Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb verslaving cold turkey/ afkicken met baclofen + lyrica + oxazepam adviezen welkom

Ghb verslaving cold turkey/ afkicken met baclofen + lyrica + oxazepam adviezen welkom

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lekker bezig kerel! Ik heb zelf net een benzo afkick achter de rug, dus kan enigszins met je meeleven over de nachten. Maar GHB lijkt me toch nog wel een pak heftiger dan benzo's (gelukkig zelf geen ervaring met GHB)..
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
DoubleTrouble26
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een HELE goedemorgen allemaal!

Daar ben ik weer.
En nogsteeds GHB vrij!

Het blijkt dat de formule baclofen/lyrica toch echt zijn vruchten afwerpt.
3 jaar lang intensief GHB gebruik + al wat maanden 24/7 zwaar gebruik, cold turkey kunnen stoppen! 150mg pregabeline/lyrica + 25mg in om de 8 uur. En het is allemaal goed te doen.

De 1e 2 dagen kan je gerust wat meer baclofen pakken op gevoel. Dat we geen opbouw nodig hebben als GHB gebruikers kan ik beamen.
Dus maak je daar geen zorgen om als je in mijn situatie zit. De 1e dag heb ik zo'n 150mg baclofen gepakt over de dag, en de 2e dag zn 120mg, nu zit ik op de 100mg over 24 uur verspreid + 600mg lyrica/pregabeline.

Mocht ik het toch een momentje wat zwaarder hebben (een craving bijvoorbeeld) pak ik een 10mg baclofen. Je hoeft daar absoluut niet op in te houden de 1e week. Zolang je maar geen 100en mg's gaat pakken.

Wat mij ook wel geholpen heeft, is een klein beetje oxazepam/diazepam te nemen.
Vooral de 1e dag, en de 2e dag.
De 1e dag zelf 125mg oxazepam verdeeld, heerlijk geslapen, zoals vermeld 6 uur al de 1e dag.

De 2e dag 100mg oxazepam genomen verdeeld over de dag, de dag ging boven verwachting goed. Heerlijk geslapen en 8 uur gehaald al!

Gister de 3e dag ZONDER ghb, en 75 mg oxazepam gebruikt. 25mg een x overdag, 50mg voor het slapen, en werd zojuist na 10! uur Wakker. Voel me wel wat vermoeid na het wakker worden, duurd een stuk langer om om echt geestelijk wakker te worden, miss door de oxa, plus het lichaam heeft natuurlijk al heel lang niet meer uit zichzelf geslapen, en is nu met een "inhaal" slag bezig. Natuurlijk weet ik ook dat je slaap niet echt kan inhalen, maar het lichaam heeft toch dat extra beetje nog momenteel.

De 1e dag vond ik wel het zwaarst, het moment om de keuze te maken, en toe te geven aan een cold turkey, en de medicijnen te pakken (baclofen/lyrica) de 1e paar uur denk je namelijk dat het niet genoeg gaat werken en voel je je toch niet comfortabel, en ben je een onbewust toch een beetje bang dat het lichamelijk fout gaat. Ik denk namelijk dat het misschien daarom niet verkeerd is om er gelijk een oxazepam/diazepam bij te nemen. Zodat je niet teveel in je gedachte gaat zitten malen, want bij negatieve gedachten kan je je zelf lichamelijk ook veel slechte gevoelens aanpraten, en misschien daardoor de poging willen staken.

Ook ik heb de 1e 12 uur soms een klein beetje gedacht van, zou ik toch maar weer pakken want volgensmij gaat het toch niet goed met het lichaam, straks leg ik het loodje ofzo. Dus met een beetje ontspanning (in de vorm van een pam) verdwijnen die angstige gevoelens, en ben je goed in balans.

Zorg wel dat je absoluut niet in de pam blijft hangen. Zoals je ziet ben ik gelijk bezig met een afbouw. En heb ik gister nog maar 75 oxazepam op. Vandaag zal dit maar 50mg worden.
En morgen zal dit 25mg worden (alleen nog een keer voor het slapen) en dan de avond erop stap ik nog 3 dagen over op een temazepam 20mg voor het slapen. En dan moet ik er aan geloven, en laat ik het natuurlijke proces zijn gang gaan.

Maar je hebt dan wel al 1 week overleefd, en geslapen, wat de 1e week na mijn inziens heel belangerijk is om niet te falen.

Al met al, het gaat goed mensen!
Ik ben enorm happy tot nu toe.
Ook geestelijk vind het tot nu toe meevallen, had een zwaardere depressie verwacht.
Maar goed het is pas de 4e dag, dus laat ik niet te hoog van de toren blazen.

