Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb verslaving cold turkey/ afkicken met baclofen + lyrica + oxazepam adviezen welkom

Ghb verslaving cold turkey/ afkicken met baclofen + lyrica + oxazepam adviezen welkom

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal.

Ik ben helaas toch goed verslaafd geraakt aan de ghb uiteindelijk.
Heel lang heb ik het onder controle gehad maar uiteindelijk ben ik er toch ingetrapt.

Ik heb het de laatste 2 jaar gewoon dagelijks gebruikt, en dan telkens 12 uur niet, dat ging prima, gewoon slapen snachts

Nu is de wereld al 3 maanden anders.
Elke 2,5 uur 3ML zeer sterke GHB.
24/7.

Ik ben dit helemaal zat , en ben een proef op de som aan het nemen maar weet niet of dit gaat slagen.

Heb om half 2 vanmiddag me laatste portie ghb op. En ben om half 3 aan de baclofen/lyrica methode gegaan die ik hier heb gevonden.

Om half 3 150mg lyrica + baclofen 30mg

Dit werkt op zich wel redelijk, 2 uur later toch 10mg baclo bij moeten nemen rond half 5 toch te onrustig aan het worden.

Ik heb dus nu al 6 uur geen ghb op, maar ondanks de wonderformule voel ik me niet helemaal oke, naarmate het nu later word, word het toch lastiger, voel me wat meer onrustig worden en heb toch al 40mg baclo al op sinds half 3 en nu.
150mg lyrica en 25mg oxazepam.

Het is nog niet dat ik helemaal stuk ga, maar ik merk toch een verandering op, vind het minder chill en makkelijk als dat ze er over schrijven.
Ik voel weer een lichte onrustigheid komen in het lichaam.me vingers worden alweer iets kouder. En Ben heeeeel licht beetje schrikkerig, paniekerig, nog niet over de top hoor. Maar er is enige onrustigheid.

Ook op dingen concentreren lukt me even heel slecht. En het is allemaal wat waziger om mij heen, miss door de meds ?

Ik hoop dat dit wel gaat werken allemaal want mag om half 11 pas weer me nieuwe portie lyrica/baclofen

Ik hen trouwens ook zat oxa 50 liggen en gabapentine maar weet niet wat je allemaal kan combineren precies.

Hoop alleen dat ik niet te hoog in baclo ga nu, want zit al op 40mg sinds half 3 en heb het gevoel zo nog meer nodig te hebben pfff...

Ik houd het hier up to date en hoop op wat steun!

Groetuhhhhhh

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan je verder geen advies geven omtrent het afbouwen maar veel sterkte toegewenst.

Oxazepam zou ik zelf achterwegen laten. Je ziet vaak dat Diazepam gebruikt wordt, dit werkt een stuk langer dan Oxazepam, stukje sterker ook. Maar als je het met Baclofen en of Lyrica redt zou ik het daar bij laten, liever niet ook nog eens met een tweede zwaar verslavende categorie drugs/medicijnen gaan kloten.
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor Je bericht.

Ik Ben van plan de pam maar 2 dagen te gebruiken dus dat is gaat geen probleem worden, helaas heb ik geen dia alleen oxazepam.

Ik Ben heel ligt rillerig..
Het is allemaal net aanvaardbaar.
We gaan het zien..
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Toch Maar weer 10mg baclo bij gepakt en 25mg ox, de ox laat ik nu even voor wat het is de aankomende 8 uur.

Vanaf half 3 , 150mg pregabiline 50mg baclofen op, 50mg oxazepam.

