Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met roken

Gestopt met roken

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja is idd lastig. Ik heb ook 25 jaar gerookt. Het schijnt gemiddeld 2 maanden te duren om een nieuwe gewoonte aan te leren dus ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd niet meer veel denk aan een sigaret
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben ook gestopt met roken. Van stoppogingen uit het verleden weet ik dat het roken van joints of shisha het roken triggert. Er gaat weer rook in je longen. Mijn verlangen naar een sigaret werd daardoor weer aangewakkerd.
Ik denk dat je beter een half jaar kan stoppen met blowen tot je wat sterker in je schoenen staat wat betreft niet roken. Tenminste ik denk dat dat werkt voor mij.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi , allemaal
Ben net gestopt met roken.
blow nog wel afentoe ook niet van plan om er nu mee te stoppen.
Alleen vroeg me af of het handig is om me joints met tabak te mixen , Normaal mixte ik altijd me hasjiesj of soms wiet met tabak of kan dat me ( ex ) tabak verslaving in de weg zitten
Rook misschien 1 a 2 keer in de maand een jointje niet zo bijzonder dus.

Of kan ik toch beter puur gaan roken of zo een vaporizer aparaat gaan kopen?

Hoop dar jullie wat advies hebben
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je 1 a 2x per maand een jointje rookt dan zou het met tabak niet zoveel uit maken als je een beetje sterk in je schoenen staat. Maar wat ik vaak zie is dat mensen dan meer jointjes gaan roken om toch stiekem die nicotine binnen te krijgen.

Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder!
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Uit eigen ervaring ging ik dan weer roken.
Juist pas na de joint als ie een beetje goed valt glaasje drank erbij en dan o ja ik heb nog peuken / shag over dus kan er wel gezellig 1 nemen. En zie idd ook vaak dat mensen dan meer gaan blowen zoals hier al gezegd is.

Mocht ik nu weer eens gaan blowen denk ik dat ik gewoon 1 peuk erbij zou nemen ipv een heel pakje er ergens voor bewaren.
Misschien ook een goede oplossing voor jou.?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mij lukte het niet dus nul tabak meer.

Mijn wiet neem ik tot me per vaporizer, en soms een jointje puur of met beetje damiana. Heb ook nog thc olie die je onder je tong kan druppelen.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh, het is heerlijk om na het blowen een sigaret op te steken. Zalig. Maar, je zou beiden helemaal niet meer moeten doen! Ik rook ook wiet op de "Hollandse wijze" dus met tabak en de hele wereld veroordeeld ons er om. Wiet rook je zonder tabak.
Mijn advies is rook je wiet puur, zo weinig mogelijk! laat tabak, sigaretten achterwege.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#8
SuperSilverHaze zei:
Als je 1 a 2x per maand een jointje rookt dan zou het met tabak niet zoveel uit maken als je een beetje sterk in je schoenen staat. Maar wat ik vaak zie is dat mensen dan meer jointjes gaan roken om toch stiekem die nicotine binnen te krijgen.

Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder!
Klik om te vergroten...

Jaa idd beetje sterk in je schoenen staan
doe het uberhoud maar 1 a 2 keer per maand.
Sinds ik gestopt ben met normaal roken merk ik wel dat een jointje niet zo lekker meer smaakt als toen ik nog rookte , Maar kwa trek in een sigaret de volgende dag heb ik weinig last van.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sniffle88 zei:
Uit eigen ervaring ging ik dan weer roken.
Juist pas na de joint als ie een beetje goed valt glaasje drank erbij en dan o ja ik heb nog peuken / shag over dus kan er wel gezellig 1 nemen. En zie idd ook vaak dat mensen dan meer gaan blowen zoals hier al gezegd is.

Mocht ik nu weer eens gaan blowen denk ik dat ik gewoon 1 peuk erbij zou nemen ipv een heel pakje er ergens voor bewaren.
Misschien ook een goede oplossing voor jou.?
Klik om te vergroten...

Dat is idd een goed idee! thanks!
Je hebt veel van die illegale avond winkels die losse peuken verkopen.
Ken ook mensen die gewoon paar voorgedraaide joints kopen misschien ook een optie.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bad Karma zei:
Oh, het is heerlijk om na het blowen een sigaret op te steken. Zalig. Maar, je zou beiden helemaal niet meer moeten doen! Ik rook ook wiet op de "Hollandse wijze" dus met tabak en de hele wereld veroordeeld ons er om. Wiet rook je zonder tabak.
Mijn advies is rook je wiet puur, zo weinig mogelijk! laat tabak, sigaretten achterwege.
Klik om te vergroten...

Ja eigelijk hoor je tabak en wiet te mixen!
Was paar jaar terug in amerika naar paar kennissen , Begon dus een joint te rollen en ze keken me zo raar aan toen ik er tabak in gooide ze weigerde zelfs om er een hit van te nemen.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Mij lukte het niet dus nul tabak meer.

Mijn wiet neem ik tot me per vaporizer, en soms een jointje puur of met beetje damiana. Heb ook nog thc olie die je onder je tong kan druppelen.
Klik om te vergroten...

Wat is damiana precies?
En hoe bevalt de vaporizer?
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#12
SuperSilverHaze zei:
Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder!
Klik om te vergroten...

Puur roken is idd altijd nog een optie idd
Alleen in een joint rookt dat zo kut en blunts hebben zo een chemisch smaakje.

Zo veel blow ik dus ook niet dus me tolerantie is ook niet zo hoog en weet dat puur als een bom aanslaat.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#13
Purplext zei:
Ik rook al jaren puur uit een pijpje. Echt een heel klein beetje wiet. Doet doeltreffend z'n werk hoor.

