Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met verslaving Red Bull

Stoppen met verslaving Red Bull

29 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Realiseer je je dat melk lactose bevat en dat lactose een suiker is?
Klik om te vergroten...

Suikers in melk worden traag opgenomen dus glucose en andere suikers uit melk worden bijna niet opgeslagen als vet. Tenzij je er natuurlijk teveel van neemt. Lactose is niet zo'n slechte carb hoor. Maar je zult wel echt van die scheten gaan laten waarvan je liever niet hebt dat iedereen die ruikt:lolol:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag 1 zonder Red Bull & nicotine bijna een feit. :peace2:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben al echt een hele tijd verslaafd aan Red Bull, als ik 1 dag zonder zit kan ik eigenlijk niet verlangen naar een dag met Red Bull. Ik ga ook liever voor het merk Red Bull, dan goedkopere merken. De smaak vind ik altijd tegenvallen van die goedkopere merken, ghehe. Voor ik naar werk of school ga heb ik liever sowieso 1 blikje op voorraad thuis om die op te drinken voor ik echt weg ga. Als ik weg ga, stop ik 9 van de 10 keer bij een winkel om te kijken hoeveel ik zal halen voor deze dag. Een ochtend zonder Red Bull te beginnen vind ik zeer frustrerend, maar op sommige dagen juist niet en kan ik weer prima zonder Red Bull voor een aantal dagen.

Gezien het me uiteraard klauwen vol met geld kost, ga ik vanavond cold turkey stoppen met Red Bull. Ik heb nog precies 1,5 blik (ijskoud uiteraard) staan die ik ga opdrinken voor het slapen gaan. Slapen met Red Bull stelt voor mij niks voor, het slapen ook niet, maar het wakker worden wel. Helemaal als ik me dan nog 1x omdraai. Dan heb ik direct last van hoofdpijn, nekpijn, rugpijn en een zeer brak gezicht.

Het leuke is dat ik zonder Red Bull ook productief kan zijn, alert en gefocust. Dit is ook bewezen; met of zonder cafeïne in de ochtend, je bent even alert. Ik drink het trouwens het liefst de hele dag door, dus in kleine slokjes (enorm slecht voor me tanden dan wanneer je het in 1 keer weg drinkt). Ik ben pas 20 jaar en heb onlangs (toen was ik ook nog 20), m'n 1e gaatje gehad. Heb ik eigenlijk nog mazzel mee gehad, want voorheen was ik juist verslaafd aan Coca Cola. Ik dronk op z'n gemak 2 liter per dag, gedurende de dag. Die verslaving is overgegaan in een Red Bull verslaving, vermoed ik. Ik werk namelijk veel en naar Red Bull grijpen is dan wel graag iets dat ik doe.

Mochten mensen tips hebben, laat het weten? Ik ga vanavond m'n Red Bull drinken, Cola weggooien en cold turkey stoppen. Heb wel weer een slecht moment uitgekozen, want aankomende week moet ik sowieso iedere dag werken, maar zijn het helaas geen lange dagen, ik verwacht dus veel verveling.

En als je me wilt volgen betreft dit, dat mag, lijkt me ook wel leuk. Ik zal wel blijven posten betreft het afkicken als mensen dit ook graag willen. Ik zou het ook wel leuk vinden als andere hun mening vertellen over een cafeïne verslaving. Zelf vind ik het eigenlijk niet echt iets bijzonders als je het vergelijkt met een andere drug verslaving zoals cocaïne, GHB of iets dergelijks. Kan zijn dat andere hier anders over denken. ;p

Leuke is dat ik een hekel heb aan mensen die koffie drinken. Iedere dag weer die vieze warme koffie smaak en de koffie lucht die uit iemands mond komt. Iedere pauze op werk koffie drinken met collega's. Terwijl ik er niet ver naast zit met m'n Red Bull. :sweatsmile:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/energiedrankjes.aspx
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan je alleen maar succes wensen, ik denk dat het vooral de mentale waarde die je eraan hecht het moeilijkste is om doorheen te komen.

Nogmaals, succes
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Bas

En hoe gaat het nu? Zit je nog op 2 blikjes per dag of heb je het inmiddels al kunnen minderen?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een goed gevulde smoothie geeft ook energie en werkt langer door.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk ben ik terug bij af sinds een week of 2, van dagelijks een paar blikjes Red Bull als vermindering (1 tot 3) weer terug naar 6 of meer per dag. Vandaag laatste, 7e, werkdag (deze nacht ga ik doorhalen, gek hé) en dan ga ik in de 2 dagen dat ik vrij ben helemaal niets drinken. Even kijken of ik die afkickverschijnselen van cafeïne in die 2 dagen weg kan krijgen (de koppijn). Dit moet en zal me lukken en hierna zal ik definitief stoppen. Even die doorzettingsvermogen weer wat opkrikken, want die is best fucked momenteel bij mij. ;p

Ironisch is juist dat mijn doorzettingsvermogen met nachten doorhalen echt extreem is. Heb hier 9 van de 10 keer totaal geen moeite mee, zelfs niet wanneer school of werk ertussen zit. Ik zat regelmatig in de klas terwijl ik er al een hele dag op had zitten, gewoon vol met energie.

:mrgreen:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
KetaKech zei:
Ik ben ook net gestopt met cafeïne (vooral vanuit koffie, nu zon 2 weken). Als je er eenmaal doorheen bent zal je je heerlijk voelen, echt waar :)!
Klik om te vergroten...
Heb dit vaak zat gelezen inderdaad, daarom dat ik er ook zo graag naar uitkijk! Eventjes door die zure appel heen bijten.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Realiseer je je dat melk lactose bevat en dat lactose een suiker is?
Klik om te vergroten...
Klopt, ben ik van bewust. Maar de reden dat ik hier mee wilt stoppen is dat suiker ergens ook een verslaving kan zijn/worden. En ik wil mezelf ook niet zo drastisch gaan kwellen van; je mag dit niet en dat niet, etc. Moet nog wel een beetje leuk en te doen zijn. ;p

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."