#1
Waarom?
Ik wil een (b)log bijhouden over mijn ervaring met Ibogaine om van de GHB verslaving af te komen. Ik loop inmiddels al een jaar bij Iriszorg en krijg er CGT, MBT en EMDR, maar ik heb het gevoel dat het niet echt werkt.
Tijdens de MBT training kwam ik een ex junk tegen die al heel lang van de cocaine en heroine af is, maar hij heeft een ontzettende last van craving naar alcohol. Ondanks dat hij er vanaf blijft, is de craving er elke keer. Toen heeft hij zich opgegeven bij het Radboud voor een Ibogaine flood.
Ibogaine flood is het toedienen van Ibogaine in een tijdbestek van 12 uur (ofzo, weet er nog niet het heel fijne van), maar waarvan je ontzettend hard gaat trippen wat 36 uur in totaal duurt. De eerste 12 uur zijn het ergst. Je kan demonen zien en de meest onlogische waarnemingen. Maar na die 12 uur ga je naar je innerlijke zelf en leer je je pure ik kennen en dat duurt 24 uur ongeveer.
Wanneer de flood is uitgewerkt heb je zo veel genoten van je innerlijke zelf dat je overtuigd bent geraakt om puur te blijven. En de craving is volledig weg. Er is echter een nadeel. Je kan er aan overlijden, omdat je hartslag richting de 40-45 beats per minuut gaat en je een hartstilstand kan krijgen. Vandaar dat hij dat bij het Radboud gaat doen.
Ik raakte enorm geïnteresseerd en ben toen gaan zoeken. Je kan het namelijk ook zelf doen, maar nogmaals, het wordt niet geadviseerd i.v.m. je hartslag. Dus sowieso een goede bloeddruk en hartritme meter gekocht. En ineens vond ik op het internet een blog over microdosering met 1:50 tincture Ibogaine.
De blog was wat zweverig. De persoon vertelde dat hij een druppel nam onder zijn tong en voor de spiegel ging staan en dingen tegen zichzelf zei als "ik ben vrij" en "ik kan dit aan" en "ik ben een goed mens" etc. etc. Ik moest lachen toen ik het las. Het werd me een beetje te zweverig, maar naarmate ik meer logs begon te lezen is het namelijk dit de bedoeling:
Als je dat soort dingen in de spiegel zegt tegen jezelf stimuleer je bepaalde elektrische connecties in je brein die dus actief worden. Als je op dat moment de wortel smaak van de Ibogaine ook nog probeert een te maken met jezelf zou het zo zijn dat de ibogaine zich gaat nestelen in de positieve elektrische connecties. En met dat je jezelf aankijkt in de spiegel raak je er een beetje van in trance als je jezelf de hele tijd in de ogen aankijkt. Super zweverig natuurlijk (ben een vrij nuchter persoon qua gedachtegang dan lol), maar weet je, omdat ik toch de hartslag meter had besteld, ging ik over tot het bestellen van 10ml Iboga extract 1:50 tincture.
Voorgeschiedenis
Ik gebruik al zeker 10 jaar GHB (en nog meer meuk zoals cocaine, ketamine, jointjes, xtc, methoxetamine en weet ik het eigenlijk). Maar altijd op een recreatieve basis. Totdat ik 3 jaar geleden een traumatische gebeurtenis mee hebt gemaakt. Dit zorgde ervoor dat GHB van smorgen vroeg tot savonds laat werd genomen om in een lekker roesje te zitten om de 2 a 3 uur. Tja, totdat je er vanaf probeert te komen. Dan kom je er achter dat je dus echt verslaafd bent. Ik ben 3 keer gestopt geweest. Een keer met baclofen en dat hielp op zich wel, maar weer begonnen omdat ik na verloop van tijd mijzelf heel opgejaagd voelde en ik steken in mijn hartstreek kreeg. Ook werkt baclofen spierverslappend en dat ging niet goed met bodybuilden (wat ik dus ook nog doe).
2 keer ben ik gestopt met behulp van Ketamine. Eigenlijk gewoon vervangen dus. Totdat ik er achter kwam dat dat veel te duur werd en nog slechter was om te gebruiken. De derde keer heb ik met hulp van mijn CGT behandelaar een afbouwschema gemaakt en aan het einde van dat schema zou ik mijn laatste buisje van 2ml op Schiphol innemen voordat mijn 4 wekeen reis naar Thailand begon.
