Een HELE goedemorgen allemaal!
Daar ben ik weer.
En nogsteeds GHB vrij!
Het blijkt dat de formule baclofen/lyrica toch echt zijn vruchten afwerpt.
3 jaar lang intensief GHB gebruik + al wat maanden 24/7 zwaar gebruik, cold turkey kunnen stoppen! 150mg pregabeline/lyrica + 25mg in om de 8 uur. En het is allemaal goed te doen.
De 1e 2 dagen kan je gerust wat meer baclofen pakken op gevoel. Dat we geen opbouw nodig hebben als GHB gebruikers kan ik beamen.
Dus maak je daar geen zorgen om als je in mijn situatie zit. De 1e dag heb ik zo'n 150mg baclofen gepakt over de dag, en de 2e dag zn 120mg, nu zit ik op de 100mg over 24 uur verspreid + 600mg lyrica/pregabeline.
Mocht ik het toch een momentje wat zwaarder hebben (een craving bijvoorbeeld) pak ik een 10mg baclofen. Je hoeft daar absoluut niet op in te houden de 1e week. Zolang je maar geen 100en mg's gaat pakken.
Wat mij ook wel geholpen heeft, is een klein beetje oxazepam/diazepam te nemen.
Vooral de 1e dag, en de 2e dag.
De 1e dag zelf 125mg oxazepam verdeeld, heerlijk geslapen, zoals vermeld 6 uur al de 1e dag.
De 2e dag 100mg oxazepam genomen verdeeld over de dag, de dag ging boven verwachting goed. Heerlijk geslapen en 8 uur gehaald al!
Gister de 3e dag ZONDER ghb, en 75 mg oxazepam gebruikt. 25mg een x overdag, 50mg voor het slapen, en werd zojuist na 10! uur Wakker. Voel me wel wat vermoeid na het wakker worden, duurd een stuk langer om om echt geestelijk wakker te worden, miss door de oxa, plus het lichaam heeft natuurlijk al heel lang niet meer uit zichzelf geslapen, en is nu met een "inhaal" slag bezig. Natuurlijk weet ik ook dat je slaap niet echt kan inhalen, maar het lichaam heeft toch dat extra beetje nog momenteel.
De 1e dag vond ik wel het zwaarst, het moment om de keuze te maken, en toe te geven aan een cold turkey, en de medicijnen te pakken (baclofen/lyrica) de 1e paar uur denk je namelijk dat het niet genoeg gaat werken en voel je je toch niet comfortabel, en ben je een onbewust toch een beetje bang dat het lichamelijk fout gaat. Ik denk namelijk dat het misschien daarom niet verkeerd is om er gelijk een oxazepam/diazepam bij te nemen. Zodat je niet teveel in je gedachte gaat zitten malen, want bij negatieve gedachten kan je je zelf lichamelijk ook veel slechte gevoelens aanpraten, en misschien daardoor de poging willen staken.
Ook ik heb de 1e 12 uur soms een klein beetje gedacht van, zou ik toch maar weer pakken want volgensmij gaat het toch niet goed met het lichaam, straks leg ik het loodje ofzo. Dus met een beetje ontspanning (in de vorm van een pam) verdwijnen die angstige gevoelens, en ben je goed in balans.
Zorg wel dat je absoluut niet in de pam blijft hangen. Zoals je ziet ben ik gelijk bezig met een afbouw. En heb ik gister nog maar 75 oxazepam op. Vandaag zal dit maar 50mg worden.
En morgen zal dit 25mg worden (alleen nog een keer voor het slapen) en dan de avond erop stap ik nog 3 dagen over op een temazepam 20mg voor het slapen. En dan moet ik er aan geloven, en laat ik het natuurlijke proces zijn gang gaan.
Maar je hebt dan wel al 1 week overleefd, en geslapen, wat de 1e week na mijn inziens heel belangerijk is om niet te falen.
Al met al, het gaat goed mensen!
Ik ben enorm happy tot nu toe.
Ook geestelijk vind het tot nu toe meevallen, had een zwaardere depressie verwacht.
Maar goed het is pas de 4e dag, dus laat ik niet te hoog van de toren blazen.
En elke stapje vooruitgang waarderen.
Gelukkig ben ik mentaal wel heel sterk, ben ook al 1 jaar clean na een 14 jarige ketamine verslaving ( wel tussenpozen gehad van telkens 6 maanden/9 maanden/4maanden/3 maanden etc ) variereend. Dus altijd wel weer even me zelf weer aangesterk na alle lichamelijke en mentale pijn die ik er aan overhield.
Ik ben dus wel gevoelig voor een terug val, maar ben mijn vuilkuilen leren herkennen.
En ben nu dus 1 jaar ketamine vrij, en ik ga dit nooit meer gebruiken, dat durf ik nu uit te spreken, misschien een grote uitspraak, maar ik mijn verafschuwing jegens ketamine is nu zo sterk, dat ik het mentaal helemaal heb afgesloten.
Mijn valkuil was dat ik het middel nooit helemaal had afgesloten. In mijn achterhoofd had ik altijd zoiets van, als ik een keer een feestje of festival heb wil ik het nog wel eens doen een keertje, alleen voor zn gelegenheid.
En daar gaat het dus fout, je houd toch een kiertje open en sluit het niet volledig af.
Maanden later heb je een feest, gebruik je ketamine, volgende dag word je wakker en denk van, ik heb helemaal dat stemmetje niet van ik MOET weer gebruik, dus ik ben nu mentaal sterk genoeg, dus als ik vandaag nog 1 x gebruik kan dat geen kwaad want morgen is dat stemmetje er dan ook nog niet.
En gebruik je er nog dagje extra aan vast.
En maandags is het stemmetje er inderdaad ook nog niet, dus volgend weekend kan dat ook wel weer.
Weekend erop ook maar dat weekend duurd 1 dag langer dus laat ik het 3 dagen doen.
En ook 1 x doordeweeks.
En voor je het weet, zit je er de hele dag de hele week aan vast.
Wat ik hiermee dus wil vertellen.
Je moet echt iets willen, je moet ook echt iets voor jezelf willen afsluiten.
Ook ben ik nu 3 weken gestopt met blowen, ik rookte maar 1 hasj jointje per avond.
Stoppen met gewoon roken is hierna mijn doel.
Maar eerst nog maar eens dit overwinnen.
Maar ik ben positief gestemd!
En geestelijk happyyyyyyy!
Groetuhhhh, en een hele goede dag allemaal in deze gekke tijden!