Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met verslaving Red Bull

Stoppen met verslaving Red Bull

29 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik probeer het te beperken op maximaal 2 Red Bull per dag, dit gaat aardig goed. Dacht dat het wat makkelijker was, maar het komt uiteindelijk wel goed. Ik ga het een beetje afbouwen en dan volledig stoppen van de cafeïne.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag 1 zonder Red Bull & nicotine bijna een feit. :peace2:
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bas zei:
Haha thnx! Ik sta d'r nog van te kijken, haha. Ben ook nu gewoon super blij dat ik dit gedaan heb, voel me gewoon veel beter nu. Je had inderdaad gelijk @KetaKech ! Haha
Klik om te vergroten...


Hehe jaja, het is fftjes doorbijten maar dan heb je ook een mooi resultaat! (En in de portemonnee al helemaal !)
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Bas

Goed bezig bas! Maar hoevaak deed je eigenlijk speed? En is die drang zo erg om het te blijven gebruiken? Ik ben er zelf ook wel over te spreken maar dan wel alleen op festivals.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
genk123 zei:
@Bas

Goed bezig bas! Maar hoevaak deed je eigenlijk speed? En is die drang zo erg om het te blijven gebruiken? Ik ben er zelf ook wel over te spreken maar dan wel alleen op festivals.
Klik om te vergroten...
Speed is niet het gene waar ik mee gestopt ben, haha. Ik doe trouwens speed 1x per maand.

Ben juist gestopt met de Red Bull en de nicotine. ;p
(Red Bull en nicotine deed ik dagelijks gebruiken)
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
7 dagen al!

Helaas een foutje gemaakt met wat ik drink. Want ik drink nu geen cafeïne houdende dranken, maar juist ander simpel frisdrank zoals cassis, Karvan Cévitam, vitamine water, water of sinas.

Maar heb nu een six-pack blikjes Lipton Ice Tea gekocht en daar bleek uiteraard ook cafeïne in te zitten, want er zit namelijk een thee-extract in en in thee zit cafeïne. :facepalmman1:

Ik heb nu weekend en ben nog steeds wakker... maar moet wel zeggen dat die cafeïne goed werkt. :tearsofjoy:

Vandaag nieuwe dag, gewoon dit foutje over het hoofd gaan zien en doorgaan met het stoppen van Red Bull (cafeïne) en nicotine.

De hoeveelheid dat in Ice Tea zit is gelukkig minimaal, helemaal in een blikje van 0,33L x 3 blikjes verdeeld over de afgelopen 1,5 dag. Heb namelijk nog 3 blikjes koud staan. Ben alleen wel echt klaarwakker, actief en snel met typen. Cafeïne is nu echt goed merkbaar tijdens het afkicken door. Jammer genoeg is dit voor de cafeïne de laatste keer dat het in mn lichaam is. :hundred100:



Vanaf vandaag DAG 8! Ik tel die Ice Tea niet mee, dat stelt niks voor! Haha. Vanaf nu af aan, serieus nooit meer nicotine en cafeïne! Alleen nog maar pep vanaf nu, om de maand dan uiteraard. :sunglasses:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ondertussen al 2,5 week gestopt met Nicotine en Cafeïne, levensstijl is verbeterd (betreft bewegen)(extra bewegen hoefde niet echt, maar mag wel natuurlijk) en vanaf vandaag ga ik ook minderen in suikers. Ik ga proberen voornamelijk alleen maar water & melk te drinken. Ook vanaf vandaag meer fruit, minder vet eten eten op werk, maar gewoon gezond eten gaan eten. (ik weeg trouwens al een paar jaar stabiel rond de 72 kilo, ben 1,83m)

Ook ben ik ondertussen al 2 maanden van de pep af, al ga ik over 1,5 week wel weer wat gebruiken (cafeïne vrij + trip report) :blushing:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Bas Knap man, supergoed van je!

Ik zou adviseren om melk te vervangen door rijstmelk, kokosmelk, amandelmelk of iets anders. Er zijn aardig wat aanwijzingen dat koemelkconsumptie meer klachten met zich meebrengt dan plantaardige melken. Wat je exact moet geloven vind ik altijd moeilijk te zeggen, maar zelf lijk ik bijvoorbeeld veel minder last van verstoptheid en slijmvorming te hebben. Je kunt het altijd proberen en kijken wat je ervan vindt. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bas zei:
vanaf vandaag ga ik ook minderen in suikers. Ik ga proberen voornamelijk alleen maar water & melk te drinken.
Klik om te vergroten...
Realiseer je je dat melk lactose bevat en dat lactose een suiker is?
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Realiseer je je dat melk lactose bevat en dat lactose een suiker is?
Klik om te vergroten...