Rookte laatst weer wat joints bij een vriend en werd echt knetterstoned. Tabak en veel wiet ineens, voelde me een puber die z'n eerste joint rookte; sloeg in als een bom.

Voor mij zit er echt veel verschil tussen puur uit de pijp en gemixt met tabak in een joint.
Klik om te vergroten...

Zit zeker een verschil in.
Nu ik niet meer rook smaken de joints ook heel anders dam voorheen.
Heb paar keer uit zo een pijp gerookt ( Bong ) Alleen weet nooit de goede dosering voor mezelf te vinden en wordt altijd echt veel en veelste stoned :laughing:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kleine beetje tabak wat je in je joint doet houd je nicotine verslaving in stand. Omdat het zo verbonden is met elkaar. Misschien eerst wiet anders leren consumeren en dan stoppen met roken. Dan kun je rookgedrag helemaal afleren en dan zit je niet met huh soms mag ik wel soms niet het is toch hetzelfde?

draait sjekkie :P
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#15
SuperSilverHaze zei:
Bij een bong moet je beginnen met maar een klein beetje, vaak als je er naar kijkt dan denk je: 'hier word ik toch niet stoned van?' maar toch komt ie altijd goed aan. Van puur krijg je ook een veel energieker, heldere high dan van met tabak.
Klik om te vergroten...

Zal maar zo een klein pijpje kopen dan.
Of op de blunts of pure joints overgaan.
Als ik ze op krijg haha :laughing:
Denk dat ik met mij blow tollerantie na paar hits van een blunt of een pure joint helemaal van de wereld ben:stoned:
tabak wil ik eigelijk toch wel uit me jointjes flikkeren
Altijd de dag erna heb ik weer die vieze tabak smaak in me keel en is me keel weer geïrriteerd.
Fuck tabak! :flipping:
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#16
Guapo Temudgin zei:
Het kleine beetje tabak wat je in je joint doet houd je nicotine verslaving in stand. Omdat het zo verbonden is met elkaar. Misschien eerst wiet anders leren consumeren en dan stoppen met roken. Dan kun je rookgedrag helemaal afleren en dan zit je niet met huh soms mag ik wel soms niet het is toch hetzelfde?

draait sjekkie :P
Klik om te vergroten...

Naast dat tabak slecht voor je is is het dus nit handig om spliffs te blijven roken als je gestopt met roken bent?
Heb totaal geen last van drang na een sigaret de dagen nadat ik geblowd heb.
Merk wel nadat ik geblowd heb weer zo een vieze tabaks smaak in me keel heb en me keel weer geïrriteerd is enzo wat meestal 3/4 dagen aanhoudt
Of is het het beste om 1/2 maanden niet te blowen omdat keel en longen nog steeds in het schoonmaak process zit.
En daarna weer te blowen
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
Villainoftheyear zei:
Naast dat tabak slecht voor je is is het dus nit handig om spliffs te blijven roken als je gestopt met roken bent?
Heb totaal geen last van drang na een sigaret de dagen nadat ik geblowd heb.
Merk wel nadat ik geblowd heb weer zo een vieze tabaks smaak in me keel heb en me keel weer geïrriteerd is enzo wat meestal 3/4 dagen aanhoudt
Of is het het beste om 1/2 maanden niet te blowen omdat keel en longen nog steeds in het schoonmaak process zit.
En daarna weer te blowen
Klik om te vergroten...

Als je het wil dan kun je het. Als je twijfelt niet doen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Al bijna 2 maand gestopt met blowen en sinds 2 weken geen sigaretten of tabak meer. Van tabak en wiet in combinatie had ik ook een geirriteerde keel. Toen ik met wiet gestopt ben is dat gebeterd maar had soms nog een krop in de keel met enkel peuken of een slechte adem.

Je wiet kan je beter vapen of met een pijpje roken. Tabak laat je beter opzij liggen.

Vorige week redelijk wat bloed opgehoest met een stevige longontsteking. Ik dacht dat mijn dagen geteld waren door al de nicotine die ik al binnen gekregen heb. Blijkt dat de longen het nog best goed doen.

Ik raad iedereen aan die niet kan stoppen met peuken/tabak een bezoekje te brengen naar een pneumo / longziekten afdeling op het ziekenhuis. Goeie 70% van de patienten tussen 40 en 70jaar had permanente longschade door het roken van nicotine. De verhalen die ik daar sedert dag 1 gehoord hebt heeft bij mij een rookstop ingezet voor altijd.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekZ zei:
Al bijna 2 maand gestopt met blowen en sinds 2 weken geen sigaretten of tabak meer. Van tabak en wiet in combinatie had ik ook een geirriteerde keel. Toen ik met wiet gestopt ben is dat gebeterd maar had soms nog een krop in de keel met enkel peuken of een slechte adem.

Je wiet kan je beter vapen of met een pijpje roken. Tabak laat je beter opzij liggen.
Klik om te vergroten...

Ja wat mijn plan is om deze week nog 1 laaste keer een jointje te roken.
Dan een maand of anderhalve maand niet te blowen , Zodat ik me lichaam de kans kan geven om me keel en longen schoon te maken
en de nicotine uit me lijf te halen.
Ben misschien wel gestopt met roken maar ik stop nog steeds troep in me lichaam met tabak joints ook blow ik opeens vaker dan normaal.
En na die anderhalve maand idd vapen of in een pijpje of een klein puur jointje.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat klinkt niet best @PsyTekZ ben je helemaal beter geworden?
Bij een vriend van mij is pas longkanker geconstateerd. Geen longkanker in de familie dus door het roken gekomen. Hij is 51 en haalt het eind van het jaar niet.
Dat heeft me wel wakker geschud. Ik ben eindelijk gestopt sinds 2 weken. Met behulp van laseracupunctuur.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."