Half 11 herhaal ik de 150 mg prega En ben van plan gewoon elke 2 uur nu 10 mg baclo te pakken ipv 3 x per dag, volgensmij loopt de waarde dan eerder af bij 3 x, dat lijkt mij te kort kwa werkingstijd.
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat ik me wel afvraag, hoe ga ik hier op ooit kunnen slapen? De mensen Die deze methode gebruiken vertellen het alsof het piece of cake is. Afentoe er ook van slaakte en nergens last meer van hadden acuut. Ik vind het tot nu toe net Aan aanvaardbaar maar maak me wel een beetje zorgen nu de uren verstrijken. Kan iig niks om me heen hebben nu aan mensen of geen zin in gesprekken wat ben echt met een soort innerlijke strijd bezig. Oxazepam maakt me niet eens slaperig deze keer, het vlakt alleen mn emoties af merk ik goed. Dus niet het chillen gevoel wat ik ben gewend er van.
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Moet wel zeggen, heb geen zweethandjes enz, alleen lichtjes bij de oksels. Wel voel ik me hart ietsje harder slaan maar nog niet te, heb helaas geen zuurstof meter...
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch besloten maar even te wachtten met baclo bij te pakken aangezien ik al op 50mg zit binnen 7 uur.. En lees op internet max 100 in 24 uur... Ik zit met 7 uur al op de helft.. even kijken hoe ik dit nu ga op lossen..
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Verder voel ik me nu wel rustig, even gegeten en gedronken. En lig nu relatief lekker op de bank. Vanaf 13.30 me laatste portie ghb gehad, het is nu 22.45
9 uur dus ghb vrij pas, cold turkey van een hele zware verslaving. Duimen Maar dat dit echt de methode is aankomende 15 uur word cruciaal om er achter te komen of dit nou echt werkt. De GHB is nu in iedergeval helemaal uit het bloed voor het eerst in tijden. Dus nu Maar kijken hoe het lichaam er verder op gaat reageren.

Ik blijf hier updaten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
DoubleTrouble26 zei:
Verder voel ik me nu wel rustig, even gegeten en gedronken. En lig nu relatief lekker op de bank. Vanaf 13.30 me laatste portie ghb gehad, het is nu 22.45
9 uur dus ghb vrij pas, cold turkey van een hele zware verslaving. Duimen Maar dat dit echt de methode is aankomende 15 uur word cruciaal om er achter te komen of dit nou echt werkt. De GHB is nu in iedergeval helemaal uit het bloed voor het eerst in tijden. Dus nu Maar kijken hoe het lichaam er verder op gaat reageren.

Ik blijf hier updaten.
Klik om te vergroten...
Ik zou er vanuit gaan dat je niet meteen een volle nacht door zult slapen.

Welke verschijnselen heb je nu na 9 uur?
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Makelifegreatagain

Jij ook enorm bedankt voor de steun, top om dit te horen allemaal man... doet me Goed en geef me extra motivatie!
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hee spyro,

De situatie is als volgende nu na 9 uur:

Ik zweet minimaal, alleen een klein beetje onder de oksels.
Geen klamme handen. Voel in mijn spieren afentoe maar een hele ligte trilling, merk natuurlijk wel iets in mijn lichaam in de verte, soort van hartklopping/druk maar hij voelt niet extreem gevaarlijk alleen komt wat meer naar voren gevoelsmatig. Verder gaat het momenteel ineens redelijk verassend goed mentaal. Het is niet dat ik super blij ben ofzo maar ben wel heel rustig nu.

En Toch maak ik me onbewust wel zorgen over de aankomende uren, vooral de 1e 24 uur..
Denk dat dat wel weer een beetje spanning met zich mee brengt, vind het toch een heel spannend traject zo, zo in 1 x cold turkey op deze medicijnen 3x per dag.

Alleen red ik het niet met 25mg baclofen 3 x per dag, ik zit nu al op het dubbele om me zo te voelen en dat baart mij een beetje zorgen. Je lees allemaal enge waarschuwingen met max 100mg baclofen per dag...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
DoubleTrouble26 zei:
Hee spyro,

De situatie is als volgende nu na 9 uur:

Ik zweet minimaal, alleen een klein beetje onder de oksels.
Geen klamme handen. Voel in mijn spieren afentoe maar een hele ligte trilling, merk natuurlijk wel iets in mijn lichaam in de verte, soort van hartklopping/druk maar hij voelt niet extreem gevaarlijk alleen komt wat meer naar voren gevoelsmatig. Verder gaat het momenteel ineens redelijk verassend goed mentaal. Het is niet dat ik super blij ben ofzo maar ben wel heel rustig nu.

