Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodone Verslaving

Oxycodone Verslaving

67 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is wel wat lang om te lezen.
Ben weer eind zomer hervallen maar deze keer was het wel anders. Heb eind augustus iemand leren kennen die lyrica en zolpidem nam. Heb een paar pillen mee gehad van die kerel. Ik weet nog goed ik nam 2 lyrica en ik werd high/zat ervan en met die zolpidem erop was het 10x erger. Toen ging ik meerdere keren gaan zuipen in de week. Ik weet zelf meer dan de helft er niet meer van. Heb geen flauw idee hoe ik zelf ging werken. Achter een paar weken nam ik al rond de 30-40 lyrica's met 10 zolpidem's ad fundum. Nu dit had achter een tijd geen effect meer en ben ik weer naar de goeie ouwe oxycodone en benzo's gegaan. Ik weet niet dat dit aan me tolerantie lag maar achter 2 dagen zat ik alweer 180mg ochtend en avond, de lormetazepam die nam ik soms ochtend maar dat was maar 4mg om rustig te zijn maar s'avonds als ik om 22u thuiskom dan was het snoeperen. Nu het was eind november en ik ben gestopt met werken en dan ging het berg afwaarts. Nu we zijn begin januari en het meeste van me geld was er doorgevlogen. Als ik moest raden zat ik rond de 600-700mg oxy per dag en lormetazepam die weet ik niet echt. Nu ik had nog 4 pillen over van oxy en een paar lormetazepam. Ik had besloten ze in 1 keer te nemen zo moest ik niet 2 dagen 1 pilletje s'ochtends en s'avonds nemen. Nu de eerste dag ging nog redelijk ik was nog vlug achter drank en eten zo moest ik niet naar buiten de komende week. Ik kan niet precies zeggen wat er gebeurde sommige dagen want ik had alle ontwenningsverschijnselen die er waren. Wat ik wel weet toen ik in bed lag te creperen kwam er een gevoel in me bors en dit ging door heel me lichaam en dit had ik nog nooit gehad, ik was plots me verstand kwijt en het enige wat ik ervan weet is dat ik roepte HELP ME en LAAT HET STOPPEN, ik heb me kneukels open geschaafd van op de muren de slaan. Ik denk dat dat 2 dagen geduurd heeft maar ik kan het niet precies zeggen om dat het meeste zwarte gaten zijn, nu iets van 1 week later was ik kapot heb me geforceerd om naar de winkel te gaan, ik heb me wel om de 5 minuten gezet omdat ik praktisch ging flauwvallen achter 30 minuten was ik toch thuis geraakt. Hierachter heb ik nog 1 weekje last gehad van de lichamelijke ontwenning maar dat was in mindere maten. Nu ik voelde me redelijk goed maar toen kwam er een maat en hij wou een wat xtc doen speed. Ik zat nog met de drang maar heb het helaas toch gedaan. Die pil xtc voelde natuurlijk hemels en dan zijn we 4 dagen gaan snuiven. Had het hem gevraagd dat het geen kwaad kon maar hij zij van niet, ik wist beter maarja.
1 van de grootste fout die ik deed op dat moment. Ik heb daarna nog 4 dagen liggen ontwennen en ik had precies een andere persoonlijkheid die dagen. Nu ik voelde me terug normaal gaan maar toen wist ik dat het gedaan moest zijn, ik kreeg zelf kippenvel deze keer hoe serieus ik was, het is gewoon teveel geweest ik voel weer alles ik zie wie ik pijn heb gedaan. Had ook al 3 weken praktisch insomnia in mijn ogen. Het was gewoon veel te zwaar die cold turkey, ik kan het gewoon niet meer doen. Toen ben ik naar de huisdokter geweest die wist al 3 jaar van de situatie. Ik heb met hem gepraat over hoe het ging en hij weet dat gewone slaappillen niet echt veel doen bij mij. Dus heeft ie meprobamaat 300mg voorgeschreven, heb wel naar 4 apothekers moeten gaan het was bijna niet te krijgen omdat het niet meer veel gemaakt word. Ik heb het 2 uren voor het slapen gegaan genomen en jezus had zeker me gebeden gehoord. Ik kwam wel om de 40 minuten wakker, maar heb zeker 10 keren gedroomd, met een liquid droom die ik ook erbij had. Nu me slapen is nog altijd slecht maar beter, heb soms nog een kleine craving maar daar heb ik trucjes voor. Ik eet ook voor de eerste keer gezonder en sport weer wat helpt om de goede energie te hebben en ook voor me goed te voelen. Ik weet niet waarom maar het is wel alsof ik me slimmer voel, maar dat droom ik zeker. Ik denk dat het me alleen gelukt is omdat ik het karakter van me pa mee heb. Nu ik zeg het rechtuit omdat het misschien ongeloofwaardig klinkt voor sommige mensen, maar ik kan alleen me verhaal schrijven zodat het misschien iemand helpt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Emma morfine zei:
Hallo transformatie. Ik ga ook detoxen, van morfine. Maar mij hebben ze verteld dat ik geen diazepam mocht nemen in combinatie met suboxone. Was dat bij jou geen probleem? Groetjes Emma
Klik om te vergroten...

