Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruik minderen tips?

Gebruik minderen tips?

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
gebrek aan een sociale kring draag bij aan verslaving.
geen sociale controle.
geen warmte.
verveling.

er staan wat goede tips in deze thread.
't is erop of eronder voor jou denk ik.

ik weet dat je wel eens al je honderden euro's aan drugs weg hebt gespoeld..
dus je wil het wel.

sterkte..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
benzzzy zei:
Veel te zwaar om 3-6 maanden nuchter te zijn
Klik om te vergroten...
Ja sowieso moet je natuurlijk met benzo's eerst langzaam afbouwen. Maarja, ik denk wel dat je moet begrijpen dat juist deze opvatting, dat het te zwaar is om nuchter te zijn, ervoor zorgt dat het niet lukt om het bij af en toe te laten.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben niet verslaafd aan benzos 😒
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh ben je nou al het tweede lid wat ik vanavond verhaspel? Excuus, er schijnt wat mis met mijn geheugen te zijn. Ik dacht dat een post van 'shit ik ben afhankelijk' van jou was maar mss reageerde je ook daar ofzo.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Moet je nagaan ik ben wel nuchter 😁
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar dus om dezelfde reden: ik was nogal te stevig bezig. Misschien heb je nog een post van me gelezen dat het te ver ging met 4-MMC. Ik gebruikte sowieso al 13 jaar dagelijks cannabis en de laatste maanden was daar ook dagelijks alcohol of dissos of benzos bijgekomen. Dat ging gewoon te ver.

Dus is het tijd om pas op de plaats te nemen. Dat is in het begin even wennen maar dat is nou juist het punt. Die nieuwe basis is even nodig. Dus ik ben ook gewoon even 3-6 maanden niks aan het nemen.

Het lastige van proberen te minderen is dat je brein juist zoveel mogelijk op de automatische piloot probeert te doen. Dus om de hele tijd je gedrag een beetje bij te sturen is veel lastiger dan in één keer een ommezwaai maken en daar een nieuwe gewoonte van maken.

Daarnaast klinkt het een beetje alsof er nog wel wat dingen zijn om uit te pluizen en te ontwikkelen: kennelijk is een nuchter bestaan te beladen en heb je moeite met het onderhouden van sociale contacten. Drugs gaan er echt niet bij helpen om dat te verbeteren.

Kijk, als je door wil gaan met gebruiken is dat natuurlijk prima. Maar ik heb helaas geen goede tips voor hoe je een beetje probeert te stoppen met drugs zonder de onderliggende problemen aan te pakken. En oplossingen zoeken gaat echt het best als je nuchter bent.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
Veel te zwaar om 3-6 maanden nuchter te zijn
Klik om te vergroten...

Begin eens met een week?
en hoezo te zwaar? Er zijn mensen die maaaaaanden of jaren zelfs nuchter zijn na hun verslaving. Stop het slachtoffer riedeltje, niks is te zwaar als je het echt wilt.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
@benzzzy ik zou echt eens luisteren naar degene die je proberen te helpen. Neem het maar van mij aan. Je gedraagt je helemaal zoals ik een paar maanden geleden.
Je bent een slimme kerel. Gebruik je verstand man. Iedereen heeft het beste voor met je. Hopelijk probeer je te verminderen of een stabiele dosis te vinden.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voornamelijk niet dagelijks.
Eens per 3-4 dagen of weekends is oké.
Denk dat 3-4 dagen haalbaarder id
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.

Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je spullen niet meer thuis waarborgen. Ken je iemand waar je het kwijt kan? Misschien kun je daarmee afspraken maken...
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Je spullen niet meer in huis hebben. Bij een vriend of kennis stashen. Als je er zoveel moeite mee hebt en je hebt het in huis ga je sowieso gebruiken.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Of de helft nemen
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zet in je kalender wanneer je mag gebruiken en wanneer niet.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan in mijn drug log alvast dosisen voor plannen?
Check mijn calender eigelijk nooit
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik herken het gevoel heel sterk. Het maakt meestal niet zoveel uit wat ik neem, maar wil iedere avond wel wat nemen. Overdag heb ik hier een stuk minder drang naar. Dat is nu al zo'n 15 jaar zo.. Ze noemen het een roesverslaving.

Mijn tip is om het met de dag te bekijken. Stel jezelf 's avonds (nuchter) de vraag of je je chill voelt. Stel jezelf daarna de vraag of je wilt gebruiken (inclusief de bijkomende brakheid de volgende dag). Waarom zou je drugs gebruiken, als je je toch al chill voelt? Indien je er toch voor kiest om te gebruiken, hou dan de dosissen laag en wissel regelmatig af met verschillende middelen.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#18
www.bol.com

Maison Blanches - Zelfbeheersing Tool -Smart Phone Locker - Zelfbeheersing - Gewoonte... | bol

Maison Blanches - Zelfbeheersing Tool -Smart Phone Locker - Zelfbeheersing - Gewoonte - Controle. Productomschrijving ls uw telefoongewoonten uw...
www.bol.com www.bol.com

Ik weet niet of je stash hierin past 😉
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Gebruik nu al sins juni/juli of augustus vrijwel iedere avond iets.
Vind het dermate lastig dit niet te doen en zou graag mijn gebruik zwaar terug dringen.

Hebben jullie enige tips om te mijn gebruik terug te dringen naar 1 of 2x per week tops ipv 5-7x per week?
Klik om te vergroten...
focus op gezondheidsfreak ipv drugsfreak..
oftewel een 'slechte' verslaving vervangen door 'goede'
weekje koolhydraten en suiker detox..
daarna in zeer geringe mate..
om de dag joggen.

je drugs gebruik vtv inplannen.. als beloning.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#20
Plannen werkt idd zeer goed. Voor mij toch. Maak een soort weekschema. En een afbouwschema. Eens je dagelijks gebruikt is het in het begin wss zeer moeilijk, maar als je dat al kan doorbreken zit je op de goede weg.

En zoek andere dingen om te doen, zoals sporten, koken, tv kijken, socialize...

Succes !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."