Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles kapot door coke en opzoek naar mensen met ervaring/verstand!

Alles kapot door coke en opzoek naar mensen met ervaring/verstand!

62 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klein Pierke zei:
Spreek uit eigen ervaring. Heb ze gevraagd aan 10mg. Dan haal ik de helft van het poeder uit de capsule en heb ik dubbel zoveel voor dezelfde prijs. Ik woon niet in Nederland. Bij ons bestaat dit niet in pilvorm enkel magistraal, dus gemaakt door de apotheek. Heb nog een 3 tal dozen van 60 en 2 voorschriften. Neem ze niet meer.
Klik om te vergroten...
Snap je niet:sweatsmile: Hier is op sommige plekken de 2,5 mg capsule gratis oftewel compleet via de verzekering en de 5 mg capsule daar moet je wel bijbetalen bij de apotheek. ( geen idee hoor maar dat zei de persoon die het heeft voorgeschreven,) daarom krijg ik 2,5 mg ipv 5 zodat het me niks extra's kost.

Maar nu ik je post teruglees begreep ik hem verkeerd en zie nu dat je zegt, denk ik, dat het je 16 euro kost voor 60 stuks van 10 mg. Ik zit serieus te twijfelen zou ik het er voor over hebben, niet om de 16 euro, (alhoewel zon 40 euro per maand)
maar het principe. 1 of 4 pillen slikken het maakt niet heel veel uit voor mijn gevoel, alleen je moet ze maar wel bij je hebben elke dag

Dillema's op zondagochtend,:moneytongue:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb zon vermoeden dat topic starter niet meer terugkomt, denk dat de sos gewoon op was s'nachts en de kater zich aandiende, inclusief het besef dat je wel heel dom bezig bent en een ongezonde portie zelfhaat. Een noodkreet is makkelijk gemaakt, de overweging (dat je uberhaupt die keus hebt is al een zegen) om "even" in Zuid Afrika af te kicken en de veronderstelling dat iedereen wel begrip cq medelijden met je zal hebben stoot me een beetje tegen de schenen.

Jij bent verslaafd, en dat heb jij zelf laten gebeuren. Jij Zelf zal dan ook degene moeten zijn die hulp vraagt maar vooral aangrijpt en er gebruik van maakt. Iedereen kan aan het eind van zijn latijn schreeuwen om hulp, maar kan je ook na 3 weken clean en papa heeft de dealer betaald nog inzien dat Jij verslaafd bent? Blijf je gemotiveerd als iemand anders weer je problemen oplost? Ergens ga je jezelf tegenkomen, en denk dat dat niet goed gaat zijn voor je eigenwaarde cq zelfrespect...


Beter stof je je handschoenen maar af en begin je met een beetje wilskracht en weerbaarheid kweken want anders ben ik bang dat je een beatdown gaat krijgen van het leven waar het pak slaag van Conor McGregor vs Khabib Nurmagamedov stilletjes bij verbleekt.

Beter hou je je rug recht en incasseer je nu als een man.
Wees een kerel en handle your business

Mocht TS dit nog lezen dan :sweatsmile:

T beste en de mazzel!:kissingsmiling::moneytongue::handfist:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Conjo zei:
Door Baclofen meer dan 11 dagen clean van coke ghb zonder hulp :nevergonnagiveyouup::nevergonnagiveyouup::nevergonnagiveyouup:0,0 craving na paar jaar intensief gebruik dagelijks.
Klik om te vergroten...
So much love reakties Clown Bassie. Zo zie je maar! :tulip:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zwijgrecht zei:
Heb zon vermoeden dat topic starter niet meer terugkomt, denk dat de sos gewoon op was s'nachts en de kater zich aandiende, inclusief het besef dat je wel heel dom bezig bent en een ongezonde portie zelfhaat. Een noodkreet is makkelijk gemaakt, de overweging (dat je uberhaupt die keus hebt is al een zegen) om "even" in Zuid Afrika af te kicken en de veronderstelling dat iedereen wel begrip cq medelijden met je zal hebben stoot me een beetje tegen de schenen.