En elke stapje vooruitgang waarderen.
Gelukkig ben ik mentaal wel heel sterk, ben ook al 1 jaar clean na een 14 jarige ketamine verslaving ( wel tussenpozen gehad van telkens 6 maanden/9 maanden/4maanden/3 maanden etc ) variereend. Dus altijd wel weer even me zelf weer aangesterk na alle lichamelijke en mentale pijn die ik er aan overhield.

Ik ben dus wel gevoelig voor een terug val, maar ben mijn vuilkuilen leren herkennen.
En ben nu dus 1 jaar ketamine vrij, en ik ga dit nooit meer gebruiken, dat durf ik nu uit te spreken, misschien een grote uitspraak, maar ik mijn verafschuwing jegens ketamine is nu zo sterk, dat ik het mentaal helemaal heb afgesloten.
Mijn valkuil was dat ik het middel nooit helemaal had afgesloten. In mijn achterhoofd had ik altijd zoiets van, als ik een keer een feestje of festival heb wil ik het nog wel eens doen een keertje, alleen voor zn gelegenheid.
En daar gaat het dus fout, je houd toch een kiertje open en sluit het niet volledig af.

Maanden later heb je een feest, gebruik je ketamine, volgende dag word je wakker en denk van, ik heb helemaal dat stemmetje niet van ik MOET weer gebruik, dus ik ben nu mentaal sterk genoeg, dus als ik vandaag nog 1 x gebruik kan dat geen kwaad want morgen is dat stemmetje er dan ook nog niet.

En gebruik je er nog dagje extra aan vast.
En maandags is het stemmetje er inderdaad ook nog niet, dus volgend weekend kan dat ook wel weer.
Weekend erop ook maar dat weekend duurd 1 dag langer dus laat ik het 3 dagen doen.
En ook 1 x doordeweeks.
En voor je het weet, zit je er de hele dag de hele week aan vast.

Wat ik hiermee dus wil vertellen.
Je moet echt iets willen, je moet ook echt iets voor jezelf willen afsluiten.
Ook ben ik nu 3 weken gestopt met blowen, ik rookte maar 1 hasj jointje per avond.

Stoppen met gewoon roken is hierna mijn doel.
Maar eerst nog maar eens dit overwinnen.
Maar ik ben positief gestemd!
En geestelijk happyyyyyyy!

Groetuhhhh, en een hele goede dag allemaal in deze gekke tijden!
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#3
En mijn credits en oprechte waardering voor alle steun, alle kleine beetjes helpen je!
Al zijn het maar een paar mensen, ook al ken je ze niet echt (op dit forum) het heeft mij net dat extra zetje gegeven (extra credits en een shout out voor spyro!) Verder wil ik niemand te kort doen. Zoals ik al zei, elk beetje steun geeft extra motivatie en doorzettingsvermogen.

❀
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
DoubleTrouble26 zei:
En mijn credits en oprechte waardering voor alle steun, alle kleine beetjes helpen je!
Al zijn het maar een paar mensen, ook al ken je ze niet echt (op dit forum) het heeft mij net dat extra zetje gegeven (extra credits en een shout out voor spyro!) Verder wil ik niemand te kort doen. Zoals ik al zei, elk beetje steun geeft extra motivatie en doorzettingsvermogen.

❀
Klik om te vergroten...
Ohhhh, ik ben echt mega blij voor je man! Hou vol!

Voelt lekker hè, om weer te kunnen slapen? Hemels. 😍

Bereid je voor op mogelijke cravings over een tijdje. Vaak als je lijf een beetje herstelt, kan dat stemmetje weer beginnen te praten en dan zie je de negatieve dingen niet meer zo... Maar ik heb alle vertrouwen in je dat je dit kunt. πŸ™ŒπŸ»πŸ‘πŸ»

Op naar een nuchter(der) leven!
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#5
John Trap zei:
Lekker bezig kerel! Ik heb zelf net een benzo afkick achter de rug, dus kan enigszins met je meeleven over de nachten. Maar GHB lijkt me toch nog wel een pak heftiger dan benzo's (gelukkig zelf geen ervaring met GHB)..
Klik om te vergroten...
Thanks! En ook respect voor jou man!
Ook een benzo verslaving is zeer heftig.
Zet hem op kerel, ga zo door, en laat die farma troep lekker voor altijd achter je.
Het maakt meer kapot dan goed!
Maar dat weet je zelf ook allemaal al wel, je bent niet voor niks gestopt.

Respect!
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Ohhhh, ik ben echt mega blij voor je man! Hou vol!

Voelt lekker hè, om weer te kunnen slapen? Hemels. 😍

Bereid je voor op mogelijke cravings over een tijdje. Vaak als je lijf een beetje herstelt, kan dat stemmetje weer beginnen te praten en dan zie je de negatieve dingen niet meer zo... Maar ik heb alle vertrouwen in je dat je dit kunt. πŸ™ŒπŸ»πŸ‘πŸ»

Op naar een nuchter(der) leven!
Klik om te vergroten...
Ja, heerlijk man!