Suikers in melk worden traag opgenomen dus glucose en andere suikers uit melk worden bijna niet opgeslagen als vet. Tenzij je er natuurlijk teveel van neemt. Lactose is niet zo'n slechte carb hoor. Maar je zult wel echt van die scheten gaan laten waarvan je liever niet hebt dat iedereen die ruikt:lolol:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Realiseer je je dat melk lactose bevat en dat lactose een suiker is?
Klik om te vergroten...
Klopt, ben ik van bewust. Maar de reden dat ik hier mee wilt stoppen is dat suiker ergens ook een verslaving kan zijn/worden. En ik wil mezelf ook niet zo drastisch gaan kwellen van; je mag dit niet en dat niet, etc. Moet nog wel een beetje leuk en te doen zijn. ;p
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eigenlijk ben ik terug bij af sinds een week of 2, van dagelijks een paar blikjes Red Bull als vermindering (1 tot 3) weer terug naar 6 of meer per dag. Vandaag laatste, 7e, werkdag (deze nacht ga ik doorhalen, gek hé) en dan ga ik in de 2 dagen dat ik vrij ben helemaal niets drinken. Even kijken of ik die afkickverschijnselen van cafeïne in die 2 dagen weg kan krijgen (de koppijn). Dit moet en zal me lukken en hierna zal ik definitief stoppen. Even die doorzettingsvermogen weer wat opkrikken, want die is best fucked momenteel bij mij. ;p

Ironisch is juist dat mijn doorzettingsvermogen met nachten doorhalen echt extreem is. Heb hier 9 van de 10 keer totaal geen moeite mee, zelfs niet wanneer school of werk ertussen zit. Ik zat regelmatig in de klas terwijl ik er al een hele dag op had zitten, gewoon vol met energie.

:mrgreen:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#13
We zitten al op dag 2! :blushing:
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bas zei:
We zitten al op dag 2! :blushing:
Klik om te vergroten...

Ik ben ook net gestopt met cafeïne (vooral vanuit koffie, nu zon 2 weken). Als je er eenmaal doorheen bent zal je je heerlijk voelen, echt waar :)!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#15
KetaKech zei:
Ik ben ook net gestopt met cafeïne (vooral vanuit koffie, nu zon 2 weken). Als je er eenmaal doorheen bent zal je je heerlijk voelen, echt waar :)!
Klik om te vergroten...
Heb dit vaak zat gelezen inderdaad, daarom dat ik er ook zo graag naar uitkijk! Eventjes door die zure appel heen bijten.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga momenteel dag 4 vier in, zonder nicotine & cafeïne! Had dit nooit van me verwacht en ik ga nu ook gewoon door tot dat de trek in een sigaret helemaal weg is. Die trek is nu licht aanwezig, maar moet zeggen dat het afkicken zeer gemakkelijk gaat. Eigenlijk best wel simpel, zelfde betreft Red Bull. Ik hou jullie hier op de hoogte over hoe het gaat! :redheart:
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lekker bezig man! Fijn dat het mee valt ook.

En heel knap dat je ook met tabak gestopt bent, dat doe ik je tot nu toe nog niet na.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou is wel duidelijk, dit afkicken gaat zeer gemakkelijk. Om allemaal posts te voorkomen geef ik wel een update mocht ik ooit terugvallen in de verslaving. ;p
Ik ga momenteel dag 6 in. ^^
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tegelijkertijd stoppen met Red Bull en nicotine én een speedpauze? Lekker bezig, respect!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fenrir zei:
Tegelijkertijd stoppen met Red Bull en nicotine én een speedpauze? Lekker bezig, respect!
Klik om te vergroten...
Haha thnx! Ik sta d'r nog van te kijken, haha. Ben ook nu gewoon super blij dat ik dit gedaan heb, voel me gewoon veel beter nu. Je had inderdaad gelijk @KetaKech ! Haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."