Jij bent verslaafd, en dat heb jij zelf laten gebeuren. Jij Zelf zal dan ook degene moeten zijn die hulp vraagt maar vooral aangrijpt en er gebruik van maakt. Iedereen kan aan het eind van zijn latijn schreeuwen om hulp, maar kan je ook na 3 weken clean en papa heeft de dealer betaald nog inzien dat Jij verslaafd bent? Blijf je gemotiveerd als iemand anders weer je problemen oplost? Ergens ga je jezelf tegenkomen, en denk dat dat niet goed gaat zijn voor je eigenwaarde cq zelfrespect...


Beter stof je je handschoenen maar af en begin je met een beetje wilskracht en weerbaarheid kweken want anders ben ik bang dat je een beatdown gaat krijgen van het leven waar het pak slaag van Conor McGregor vs Khabib Nurmagamedov stilletjes bij verbleekt.

Beter hou je je rug recht en incasseer je nu als een man en fix je je problemen, voordat het later too big too handle is,

Mocht TS dit nog lezen dan :sweatsmile:

T beste en de mazzel!:kissingsmiling::moneytongue::handfist:
Klik om te vergroten...
Mee eens. Ik wilde het zelf al schrijven maar wil niet beticht worden van 'elkaar de maat nemen' en zo :wink:

Maar ot: wilskracht. Dat is waar het allemaal om draait. Jij hebt het blijkbaar. Ik ook. En een heleboel anderen die drugs gebruiken eveneens. Maar het zijn juist de zwakkere broeders en zusjes die verslaafd raken omdat het hun ontbreekt aan wilskracht. Of misschien hebben ze verder niets in het leven wat hun kracht geeft. Laten we proberen zacht te zijn juist voor die personen. Wij kunnen problematische gebruikers (misschien!) helpen hoe drugs te gebruiken zonder dat het problematisch wordt. Dit is overigens een algemeen schrijfsel, niet aan jou persoonlijk gericht want ik maak uit jouw woorden alleen positivisme op.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rayyar zei:
Mee eens. Ik wilde het zelf al schrijven maar wil niet beticht worden van 'elkaar de maat nemen' en zo :wink:

Maar ot: wilskracht. Dat is waar het allemaal om draait. Jij hebt het blijkbaar. Ik ook. En een heleboel anderen die drugs gebruiken eveneens. Maar het zijn juist de zwakkere broeders en zusjes die verslaafd raken omdat het hun ontbreekt aan wilskracht. Of misschien hebben ze verder niets in het leven wat hun kracht geeft. Laten we proberen zacht te zijn juist voor die personen. Wij kunnen problematische gebruikers (misschien!) helpen hoe drugs te gebruiken zonder dat het problematisch wordt. Dit is overigens een algemeen schrijfsel, niet aan jou persoonlijk gericht want ik maak uit jouw woorden alleen positivisme op.
Klik om te vergroten...
Thanks! Ook voor je compliment. Toch ga ik reageren ondanks dat het niet persoonlijk is. Verslaafd raken of niet is zeker een wilskracht dingetje, maar ik doelde op het feit dat TS wel heel makkelijk en luchtig erover denkt omdat papa en mama toch de problemen wel oplossen. 4 rooitjes bij een dealer afgelost door papa en nog steeds rustig verder, praten over naar zuid Afrika even afkicken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Mijn broeders en zusters die verslaafd raken verwijt ik geen gebrek aan wilskracht, diegene die de confrontatie met zichzelf niet aandurft en andere mensen laat opdraaien voor zijn gedrag wel . :) om hulp schreeuwen is niet moeilijk, maar je herkent een strijder aan het vastbijten en volhouden, ook als het heftig wordt. Dan heb je mijn respect eeuwig te pakken

Ps wat betekent elkaar de maat nemen?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zwijgrecht zei:
Thanks! Ook voor je compliment. Toch ga ik reageren ondanks dat het niet persoonlijk is. Verslaafd raken of niet is zeker een wilskracht dingetje, maar ik doelde op het feit dat TS wel heel makkelijk en luchtig erover denkt omdat papa en mama toch de problemen wel oplossen. 4 rooitjes bij een dealer afgelost door papa en nog steeds rustig verder, praten over naar zuid Afrika even afkicken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Mijn broeders en zusters die verslaafd raken verwijt ik geen gebrek aan wilskracht, diegene die de confrontatie met zichzelf niet aandurft en andere mensen laat opdraaien voor zijn gedrag wel . :) om hulp schreeuwen is niet moeilijk, maar je herkent een strijder aan het vastbijten en volhouden, ook als het heftig wordt. Dan heb je mijn respect eeuwig te pakken

