Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen nieuw en wil vanavond stoppen met Speed!

Ben nieuw en wil vanavond stoppen met Speed!

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
Claudia CoronaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben verslaafd aan speed van 2004 tot nu.. Heb al veel keer gestopt en terug begonnen.. Ik wil vanavond ermee stoppen en nooit meer dat pakken. Eerst werd ik heel mager ervan en agressief ben alles kwijt geraakt mijn gezin mijn vrienden en mijn familie ben op straat beland door mijn gebruik en slechte mensen ben in die fucking cirkel terecht gekomen. Ma ik was anders dan al die mensen die da ook pakken . Ik gebruikte dat maar die mensen waren gek en pikte en doen alles ervoor zelfs voor sex... Alles voor speed doen die.. Ik hb nooit da gedaan. Ben zelf gevangenis terecht gekomen.. Ik wil ermee stoppen mijn lichaam doet pijn. Ben vertraagt en word alleen maar dikker ervan.. Nope da is erover.... En elke keer weer gaan halen of zoeken ben da beu... Wil dit niet meer.. De afkick heb ik moeite mee dan herval ik weer.. Heb alles geprobeerd gaat Nie. Terwijl ik er echt vanaf wil. Vanavond stop ik ermee voorgoed.. Die depressie komt dan en weer eten slapen eten slapen. Telkens in die diepe slaap vallen en nachtmerries over dreven veel.. Kan da Nie aan.. Heb al bang raarste in de gevangenis 2 dagen geslapen en de 3 de dag zag je me hele tijd op en af wandelen in mijn cel. Hier thuis 3 dagen en het gaat Nie goed met mij opgezwollen geen zin in iets slecht voelen en wil alleen slapen word nog moeier.. Zie echt af.. Heb zo bang.. Maar ik moet wil dit leven niet meer. En wil een fansoenlijke man vinden en dat betekent da ik nuchter moet zijn als ik dat wil. Dus ik ga deze keer door bijten.. Wou vragen hebben jullie tips voor de afkick???? Wat mij kan helpen.
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je helemaal niemand die je kan bijstaan? Ik herken de angst met slapen wel ik heb dat ook wel gehad. Voor mij hielp veel vitamine c en antioxidanten en valeriaan en vooral blijven ademen. Rustig blijven. .. En dat was soms heel moeilijk...iemand gaf mij toen de tip rustig te gaan tellen in gedachten dat gaf mij rust. Ik gewoon van 0 tot 10 en weer terug. Ik hoop dat je je rust kan vinden want je lijf is gewoon op. Ik hoop dat het je helpt
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damm als je al zolang aan de speed zit lijkt het me haast onmogelijk om daar zomaar mee te stoppen. Kan me niet voorstellen hoe je er geestelijk aan toe bent na zo een lange periode speed gebruiken. Afkicken ervan zal een lange weg worden. Lol, ben zelf net een klein beetje op pad. Tegen jezelf vechten is verschrikkelijk moeilijk.
De standaard tips zijn natuurlijk, Alles de deur uitdoen. Contacten met speedgebruikende vrienden en dealer verbreken. Zoek een nieuwe tijd invulling.
Veel succes gewenst in ieder geval
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje wat een verhaal ik wens je veel sterkte toe
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heftig zeg... Wellicht hulp zoeken dmv een kliniek/specialist? Als je er al zo diep inzit en niets helpt meer op eigen houtje, dan moet je het denk ik echt in die hoek zoeken.
Het nare aan speed is dat je je redelijk snel weer goed voelt en weer denkt te kunnen gebruiken omdat je weer goed in je vel zit. Maar die fase ben jij denk ik intussen wel allang voorbij? Ben wel benieuwd wat je nu überhaupt nog voelt als je het gebruikt gezien je lichaam echt op is.

Veel sterkte in ieder geval! Hopelijk heb je toch nog wat aan de tips die anderen hier voorstellen, maar in jouw geval zou ik het toch zoeken bij een specialist!
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat na zo lang gebruiken het verstandig is onder begeleiding te stoppen in plaats van zelfstandig. Zeker als je aangeeft dat vorige stoppogingen tijdelijk waren. Als je er hulp bij krijgt heb je een stok achter de deur en kun je ook hulp krijgen bij preventie wat terugval betreft.

Alle goeds toegewenst en heel veel sterkte. Je neemt een enorme stap!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel veel succes.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi Claudia,

Had je tijd geleden prive bericht gestuurd.
Ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat.
P
PeacemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heel veel succes Claudia. Hoe gaat het tot nu toe?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben zelf 8 jaar nu verslaafd aan speed,en gebruikte dagelijks.
Was er zo klaar mee dat ik alles door wasbak heb gespoeld.
Heb dit al vaker gedaan in de afgelopen jaren om een poging te doen om te stoppen.
Steeds na een week viel ik weer terug op de speed omdat ik de vermoeidheid niet meer trok.
Ik zou zo bij zo adviseren naar je huisarts ermee te gaan.
Dit heb ik gedaan toen ik 6 dagen gestopt was.
Ben echt super blij dat ik mijn huisarts hierbij betrokken heb.
Hij heeft mij direct aangemeld bij een verslavingskliniek en helpt mij tot op de dag van vandaag enorm.
Heb tijdje 2 x daags oxzepam geslikt omdat dat de onrust wat weg haalt van het willen drugs score en het denken aan de speed.
De eerste 2 weken van het afkicken zijn enorm zwaar omdat je enorm moe bent.
In je eentje stoppen met een verslaving die je al zo lang hebt is niet te doen.
Ik heb enorm veel steun aan mijn huisarts dus maar ook enorm veel aan de mensen op dit forum.
Zonder hun had ik het waarschijnlijk al opgegeven.
Het is een hele zware strijd , ik ben nu 5 weken clean maar de drang naar de speed is nog dagelijks aanwezig.
Ik zou je adviseren om er mee naar je huisarts te gaan en vandaar uit kunnen er meer hulplijnen worden ingezet
Ik ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat nu .
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zelf heb ik er niet veel verstand van maar is er misschien een manier dat je kan stoppen dmv benzo's gebruik een tijdje zoals valium..
Misschien dat iemand daar meer van weet hier zodat je de klap van de afkick kan opvangen..
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt met speed. De vermoeidheid is moeilijk inderdaad. Nog 2 of 3 weekjes aansterken en dan ga ik weer gebruiken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amfitamientje Power zei:
Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt met speed. De vermoeidheid is moeilijk inderdaad. Nog 2 of 3 weekjes aansterken en dan ga ik weer gebruiken.
Klik om te vergroten...
3 weken al? En dat terwijl je zo vaak en zoveel nam? Echt knap van je hoor! Houd vol! :thumbsup3:
Wat heeft je doen besluiten te stoppen?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Amfitamientje Power zei:
Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt met speed. De vermoeidheid is moeilijk inderdaad. Nog 2 of 3 weekjes aansterken en dan ga ik weer gebruiken.
Klik om te vergroten...

waarom ga je weer gebruiken?
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
*.exe2.0 zei:
waarom ga je weer gebruiken?
Klik om te vergroten...

Waarom niet? Ik vind speed lekker.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Amfitamientje Power zei:
Waarom niet? Ik vind speed lekker.
Klik om te vergroten...

okay, check

maar waarom stop je dan eerst?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."