Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodone Verslaving

Oxycodone Verslaving

67 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Succes met de afkick. Zat zelf ook een tijdje aan de oxycodone, kunnen afkicken cold turkey maar zat er max. 2 maanden aan.

Nogmaals, ga zo door.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Knap dat je cold turkey gedaan hebt, mij zou het niet lukken. De dokter had het ook gezegd tegen me dat je eigenlijk drugs of medicatie cold turkey kan stoppen. Maar voor alcohol moet je worden opgenomen want daaraan kan je doodgaan tijdens de afkick.
Donderdag ga ik vragen voor eens te proberen stoppen met diazepam want ik word er moe en suf van en als dat lukt ben ik volledig clean. Dan is het juist nog mentaal maar daarvoor denk ik misschien naar een praatgroep te gaan of een soort nazorg behandeling of hoe het ook noemt. Maar daar ben ik nog over aan het nadenken.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
transformated zei:
Heb juist zware diarree gehad heb tegen iemand gepraat en hij zei dat ik nu wel 1-2 dagen het nog zal hebben en dan zou alle opiaten uit me lichaam zijn.

Nu vraag ik me af of het zo is. Als iemand wat advies zou kunnen geven zou ik dat appreciëren.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat een goed teken is. Ik kreeg dat toen ik uit een coma wakker werd waarin ik veel oxycodone e.d kreeg. Mijn darmflora kreeg een reboot leek het.

Succes!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Ik denk dat dat een goed teken is. Ik kreeg dat toen ik uit een coma wakker werd waarin ik veel oxycodone e.d kreeg. Mijn darmflora kreeg een reboot leek het.

Succes!!
Klik om te vergroten...

Merci voor het antwoord Tijdloos. Ik denk hier in het ziekenhuis eerlijk gezegd dat ze er niet veel verstand van hebben.
Ze zijn al 3x gemist met de medicatie. De dokter die ik heb die is wel een goeie dokter hij is ook wat meer gespecialiseerd in verslaving. Vandaag krijg ik 2 pillen 10mg en 2 pillen 5mg van diazepam. Morgen dan 3 van 5mg en 1 van 10mg. Maar morgen zeg ik het hem als hij komt dat ik het wil stoppen maar als het niet gaat dat ik aan de zelfde dosis diazepam mag verder doen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zit met een vraag voor mensen die ook een verslaving hebben of gehad heeft.
Als ik me medicatie nam ging ik bijna nooit naar het toilet maar als ik ging voor de grote boodschap dan moest ik heel hard duwen het deed zoveel zeer dat ik dacht dat het er niet uitkwam. Was het eruit dan bloedde ik wel. Nu de laatste dagen kan ik weer bijna normaal naar het toilet.

Iemand anders hier nog ervaring mee?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nu ik al een paar dagen geen suboxone meer neem voel ik me schuldig tegenover me vader omdat ik weet dat ik hem teleurgesteld heb. Altijd als ik muziek luister en eraan denk begin ik te wenen.
Maar hij heeft me het direct vergeven en hij is mijn steunbalk want zonder hem was ik al hervallen.
We wonen ook al 5 jaar samen alleen maar daar ga ik niet verder in op dat is prive.
Zal ik deze schuldgevoelens nog lang hebben want iedere keer dat hij weggaat dan moet ik wenen of hou ik me in.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Juist een douche genomen en ik heb 5mg diazepam gekregen. Nu wachten tot de dokter komt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met die stomme ergotherapie als ik niet wil gaan ga ik niet. Blijven vragen of ik kom omdat het moet van de dokter. Ze kunnen de pot op. Ben al van rond 3u wakker en heb me diazepam gehad. Dat hij het maar bespreekt met de dokter kan me geen zak schelen en als het hem niet aan staat zal het slecht aflopen. Ben nu heel over me toeren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
transformated zei:
Nu ik al een paar dagen geen suboxone meer neem voel ik me schuldig tegenover me vader omdat ik weet dat ik hem teleurgesteld heb. Altijd als ik muziek luister en eraan denk begin ik te wenen.
Maar hij heeft me het direct vergeven en hij is mijn steunbalk want zonder hem was ik al hervallen.
We wonen ook al 5 jaar samen alleen maar daar ga ik niet verder in op dat is prive.
Zal ik deze schuldgevoelens nog lang hebben want iedere keer dat hij weggaat dan moet ik wenen of hou ik me in.
Klik om te vergroten...

