Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik nu al verslaafd aan coke?

Ben ik nu al verslaafd aan coke?

33 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Acidfreakx,

Ik ben wel benieuwd hoe jij op psychedelica een spirituele ervaring had en dan toch aan dingen als heroïne en methadon zit. Wat drijft jou er toe om je heil in zulke middelen te zoeken als je al achter het "geheim" van waar geluk bent gekomen? Ik kan dat me maar moeilijk voorstellen.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Acidfreakx,

Ik ben wel benieuwd hoe jij op psychedelica een spirituele ervaring had en dan toch aan dingen als heroïne en methadon zit. Wat drijft jou er toe om je heil in zulke middelen te zoeken als je al achter het "geheim" van waar geluk bent gekomen? Ik kan dat me maar moeilijk voorstellen.
Klik om te vergroten...
ik heb een drugspsychose gekregen na een onfortuinlijke aanvaring met de politie en ben anderhalve maand werkonbekwaam geslagen waardoor ik uiteindelijk mijn werk verloor, iets later kwam ik te weten mijn ex waar ik op dat moment meer dan 2,5j samen was me had bedrogen met 2 "maten" en zo kan ik nog wel even doorgaan maar waar het op neerkomt is dat alle moeite die ik had gedaan om me beter te voelen in een mum van tijd teniet is gedaan. Vind hetzelf gewoonweg stom want mijn buurman zag dat ik er onderdoor zat en bood me dan heroine aan verschillende keren want ik wou eerst echt niet, maar was echt radeloos geworden van de spanning en slaap tekort en ik was vertrokken jammer genoeg. Kan er wel inkomen dat jullie dit idioot vinden maar op zulke momenten maak je gewoonweg verkeerde keuzes
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja zo, dan kan ik het me beter voorstellen.

Erg klote allemaal, al klinkt dat wel heel erg als dingen die gebeuren bij iemand die ontwaakt. Dat alles wat je probeert mislukt en je geforceerd wordt een andere richting in te gaan.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik sukkel nu ongeveer 4 jaar maar ik ben van plan na mijn afkick naar Compostella te trekken en zo door zwerven door Portugal en dan daar de winter door brengen. Kan altijd vragen om te werken voor eten en een slaapplek, Ben wel nog een echte hippie in mind gebleven. Ik heb nood aan rust in mijn hoofd en dat zal ik niet vinden in België, wil gewoonweg voor een jaar of 2 rondtrekken zoals Christopher Mccandless als je hem kent want ik kon me compleet vinden in zijn gevoel en denkwijze
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoop voor je dat je daar dichter bij jezelf zult komen. :)

Nee die ken ik niet. Zal ik vanmiddag even opzoeken.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Opzich goed dat je ook even je ei kwijt kan @Acidfreakx, maar het zit wel op de grens van topic kapen. :yum: Iemand anders nog die TS kan vertellen hoe de ontwenningsverschijnselen zullen zijn en in hoeverre het gebruik TS op lange termijn zal affecten? Ik heb daar wel een mening over, maar ik laat het liever over aan leden die meer kennis over verslaving en afkick hebben.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sally Tessio zei:
Opzich goed dat je ook even je ei kwijt kan @Acidfreakx, maar het zit wel op de grens van topic kapen. :yum: Iemand anders nog die TS kan vertellen hoe de ontwenningsverschijnselen zullen zijn en in hoeverre het gebruik TS op lange termijn zal affecten? Ik heb daar wel een mening over, maar ik laat het liever over aan leden die meer kennis over verslaving en afkick hebben.
Klik om te vergroten...
Mijn escuses, dit is uiteraard niet mijn bedoeling.

Om het dus bij dit topic te houden, k ben zelf ook van de coke afgekicked en gebruikte ook niet zo veel maar merkte dat ik afhankelijk was geworden toen ik dit ben beginnen uitkoken en roken. Elke keer als het op was ging ik als een zot zoeken naar restjes die eventueel op de grond waren gevallen en vaak was dat echt mieren neuken maar dat kwam door het rot gevoel dat ik na gebruik altijd had. Ik heb mentaal echt zwaar afgezien ervan maar vond de lichamelijke afkick zeer beperkt en binnen enkele dagen ging het al stukken beter dus bij deze hou vol, als je het echt te moeilijk hebt kan je naar je arts gaan en hulp vragen of als je het echt niet zou vol houden alleen een crisisopname overwegen? Hoop dat je hier iets aan hebt maar ik weet hoe verschrikkelijk dit mentaal op je kan inspelen dus nogmaals veel sterkte @Kaiman en het laatste dat ik kwijt wil is dat ik merk dat je een doel moet hebben om naar uit te kijken voor als je er van af bent, bij mij helpt dit enorm.
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Acidfreakx zei:
Mijn escuses, dit is uiteraard niet mijn bedoeling.