Diazepam is voor ontwenningsverschijnselen ik kreeg er 4 per dag toen ik in het ziekenhuis lag.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deze maand met een psycholoog gaan praten.
De laatste dagen zit ik er emotioneel erdoor ik ween teveel en ik heb ook niet alle antwoorden.
Ben al blij dat er weer contact is met me moeder maar waarom voelt het toch zo raar aan ik ben nu al 3 maanden clean.
Ik ga alleen op advies en ook voor mezelf naar een psycholoog ik weet een goeie zitten en hopelijk kan die me mentaal verder helpen.
Ze zeggen allemaal dat ik teveel opkrop en nu ik nuchter ben denk ik aan alles en doet het soms zo'n pijn ook daarom moet ik eens tegen iemand kunnen praten waar ik alles tegen kan zeggen dat van binnen zit. Ik voel me echt een mietje deze dagen maar ik kijk positief.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Deze maand met een psycholoog gaan praten.
De laatste dagen zit ik er emotioneel erdoor ik ween teveel en ik heb ook niet alle antwoorden.
Ben al blij dat er weer contact is met me moeder maar waarom voelt het toch zo raar aan ik ben nu al 3 maanden clean.
Ik ga alleen op advies en ook voor mezelf naar een psycholoog ik weet een goeie zitten en hopelijk kan die me mentaal verder helpen.
Ze zeggen allemaal dat ik teveel opkrop en nu ik nuchter ben denk ik aan alles en doet het soms zo'n pijn ook daarom moet ik eens tegen iemand kunnen praten waar ik alles tegen kan zeggen dat van binnen zit. Ik voel me echt een mietje deze dagen maar ik kijk positief.
Klik om te vergroten...
Gast, hulp zoeken en accepteren is juist dapper. Weet je wat mietjesgedrag is? Je verstoppen achter drugs en je gevoelens verdringen. Ik weet er alles van..
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Gast, hulp zoeken en accepteren is juist dapper. Weet je wat mietjesgedrag is? Je verstoppen achter drugs en je gevoelens verdringen. Ik weet er alles van..
Klik om te vergroten...

Ik ben altijd stil en introvert geweest daarmee dat ik alles opkrop. Nu komt alles gewoon naar boven en is het soms teveel.
Ik ben al blij dat me ouders er niets op tegen hebben dat ik met een psycholoog ga praten. Want ik weet dat ik dingen ga zeggen die ik niet naar me ouders zal zeggen. Was ik maar terug 14 jaar voor het allemaal begon.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
transformated zei:
Ik ben altijd stil en introvert geweest daarmee dat ik alles opkrop. Nu komt alles gewoon naar boven en is het soms teveel.
Ik ben al blij dat me ouders er niets op tegen hebben dat ik met een psycholoog ga praten. Want ik weet dat ik dingen ga zeggen die ik niet naar me ouders zal zeggen. Was ik maar terug 14 jaar voor het allemaal begon.
Klik om te vergroten...
Gedane zaken nemen geen keer. Het heeft geen zin om zo naar het verleden te kijken. Je kunt je enkel bezighouden met hoe je jezelf kunt verbeteren. Ik vind het echt knap dat je hulp hebt gezocht!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pfff jezus wat een paar emotionele dagen. Ben eens beginnen excuseren met de familie maar helaas is er toch iemand niet blij die niks meer moet weten van me.
Het is die persoon ze keuze maar rationeel denken moet die persoon nog leren. Ben wel blij dat die last ook van me schouders is en er niet meer aan moet denken.
Best raar dat genezingsproces want ik excuseer me aan mensen omdat ik het diep van binnen wil om verder te kunnen gaan met mezelf terwijl sommige het niet echt verdienen. Ik begin me veel te veel te herinneren van vroeger dat zal misschien de reden zijn ook.
Wat is me brein toch raar soms.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb nu 1 jaar en een paar maanden iedere dag oxycodone genomen met lormetazepam in de ochtend en avond.
Wat ik nam om mij "normaal" te voelen was in de ochtend en avond 80mg oxycodone en 2 lormetazepam.
Maar bijna iedere dag nam ik extra pillen en dan nam ik 200mg oxycodone met 4 of meer lormetazepam en nog andere medicatie.