Dat is erg naar, schuldgevoelens. Maar het hoort misschien een beetje bij de fase waar je nu doorgaat. Je zegt dat je vader je vergeven heeft, probeer dan ook niet te streng voor jezelf te zijn nu. ‘t Is nu even allemaal moeilijk, maar je hebt hulp gezocht en het wordt beter. Het enige wat je nu kunt doen is de steun van je vader accepteren en werken aan je herstel. Je vader zal dat nu ook het allerbelangrijkst vinden, en in de toekomst komt het wel weer goed met dat schuldgevoel. Sterkte!

transformated zei:
Met die stomme ergotherapie als ik niet wil gaan ga ik niet. Blijven vragen of ik kom omdat het moet van de dokter. Ze kunnen de pot op. Ben al van rond 3u wakker en heb me diazepam gehad. Dat hij het maar bespreekt met de dokter kan me geen zak schelen en als het hem niet aan staat zal het slecht aflopen. Ben nu heel over me toeren.
Klik om te vergroten...

Waarom wil je precies niet naar de ergotherapie gaan?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
Dat is erg naar, schuldgevoelens. Maar het hoort misschien een beetje bij de fase waar je nu doorgaat. Je zegt dat je vader je vergeven heeft, probeer dan ook niet te streng voor jezelf te zijn nu. ‘t Is nu even allemaal moeilijk, maar je hebt hulp gezocht en het wordt beter. Het enige wat je nu kunt doen is de steun van je vader accepteren en werken aan je herstel. Je vader zal dat nu ook het allerbelangrijkst vinden, en in de toekomst komt het wel weer goed met dat schuldgevoel. Sterkte!

Ja hopelijk zal het beter gaan.


Waarom wil je precies niet naar de ergotherapie gaan?
Klik om te vergroten...