Om het dus bij dit topic te houden, k ben zelf ook van de coke afgekicked en gebruikte ook niet zo veel maar merkte dat ik afhankelijk was geworden toen ik dit ben beginnen uitkoken en roken. Elke keer als het op was ging ik als een zot zoeken naar restjes die eventueel op de grond waren gevallen en vaak was dat echt mieren neuken maar dat kwam door het rot gevoel dat ik na gebruik altijd had. Ik heb mentaal echt zwaar afgezien ervan maar vond de lichamelijke afkick zeer beperkt en binnen enkele dagen ging het al stukken beter dus bij deze hou vol, als je het echt te moeilijk hebt kan je naar je arts gaan en hulp vragen of als je het echt niet zou vol houden alleen een crisisopname overwegen? Hoop dat je hier iets aan hebt maar ik weet hoe verschrikkelijk dit mentaal op je kan inspelen dus nogmaals veel sterkte @Kaiman en het laatste dat ik kwijt wil is dat ik merk dat je een doel moet hebben om naar uit te kijken voor als je er van af bent, bij mij helpt dit enorm.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je ervaring te delen,
Ik heb deze morgen een tamelijke hoeveelheid dat ik over had in de vuilbak gegooid ergens in een tankstation op de snelweg. Ik moet eerlijk toegeven dat het veel moeite koste maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan. Ook heb ik er precies ook een klein beetje spijt van, maar daar probeer ik me niet teveel van aan te trekken. Ben benieuwd voor de komende dagen en vooral het weekend.
F
FundamenteelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat de goesting er altijd zal zijn. Ik ben ook afgekickt van coke, maar als de gelegenheid zich voor doet zal ik niet aarzelen.
Tien jaar geleden snoof ik zoveel ik kon. Toen ik ermee stopte (cold turkey) wou ik van een gebouw springen. Wist met mezelf geen blijf. Dankzij cannabis heb ik het overwonnen. Maar wederom, gewoon het woord "coke" geeft mij al goesting om een dikke latte te snuiven, tien jaar later. Maar het is niet dat ik dat absoluut moet hebben, gewoon iets waar ik geen neen tegen zal zeggen.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kajman zei:
Bedankt voor je ervaring te delen,
Ik heb deze morgen een tamelijke hoeveelheid dat ik over had in de vuilbak gegooid ergens in een tankstation op de snelweg. Ik moet eerlijk toegeven dat het veel moeite koste maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan. Ook heb ik er precies ook een klein beetje spijt van, maar daar probeer ik me niet teveel van aan te trekken. Ben benieuwd voor de komende dagen en vooral het weekend.
Klik om te vergroten...
Geen probleem, hoop dat het je iets of wat helpt en echt proficiat enorm goed van je. Dat heb ik nooit gekund dus echt petje af voor je, hou vol en je zal je bevrijd voelen nadien tenzij je bent beginnen gebruiken om je beter te voelen want dan is de kans op herval natuurlijk groter dan dat je recreatief gebruikte (dit is een persoonlijke ervaring). Goed bezig in elk geval
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kajman zei:
Bedankt, naar mate de dag voorbij gaat begint het toch meer en meer in je hoofd te spoken. Geen zware craving, maar meer een iets of wat ondeugende zin er in hebben. Kan het moeilijk beschrijven eigenlijk. Ik ben ook totaal niet humeurig of neerslachtig tijdens de dag, integendeel vandaag was best een aangename dag met veel gelach. Alhoewel ik niet had geslapen van dat rot spul en natuurlijk de gekende comedown. Het viel me wel op naarmate ik freqeunter ging gebruiken dat de comedown minder hevig was telkens als ik stopte of het op was, kan een waanbeeld zijn ook. Heb jij een idee hoe het komt
Klik om te vergroten...
Nee sorry daar kan ik geen verklaring voor geven, denk echt dat dit van persoon tot persoon afhangt, bij mij was het juist andersom daarmee maar die ondeugende zin die je hebt en die je niet kan beschrijven is exact wat ik bedoelde met dat het zwaar op je kan inspelen mentaal. Dit gevoel valt ook niet te beschrijven haast maar snap perfect wat je bedoelt
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt, naar mate de dag voorbij gaat begint het toch meer en meer in je hoofd te spoken. Geen zware craving, maar meer een iets of wat ondeugende zin er in hebben. Kan het moeilijk beschrijven eigenlijk. Ik ben ook totaal niet humeurig of neerslachtig tijdens de dag, integendeel vandaag was best een aangename dag met veel gelach. Alhoewel ik niet had geslapen van dat rot spul en natuurlijk de gekende comedown. Het viel me wel op naarmate ik freqeunter ging gebruiken dat de comedown minder hevig was telkens als ik stopte of het op was, kan een waanbeeld zijn ook. Heb jij een idee hoe het komt
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#13
Intussen is het 4 jaar geleden dat ik nog coke gebruikte, en tot op de dag van vandaag is er twijfel of ik niet wat in huis zou halen. In Mn leven gaat alles goed, waardoor het blijft lukken om er af te blijven. Helaas vrees ik dat eens Mn vriendin Me zou verlaten, ik geen uur zou wachten om te scoren.

De cravings blijven, hopelijk heb jij er minder last van!
De enige manier om mezelf wat gerust te stellen is een lijn kanna leggen. De procedure op zich neemt de craving naar coke al wat weg.
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik verwijder ook wel eens nummers van dealers, maar na een tijdje appen of sms'en ze me steeds weer met nieuwe aanbiedingen enzo. Je moet ook echt een ander nummer nemen. En nieuwe vrienden enzo. Succes.

Hoewel, stoppen is ook niet onmogelijk hoor :) Je hebt al best vroeg inzicht in je issues, dus lijkt me nog best mogelijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."