En Toch maak ik me onbewust wel zorgen over de aankomende uren, vooral de 1e 24 uur..
Denk dat dat wel weer een beetje spanning met zich mee brengt, vind het toch een heel spannend traject zo, zo in 1 x cold turkey op deze medicijnen 3x per dag.

Alleen red ik het niet met 25mg baclofen 3 x per dag, ik zit nu al op het dubbele om me zo te voelen en dat baart mij een beetje zorgen. Je lees allemaal enge waarschuwingen met max 100mg baclofen per dag...
Klik om te vergroten...
Hou vol! De eerste 12 uur zijn het belangrijkste. Als je die doorstaat, is het een kwestie van doorzetten. Je hebt medicatie, wat mega fijn is! De klachten die jij nu omschrijft zijn geheel normaal en nog niets om je zorgen over te maken. Het hoort er allemaal bij.

Geen idee of het een geruststelling voor je is, maar op de dosis waar jij op zat ben ik een keer cold turkey van afgekickt zonder medicatie en ik leef ook nog. (Neemt niet weg dat het ontzettend gevaarlijk en dom is en zeker niet voor herhaling vatbaar), maar ik wist er toen ook nog te weinig vanaf. Ben een week echt ziek geweest en daarna ging het beter.

Slapen kan een drama worden, maar geef je lijf rust. Ondanks dat je misschien (bijna) niet slaapt is lekker liggen voor je lichaam al heel fijn. Ik snap dat het spannend is de eerste uurtjes maar probeer door te zetten zoals je nu doet.

De klachten die je nu omschrijft zijn ook een groot deel spanning waarschijnlijk, wat heel normaal is!

Zet ‘m op!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Doorzetten vent, je kan het!
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel! Dit geeft mij inderdaad een geruststelling. Hartstikke bedankt voor jou feedback. Dit geeft me het gevoel dat ik op de goede weg ben, super.

Dat is heel riskant idd wat je hebt gedaan maar het is jou wel gelukt, Die week ziek zijn probeer ik dus nu te voorkomen met deze methode, dus ik zal dit schema 1 week aan gaan houden, en dan snel afbouwen, miss wel nog even wat baclofen als onderhoudsdosis blijven gebruiken. De 1e week is het lastigste voor het lichaam toch?

Als het allemaal zo blijft zo als het nu is.. Dan kan ook ik idd bevestigen dat baclofen-lyrica / en een pam evt voor de eerste 2 dagen. Een wondermiddel is.

Mijn vorige afbouw was een hel.
van 5 ml tot 1.2 ml toen afgebouwd, elke dag wat van de dosis af toen coldturkey en dat was nog dagen heel zwaar.

Nu worden de scherpe kanten echt aangepakt, ik kan het zelf bijna niet geloven.. maarrrrr.. ik wacht nog heel even met juichen maar het ziet er tot nu toe dus goed uit, dankje pyro! Ik wens jou een extra goed weekend toe door je bemoedigende woorden die mij echt helpen.
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog een update wat mij gerust stelt.
Mijn aders staan weer bol sinds net, dus niet van die aders zo dun als een haartje, dit betekend dus dat er voldoende baclofen in het lichaam zit. Hier let ik erg op.

En iets grappigs, ik ben 4 dagen geleden door mijn rug gegaan. Ernstig. Kermen van de pijn al dagen, het trekt door mijn zenuwen in mijn heupen, tot in mijn benen, en me linker voet is verdoofd, kan geen stap bijna zetten van de pijn en al bijna een paar x de ambulance willen bellen in gênante posities waar ik niet uit kwam, maar de baclofen en pregabeline lijken dit nu voor 75a80% te onderdrukken terwijl geen 1 pijnstiller dit kon. Dus ik lig eindelijk met bijna geen pijn op de bank. Ook echt een verademing! Want wat die pijn met een mens kan doen is niet te verwoorden. Win/win dus, het goede moment gekozen te stoppen. Nu maar afwachten, ik blijf nog updaten zodat mijn hele traject te volgen is voor andere mensen.
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben wel benieuwd of gabapetine (als ik het goed spel) ook toegevoegd mag worden. Dit reguleert het dopamine op een goede manier lees ik en je kan dan weer beter slapen, het herstelt de dopamine regulatie, ik ben nu zo wakker als maar zijn kan maar wel goed helder. Feeling pretty oke, over 1 uur 12 uur geen ghb genomen. Maar even lekker slapen zou niet verkeerd zijn, of ik pak nog 25mg oxa erbij... Voor 1-3 dagen kan dat wel, ik heb daar geen problemen mee en kan er ook acuut me stoppen. Alleen gabapetine heb ik liggen want dat zou ook heel goed zijn, alleen heb ik dat voorbij zien komen in schema's met veel diazepam baclofen gabapetine. Nog niet in een baclofen/lyrica schema, ik ben dus benieuwd of dit verantwoord is of dat met lyrica erbij kan.