Had er geen zin in had maar tot 3 uur geslapen en met die diazepam. Het was alsof ik high was.
Heb nu weer 5mg gekregen maar de dokter zal er bijna zijn en dan vraag ik om daarmee ook te stoppen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dokter is juist gepasseerd en ik ben blij. Hij zei wel dat ik de diazepam niet zomaar mag stoppen omdat het gevaarlijk is.
Dus vandaag krijg ik nog eens 5mg en morgen nog 1 dosis van 5mg en dan niks meer. Heb ik er moeite mee mag ik direct naar de verpleegers of verpleegsters gaan en moeten ze bellen naar hem of een andere dokter als hij niet beschikbaar is. Hopelijk niet teveel last. Ik weet niet waarom maar nu ben ik blij.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kleine update. Ik was een paar weken clean, maar ben dan weer oxycodone en lormetazepam gebruiken omdat ik me verveelde. Ik heb het dan gezegd aan de dokter omdat het begon op te vallen en die heeft eigenlijk gewoon gezegd je mag vertrekken. Ben dan weer meer gaan gebruiken. Nu 1 jaar geleden ongeveer moest ik weer werken dus besloot ik om cold turkey thuis te stoppen 1 maand voor ik begon te werken. Dat is met een mirakel gelukt, maar toen ik 2 weken weer aan het werk was ben ik weer begonnen en toen was het ieder dag dat ik high rondliep van de oxycodone en lormetazepam. Dan nam ik ook veel te hoge dosissen. Nu 4 maanden geleden ben ik cold turkey gestopt, heb wel 3 dagen suboxone genomen om het begin van de ontwenning wat te onderdrukken. Ik heb dan ook 1 week thuisgezeten, want werken ging aan geen kanten ben dan achter een ziektebriefje geweest. Nu de laatste 4 maanden heb ik niks meer gebruikt behalve 1x trazolan 100mg s'avonds. Dit wou ik ook nog eens vragen is het normaal dat me lichaam de eerste week kapot was toen ik weer begon te werken achter 1 week? Want dat speelt vaak in me hoofd en dan denk ik had ik langer thuis moeten blijven, maar aan de andere kant dacht ik als ik gewoon op me tanden bijt zal me lichaam het gewend geraken te werken zonder de pillen.
Nu op me werk heb ik geen last meer van me lichaam. Alleen het slapen is dat nog niet, maar dat heb ik aan mezelf te danken met dat k*t overmatig gebruik. Ik ben toch blij dat ik al 4 maanden ervan af ben. Dit heb ik ook ondervonden, toen ik high was van de pillen kon niks me interesseren behalve high worden. Van nature ben ik iemand die heel stil ben ook je zou kunnen zeggen verlegen, maar ik ben iemand die niet veel zegt. Nu dat ik nuchter ben merk ik wel dat ik weer volledig mezelf ben. Ik liet mensen altijd op me tenen stampen of ik deed gewoon wat ze zeggen toen ik high was, maar nu ik nuchter ben zijn me emoties/ gevoelens veel sterker en als me iets niet aanstaat zullen ze het weten.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor mensen die er moeite mee hebben en die er echt vanaf willen zou ik zeggen als dit een optie is voor je, ga naar je huisarts of een dokter in het ziekenhuis. Je hoeft totaal niet bang te zijn, ze zullen niet bijten. Je legt gewoon eerlijk je verhaal uit en ze zullen wel helpen. Dan gaat hij/zij een schema maken waarmee je gaat afbouwen en als je daaraan houd kan het zeker lukken. Met ik hebben ze het met Suboxone en Diazepam gedaan. De Suboxone voor de ontwenning van de Oxycodone, dan heb ik bijna tot geen last ervan behalve het zweten en me lichaam dat kapot was. De Suboxone kreeg ik eerst 2mg om 14uur en dan 2mg om 20uur. De dag erop was het om 8uur 2mg, dan om 2uur 4mg en om 8uur 4mg. De dag daarna 4mg om 8uur, om 14uur 4mg en om 20uur nog eens 4mg. Dan heb ik dat schema volgehouden voor een paar dagen en dan zijn we vermindert van 12mg naar 10mg. Dan van 10mg naar 8mg, dan naar 6mg, dan naar 4mg, dan naar 2,5mg, dan naar 2mg, dan naar 1,5mg, dan naar 1mg, dan naar 0,75mg, dan naar 0,50mg, dan naar 0,25mg en dan naar 0mg. Toen ik op nul zat had ik praktisch geen last. Dan kreeg ik ook Diazepam wat helpte tegen de lichamelijke ontwenning. De suboxone hadden ze eerst opgebouwd van 4mg naar 12mg en dan van 12mg langzaam naar 0mg. Als dat dan gedaan was dan bouwde we de diazepam af. Daarvan nam ik er 4x per dag van 10mg en als ik wou mocht ik altijd 1 vragen als ik het wat moeilijk had. De diazepam kreeg ik om 8uur, 12uur, 16uur en 20uur. De Diazepam werd dan om de 3 dagen met een 5mg vermindert. In de middag om 12uur werd de eerste dan weggehaald, dan die van 16uur, dan die van 8uur en dan die van 20uur.

