Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruik minderen tips?

Gebruik minderen tips?

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
benzzzy zei:
Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.

Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
Klik om te vergroten...

Wat is je doel als je zegt zwaar terug dringen?
Daar zou ik mijn gedrag dan op afstemmen.
Ik bedoel, wees specifieker.
Alleen weekend? Of 1x per 3-4d? Met minstens 1d ertussen?
Welke middelen wil je het liefst kappen?
En welke absoluut (nog) niet? Welke nooit?

Maak er hapklare brokken van dan kan je er beter naar handelen, stap voor stap, middel voor middel desnoods.
Gewoontes creëer je door zulke plannen te maken en op te volgen. Maakt e.e.a. overzichtelijker, makkelijker uit te voeren.

En mindset is alles! Maar die is er al anders schreef je dit niet!

EDIT: zoals @geflipt zegt: andere bezigheden zoeken, 100% mee eens. Ik zweer het bij sport.
Jezelf belonen ook, liefst niet met drugs. Je houdt zo het te positieve idee over drugs in stand.
En een normaal dag- en nachtritme. Dat maakt zo'n waanzinnig verschil voor je geest.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#2
geflipt zei:
Plannen werkt idd zeer goed. Voor mij toch. Maak een soort weekschema. En een afbouwschema. Eens je dagelijks gebruikt is het in het begin wss zeer moeilijk, maar als je dat al kan doorbreken zit je op de goede weg.

En zoek andere dingen om te doen, zoals sporten, koken, tv kijken, socialize...

Succes !
Klik om te vergroten...
Ja dit, zoek wat anders, nieuwe activiteiten zodat je je niet verveelt
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
benzzzy zei:
Voornamelijk niet dagelijks.
Eens per 3-4 dagen of weekends is oké.
Denk dat 3-4 dagen haalbaarder id
Klik om te vergroten...

lees ff terug wat je nu zegt
je geeft 3 antwoorden op 1 vraag
iets specifieker misschien...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.

Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
Klik om te vergroten...
Eerst even een tijdje helemaal stoppen, daaraan wennen, in de tussentijd erachter komen wat voor jou het beste werkt om te ontspannen zonder middelengebruik, en dan na een maandje of 3-6 kijken of er middelen zijn die je af en toe kunt en/of wil gebruiken.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nope Nope nope nope nope
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Nope Nope nope nope nope
Klik om te vergroten...
Doe niet alsof je geholpen wil worden terwijl je gewoon door wil gebruiken. Begint gewoon irritant te worden
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geen 3-6 maanden 😒
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Geen 3-6 maanden 😒
Klik om te vergroten...
Zou je goed doen. En leer eens berichten citeren. Zo onduidelijk als wat steeds.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
Nope Nope nope nope nope
Klik om te vergroten...
Spyro zei:
Doe niet alsof je geholpen wil worden terwijl je gewoon door wil gebruiken. Begint gewoon irritant te worden
Klik om te vergroten...

ik snap de mentale spagaat.. wel niet wel niet.. verslaving die aan je trekt.. en de wens om er vanaf te zijn.

wat Neo-Shulginist zegt.. detox.. pas nadat je een tijdje nuchter/ clean bent kun je pas weer wat meer op jezelf gaan bouwen/vertrouwen.
nu moet/ kan je het beste gebruik maken van dat ( spaarzame ) moment dat je dingen helder ziet en een belangrijke stap wagen.
ik denk in jouw geval en hoeveelheid van gebruik, dat een afkickkliniek mss het beste idee is.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat voor mij helpt is bijhouden hoe lang ik nuchter ben, als je echt kan zien hoelang je al zonder bezig bent geeft dat een goed gevoel en heb je minder sterk de neiging om iets te gaan gebruiken in mijn beleving. Kan je niet iets leuks gaan doen met vrienden om afleiding te zoeken van je gebruik?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Welke vrienden?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Oja, je bent er zo een.

Aandacht vragen, oplossingen aangeboden krijgen en dan wazig en op negatieve manieren reageren.
Beetje emotioneel gijzelen noemen ze dat in de psychologie als ik me niet vergis.
Op dm's heb ik je ook meermaals benaderd en reageer je ook al niet inhoudelijk.

Laat maar gast, van mij niks meer. Je wil het niet.

Geen vrienden dus.
Net twintig ben je toch?
Crimineel verleden begreep ik?
Roesverslaafd en je flirt me heroïne.

Sterkte op rock bottem.

#byezwaai
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
Welke vrienden?
Klik om te vergroten...

Maak ze eens, zal je goed doen in positievere manieren dan hoe jij je leven nu leidt. Zonde, je gooit zoveel weg.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien als je meer moeite steekt in de mensen die ook moeite in jou steken en je willen helpen dat je wat meer sociale contacten opbouwt ook.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Misschien als je meer moeite steekt in de mensen die ook moeite in jou steken en je willen helpen dat je wat meer sociale contacten opbouwt ook.
Klik om te vergroten...

Joh, laat gaan. Hij zit liever in zijn comfort zone van misbruik en zelfmedelijden. Volwassen persoon he. Lekker zelf keuzes laten maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
benzzzy zei:
Geen 3-6 maanden 😒
Klik om te vergroten...
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je een paar maanden nuchter blijft?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
*.exe2.0 zei:
Joh, laat gaan. Hij zit liever in zijn comfort zone van misbruik en zelfmedelijden. Volwassen persoon he. Lekker zelf keuzes laten maken.
Klik om te vergroten...
Zo was er nog eentje op dit forum. Teveel aandacht aan besteed ook. Willen helpen maar iets van respons terug krijgen ho maar. En ondertussen wel verder klagen. Maar goed, zoek het inderdaad maar zelf uit. Trek m’n handen hier ook vanaf, verspilde energie.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarom wil je je gebruik eigenlijk graag terugdringen?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je een paar maanden nuchter blijft?
Klik om te vergroten...
Veel te zwaar om 3-6 maanden nuchter te zijn
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
zeg eens: bedankt voor jullie suggesties.

en zeg eens: ja, dat is het proberen waard.

of: ik zou met een maand kunnen beginnen.

jezelf een idee aanpraten.. probeer het eens.

ik denk.. nee ik weet zeker dat het advies van mensen komt die ook heel laag, diep en ver zijn geweest.

je klinkt nu als een:

Screenshot 2020-11-30 at 20.43.06.png

laatste post totdat er een ander geluid uit deze thread komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."