En verrek, in Thailand had ik nergens last van. 4 weken schik gehad, uiteraard soms wel krom gelegen en de binnenkant van een Thais toilet mogen bewonderen door de drank. Maar ik voelde me bevrijd en ook goed in mijn vel. En toen kwam ik thuis. De associatie met GHB was gewoon te groot. De koelkast, de fles cola waarmee ik mijn buisjes weg slokte, de computer waar ik achter zit (ben ICTer) en zelfs mijn eigen huis of auto. Alles refereerde ik aan de G. Het werd een psychisch spelletje in mijn hoofd. Ik wilde de vibe vasthouden van Thailand en ging door met het stoppen ervan. Maar het was niet meer te houden. De gedachtes werden donkerder en donkerder en ik voelde me depressief worden. Wilde alleen nog maar in bed liggen en op een gegeven ogenblik gaat de duivel in je om je inpraten. Met zinnen als "je weet dat als je een dopje neemt dat dit allemaal verdwijnt" en "je bent veel leuker in omgang als je een dopje pakt, doe het dan voor je vrouw en kinderen" etc. etc.
Na twee maanden gestopt te zijn geweest ben ik er weer aangegaan. Eerst een flugelflesje kopen en er twee dagen mee doen, maar dat werd al snel meer en uiteindelijk zat ik weer op mijn oude ritme van een halve liter per 10-12 dagen. En inderdaad, alles werd weer beter, ik voelde me weer socialer en ik kon de wereld weer aan. Maar er kwam iets nieuws bij. Schaamte en stiekum doen. Ik wilde niet dat mijn vrouw het wist en dat kan ik ook goed volhouden, want als ik G op heb merk je echt niks aan mij. Ik lig niet crocky op de bank ofzo. Maar ik wist dat als mijn vrouw het mij zou vragen dat ik niet tegen haar kan liegen. En die dag kwam dus 27 Mei j.l. "Gebruik je weer", vroeg ze en ik zei zonder na te denken Ja. Ik had er geen zin meer in om het te verbergen voor haar. Ze is zo lief voor mij en het minste wat ik kon doen is in ieder geval eerlijk tegen haar zijn.
Waarom Ibogaine?
Omdat Ibogaine dus werkt op je positieve elektrische reacties in je brein. Door jezelf bewust te maken dat je dit kan, dat je vrij bent (niet kan zijn, maar gewoon bent!) en dat er mensen om mij heen zijn die van mij houden en het beste met me voor hebben. Daardoor hoop ik de negatieve gedachtes uit mij te kunnen bannen in combinatie met de CGT training en MBT. CGT zorgt er voor dat je negatieve gedachtes om kan zetten in iets positiefs en MBT geeft meer inzicht over wie jij bent en hoe je gedraagt naar anderen toe. Dat heeft al voor een aantal harde confrontaties gezorgd met mijzelf.
Ik wil een (b)log bijhouden over mijn ervaring met Ibogaine om van de GHB verslaving af te komen. Ik loop inmiddels al een jaar bij Iriszorg en krijg er CGT, MBT en EMDR, maar ik heb het gevoel dat het niet echt werkt.
Tijdens de MBT training kwam ik een ex junk tegen die al heel lang van de cocaine en heroine af is, maar hij heeft een ontzettende last van craving naar alcohol. Ondanks dat hij er vanaf blijft, is de craving er elke keer. Toen heeft hij zich opgegeven bij het Radboud voor een Ibogaine flood.
Ibogaine flood is het toedienen van Ibogaine in een tijdbestek van 12 uur (ofzo, weet er nog niet het heel fijne van), maar waarvan je ontzettend hard gaat trippen wat 36 uur in totaal duurt. De eerste 12 uur zijn het ergst. Je kan demonen zien en de meest onlogische waarnemingen. Maar na die 12 uur ga je naar je innerlijke zelf en leer je je pure ik kennen en dat duurt 24 uur ongeveer.
Wanneer de flood is uitgewerkt heb je zo veel genoten van je innerlijke zelf dat je overtuigd bent geraakt om puur te blijven. En de craving is volledig weg. Er is echter een nadeel. Je kan er aan overlijden, omdat je hartslag richting de 40-45 beats per minuut gaat en je een hartstilstand kan krijgen. Vandaar dat hij dat bij het Radboud gaat doen.
Ik raakte enorm geïnteresseerd en ben toen gaan zoeken. Je kan het namelijk ook zelf doen, maar nogmaals, het wordt niet geadviseerd i.v.m. je hartslag. Dus sowieso een goede bloeddruk en hartritme meter gekocht. En ineens vond ik op het internet een blog over microdosering met 1:50 tincture Ibogaine.
De blog was wat zweverig. De persoon vertelde dat hij een druppel nam onder zijn tong en voor de spiegel ging staan en dingen tegen zichzelf zei als "ik ben vrij" en "ik kan dit aan" en "ik ben een goed mens" etc. etc. Ik moest lachen toen ik het las. Het werd me een beetje te zweverig, maar naarmate ik meer logs begon te lezen is het namelijk dit de bedoeling:
Als je dat soort dingen in de spiegel zegt tegen jezelf stimuleer je bepaalde elektrische connecties in je brein die dus actief worden. Als je op dat moment de wortel smaak van de Ibogaine ook nog probeert een te maken met jezelf zou het zo zijn dat de ibogaine zich gaat nestelen in de positieve elektrische connecties. En met dat je jezelf aankijkt in de spiegel raak je er een beetje van in trance als je jezelf de hele tijd in de ogen aankijkt. Super zweverig natuurlijk (ben een vrij nuchter persoon qua gedachtegang dan lol), maar weet je, omdat ik toch de hartslag meter had besteld, ging ik over tot het bestellen van 10ml Iboga extract 1:50 tincture.