Hopelijk kan dit de mensen helpen die het moeilijk hebben, want als er iemand zou zeggen zou ik het 1x proberen zou ik zeggen van NIET DOEN want 1x is genoeg en je bent vertrokken met de trein. Wees zeker niet bang om hulp te zoeken, ze zijn er om je te helpen en ze gaan je niet scheef aankijken.
E
Emma morfineLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo transformatie. Ik ga ook detoxen, van morfine. Maar mij hebben ze verteld dat ik geen diazepam mocht nemen in combinatie met suboxone. Was dat bij jou geen probleem? Groetjes Emma
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is wel wat lang om te lezen.
Ben weer eind zomer hervallen maar deze keer was het wel anders. Heb eind augustus iemand leren kennen die lyrica en zolpidem nam. Heb een paar pillen mee gehad van die kerel. Ik weet nog goed ik nam 2 lyrica en ik werd high/zat ervan en met die zolpidem erop was het 10x erger. Toen ging ik meerdere keren gaan zuipen in de week. Ik weet zelf meer dan de helft er niet meer van. Heb geen flauw idee hoe ik zelf ging werken. Achter een paar weken nam ik al rond de 30-40 lyrica's met 10 zolpidem's ad fundum. Nu dit had achter een tijd geen effect meer en ben ik weer naar de goeie ouwe oxycodone en benzo's gegaan. Ik weet niet dat dit aan me tolerantie lag maar achter 2 dagen zat ik alweer 180mg ochtend en avond, de lormetazepam die nam ik soms ochtend maar dat was maar 4mg om rustig te zijn maar s'avonds als ik om 22u thuiskom dan was het snoeperen. Nu het was eind november en ik ben gestopt met werken en dan ging het berg afwaarts. Nu we zijn begin januari en het meeste van me geld was er doorgevlogen. Als ik moest raden zat ik rond de 600-700mg oxy per dag en lormetazepam die weet ik niet echt. Nu ik had nog 4 pillen over van oxy en een paar lormetazepam. Ik had besloten ze in 1 keer te nemen zo moest ik niet 2 dagen 1 pilletje s'ochtends en s'avonds nemen. Nu de eerste dag ging nog redelijk ik was nog vlug achter drank en eten zo moest ik niet naar buiten de komende week. Ik kan niet precies zeggen wat er gebeurde sommige dagen want ik had alle ontwenningsverschijnselen die er waren. Wat ik wel weet toen ik in bed lag te creperen kwam er een gevoel in me bors en dit ging door heel me lichaam en dit had ik nog nooit gehad, ik was plots me verstand kwijt en het enige wat ik ervan weet is dat ik roepte HELP ME en LAAT HET STOPPEN, ik heb me kneukels open geschaafd van op de muren de slaan. Ik denk dat dat 2 dagen geduurd heeft maar ik kan het niet precies zeggen om dat het meeste zwarte gaten zijn, nu iets van 1 week later was ik kapot heb me geforceerd om naar de winkel te gaan, ik heb me wel om de 5 minuten gezet omdat ik praktisch ging flauwvallen achter 30 minuten was ik toch thuis geraakt. Hierachter heb ik nog 1 weekje last gehad van de lichamelijke ontwenning maar dat was in mindere maten. Nu ik voelde me redelijk goed maar toen kwam er een maat en hij wou een wat xtc doen speed. Ik zat nog met de drang maar heb het helaas toch gedaan. Die pil xtc voelde natuurlijk hemels en dan zijn we 4 dagen gaan snuiven. Had het hem gevraagd dat het geen kwaad kon maar hij zij van niet, ik wist beter maarja.
1 van de grootste fout die ik deed op dat moment. Ik heb daarna nog 4 dagen liggen ontwennen en ik had precies een andere persoonlijkheid die dagen. Nu ik voelde me terug normaal gaan maar toen wist ik dat het gedaan moest zijn, ik kreeg zelf kippenvel deze keer hoe serieus ik was, het is gewoon teveel geweest ik voel weer alles ik zie wie ik pijn heb gedaan. Had ook al 3 weken praktisch insomnia in mijn ogen. Het was gewoon veel te zwaar die cold turkey, ik kan het gewoon niet meer doen. Toen ben ik naar de huisdokter geweest die wist al 3 jaar van de situatie. Ik heb met hem gepraat over hoe het ging en hij weet dat gewone slaappillen niet echt veel doen bij mij. Dus heeft ie meprobamaat 300mg voorgeschreven, heb wel naar 4 apothekers moeten gaan het was bijna niet te krijgen omdat het niet meer veel gemaakt word. Ik heb het 2 uren voor het slapen gegaan genomen en jezus had zeker me gebeden gehoord. Ik kwam wel om de 40 minuten wakker, maar heb zeker 10 keren gedroomd, met een liquid droom die ik ook erbij had. Nu me slapen is nog altijd slecht maar beter, heb soms nog een kleine craving maar daar heb ik trucjes voor. Ik eet ook voor de eerste keer gezonder en sport weer wat helpt om de goede energie te hebben en ook voor me goed te voelen. Ik weet niet waarom maar het is wel alsof ik me slimmer voel, maar dat droom ik zeker. Ik denk dat het me alleen gelukt is omdat ik het karakter van me pa mee heb. Nu ik zeg het rechtuit omdat het misschien ongeloofwaardig klinkt voor sommige mensen, maar ik kan alleen me verhaal schrijven zodat het misschien iemand helpt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Emma morfine zei:
Hallo transformatie. Ik ga ook detoxen, van morfine. Maar mij hebben ze verteld dat ik geen diazepam mocht nemen in combinatie met suboxone. Was dat bij jou geen probleem? Groetjes Emma
Klik om te vergroten...

