Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNuchter blijven 3 maanden challenge!

Nuchter blijven 3 maanden challenge!

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
suiker, en dan met name de geraffineerde, zijn niet bepaald goed voor je gezondheid. Nee.
Als je al weet dat in een blikje cola ( de gewone) al in 33 cl ongeveer 12 klontjes suiker verwerkt is...
Ik neem al jaren geen geraffineerde suiker meer.
Maar, omdat ik van zoete smaken houd, gaan er nu in een kop koffie ongeveer 5 zoettabletjes in.
Aspartaam is ook al niet goed voor je, maar als je daar op gaat aftellen, dan kan je beter meteen stoppen met eten en drinken.
Het nadeel daarvan is, dat je dood schijnt te gaan.
Ja.
Dat is me dan ook weer wat.
Dan maar de zoettabletjes.
Ooit gaan we toch een keer op reis..
Klik om te vergroten...
Stevia ook nog een optie als je fullllll nuchter wil blijven🤣
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteren geflopt met nuchter blijven, weer een dosering 3-MeO-PCE genomen tijdens het gamen. Vriendin had het natuurlijk meteen door, volledig over de zeik, huilbuien grotendeels ook uit het feit dat ik al 2 jaar zonder inkomen en werk zit, de ironie ligt hem er juist in dat het moeilijker wordt om nuchter te blijven wanneer ze boos op mij wordt. Ik ben voor nu het huis uit gevlucht. Afgelopen 2-3 weken wel van 87,7kg naar 81,1kg gegaan mede dankzij het sporten. Het stomme is ook dat ik boos word weer op mn partner omdat voor mij gevoel het proces minder succesvol verloopt als dat het zou kunnen verlopen. Ik begrijp ook wel dat ze het stront beu is dat dit geouwehoer nu al jarenlang voort sleept. Begin mei was ik jarig en had ik €100,- extra te besteden. Hiervan heb ik €45 uitgegeven aan dissociatieven en de rest aan eten waar dit eigenlijk bedoeld was voor kledinggeld.

Het traject met begeleider waar ik eens per week onder brandende ogen van familie en kennissen drie kwartier een gesprekje heb ik wel leuk, ik vind het ook wel leuk om weer eens een ander mens te zien waarvan ik weet dat die stabiel in het leven staat maar het blijft alleen een beetje aanvoelen als een klinisch afstreep lijstje waar ik ieder week mn huiswerk mee neem en dan zelf mag vertellen hoe ik verandering in de situatie wil brengen.

Het vrijwilligerswerk dat ik twee keer per week op locatie naar eigen invulling mag doen voelt leuk maar hier zie ik ook met regelmatig mensen afhaken omdat ze aangeven het gevoel te hebben dat ze ook wel thuis op eigen houtje kunnen werken. Het voelt een beetje dat ik mensen om mij heen aan het motiveren ben terwijl ik er zelf zogezegd ben om werkervaring op te doen.

Het liefst zou ik gewoon zelf mn eigen eten willen kopen en plekje willen hebben maar in plaats daarvan wordt er druk gelegd op de mensen om mij heen in de hoop mij tot productiviteit van iemand anders te behoeven. Ik erger mij er aan dat er altijd nadruk wordt gelegd op empowerment en tegelijkertijd er standaard vanuit wordt gegaan dat mensen zichzelf de goot in zullen werken wanneer je ze vrijheid gunt.

Op dit punt van het proces zit ik een beetje op de conclusie dat ik prima nuchter kan blijven, dat ik dit ook graag zou willen doen voor de mensen in mijn omgeving maar zelf zie ik er niet zozeer het niet van in wanneer ik deze toepas op momenten dat deze mij van dienst kunnen wezen. Ik ben nog steeds van plan te werken aan 3 maanden lang nuchter blijven maar puur om het punt te maken dat het gewoon kan.

Ik had graag een diploma gewild, ik had graag nog wat nieuwe dingen geleerd en ik had graag een baan gehad maar dat gaat simpelweg niet gebeuren als je een betekenisvol verschil wilt maken dat niet in iemand anders belang is. Ik ga de komende week weer proberen om geheel nuchter te blijven en dan begin ik vanaf 1 juli weer vanaf dag 1 om 3 maanden nuchter te blijven.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga het ook niet helemaal halen. Dit weekend ben ik een maand nuchter van mijn valkuil Ket. Toch heb ik zondag een truffel trip gepland staan... Maar stoppen met Keta en GHB zet ik nog steeds door. Met de Keta ga ik sowieso voor minimaal 3 maanden. Waarschijnlijk wel veel langer.

Ik herken me ook wel in jou @Jmths. Als ik ruzie heb, of een woordenwisseling grijp ik ook heel snel naar drugs. En dat maakt het vaak alleen maar erger maar op de één of andere manier zoek ik dan toch die verdoving.

Ik heb een (groot) deel van mijn vakantie geld ook uitgegeven aan Keta. Achteraf heel veel spijt van. Heb het nu weer aangevuld gelukkig, maar het blijft zonde en weggegooid geld.

Een week nuchter is opnieuw een mooi doel en begin. Succes!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan je 1 tip geven.
Als je een drang onder controle wilt krijgen is Het veel makkelijker Als je de mogelijkheid weghaalt.


