Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodone Verslaving

Oxycodone Verslaving

67 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
K
KeesjanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als er intresse is wil ik mijn verhaal wel eens plaatsten van persoon die 10 jaar zwaar verslaafd is geweest aan Oxy....
Mensen het begint altijd met pijn en een arts die het makkelijk voorschijft, maar als je zelf ook nog eens een beetje vindingsrijk bent en ook nog eens veslavings gevoelig bent door het nasaal te gaan gebruiken dan oppassen want dit overkwam mij....
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Keesjan zei:
Als er intresse is wil ik mijn verhaal wel eens plaatsten van persoon die 10 jaar zwaar verslaafd is geweest aan Oxy....
Mensen het begint altijd met pijn en een arts die het makkelijk voorschijft, maar als je zelf ook nog eens een beetje vindingsrijk bent en ook nog eens veslavings gevoelig bent door het nasaal te gaan gebruiken dan oppassen want dit overkwam mij....
Klik om te vergroten...
Ik heb daar wel interesse in, ben benieuwd
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#3
transformated zei:
Ben nu terug in het ziekenhuis om 8u naar huis gegaan en dat heeft me wel deugd gedaan. Toen ik wel op de ps4 ging voelde ik me niet te goed misschien dat het aan de pixels lag. Het was net alsof ik een xtc had genomen die insloeg daarom dat ik nu terug in het ziekenhuis ben ik voelde me lichtjes ontwennig en een beetje last van cravings. Nu is het weer lekker saai naar muziek luisteren en tv kijken. Het is hier zo leeg de weekends zo saai. pffff
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met je?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Ben nu terug in het ziekenhuis om 8u naar huis gegaan en dat heeft me wel deugd gedaan. Toen ik wel op de ps4 ging voelde ik me niet te goed misschien dat het aan de pixels lag. Het was net alsof ik een xtc had genomen die insloeg daarom dat ik nu terug in het ziekenhuis ben ik voelde me lichtjes ontwennig en een beetje last van cravings. Nu is het weer lekker saai naar muziek luisteren en tv kijken. Het is hier zo leeg de weekends zo saai. pffff
Klik om te vergroten...


Weekend in het ziekenhuis is nog saaier als doordeweeks. Succes morgen en het ziekenhuis kan erg leuk zijn met nachtzusters.. :tongueout:

Lig je op Interne geneeskunde of cardiologie dat zal wel niet maar daar slaap je echt zo kloten dan altijd cupjes Ik hoop dat je een beetje kan slapen Succes en sterkte
Beterschap en succes met afbouw/stoppen!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb juist zware diarree gehad heb tegen iemand gepraat en hij zei dat ik nu wel 1-2 dagen het nog zal hebben en dan zou alle opiaten uit me lichaam zijn.

Nu vraag ik me af of het zo is. Als iemand wat advies zou kunnen geven zou ik dat appreciëren.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nu 1 jaar en een paar maanden iedere dag oxycodone genomen met lormetazepam in de ochtend en avond.
Wat ik nam om mij "normaal" te voelen was in de ochtend en avond 80mg oxycodone en 2 lormetazepam.
Maar bijna iedere dag nam ik extra pillen en dan nam ik 200mg oxycodone met 4 of meer lormetazepam en nog andere medicatie.

ik ben donderdag opgenomen in het ziekenhuis. Omdat ik er vanaf wou want het begon uit de hand te lopen.
Toen ik dus op me kamer lag in het ziekenhuis moest ik wachten tot de dag erna voor me suboxone omdat de dokter niet kon komen, heb hem wel aan de telefoon gehad en zij dat ik wel zal wachten tot vrijdag.
Nu het is vrijdag had al meer dan 24uur niks genomen ik was enorm ontwenning, het deed zelf zo veel zeer dat ik begon te wenen dat ik het niet meer aankon.

Dokter komt om 12u en heeft gezegd dat de suboxone besteld moest worden maar hij zij om 14u heb ik zeker me dosis.
Nu het is 2u ik ga naar de verplegers/verpleegsters en de suboxone was er nog niet pas 2uur later heb ik me dosis gekregen en dat was maar 2mg en later op de avond nog eens 2mg. Natuurlijk was ik wel boos krijg ik maar 2mg je kan het even goed weg gooien.
Maar toen ik die dosis op de avond kreeg dan werd ik al wat beter.
Het schema dat ik dan gevolgd heb was opbouwen naar 4mg en dan 2mg en dan niks meer.
Ik krijg nu ook wel al iedere dag 4 diazepam's 10mg.
Nu heb ik al 30 uren geen suboxone meer gehad en ik voel me goed, dus ik denk de is ontwenning voorbij want ik heb nog niks ergs gevoeld.
Nu is het mentaal nog herstellen, maar ik heb hele goeie steun van een belangerijk iemand en dat helpt ook en muziek helpt ook.