Diazepam is voor ontwenningsverschijnselen ik kreeg er 4 per dag toen ik in het ziekenhuis lag.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deze maand met een psycholoog gaan praten.
De laatste dagen zit ik er emotioneel erdoor ik ween teveel en ik heb ook niet alle antwoorden.
Ben al blij dat er weer contact is met me moeder maar waarom voelt het toch zo raar aan ik ben nu al 3 maanden clean.
Ik ga alleen op advies en ook voor mezelf naar een psycholoog ik weet een goeie zitten en hopelijk kan die me mentaal verder helpen.
Ze zeggen allemaal dat ik teveel opkrop en nu ik nuchter ben denk ik aan alles en doet het soms zo'n pijn ook daarom moet ik eens tegen iemand kunnen praten waar ik alles tegen kan zeggen dat van binnen zit. Ik voel me echt een mietje deze dagen maar ik kijk positief.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
transformated zei:
Deze maand met een psycholoog gaan praten.
De laatste dagen zit ik er emotioneel erdoor ik ween teveel en ik heb ook niet alle antwoorden.
Ben al blij dat er weer contact is met me moeder maar waarom voelt het toch zo raar aan ik ben nu al 3 maanden clean.
Ik ga alleen op advies en ook voor mezelf naar een psycholoog ik weet een goeie zitten en hopelijk kan die me mentaal verder helpen.
Ze zeggen allemaal dat ik teveel opkrop en nu ik nuchter ben denk ik aan alles en doet het soms zo'n pijn ook daarom moet ik eens tegen iemand kunnen praten waar ik alles tegen kan zeggen dat van binnen zit. Ik voel me echt een mietje deze dagen maar ik kijk positief.
Klik om te vergroten...
Gast, hulp zoeken en accepteren is juist dapper. Weet je wat mietjesgedrag is? Je verstoppen achter drugs en je gevoelens verdringen. Ik weet er alles van..
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Gast, hulp zoeken en accepteren is juist dapper. Weet je wat mietjesgedrag is? Je verstoppen achter drugs en je gevoelens verdringen. Ik weet er alles van..
Klik om te vergroten...

Ik ben altijd stil en introvert geweest daarmee dat ik alles opkrop. Nu komt alles gewoon naar boven en is het soms teveel.
Ik ben al blij dat me ouders er niets op tegen hebben dat ik met een psycholoog ga praten. Want ik weet dat ik dingen ga zeggen die ik niet naar me ouders zal zeggen. Was ik maar terug 14 jaar voor het allemaal begon.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
transformated zei:
Ik ben altijd stil en introvert geweest daarmee dat ik alles opkrop. Nu komt alles gewoon naar boven en is het soms teveel.
Ik ben al blij dat me ouders er niets op tegen hebben dat ik met een psycholoog ga praten. Want ik weet dat ik dingen ga zeggen die ik niet naar me ouders zal zeggen. Was ik maar terug 14 jaar voor het allemaal begon.
Klik om te vergroten...
Gedane zaken nemen geen keer. Het heeft geen zin om zo naar het verleden te kijken. Je kunt je enkel bezighouden met hoe je jezelf kunt verbeteren. Ik vind het echt knap dat je hulp hebt gezocht!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."