Ps wat betekent elkaar de maat nemen?
Klik om te vergroten...
Elkaar de maat nemen- beoordelen

Re: wilskracht:
Ik dacht vroeger ook dat je wilskracht altijd kan kweken bij jezelf. Echter sommige mensen kunnen het gewoon niet. Ze hebben dat vermogen niet.
Ik kan zeggen: "focus je niet op het stoppen, maar zie het als een training in wilskracht" (iets wat ik nog steeds zeg tegen mensen van wie ik verwacht dat ze er iets aan hebben) maar voor sommigen is het hetzelfde als zeggen: "wees creatief". Als het er niet in zit, komt het er ook niet uit.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog eens re: wilskracht:
Ik wil niet doorslaan in mijn mening hierover, maar ik heb wel heel sterk het vermoeden dat veel mensen nooit geleerd hebben hun wilskracht te ontwikkelen. Ze laten zich hun hele leven vertellen wat ze moeten doen (papa mamma, school, werkgever, bejaardenverzorger en daarna toedeloe), wat ze moeten vinden (weer pappie en mammie, algemene mening van de maatschappij, vriendjes of sociale groep etc.) men heeft simpel gezegd nooit geleerd zelfstandig beslissingen te nemen. Kiest de makkelijke weg. Waar weer geen wilskracht voor nodig is.

Wat betreft problematisch druggebruik is het overigens ook zo dat er vaak al een eerder mentaal probleem was, waaraan ze willen ontsnappen. Dus wederom een totaal gebrek aan wilskracht.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rayyar zei:
Nog eens re: wilskracht:
Ik wil niet doorslaan in mijn mening hierover, maar ik heb wel heel sterk het vermoeden dat veel mensen nooit geleerd hebben hun wilskracht te ontwikkelen. Ze laten zich hun hele leven vertellen wat ze moeten doen (papa mamma, school, werkgever, bejaardenverzorger en daarna toedeloe), wat ze moeten vinden (weer pappie en mammie, algemene mening van de maatschappij, vriendjes of sociale groep etc.) men heeft simpel gezegd nooit geleerd zelfstandig beslissingen te nemen. Kiest de makkelijke weg. Waar weer geen wilskracht voor nodig is.

Wat betreft problematisch druggebruik is het overigens ook zo dat er vaak al een eerder mentaal probleem was, waaraan ze willen ontsnappen. Dus wederom een totaal gebrek aan wilskracht.
Klik om te vergroten...


Je redenatie klopt niet. Enerzijds zeg je dat wilskracht aangeboren is en er in moet zitten, anderzijds zeg je dat als je verslaafd raakt en wegvlucht een totaal gebrek aan wilskracht heb. Ik of wie dan ook vluchtte ook weg in een verslaving maar heb wel de kracht gevonden de situatie om te draaien en de strijd aan te gaan. Oftewel,

Iedereen heeft een keus. Het is aan jezelf of je de ballen hebt hem te maken
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zwijgrecht zei:
Je redenatie klopt niet. Enerzijds zeg je dat wilskracht aangeboren is en er in moet zitten, anderzijds zeg je dat als je verslaafd raakt en wegvlucht een totaal gebrek aan wilskracht heb. Ik of wie dan ook vluchtte ook weg in een verslaving maar heb wel de kracht gevonden de situatie om te draaien en de strijd aan te gaan. Oftewel,