Als je wilt afvallen en Het huis vol koekjes ligt ga je Het jezelf heel moeilijk maken.
Als je goed boodschappen doet en alleen Het nodige haalt is de mogelijkheid on te snoepen niet aanwezig.
Dus de drang naar word automatisch minder.

Geef je drugs aan een vriend Dan is Het veel makkelijker om nuchter te blijven.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
benzzzy zei:
Geef je drugs aan een vriend Dan is Het veel makkelijker om nuchter te blijven.
Klik om te vergroten...
Ontneemt wel de voornaamste reden om nuchter te blijven een beetje.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Je hebt altijd de mogelijkheid om te gebruiken de drempel is alleen hoger.
Klik om te vergroten...
Wilskracht is voor losers, als je al de moeite moet doen om verleiding te weerstaan gaat er eigenlijk al iets fout tenzij je hiermee acute problematiek kunt vermijden. De weg van de minste weerstand is in theorie meest ideaal, mits je natuurlijk niet te hard uit de bocht vliegt. Mensen moeten ook de ruimte hebben om fouten te maken anders kun je er ook niet achter komen dat het de moeite kan wezen om naar de alternatieven te kijken.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afgelopen week een beetje gefaald in de challenge, vandaag weer geheel nuchter. Ik verwacht deze week een halve gram MXPr en MXiPr welke ik wil testen en een rapportje over wil schrijven. Vanaf 1 september begin ik weer met aftellen voor 3 maanden, wish me luck.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
De datum blijft opschuiven. Komt er niet elke maand een nieuw stofje uit?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Afgelopen week een beetje gefaald in de challenge, vandaag weer geheel nuchter. Ik verwacht deze week een halve gram MXPr en MXiPr welke ik wil testen en een rapportje over wil schrijven. Vanaf 1 september begin ik weer met aftellen voor 3 maanden, wish me luck.
Klik om te vergroten...
Ik ben inmiddels 15 jaar onderweg in 'verslavingen' en geloof me, stoppen bestaat niet. Leer het te controleren, laat je leven er niet door bedwingen, maar laat je af en toe helemaal gaan.

Stoppen zorgt alleen maar voor mislukking en frustratie. De grap is dat je met deze instelling soms opeens uit jezelf stopt met bepaalde dingen, juist omdat het eigenlijk wel mag maar zelf echt niet meer wilt (ik zelf bijvoorbeeld al jaren met roken).

3 maanden stoppen met wat dan ook is makkelijk, maar je weet ook dat je na 3 maanden weer helemaal loco gaat. Accepteer dat je bepaalde dingen af en toe nodig hebt, controleer het gebruik en laat het gebruik jou niet overnemen!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Succes toegewenst, je kan het !👌
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
John Trap zei:
Ik ben inmiddels 15 jaar onderweg in 'verslavingen' en geloof me, stoppen bestaat niet. Leer het te controleren, laat je leven er niet door bedwingen, maar laat je af en toe helemaal gaan.

Stoppen zorgt alleen maar voor mislukking en frustratie. De grap is dat je met deze instelling soms opeens uit jezelf stopt met bepaalde dingen, juist omdat het eigenlijk wel mag maar zelf echt niet meer wilt (ik zelf bijvoorbeeld al jaren met roken).

3 maanden stoppen met wat dan ook is makkelijk, maar je weet ook dat je na 3 maanden weer helemaal loco gaat. Accepteer dat je bepaalde dingen af en toe nodig hebt, controleer het gebruik en laat het gebruik jou niet overnemen!
Klik om te vergroten...
Precies dit. Stoppen is makkelijk maar ervan af blijven en nuchter blijven.. dat is moeilijk
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Komt er niet elke maand een nieuw stofje uit?
Klik om te vergroten...
Dat is waar, ik heb er vrede mee dat het niet in 1x perfect zal wezen. Concrete doelstellingen formuleren kan echter wel helpen een positieve tendens te creëren. De nieuwe MXE analogen vind ik ook nog wel iets interessanter dan het gemiddelde nieuwe stofje. Ik weet dat ik mijzelf aardig in bedwang kan houden met dissociatieven, ik heb vrij standaard een 10 gram 3-MeO-PCE zak liggen. Een meer harde doelstelling is van de downer drugs afblijven en met dat in gedachte wil ik ook niet meteen te streng voor mijzelf wezen. De MXE analogen hebben voor mij ook voorkeur in sociale setting waar ik nog wel eens moeite wil hebben van de alcohol af te blijven wat ik minder graag gebruik omdat dit ook aanzienlijk meer invloed heeft op mijn wekelijkse sporten en algemene conditie. Ik ben mij er echter ook bewust van dat dit een slippery slope is aangezien het risico zich dan ook voor doet dat je dissociatieven en alcohol naast elkaar gaat gebruiken.
John Trap zei:
3 maanden stoppen met wat dan ook is makkelijk, maar je weet ook dat je na 3 maanden weer helemaal loco gaat. Accepteer dat je bepaalde dingen af en toe nodig hebt, controleer het gebruik en laat het gebruik jou niet overnemen!
Klik om te vergroten...
Ik ben wel mee met wat je zegt maar 3 maanden pauze nemen gaat wel even goed voor mij wezen en ik weet dat ik dat kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."