#1
Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.
Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
Wat is je doel als je zegt zwaar terug dringen?
Daar zou ik mijn gedrag dan op afstemmen.
Ik bedoel, wees specifieker.
Alleen weekend? Of 1x per 3-4d? Met minstens 1d ertussen?
Welke middelen wil je het liefst kappen?
En welke absoluut (nog) niet? Welke nooit?
Maak er hapklare brokken van dan kan je er beter naar handelen, stap voor stap, middel voor middel desnoods.
Gewoontes creëer je door zulke plannen te maken en op te volgen. Maakt e.e.a. overzichtelijker, makkelijker uit te voeren.
En mindset is alles! Maar die is er al anders schreef je dit niet!
EDIT: zoals @geflipt zegt: andere bezigheden zoeken, 100% mee eens. Ik zweer het bij sport.
Jezelf belonen ook, liefst niet met drugs. Je houdt zo het te positieve idee over drugs in stand.
En een normaal dag- en nachtritme. Dat maakt zo'n waanzinnig verschil voor je geest.
