakt hiervan. Toen dan, nu zou ik het er gewoon bij laten. Kan er weinig aan doen.

Het was trouwens een ambulanceverpleegkundige, geen arts. Maar die hebben ook geheimhoudingsplicht.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Die hebben ook een geheimhoudingsplicht. Vind dat zulke mensen geen arts/ambuverpleegkundige mogen worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."