#1
Ontneemt wel de voornaamste reden om nuchter te blijven een beetje.Geef je drugs aan een vriend Dan is Het veel makkelijker om nuchter te blijven.
Ontneemt wel de voornaamste reden om nuchter te blijven een beetje.Geef je drugs aan een vriend Dan is Het veel makkelijker om nuchter te blijven.
Wilskracht is voor losers, als je al de moeite moet doen om verleiding te weerstaan gaat er eigenlijk al iets fout tenzij je hiermee acute problematiek kunt vermijden. De weg van de minste weerstand is in theorie meest ideaal, mits je natuurlijk niet te hard uit de bocht vliegt. Mensen moeten ook de ruimte hebben om fouten te maken anders kun je er ook niet achter komen dat het de moeite kan wezen om naar de alternatieven te kijken.Je hebt altijd de mogelijkheid om te gebruiken de drempel is alleen hoger.
Ik ben inmiddels 15 jaar onderweg in 'verslavingen' en geloof me, stoppen bestaat niet. Leer het te controleren, laat je leven er niet door bedwingen, maar laat je af en toe helemaal gaan.Afgelopen week een beetje gefaald in de challenge, vandaag weer geheel nuchter. Ik verwacht deze week een halve gram MXPr en MXiPr welke ik wil testen en een rapportje over wil schrijven. Vanaf 1 september begin ik weer met aftellen voor 3 maanden, wish me luck.
Precies dit. Stoppen is makkelijk maar ervan af blijven en nuchter blijven.. dat is moeilijkIk ben inmiddels 15 jaar onderweg in 'verslavingen' en geloof me, stoppen bestaat niet. Leer het te controleren, laat je leven er niet door bedwingen, maar laat je af en toe helemaal gaan.
Stoppen zorgt alleen maar voor mislukking en frustratie. De grap is dat je met deze instelling soms opeens uit jezelf stopt met bepaalde dingen, juist omdat het eigenlijk wel mag maar zelf echt niet meer wilt (ik zelf bijvoorbeeld al jaren met roken).
3 maanden stoppen met wat dan ook is makkelijk, maar je weet ook dat je na 3 maanden weer helemaal loco gaat. Accepteer dat je bepaalde dingen af en toe nodig hebt, controleer het gebruik en laat het gebruik jou niet overnemen!
Dat is waar, ik heb er vrede mee dat het niet in 1x perfect zal wezen. Concrete doelstellingen formuleren kan echter wel helpen een positieve tendens te creëren. De nieuwe MXE analogen vind ik ook nog wel iets interessanter dan het gemiddelde nieuwe stofje. Ik weet dat ik mijzelf aardig in bedwang kan houden met dissociatieven, ik heb vrij standaard een 10 gram 3-MeO-PCE zak liggen. Een meer harde doelstelling is van de downer drugs afblijven en met dat in gedachte wil ik ook niet meteen te streng voor mijzelf wezen. De MXE analogen hebben voor mij ook voorkeur in sociale setting waar ik nog wel eens moeite wil hebben van de alcohol af te blijven wat ik minder graag gebruik omdat dit ook aanzienlijk meer invloed heeft op mijn wekelijkse sporten en algemene conditie. Ik ben mij er echter ook bewust van dat dit een slippery slope is aangezien het risico zich dan ook voor doet dat je dissociatieven en alcohol naast elkaar gaat gebruiken.Komt er niet elke maand een nieuw stofje uit?
Ik ben wel mee met wat je zegt maar 3 maanden pauze nemen gaat wel even goed voor mij wezen en ik weet dat ik dat kan.3 maanden stoppen met wat dan ook is makkelijk, maar je weet ook dat je na 3 maanden weer helemaal loco gaat. Accepteer dat je bepaalde dingen af en toe nodig hebt, controleer het gebruik en laat het gebruik jou niet overnemen!
Ik probeer ook zonder alcohol en uiteindelijk ook zonder suiker, alcohol blijft vaak wel lastig voor mij bij sociale aangelegenheden. Als ik alcohol consumeer gaat dat vaak ook automatisch ten koste van sporten en impulscontrole wat weer een negatief effect heeft op het geheel.Hier trouwens wel volledig nuchter. Ook geen alcohol of sigaretten oid.
Netjes, ik heb 10 jaar geleden een jaar, bijna anderhalf jaar geen alcohol vol gehouden. Als ik mij 3 maanden geheel kan onthouden van een middel verdwijnt de zucht hier meestal geheel naar (inclusief suiker) maar ik heb meer uitdagingen dan alcohol en suiker op dat gebied vrees ik.Ik drink al meer dan 20 jaar niet meer.
Ach dood gaan... Ik zit er meer over in of ik gezond ben nu ik nog leef. En rotzooi als aspartaam draagt daar niet aan bij.suiker, en dan met name de geraffineerde, zijn niet bepaald goed voor je gezondheid. Nee.
Als je al weet dat in een blikje cola ( de gewone) al in 33 cl ongeveer 12 klontjes suiker verwerkt is...
Ik neem al jaren geen geraffineerde suiker meer.
Maar, omdat ik van zoete smaken houd, gaan er nu in een kop koffie ongeveer 5 zoettabletjes in.
Aspartaam is ook al niet goed voor je, maar als je daar op gaat aftellen, dan kan je beter meteen stoppen met eten en drinken.
Het nadeel daarvan is, dat je dood schijnt te gaan.
Ja.
Dat is me dan ook weer wat.
Dan maar de zoettabletjes.
Ooit gaan we toch een keer op reis..
Ik probeer ook zonder alcohol en uiteindelijk ook zonder suiker, alcohol blijft vaak wel lastig voor mij bij sociale aangelegenheden. Als ik alcohol consumeer gaat dat vaak ook automatisch ten koste van spo.....
Als ik mij 3 maanden geheel kan onthouden van een middel verdwijnt de zucht hiernaar....
Dat je de lat hoog legt, het was een verkapt compliment.Hoe bedoel je dit eigenlijk?
Toegevoegde suikers in ieder geval, ik zondig nog wel eens met honing bij de kwark bijvoorbeeld. Fruit vind ik wel prettig en heb ik graag in huis maar dan ook weer niet in al te geconcentreerde vorm natuurlijk. Een van mijn voornaamste copingsmechanismen om van drugs af te blijven is door te gaan eten en als ik echt heel veel honger heb merk ik dat ik allerlei rotzooi naar binnen begin te werken en dan moet je denken aan verwerkte producten zoals chocola (groot fan van cacao echter). Maar zuivel en vlees gebruik ik ook wel tot bepaalde hoogte als coping om met drugs om te gaan. Melksuikers, casomorfines in combinatie met zware vetten en als je het laat rijpen ook weer glutamaat wat de receptoren extra in conjunctie activeert en aan zuivel kom je ook weer niet zomaar.Ik ben wel benieuwd wat jij dan precies verstaat onder het van de suiker afblijven(?) Suiker zit in zoveel dingen, blijf je daar dan allemaal vanaf? Zelf eet ik overwegend gezond, maar krijg toch wel suiker binnen. Sowieso met fruit.
Ik kan niet anders stellen dan dat je een ijzeren discipline hebt, daar ga je het nog eens zwaar mee krijgen.Cafeïne ben ik helemaal mee gekapt en dat voldoet erg goed.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."