hey ik zit nu 4 weken iedere dag aan de sos ( minstens 0,5-1g per dag)en aan de ketamine ( minstens 0,5 tot 2g per dag)
Kan iemand mij de risico’s vertellen als ik hiermee doorga?
Heb soms wel dat ik teveel pak dat ik dat merk aan mijn lichaam maar dan stop ik ook gelijk voor 1/2 dagen. Het enigste echte probleem nu is dat mijn neus echt snel kapot gaat en dat ik een onsteking heb gekregen bij mijn tanden
Ik heb ook een coke verslaving en die ontstekingen bij tanten en tandvlees komen mij bekend voor. Het heeft mij erg geholpen om een tijd lang elke dag na het tandenpoetsen te spoelen met mondwater. Vaak zit daar alcohol in en dat kan wel ff pijn doen in je mond maar na een tijdje zul je merken dat de ontstekingen minder worden.
Pijn in de neus heb ik alleen last van als hij erg droog is, bijvoorbeeld in de ochtend na het slapen of op de fiets ofzo als er veel wind is. De lucht in huis en vooral in je slaapkamer moet niet te droog zijn voor je neus. Ik merk zelf dat ik in de winter veel meer last heb van die klachten omdat de verwarming voor droge lucht zorgt.
Het is al heel goed dat het je lukt om 1 of 2 dagen te stoppen met gebruiken! De cravings zijn die eerste dagen het ergste. Probeer afspraken met jezelf te maken. Probeer of het je lukt om een week lang te stoppen en niet toe te geven aan cravings.
Stoppen lukt alleen als je het zelf echt heel graag wilt. En houd bijvoorbeeld 1 of meerdere punten in je hoofd die voor jou persoonlijk erg belangrijke redenen zijn om te stoppen. Die kun je ook gebruiken als motivatie als je een terugval zou krijgen.
Ik zit zelf momenteel ook in een terugval. Het langst wat me ooit gelukt is om te stoppen was acht weken. Je zult meerdere terugvallen kunnen krijgen, laat je daardoor niet ontmoedigen!
Zoals
@De Dunne al zei brengt de drugs veel schade aan je lichaam, geest en sociale en financiële situatie. Als je verslaafd bent lijkt de drugs een heel belangrijk iets in je leven maar eigenlijk verpest het gewoon je leven uiteindelijk.