Voorgeschiedenis
Ik gebruik al zeker 10 jaar GHB (en nog meer meuk zoals cocaine, ketamine, jointjes, xtc, methoxetamine en weet ik het eigenlijk). Maar altijd op een recreatieve basis. Totdat ik 3 jaar geleden een traumatische gebeurtenis mee hebt gemaakt. Dit zorgde ervoor dat GHB van smorgen vroeg tot savonds laat werd genomen om in een lekker roesje te zitten om de 2 a 3 uur. Tja, totdat je er vanaf probeert te komen. Dan kom je er achter dat je dus echt verslaafd bent. Ik ben 3 keer gestopt geweest. Een keer met baclofen en dat hielp op zich wel, maar weer begonnen omdat ik na verloop van tijd mijzelf heel opgejaagd voelde en ik steken in mijn hartstreek kreeg. Ook werkt baclofen spierverslappend en dat ging niet goed met bodybuilden (wat ik dus ook nog doe).
2 keer ben ik gestopt met behulp van Ketamine. Eigenlijk gewoon vervangen dus. Totdat ik er achter kwam dat dat veel te duur werd en nog slechter was om te gebruiken. De derde keer heb ik met hulp van mijn CGT behandelaar een afbouwschema gemaakt en aan het einde van dat schema zou ik mijn laatste buisje van 2ml op Schiphol innemen voordat mijn 4 wekeen reis naar Thailand begon.
En verrek, in Thailand had ik nergens last van. 4 weken schik gehad, uiteraard soms wel krom gelegen en de binnenkant van een Thais toilet mogen bewonderen door de drank. Maar ik voelde me bevrijd en ook goed in mijn vel. En toen kwam ik thuis. De associatie met GHB was gewoon te groot. De koelkast, de fles cola waarmee ik mijn buisjes weg slokte, de computer waar ik achter zit (ben ICTer) en zelfs mijn eigen huis of auto. Alles refereerde ik aan de G. Het werd een psychisch spelletje in mijn hoofd. Ik wilde de vibe vasthouden van Thailand en ging door met het stoppen ervan. Maar het was niet meer te houden. De gedachtes werden donkerder en donkerder en ik voelde me depressief worden. Wilde alleen nog maar in bed liggen en op een gegeven ogenblik gaat de duivel in je om je inpraten. Met zinnen als "je weet dat als je een dopje neemt dat dit allemaal verdwijnt" en "je bent veel leuker in omgang als je een dopje pakt, doe het dan voor je vrouw en kinderen" etc. etc.
Na twee maanden gestopt te zijn geweest ben ik er weer aangegaan. Eerst een flugelflesje kopen en er twee dagen mee doen, maar dat werd al snel meer en uiteindelijk zat ik weer op mijn oude ritme van een halve liter per 10-12 dagen. En inderdaad, alles werd weer beter, ik voelde me weer socialer en ik kon de wereld weer aan. Maar er kwam iets nieuws bij. Schaamte en stiekum doen. Ik wilde niet dat mijn vrouw het wist en dat kan ik ook goed volhouden, want als ik G op heb merk je echt niks aan mij. Ik lig niet crocky op de bank ofzo. Maar ik wist dat als mijn vrouw het mij zou vragen dat ik niet tegen haar kan liegen. En die dag kwam dus 27 Mei j.l. "Gebruik je weer", vroeg ze en ik zei zonder na te denken Ja. Ik had er geen zin meer in om het te verbergen voor haar. Ze is zo lief voor mij en het minste wat ik kon doen is in ieder geval eerlijk tegen haar zijn.
Waarom Ibogaine?
Omdat Ibogaine dus werkt op je positieve elektrische reacties in je brein. Door jezelf bewust te maken dat je dit kan, dat je vrij bent (niet kan zijn, maar gewoon bent!) en dat er mensen om mij heen zijn die van mij houden en het beste met me voor hebben. Daardoor hoop ik de negatieve gedachtes uit mij te kunnen bannen in combinatie met de CGT training en MBT. CGT zorgt er voor dat je negatieve gedachtes om kan zetten in iets positiefs en MBT geeft meer inzicht over wie jij bent en hoe je gedraagt naar anderen toe. Dat heeft al voor een aantal harde confrontaties gezorgd met mijzelf.