#1
Ja is idd lastig. Ik heb ook 25 jaar gerookt. Het schijnt gemiddeld 2 maanden te duren om een nieuwe gewoonte aan te leren dus ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd niet meer veel denk aan een sigaret
Als je 1 a 2x per maand een jointje rookt dan zou het met tabak niet zoveel uit maken als je een beetje sterk in je schoenen staat. Maar wat ik vaak zie is dat mensen dan meer jointjes gaan roken om toch stiekem die nicotine binnen te krijgen.
Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder!
Uit eigen ervaring ging ik dan weer roken.
Juist pas na de joint als ie een beetje goed valt glaasje drank erbij en dan o ja ik heb nog peuken / shag over dus kan er wel gezellig 1 nemen. En zie idd ook vaak dat mensen dan meer gaan blowen zoals hier al gezegd is.
Mocht ik nu weer eens gaan blowen denk ik dat ik gewoon 1 peuk erbij zou nemen ipv een heel pakje er ergens voor bewaren.
Misschien ook een goede oplossing voor jou.?
Oh, het is heerlijk om na het blowen een sigaret op te steken. Zalig. Maar, je zou beiden helemaal niet meer moeten doen! Ik rook ook wiet op de "Hollandse wijze" dus met tabak en de hele wereld veroordeeld ons er om. Wiet rook je zonder tabak.
Mijn advies is rook je wiet puur, zo weinig mogelijk! laat tabak, sigaretten achterwege.
Mij lukte het niet dus nul tabak meer.
Mijn wiet neem ik tot me per vaporizer, en soms een jointje puur of met beetje damiana. Heb ook nog thc olie die je onder je tong kan druppelen.
Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder!
Ik rook al jaren puur uit een pijpje. Echt een heel klein beetje wiet. Doet doeltreffend z'n werk hoor.
Rookte laatst weer wat joints bij een vriend en werd echt knetterstoned. Tabak en veel wiet ineens, voelde me een puber die z'n eerste joint rookte; sloeg in als een bom.
Voor mij zit er echt veel verschil tussen puur uit de pijp en gemixt met tabak in een joint.
Bij een bong moet je beginnen met maar een klein beetje, vaak als je er naar kijkt dan denk je: 'hier word ik toch niet stoned van?' maar toch komt ie altijd goed aan. Van puur krijg je ook een veel energieker, heldere high dan van met tabak.

Het kleine beetje tabak wat je in je joint doet houd je nicotine verslaving in stand. Omdat het zo verbonden is met elkaar. Misschien eerst wiet anders leren consumeren en dan stoppen met roken. Dan kun je rookgedrag helemaal afleren en dan zit je niet met huh soms mag ik wel soms niet het is toch hetzelfde?
draait sjekkie :P
Naast dat tabak slecht voor je is is het dus nit handig om spliffs te blijven roken als je gestopt met roken bent?
Heb totaal geen last van drang na een sigaret de dagen nadat ik geblowd heb.
Merk wel nadat ik geblowd heb weer zo een vieze tabaks smaak in me keel heb en me keel weer geïrriteerd is enzo wat meestal 3/4 dagen aanhoudt
Of is het het beste om 1/2 maanden niet te blowen omdat keel en longen nog steeds in het schoonmaak process zit.
En daarna weer te blowen
Al bijna 2 maand gestopt met blowen en sinds 2 weken geen sigaretten of tabak meer. Van tabak en wiet in combinatie had ik ook een geirriteerde keel. Toen ik met wiet gestopt ben is dat gebeterd maar had soms nog een krop in de keel met enkel peuken of een slechte adem.
Je wiet kan je beter vapen of met een pijpje roken. Tabak laat je beter opzij liggen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."