Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles kapot door coke en opzoek naar mensen met ervaring/verstand!

Alles kapot door coke en opzoek naar mensen met ervaring/verstand!

62 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb je openingspost 'leuk' gevonden. Niet omdat het leuk is, maar omdat ik het ontzettend dapper vindt dat je uitspreekt over je verslaving. Ik hoop dat je hier reacties krijgt waar je wat aan hebt :)

Wat betreft hulp is de eerste stap naar de huisarts en daar open en eerlijk vertellen over je gebruik. Hij zal je doorverwijzen naar een GGZ-organisatie die verslavingen behandelt. Bij voorkeur een die gespecialiseerd is in verslaving zoals de Jellinek, Brijder, Iriszorg, Tactus, Momentun, SolututionS, Antes. Andere GGZ-organisaties die het specialisme verslaving als onderdeel hebben zijn natuurlijk ook goed. Denk aan Lucertis, GGZ centraal, GGZ Delfland, Altrecht.

Verder weet je denk ik ook wel dat je veels te jong aan de drugs ben begonnen. Je hersenen zijn nog volop in ontwikkeling tot je 22e. Wel weer super goed dat je je diploma hebt kunnen behalen, daar niet van.
Ik maak mij verder zorgen dat je zegt dat je niets heb dat je laat stoppen met je gebruik. Je hebt niets te verliezen, maar wat dacht dat je veel te winnen heb? Denk dat het goed is om dat te onderzoeken, want dat zou een deel van de oorzaak/instandhouding/motivatie om aan jezelf te werken liggen. Ik vind het mooi om te zien dat je reflectief bent. Dit is een hele mooie en waardevolle kracht. Ik hoop dat je die kan vasthouden in je proces.

Wat wil je eigenlijk in het leven? Gelukkig zijn. Hoe ziet dat voor je eruit? Huisje boompje beestje? Wil je vette reizen maken? Carrière maken? Wil je je kwaliteiten ontdekken? Een heleboel leren over wat je boeit? Waar wordt je echt gelukkig van? Wat zou je idealiter van dag tot dan doen?
Het is een boodschap waar je misschien niet zoveel aan heb nog, maar je bent nog zo jong :smiley: De hele wereld ligt nog aan je voeten. Je sport en hebt lieve ouders. Je hebt jezelf en dat is super waardevol. Dit niet verliezen aan drugs. Sorry als het een beetje prekerig klinkt, maar ik hoop oprecht dat je jezelf weer vindt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry ik heb soms wat moeite met ruimte en tijd en betrek mensen daar onbedoeld in mee. :sweat:
De vergelijkbare topics hieronder maken het mij ook niet makkelijk, een lui mens zoekt vaak de korste roete. :innocent:
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb me na 2.5 jaar eindelijk sinds enkele maanden geleden aangemeld bij Novadic voor hulp. Een grote stap, grotere drempel om het toe te geven maar ik hoop dat het me gaat lukken. Alleen is echt veel te zwaar...

https://drug.addictionblog.org/tag/cocaine-withdrawal/
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."