Ik weet dat het nog wat vroeg is om te zeggen maar in mijn ogen is suboxone een wondermiddel voor ontwenning.
Af en toe zal ik eens een update plaatsten, hoe het met me gaat of als ik advies nodig heb.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag krijg ik 9,5 mg diazepam.
Iedere dag met een halfje afbouwen maar als ik donderdag de dokter zie vraag ik om diazepam te stoppen.
Van de suboxone heb ik niet echt last en me laatste dosis daarvan was 48u geleden.
Voel me al goed genoeg en van die diazepam word ik moe en dat is lastig maar het helpt wel.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu juist een diazepam 10mg gekregen. Dat begrijp ik niet oftewel staat het nog zo in de computer bij de verplegers/verpleegsters.
Ik heb zelf nog de dokter zelf gesproken dan aan de receptie gisteren, of het is straks of morgen dat ik 9,5mg krijg.
Hopelijk missen ze niet want zaterdag kreeg ik 2 diazepam's 10mg ipv suboxone 4mg. Maar dan hadden ze gezien dat ze gemist waren.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Succes met de afkick. Zat zelf ook een tijdje aan de oxycodone, kunnen afkicken cold turkey maar zat er max. 2 maanden aan.

Nogmaals, ga zo door.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knap dat je cold turkey gedaan hebt, mij zou het niet lukken. De dokter had het ook gezegd tegen me dat je eigenlijk drugs of medicatie cold turkey kan stoppen. Maar voor alcohol moet je worden opgenomen want daaraan kan je doodgaan tijdens de afkick.
Donderdag ga ik vragen voor eens te proberen stoppen met diazepam want ik word er moe en suf van en als dat lukt ben ik volledig clean. Dan is het juist nog mentaal maar daarvoor denk ik misschien naar een praatgroep te gaan of een soort nazorg behandeling of hoe het ook noemt. Maar daar ben ik nog over aan het nadenken.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Heb juist zware diarree gehad heb tegen iemand gepraat en hij zei dat ik nu wel 1-2 dagen het nog zal hebben en dan zou alle opiaten uit me lichaam zijn.

Nu vraag ik me af of het zo is. Als iemand wat advies zou kunnen geven zou ik dat appreciëren.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat een goed teken is. Ik kreeg dat toen ik uit een coma wakker werd waarin ik veel oxycodone e.d kreeg. Mijn darmflora kreeg een reboot leek het.

Succes!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
Ik denk dat dat een goed teken is. Ik kreeg dat toen ik uit een coma wakker werd waarin ik veel oxycodone e.d kreeg. Mijn darmflora kreeg een reboot leek het.

Succes!!
Klik om te vergroten...

Merci voor het antwoord Tijdloos. Ik denk hier in het ziekenhuis eerlijk gezegd dat ze er niet veel verstand van hebben.
Ze zijn al 3x gemist met de medicatie. De dokter die ik heb die is wel een goeie dokter hij is ook wat meer gespecialiseerd in verslaving. Vandaag krijg ik 2 pillen 10mg en 2 pillen 5mg van diazepam. Morgen dan 3 van 5mg en 1 van 10mg. Maar morgen zeg ik het hem als hij komt dat ik het wil stoppen maar als het niet gaat dat ik aan de zelfde dosis diazepam mag verder doen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zit met een vraag voor mensen die ook een verslaving hebben of gehad heeft.
Als ik me medicatie nam ging ik bijna nooit naar het toilet maar als ik ging voor de grote boodschap dan moest ik heel hard duwen het deed zoveel zeer dat ik dacht dat het er niet uitkwam. Was het eruit dan bloedde ik wel. Nu de laatste dagen kan ik weer bijna normaal naar het toilet.

Iemand anders hier nog ervaring mee?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nu ik al een paar dagen geen suboxone meer neem voel ik me schuldig tegenover me vader omdat ik weet dat ik hem teleurgesteld heb. Altijd als ik muziek luister en eraan denk begin ik te wenen.
Maar hij heeft me het direct vergeven en hij is mijn steunbalk want zonder hem was ik al hervallen.
We wonen ook al 5 jaar samen alleen maar daar ga ik niet verder in op dat is prive.
Zal ik deze schuldgevoelens nog lang hebben want iedere keer dat hij weggaat dan moet ik wenen of hou ik me in.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Juist een douche genomen en ik heb 5mg diazepam gekregen. Nu wachten tot de dokter komt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Met die stomme ergotherapie als ik niet wil gaan ga ik niet. Blijven vragen of ik kom omdat het moet van de dokter. Ze kunnen de pot op. Ben al van rond 3u wakker en heb me diazepam gehad. Dat hij het maar bespreekt met de dokter kan me geen zak schelen en als het hem niet aan staat zal het slecht aflopen. Ben nu heel over me toeren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
Nu ik al een paar dagen geen suboxone meer neem voel ik me schuldig tegenover me vader omdat ik weet dat ik hem teleurgesteld heb. Altijd als ik muziek luister en eraan denk begin ik te wenen.
Maar hij heeft me het direct vergeven en hij is mijn steunbalk want zonder hem was ik al hervallen.
We wonen ook al 5 jaar samen alleen maar daar ga ik niet verder in op dat is prive.
Zal ik deze schuldgevoelens nog lang hebben want iedere keer dat hij weggaat dan moet ik wenen of hou ik me in.
Klik om te vergroten...