ik ben donderdag opgenomen in het ziekenhuis. Omdat ik er vanaf wou want het begon uit de hand te lopen.
Toen ik dus op me kamer lag in het ziekenhuis moest ik wachten tot de dag erna voor me suboxone omdat de dokter niet kon komen, heb hem wel aan de telefoon gehad en zij dat ik wel zal wachten tot vrijdag.
Nu het is vrijdag had al meer dan 24uur niks genomen ik was enorm ontwenning, het deed zelf zo veel zeer dat ik begon te wenen dat ik het niet meer aankon.

Dokter komt om 12u en heeft gezegd dat de suboxone besteld moest worden maar hij zij om 14u heb ik zeker me dosis.
Nu het is 2u ik ga naar de verplegers/verpleegsters en de suboxone was er nog niet pas 2uur later heb ik me dosis gekregen en dat was maar 2mg en later op de avond nog eens 2mg. Natuurlijk was ik wel boos krijg ik maar 2mg je kan het even goed weg gooien.
Maar toen ik die dosis op de avond kreeg dan werd ik al wat beter.
Het schema dat ik dan gevolgd heb was opbouwen naar 4mg en dan 2mg en dan niks meer.
Ik krijg nu ook wel al iedere dag 4 diazepam's 10mg.
Nu heb ik al 30 uren geen suboxone meer gehad en ik voel me goed, dus ik denk de is ontwenning voorbij want ik heb nog niks ergs gevoeld.
Nu is het mentaal nog herstellen, maar ik heb hele goeie steun van een belangerijk iemand en dat helpt ook en muziek helpt ook.

Ik weet dat het nog wat vroeg is om te zeggen maar in mijn ogen is suboxone een wondermiddel voor ontwenning.
Af en toe zal ik eens een update plaatsten, hoe het met me gaat of als ik advies nodig heb.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag krijg ik 9,5 mg diazepam.
Iedere dag met een halfje afbouwen maar als ik donderdag de dokter zie vraag ik om diazepam te stoppen.
Van de suboxone heb ik niet echt last en me laatste dosis daarvan was 48u geleden.
Voel me al goed genoeg en van die diazepam word ik moe en dat is lastig maar het helpt wel.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben nu een dikke 3 maanden clean.
Alles gaat momenteel goed in me leven. Voor het eerst in 7-8 jaar voel ik dat ik weer de controle terug heb en dat ik met volle teugen van het leven kan genieten zoals het moet. Op het einde van de maand of volgende maand begin ik weer te werken. Ik wou zeker zijn dat ik mezelf tijd genoeg gaf om mentaal en fysiek te herstellen voor ik er echt weer tegenaan ga.
Zelf had ik nooit gedacht dat het me ging lukken weer cold turkey te doen met de absurde dosissen die ik nam. Maar het is me met veel moeite toch gelukt en ik kan niet gelukkiger zijn. Dit zal ik zeker zo houden deze keer want moest ik hervallen zou ik alles en iedereen kwijtspelen dus dat alleen al is een mooie reden om niet te hervallen.
Ik hoop voor de andere mensen buiten dit forum of op dit forum dat jullie ook de kracht kan hebben om te stoppen of om clean te blijven want mijn gedachten en hart gaan zeker naar jullie ook al schrijf ik niet op alle topics, ik lees ze wel. Soms wil ik gewoon sommige mensen hun ontwenning overnemen zodat zij er geen last van hebben, ik zal het wel uitzitten maar zolang de andere niks hebben dan doet dat mij een enorm plezier.