Iedereen heeft een keus. Het is aan jezelf of je de ballen hebt hem te maken
Klik om te vergroten...
Nee hoor, het klopt exact wat ik zeg :wink:
Ik zeg overigens nergens dat het aangeboren is. Ik denk wel dat je er aanleg voor moet hebben en het al jong (als kind) moet leren te ontwikkelen. Wanneer je eenmaal gevormt bent als volwassene is het moeilijk dit alsnog te ontwikkelen (als het als kind niet al enigszins ontwikkeld was). Dat jij wilskracht in jezelf vond wil waarschijnlijk zeggen dat het altijd wel ergens aanwezig was. Of had je voorheen echt geen wilskracht?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rayyar zei:
Nee hoor, het klopt exact wat ik zeg :wink:
Ik zeg overigens nergens dat het aangeboren is. Ik denk wel dat je er aanleg voor moet hebben en het al jong (als kind) moet leren te ontwikkelen. Wanneer je eenmaal gevormt bent als volwassene is het moeilijk dit alsnog te ontwikkelen. Dat jij wilskracht in jezelf vond wil waarschijnlijk zeggen dat het altijd wel ergens aanwezig was. Of had je voorheen echt geen wilskracht?
Klik om te vergroten...
Te vlug gelezen, sorry. Pas dit bericht zo aan met een reactie als ik ga eten :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zwijgrecht zei:
Te vlug gelezen, sorry. Pas dit bericht zo aan met een reactie als ik ga eten :)
Klik om te vergroten...
Ok prima! Heb mijn tekst nog even geëdit haha. Serious bizniz dat converseren. Maar niet té serious haha
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rayyar zei:
Nee hoor, het klopt exact wat ik zeg :wink:
Ik zeg overigens nergens dat het aangeboren is. Ik denk wel dat je er aanleg voor moet hebben en het al jong (als kind) moet leren te ontwikkelen. Wanneer je eenmaal gevormt bent als volwassene is het moeilijk dit alsnog te ontwikkelen (als het als kind niet al enigszins ontwikkeld was). Dat jij wilskracht in jezelf vond wil waarschijnlijk zeggen dat het altijd wel ergens aanwezig was. Of had je voorheen echt geen wilskracht?
Klik om te vergroten...

Ik las te vlug en antwoordde al werkend met zeven andere dingen tegelijk bezig, vandaar het misverstand. Je verhaal is on point:boxleft::handok: We zitten op 1 lijn (ha-ha......flauw)
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rayyar zei:
Nog eens re: wilskracht:


Wat betreft problematisch druggebruik is het overigens ook zo dat er vaak al een eerder mentaal probleem was, waaraan ze willen ontsnappen. Dus wederom een totaal gebrek aan wilskracht.
Klik om te vergroten...
Ik struikelde alleen een beetje over dit stukje, mijn inziens is dat geen gebrek aan wilskracht, hooguit tijdelijk. En "ze" klinkt zo........ ja een beetje te simpel in vergelijking met de rest van je woorden.

De rest van je opmerkingen zijn zo strak als een gabber op een houseparty:raisedhands:
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Conjo zei:
Door Baclofen meer dan 11 dagen clean van coke ghb zonder hulp :nevergonnagiveyouup::nevergonnagiveyouup::nevergonnagiveyouup:0,0 craving na paar jaar intensief gebruik dagelijks.
Klik om te vergroten...

:rock::rock: Toppeeerr, gekke ouwe Hollander! Zoooo fier op jou
M
MrWegkwijtLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMAZING zei:
Snap het wel dat je zo veel snuift als je voor zo een club bent... nee maar ff serieus, misschien profesioneel hulp zoeken, je kan altijd naar je HA die kan je doorverwijzen etc.
Klik om te vergroten...

Grappige reactie. Dit lelijke logo als profielfoto is slechts om anoniem te blijven. Aangezien niemand mij zou linken aan iemand met een feyenoord logo. Qua snuifgedrag zou ik niet misstaan in de kuip, maar er is maar een echte club in NL
M
MrWegkwijtLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zwijgrecht zei:
Thanks! Ook voor je compliment. Toch ga ik reageren ondanks dat het niet persoonlijk is. Verslaafd raken of niet is zeker een wilskracht dingetje, maar ik doelde op het feit dat TS wel heel makkelijk en luchtig erover denkt omdat papa en mama toch de problemen wel oplossen. 4 rooitjes bij een dealer afgelost door papa en nog steeds rustig verder, praten over naar zuid Afrika even afkicken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Mijn broeders en zusters die verslaafd raken verwijt ik geen gebrek aan wilskracht, diegene die de confrontatie met zichzelf niet aandurft en andere mensen laat opdraaien voor zijn gedrag wel . :) om hulp schreeuwen is niet moeilijk, maar je herkent een strijder aan het vastbijten en volhouden, ook als het heftig wordt. Dan heb je mijn respect eeuwig te pakken

Ps wat betekent elkaar de maat nemen?
Klik om te vergroten...
Zwijgrecht zei:
Heb zon vermoeden dat topic starter niet meer terugkomt, denk dat de sos gewoon op was s'nachts en de kater zich aandiende, inclusief het besef dat je wel heel dom bezig bent en een ongezonde portie zelfhaat. Een noodkreet is makkelijk gemaakt, de overweging (dat je uberhaupt die keus hebt is al een zegen) om "even" in Zuid Afrika af te kicken en de veronderstelling dat iedereen wel begrip cq medelijden met je zal hebben stoot me een beetje tegen de schenen.