Dit heb ik echt gemist.
En ik krijg weer normale gevoelens, nu al.
Wat ik positief ervaar, want dat heb ik gemist.

Ik geloof je zeker dat er nog cravings komen,
Gister dacht ik al even, als het zo makkelijk gaat kan ik binnekort vast wel weer een ghb'tje nemen.

Ik sloeg mijzelf "denkbeeldig" even tegen mijn hoofd, doe even normaal joh! Denk even na, alle pijn, de sleur, alles wat het met je deed. Elke dag je ghb bij moeten hebben, vergeet je het een keer en je moet naar iets belangerijks, kom je gewoon niet opdagen want zonder ghb gaat het niks worden en raak je doodziek.

Nu kan ik eindelijk op vakantie (wanneer het weer kan) zonder ghb mee te smokkelen in een shampoo fles. Ben de hele wereld overgeweest (heel europa, maar ook zuid amerika en azie, met altijd het risico om shampoo flessen vol GHB mee te nemen in het vliegtuig, en zeker landen als (thailand) was dat heel spannend. Dat kan je levenslangs opleveren.

Nu hoef ik daar straks niet meer om te stressen.
Heerlukkkk!
Als ik cravings krijg, ga ik gewoon even wandelen met mijn honden, of sporten (als de sportschool weer open is, ik ben een fanatiekeling) of even lekker aan mijn webshop werken, of apparatuur reparen (laptops etc).

En vanaf volgende week blijf ik alleen bij craving 10mg baclofen gebruiken.

Wil het zoveel mogelijk op eigen kracht gaan doen.
En wil ook zo snel mogelijk met lyrica stoppen, ga dit over een paar dagen al afbouwen tot een 0 punt.

πŸ‘πŸ‘‹
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
DoubleTrouble26 zei:
Ja, heerlijk man!

Dit heb ik echt gemist.
En ik krijg weer normale gevoelens, nu al.
Wat ik positief ervaar, want dat heb ik gemist.

Ik geloof je zeker dat er nog cravings komen,
Gister dacht ik al even, als het zo makkelijk gaat kan ik binnekort vast wel weer een ghb'tje nemen.

Ik sloeg mijzelf "denkbeeldig" even tegen mijn hoofd, doe even normaal joh! Denk even na, alle pijn, de sleur, alles wat het met je deed. Elke dag je ghb bij moeten hebben, vergeet je het een keer en je moet naar iets belangerijks, kom je gewoon niet opdagen want zonder ghb gaat het niks worden en raak je doodziek.

Nu kan ik eindelijk op vakantie (wanneer het weer kan) zonder ghb mee te smokkelen in een shampoo fles. Ben de hele wereld overgeweest (heel europa, maar ook zuid amerika en azie, met altijd het risico om shampoo flessen vol GHB mee te nemen in het vliegtuig, en zeker landen als (thailand) was dat heel spannend. Dat kan je levenslangs opleveren.

Nu hoef ik daar straks niet meer om te stressen.
Heerlukkkk!
Als ik cravings krijg, ga ik gewoon even wandelen met mijn honden, of sporten (als de sportschool weer open is, ik ben een fanatiekeling) of even lekker aan mijn webshop werken, of apparatuur reparen (laptops etc).

En vanaf volgende week blijf ik alleen bij craving 10mg baclofen gebruiken.

Wil het zoveel mogelijk op eigen kracht gaan doen.
En wil ook zo snel mogelijk met lyrica stoppen, ga dit over een paar dagen al afbouwen tot een 0 punt.

πŸ‘πŸ‘‹
Klik om te vergroten...
Heftig wat voor risico’s je genomen hebt voor je verslaving... 😱

Respect dat je toch het knopje om hebt kunnen zetten! Wandelen met de hond helpt mij ook altijd heel erg. Cravings duren gemiddeld zo’n 10 minuten als ze obsessief zijn, dus als je die tijd weet de overbruggen steeds en jezelf kunt afleiden dan komt het helemaal goed.

Ik zou ook zo snel mogelijk afbouwen met alles, voordat je straks ergens anders van afhankelijk bent. En hoe lekker is het als je slaapt en functioneert zonder middelen... Je zit in ieder geval safe met de uren dat je GHB clean bent, dus daar krijg je sowieso geen last meer van.

Na het afkicken kreeg ik ook hele heftige dromen.

Ik heb je trouwens nog een PBtje gestuurd!
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Is dit je eerste keer dat je van de ghb afkickt zoja dan zorg dat je er meteen je laatste keer van maakt en begin er niet meer aan je bent er nu relatief makkelijk afgekomen. Maar als je weer begint en maakt niet uit over een week over een jaar die lichamelijke ontwenning is er weer binnen no time en word telkens heftiger
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."