Door de mensen hier op DF heb ik veel geleerd ook en als ik met een probleem zat kon ik hier mijn hart luchten of om advies vragen. Daarvoor wil ik jullie zeker bedanken want het is een toffe bende hier:wink:

Op naar 6 maanden clean!
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#11
sorry, maar begrijp ik nou dat jij in 3 dagen van 200mg oxycodon af was dmv. Suboxone?
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#12
shoreline oxy zei:
sorry, maar begrijp ik nou dat jij in 3 dagen van 200mg oxycodon af was dmv. Suboxone?
Klik om te vergroten...

+ en nu dus ook niks meer neemt:wink:
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
shoreline oxy zei:
sorry, maar begrijp ik nou dat jij in 3 dagen van 200mg oxycodon af was dmv. Suboxone?
Klik om te vergroten...
Ja dat was om de eerste dagen ontwenning op te vangen. Ik had toen nog een paar subuxone pillen thuis liggen. Want ik had maar 1 week verlof van me werk dus had ik gedacht dat het moest lukken. Op zich waren de ontwenningsverschijnselen nog te doen maar ik denk dat dat komt omdat het in die week van de zomer was wanneer het iedere keer 36 graden was. Heb toen liggen zweten dat het geen naam heeft. Als ik de 2de week weer begon te werken was me lichaam nog altijd naar de klopten. Iedere 20 minuten moest ik me even zetten op me stoel, meerdere malen per dag diarree. Ben dan uiteindelijk hervallen een 2 weken later tot december.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
shoreline oxy zei:
+ en nu dus ook niks meer neemt:wink:
Klik om te vergroten...
Wel nu ik de laatste keer in december gestopt ben heb ik geen suboxone gebruikt maar als ik voelde dat het totaal niet ging of ik al weken niet geslapen had nam ik een seroquel maar dat is een 4 maal gebeurd ongeveer. Anders 1x truffels begin deze maand en gister een blunt maar dat is niet zo erg. Vond wel dat het mocht :wink:
Eergister en gisteravond een flurazepam ook. Trazodone ben ik gestopt ook want ik slaap beter zonder dat.
Anders heb ik geen oxycodone en lormetazepam genomen sinds december.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het gaat dus de goede kant op!
Kerel, jij bent zeer, zeer gevoelig voor deze twee medicijnen.
Ik zou dit bij je apotheek bekend maken, dan wordt daar rekening mee gehouden, dan krijg je ze niet te makkelijk...
Ikzelf ben nu na 3 weken oxcycodon 20 mg per dag, volledig gestopt.
Ik heb nog steeds heel veel napijn, maar ik kon merken, dat het bij mij weer verkeerd aan het gaan was...en dan kan ik maar één ding doen, en dat is helemaal stoppen met dat spul...en jazeker ik merk dit!
Het is te doen. Dat wel.
Maar: uk heb geen goed humeur. Nee.
Over 5 dagen ben ik er vanaf.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Het gaat dus de goede kant op!
Kerel, jij bent zeer, zeer gevoelig voor deze twee medicijnen.
Ik zou dit bij je apotheek bekend maken, dan wordt daar rekening mee gehouden, dan krijg je ze niet te makkelijk...
Ikzelf ben nu na 3 weken oxcycodon 20 mg per dag, volledig gestopt.
Ik heb nog steeds heel veel napijn, maar ik kon merken, dat het bij mij weer verkeerd aan het gaan was...en dan kan ik maar één ding doen, en dat is helemaal stoppen met dat spul...en jazeker ik merk dit!
Het is te doen. Dat wel.
Maar: uk heb geen goed humeur. Nee.
Over 5 dagen ben ik er vanaf.
Klik om te vergroten...
Goed om te zien dat je op de goeie weg ben ondanks je operaties en pijnklachten!
Idd dat zijn de 2 medicijnen waar ik heel gevoelig aan ben en dat zijn HET VAN HET voor mij niks ander kan eraan tippen.