Jij bent verslaafd, en dat heb jij zelf laten gebeuren. Jij Zelf zal dan ook degene moeten zijn die hulp vraagt maar vooral aangrijpt en er gebruik van maakt. Iedereen kan aan het eind van zijn latijn schreeuwen om hulp, maar kan je ook na 3 weken clean en papa heeft de dealer betaald nog inzien dat Jij verslaafd bent? Blijf je gemotiveerd als iemand anders weer je problemen oplost? Ergens ga je jezelf tegenkomen, en denk dat dat niet goed gaat zijn voor je eigenwaarde cq zelfrespect...




Beter stof je je handschoenen maar af en begin je met een beetje wilskracht en weerbaarheid kweken want anders ben ik bang dat je een beatdown gaat krijgen van het leven waar het pak slaag van Conor McGregor vs Khabib Nurmagamedov stilletjes bij verbleekt.

Beter hou je je rug recht en incasseer je nu als een man.
Wees een kerel en handle your business

Mocht TS dit nog lezen dan :sweatsmile:

T beste en de mazzel!:kissingsmiling::moneytongue::handfist:
Klik om te vergroten...
Zwijgrecht zei:
Heb zon vermoeden dat topic starter niet meer terugkomt, denk dat de sos gewoon op was s'nachts en de kater zich aandiende, inclusief het besef dat je wel heel dom bezig bent en een ongezonde portie zelfhaat. Een noodkreet is makkelijk gemaakt, de overweging (dat je uberhaupt die keus hebt is al een zegen) om "even" in Zuid Afrika af te kicken en de veronderstelling dat iedereen wel begrip cq medelijden met je zal hebben stoot me een beetje tegen de schenen.

Jij bent verslaafd, en dat heb jij zelf laten gebeuren. Jij Zelf zal dan ook degene moeten zijn die hulp vraagt maar vooral aangrijpt en er gebruik van maakt. Iedereen kan aan het eind van zijn latijn schreeuwen om hulp, maar kan je ook na 3 weken clean en papa heeft de dealer betaald nog inzien dat Jij verslaafd bent? Blijf je gemotiveerd als iemand anders weer je problemen oplost? Ergens ga je jezelf tegenkomen, en denk dat dat niet goed gaat zijn voor je eigenwaarde cq zelfrespect...


Beter stof je je handschoenen maar af en begin je met een beetje wilskracht en weerbaarheid kweken want anders ben ik bang dat je een beatdown gaat krijgen van het leven waar het pak slaag van Conor McGregor vs Khabib Nurmagamedov stilletjes bij verbleekt.

Beter hou je je rug recht en incasseer je nu als een man.
Wees een kerel en handle your business

Mocht TS dit nog lezen dan :sweatsmile:

T beste en de mazzel!:kissingsmiling::moneytongue::handfist:
Klik om te vergroten...

Excuus aan jou, de meneer die dag en nacht paraat staat om mensen te adviseren en bekritiseren terwijl alles wat je zegt zeer waarschijnlijk is gebaseerd op jezelf. Ik heb dit geplaatst terwijl mn coke opwas en een kater zich indiende? Blijkbaar gebeurd dit wekelijks bij jou anders zou je het niet zeggen en daarnaast als je mijn verhaal gelezen hebt had ik altijd de middelen om coke te gebruiken. Begrijpend lezen is een vak die je moet kennen als je van dit soort forums je dagelijkse bezigheid maakt. \\\\
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Excuus aan jou, de meneer die dag en nacht paraat staat om mensen te adviseren en bekritiseren terwijl alles wat je zegt zeer waarschijnlijk is gebaseerd op jezelf
Klik om te vergroten...

At your service, het is niet altijd een makkelijke roeping.

Wil niet vervelend zijn, maar :


MrWegkwijt zei:
Hallo mensen,

, 4x per week gebruiken en een schuld van 2000€ bij een dealer. Na een zwaar gesprek met mijn ouders hebben hun dat allemaal afbetaald met de verwachting dat ik zou stoppen. Ik dacht dat het wel even zou lukken maar uiteraard was dit niet het geval... Het laatste halfjaar heb ik nog 4000€ erdoorheen gesnoven, het gebruik gaat altijd samen met alcohol en online casino’s.
Klik om te vergroten...