Dat is erg naar, schuldgevoelens. Maar het hoort misschien een beetje bij de fase waar je nu doorgaat. Je zegt dat je vader je vergeven heeft, probeer dan ook niet te streng voor jezelf te zijn nu. ‘t Is nu even allemaal moeilijk, maar je hebt hulp gezocht en het wordt beter. Het enige wat je nu kunt doen is de steun van je vader accepteren en werken aan je herstel. Je vader zal dat nu ook het allerbelangrijkst vinden, en in de toekomst komt het wel weer goed met dat schuldgevoel. Sterkte!

transformated zei:
Met die stomme ergotherapie als ik niet wil gaan ga ik niet. Blijven vragen of ik kom omdat het moet van de dokter. Ze kunnen de pot op. Ben al van rond 3u wakker en heb me diazepam gehad. Dat hij het maar bespreekt met de dokter kan me geen zak schelen en als het hem niet aan staat zal het slecht aflopen. Ben nu heel over me toeren.
Klik om te vergroten...

Waarom wil je precies niet naar de ergotherapie gaan?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze olifant zei:
Dat is erg naar, schuldgevoelens. Maar het hoort misschien een beetje bij de fase waar je nu doorgaat. Je zegt dat je vader je vergeven heeft, probeer dan ook niet te streng voor jezelf te zijn nu. ‘t Is nu even allemaal moeilijk, maar je hebt hulp gezocht en het wordt beter. Het enige wat je nu kunt doen is de steun van je vader accepteren en werken aan je herstel. Je vader zal dat nu ook het allerbelangrijkst vinden, en in de toekomst komt het wel weer goed met dat schuldgevoel. Sterkte!

Ja hopelijk zal het beter gaan.


Waarom wil je precies niet naar de ergotherapie gaan?
Klik om te vergroten...

Had er geen zin in had maar tot 3 uur geslapen en met die diazepam. Het was alsof ik high was.
Heb nu weer 5mg gekregen maar de dokter zal er bijna zijn en dan vraag ik om daarmee ook te stoppen.
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tijdloos zei:
Weekend in het ziekenhuis is nog saaier als doordeweeks. Succes morgen en het ziekenhuis kan erg leuk zijn met nachtzusters.. :tongueout:

Lig je op Interne geneeskunde of cardiologie dat zal wel niet maar daar slaap je echt zo kloten dan altijd cupjes Ik hoop dat je een beetje kan slapen Succes en sterkte
Beterschap en succes met afbouw/stoppen!
Klik om te vergroten...
Ongeveer 2weken verder nu, vanaf zn laatste post dus ben ook benieuwd hoe t gaat
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kleine update. Ik was een paar weken clean, maar ben dan weer oxycodone en lormetazepam gebruiken omdat ik me verveelde. Ik heb het dan gezegd aan de dokter omdat het begon op te vallen en die heeft eigenlijk gewoon gezegd je mag vertrekken. Ben dan weer meer gaan gebruiken. Nu 1 jaar geleden ongeveer moest ik weer werken dus besloot ik om cold turkey thuis te stoppen 1 maand voor ik begon te werken. Dat is met een mirakel gelukt, maar toen ik 2 weken weer aan het werk was ben ik weer begonnen en toen was het ieder dag dat ik high rondliep van de oxycodone en lormetazepam. Dan nam ik ook veel te hoge dosissen. Nu 4 maanden geleden ben ik cold turkey gestopt, heb wel 3 dagen suboxone genomen om het begin van de ontwenning wat te onderdrukken. Ik heb dan ook 1 week thuisgezeten, want werken ging aan geen kanten ben dan achter een ziektebriefje geweest. Nu de laatste 4 maanden heb ik niks meer gebruikt behalve 1x trazolan 100mg s'avonds. Dit wou ik ook nog eens vragen is het normaal dat me lichaam de eerste week kapot was toen ik weer begon te werken achter 1 week? Want dat speelt vaak in me hoofd en dan denk ik had ik langer thuis moeten blijven, maar aan de andere kant dacht ik als ik gewoon op me tanden bijt zal me lichaam het gewend geraken te werken zonder de pillen.
Nu op me werk heb ik geen last meer van me lichaam. Alleen het slapen is dat nog niet, maar dat heb ik aan mezelf te danken met dat k*t overmatig gebruik. Ik ben toch blij dat ik al 4 maanden ervan af ben. Dit heb ik ook ondervonden, toen ik high was van de pillen kon niks me interesseren behalve high worden. Van nature ben ik iemand die heel stil ben ook je zou kunnen zeggen verlegen, maar ik ben iemand die niet veel zegt. Nu dat ik nuchter ben merk ik wel dat ik weer volledig mezelf ben. Ik liet mensen altijd op me tenen stampen of ik deed gewoon wat ze zeggen toen ik high was, maar nu ik nuchter ben zijn me emoties/ gevoelens veel sterker en als me iets niet aanstaat zullen ze het weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."