Dit wist je wss al maar wist je dat oxycodone ook tussen je rugwervels kruipt en tussen je botten enzovoort... Daarom dat de fysieke klachten langer aanhouden omdat het meerdere weken of maand nodig heeft voor de stof volledig weg is.
Apothekers zijn op de hoogte en nu tegenwoordig zijn de huisdokters gelinkt dus kan ik ook al niet meer naar verschillende huisdokters gaan want die kunnen dat nu direct zien dat je bij een andere dokter geweest ben.
5 dagen zal je wel lukken maat als je al 3 weken ver bent. Knap van je dat je die moeite doet zelf al heb je echt klachten vergeleken met ik.
Ik vind het echt knap van je :handok::handfist::wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thnx! Tja. Ik kan er niet mee doorgaan.
Doe ik dit wél dan kom ik weer in een draaikolk terecht. Een van steeds meer cravings, weer trachten te scoren, verder de diepte in enz enz.
Dat wil ik niet.
Nu ik merk, dat de verslaving duivel wakker is en begint te bewegen, moet ik optreden.
Voordat deze demon echt beide ogen opent, en met zijn stekelige staart om zich heen gaat zwaaien.
Ik weet door eerdere schade en schande hoe dat traject verder loopt en ik sluit de deur die naar dat pad leidt.
Nu moet ik even doorbijten en standhouden.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Thnx! Tja. Ik kan er niet mee doorgaan.
Doe ik dit wél dan kom ik weer in een draaikolk terecht. Een van steeds meer cravings, weer trachten te scoren, verder de diepte in enz enz.
Dat wil ik niet.
Nu ik merk, dat de verslaving duivel wakker is en begint te bewegen, moet ik optreden.
Voordat deze demon echt beide ogen opent, en met zijn stekelige staart om zich heen gaat zwaaien.
Ik weet door eerdere schade en schande hoe dat traject verder loopt en ik sluit de deur die naar dat pad leidt.
Nu moet ik even doorbijten en standhouden.
Klik om te vergroten...
Ja die duivel is wakker gekomen bij ik de 3e keer dat ik hervallen was. Je verandert helemaal, doet iedereen pijn rondom je, je sluit je op, je gebruikt je familie...
Je raakt je werk kwijt, je lichaam gaat naar de totaal naar de kloten en noem maar op.
Daarom dat ik nooit weer hervallen en zeker om de ontwenning niet meer te hebben want dan heb ik pas een echte craving gehad. Ik ging iemand iets aandoen dus heeft me pa me opgesloten en ik heb me kneukels kapot geslaan tegen de deuren, sommige deuren hadden deuken en dat zijn van die dikke deuren.
Dat gevoel van craving heb ik maar 1 maal gehad. Dan maakt het me niet uit dat ik alle ontwenningsverschijnselen heb maar die craving/gevoel wil ik nooit meer ervaren. Ook hoe je voelt je hebt geen grip mee op jezelf en het gevoel vanbinnen, als ik er nu aan denk word ik er angstig van. Dat wens ik zelf niet aan een verkrachter of moordenaar toe als ik eerlijk ben.

Maar ik ben blij dat je eens hier iets schrijf want dan geeft mij ook eens een kans om wat dieper in details tegaan.
Maar ik geloof er echt in dat je het kan. Gewoon dat afbouwschema lekker rustig op het gemak doen en je geraakt er wel:)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazeker. Ik heb besloten om een cursus te gaan volgen. Nu is dit wat lastig door de corona ellende, maar ik heb me al aangemeld.
In mijn militaire tijd Was ik met de zorg voor en met verbindingen belast.
Ik ga daarmee, met deze verbinding apparatuur, aan de studie.
Radio zend ontvangers met name.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn afbouwschema is:
Van 20 mg, naar niets. Nul. Nada, niente !
Dat is voor mij beter te doen, dan iedere keer een tabletje minder...want dit is veeeeel moeilijker.
Dus: stoppen!
En nu erdoorheen.
Afleiding zoeken.
Niet blijven ronddraaien in: ik voel me niet senang...Nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."