Iemand die dit wel weet?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gabapentine ja. Ik durf het je niet te zeggen maar hier op het forum kan je ongetwijfeld genoeg info vinden. Ik zou je toch sterk adviseren om zo min mogelijk middelen mee te nemen als je het kan. Ik zou proberen te slapen zonder de oxa, maar you do you. Een kut nacht gaat het hoe dan ook worden, maar dat weet jij ook. ;p
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik lees veel over gabapentine, dat het helpt met slapen tijdens de afkick. Maar degene die het voor een afkick gebruiken, doen dat met baclofen en diazepam.. en bij mij is het baclofen + lyrica , ik ben dus benieuwd of dat niet botst met lyrica.

Daar vind je niet echt iets over helaas.
Helaas best wat oxa op.. maar stop er ook maar weer mee gelijk want het haalt geen donder uit.. ben klaarwakker pfff.. Dit word inderdaad een rotnacht.. zonder slaap als ik een wilde gok mag doen hehe..

Maar zit nu al op 15 uur zonder ghb..
Ik moet nu gewoon vol blijven houden.
Ik wil zo graag de lichamelijke verslaving overwinnen! Maar vind het wel een beetje spannend nog steeds.. of me lichaam toch niet nog gek gaat doen ofzo.. ben de 24 uur nog niet voorbij namelijk, dan ben ik de cruciaalste fase iig voorbij.

Hoop dat jullie allemaal lekker liggen te slapen, dan ga ik even verder met plafonddienst hehe.

Adiossss
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Goedemiddag ondertussen alweer!

Wat een nacht zeg.
Ik was klaar maar dan ook klaar wakker, de hele nacht, zelfs met oxa op.
Nou is dus het volgende gebeurd, ik heb om 5 uur de tv uitgezet en wat kleine sfeer lampen uitgezet zodat alles volledig donker was.
Ben in volledige rust, en een donkere kamer, gewoon maar met mijn ogen dicht, met mijn hoofd op een kussen, gaan liggen,
alsof ik ging slapen, dit ging natuurlijk toch niet lukken??
Ineens betrap ik mezelf erop dat ik een aantal uur later wakker word, ik was even heel verbaasd natuurlijk, het was ineens 3 uur later namelijk.
Ik ben mezelf weer gaan omdraaien, en ben gewoon weer in slaap gevallen! zojuist pas wakker geworden 1 uur geleden.
ik denk dat ik toch echt iets van 6 uur geslapen heb zonder ghb de 1e nacht al. ik ben perplex!

Mijn alle 1e nacht zonder GHB geslapen joh... een keer echte slaap, HEERLIJK!!
Ik moet wel zeggen dat ik me heel vermoeid voel nu ineens.
Dat komt waarschijnlijk van al die tijd dat ik nep slaap heb gehad van de ghb...

Over 3 kwartier ben ik 1 hele dag ghb vrij!
HAPPYYY!!! ik houd jullie op de hoogte

Een fijne dag allemaal!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lekker bezig kerel! Ik heb zelf net een benzo afkick achter de rug, dus kan enigszins met je meeleven over de nachten. Maar GHB lijkt me toch nog wel een pak heftiger dan benzo's (gelukkig zelf geen ervaring met GHB)..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."