MrWegkwijt zei:
Scherp! Ik zei het verkeerd; ik zelf heb het geld niet maar door mn ouders heb ik dat wel de hele tijd. Ik werk en krijg een lening van duo + gemakkelijk geld krijgen van ouders is genoeg om bijna dagelijks te gebruiken...
Klik om te vergroten...

MrWegkwijt zei:
en daarnaast als je mijn verhaal gelezen hebt had ik altijd de middelen om coke te gebruiken
Klik om te vergroten...

Geld van je rijke ouders erdoorheen brassen klinkt niet echt als middelen hebben. Of vertel je dit ook als je een chick probeert te versieren?



MrWegkwijt zei:
Begrijpend lezen is een vak dat je moet kennen
Klik om te vergroten...

Ik was vroeger beter in andere dingen :)

MrWegkwijt zei:
Ik heb dit geplaatst terwijl mn coke opwas en een kater zich indiende? Blijkbaar gebeurd dit wekelijks bij jou anders zou je het niet zeggen
Klik om te vergroten...
Ervaring genoeg op dat gebied, gelukkig lig dat hoofdstuk ver achter me :)
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
MrWegkwijt zei:
Scherp! Ik zei het verkeerd; ik zelf heb het geld niet maar door mn ouders heb ik dat wel de hele tijd. Ik werk en krijg een lening van duo + gemakkelijk geld krijgen van ouders is genoeg om bijna dagelijks te gebruiken...
Klik om te vergroten...
Meeste pappas en mammas zijn ook niet gek, en dan is 2000 opeens heel heel erg veel :') ughu 6000 :P

En met pep je cokeverslaving is opvangen is dom wow ik ken geen coker die maar van 1 puntje in de avond houd. Sorry dat gaat super snel mis. Dan denk je ah is helemaal niet zo sterk maar dan is het plots wel zo volgende week zondag..
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh wauw. Het bericht is van een paar maanden geleden......

Hoe is het nu met je?
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb je openingspost 'leuk' gevonden. Niet omdat het leuk is, maar omdat ik het ontzettend dapper vindt dat je uitspreekt over je verslaving. Ik hoop dat je hier reacties krijgt waar je wat aan hebt :)

Wat betreft hulp is de eerste stap naar de huisarts en daar open en eerlijk vertellen over je gebruik. Hij zal je doorverwijzen naar een GGZ-organisatie die verslavingen behandelt. Bij voorkeur een die gespecialiseerd is in verslaving zoals de Jellinek, Brijder, Iriszorg, Tactus, Momentun, SolututionS, Antes. Andere GGZ-organisaties die het specialisme verslaving als onderdeel hebben zijn natuurlijk ook goed. Denk aan Lucertis, GGZ centraal, GGZ Delfland, Altrecht.

Verder weet je denk ik ook wel dat je veels te jong aan de drugs ben begonnen. Je hersenen zijn nog volop in ontwikkeling tot je 22e. Wel weer super goed dat je je diploma hebt kunnen behalen, daar niet van.
Ik maak mij verder zorgen dat je zegt dat je niets heb dat je laat stoppen met je gebruik. Je hebt niets te verliezen, maar wat dacht dat je veel te winnen heb? Denk dat het goed is om dat te onderzoeken, want dat zou een deel van de oorzaak/instandhouding/motivatie om aan jezelf te werken liggen. Ik vind het mooi om te zien dat je reflectief bent. Dit is een hele mooie en waardevolle kracht. Ik hoop dat je die kan vasthouden in je proces.

Wat wil je eigenlijk in het leven? Gelukkig zijn. Hoe ziet dat voor je eruit? Huisje boompje beestje? Wil je vette reizen maken? Carrière maken? Wil je je kwaliteiten ontdekken? Een heleboel leren over wat je boeit? Waar wordt je echt gelukkig van? Wat zou je idealiter van dag tot dan doen?
Het is een boodschap waar je misschien niet zoveel aan heb nog, maar je bent nog zo jong :smiley: De hele wereld ligt nog aan je voeten. Je sport en hebt lieve ouders. Je hebt jezelf en dat is super waardevol. Dit niet verliezen aan drugs. Sorry als het een beetje prekerig klinkt, maar ik hoop oprecht dat je jezelf weer vindt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."