Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHerstel van 3MMC

Herstel van 3MMC

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
No worries @Samantha1980, hier kan alles!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterkte en ik hoop dat je er vanaf komt.

Ik kampte zelf met een flinke coke verslaving ( ben herstellende, stapje voor stapje kom ik er) en herken veel van je verhaal. Ook nachten doorhalen zonder dat mijn vriendin het door had etc.

Maar wow, ik schrik toch wel van de verhalen omtrent 3mmc, en dat als (ex) cokeverslaafde
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
))ens zei:
Still going strong 😊
Klik om te vergroten...
Goed bezig en mooi om te horen van je !
)
))ensLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leden, lotgenoten en dappere strijders!

Het recreatief gebruik van 3MMC was mij niet vreemd.. Na de kerst en oud en nieuwfeestjes van 2019 was er nog een kleine voorraad over welke ik hier bewaarde..

Hoe zou het zijn om dat doordeweeks te gebruiken? Een vraag die mij steeds vaker bezig hield aan het begin van 2020. Uiteindelijk kwam ik daar achter. De drukte met 3 jonge kinderen icm een drukke baan, alles ging probleemloos en ik was scherper als ooit. De voorraad was snel op en mijn eerste bestelling volgden omdat de reguliere besteller natuurlijk niet van mijn gebruik hoefden te weten.

De hoeveelheid van het gebruik steeg met de week en stoppen lukte niet meer. Bijkomend voordeel dat het had is dat mijn overtollige kilo’s er sneller af gingen als ooit. De Corona tijd was hiervoor een goede uitkomst, borrels waren er tenslotte niet meer.

Als ik soms een dag of langer zonder zat was de paniek groot. Op mijn “hoogtepunt” ben ik zelfs naar de andere kant van het ons land gereden om mijn online bestelling op te halen. Nooit heb ik gezocht naar een lokale dealer om mijzelf te beschermen tegen het te makkelijk kunnen verkrijgen van 3mmc. Uiteindelijk gebruikte ik ruim 50-70 gram per maand. Dit was vanaf het ontwaken tot luttele minuten voor het inslapen. Moeite met slapen had ik inmiddels niet meer. De drang om stiekem en alleen te kunnen gebruiken zonder dat iemand het door had was des te groter. Tot 4-5 uur in de nacht potjes fifa spelen was geen uitzondering. Vrouwlief merkte niet dat ik in bed stapte dus haar vertelde ik dat het hooguit 00:30 was geworden.

Normaal functioneren was haast onmogelijk geworden, voor mijn gevoel althans. Het verlangen van moeten gebruiken om te kunnen functioneren was inmiddels groter als het verlangen naar 3mmc. Daar merkte ik nog bijzonder weinig van de laatste maanden.

De kerst van 2020 was voor mij het moment om te gaan stoppen. Na kerstavond volgden 3 dagen met het gezin waarin ik voldoende afleiding zou hebben was mijn gedachte. Kerstavond was de avond waarop ik mijn laatste snuif nam en voor mijn gemoedstoestand heb ik de laatste 4-5 gram in de kledingkast verstopt.
Eerste kerstdag ging vrij gemakkelijk. Zeer somber maar door het geluk van mijn kids om me heen kwam ik die dag goed door, tot een uur of 16:00...

Vanaf dat moment werd ik grieperig en akelig. Voor mijn gezin ook duidelijk merkbaar. Ik ben naar bed gegaan en heb tot de volgende ochtend 08:00 geslapen. Omdat ik zelf wel beter wist leek het mij zinloos maar onder druk van mijn vrouw heb ik een coronatest gedaan, uitslag negatief.
De dagen die volgden heb ik veel geslapen. Van 20:00 tot 08:00
Van 10:00 tot 12:30
Van 15:00 tot 17:00 etc

Vandaag is de eerste dag dat ik mijzelf weer relatief goed voel. Ik sterf van de koude handen en voeten maar begin steeds meer te genieten van de mensen en gebeurtenissen om mij heen.

Ik zit pas op dag 6 en ben er natuurlijk nog lang niet. Maar iedere ochtend stel ik mijzelf het doel om alleen vandaag niet te gebruiken en daar denk ik regelmatig aan terug.

De kilo’s komen er zichtbaar weer aan te zitten en de angst om straks weer normaal te functioneren zonder 3mmc groeit.. Tegelijkertijd weet ik dat ik het al ruim 34 jaar zonder heb weten te doen en sterk genoeg ben om dit aan te kunnen.

Dit verhaal schrijf ik enerzijds om het van mij af te schrijven. Niemand, werkelijk niemand is van mijn verslaving op de hoogte. Verslaafd zal ik door het buitensporige gebruik blijven en is voor mij een levensles. Enerzijds is dit verhaal dus voor mijzelf maar anderzijds zou het mij veel waard zijn om mensen, al is het er maar 1, te inspireren om te stoppen met middelengebruik. 3mmc wordt, mede door de makkelijke verkrijgbaarheid, erg snel gezien als ongevaarlijk genotsmiddel. Desalniettemin is het een sluipmoordenaar die veel kapot maakt. Waar ik altijd veel interesse had in het leven van de mensen om mij heen hoorde zij de laatste maanden weinig van mij. Het enige dat ik belangrijk vond was alleen zijn om te kunnen gebruiken, tot tijdens het auto rijden met mijn 3 kinderen achterin aan toe...

Mijn weg is nog lang. Weet indien je dezelfde problemen hebt met 3mmc je de daad bij de gedachten moet zetten. Wees sterk en zoek desnoods een vertrouweling om de eerste zware dagen mee te kunnen overbruggen. Geloof in jezelf en denk aan de lange gelukkige tijd die je daarvoor kenden. Zoek professionele hulp waar nodig en vind jezelf niet zielig.

Zodra je gebruik onder controle (lijkt) te zijn ga je jezelf weer druk maken om de (on)belangrijke dingen in het leven. Ik vraag me nu meermaals af hoe ik ooit nog op wintersport kan met deze koude handen en voeten.. Een week geleden zou ik een ”moord doen” om mijn zorgen rondom 3mmc te ruilen voor die zorgen.

wees sterk, geloof in jezelf. Je bent de moeite waard.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
))ens zei:
3mmc wordt, mede door de makkelijke verkrijgbaarheid, erg snel gezien als ongevaarlijk genotsmiddel.
Klik om te vergroten...
Sorry maar dan heb jij je niet goed ingelezen. Tuurlijk wist je wel dit gevaarlijk is en je kwam er al snel achter dat het enorm verslavend is.

Vind het heel naar voor je dat je verslaafd bent geraakt. Mijn advies is om naar de huisarts te gaan en te bespreken. Eventueel kun je de verslaving samen met met een hulpverlener met je partner bespreken (of alleen).
))ens zei:
Het enige dat ik belangrijk vond was alleen zijn om te kunnen gebruiken, tot tijdens het auto rijden met mijn 3 kinderen achterin aan toe...
Klik om te vergroten...
Dit breekt echt mijn hart. Ik heb zelf 2 kinderen en zou er niet aan moeten denken om knetter high achter het stuur te kruipen. Dit toont denk ik meteen aan hoe groot het probleem geworden is voor jou.

Ik vind het trouwens wel knap dat je de eerste stap genomen hebt. Dat is het erkennen van je verslaving en het delen van je verhaal op dit forum. Ik zeg het tegen alle verslaafden: afkicken hoeft niet alleen!!

Ik hoop dat je iets aan mijn woorden hebt en dat je snel gezond mag zijn.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt om je verhaal hier te delen. 50 - 70 gram op 1 maand is vet veel dat komt op gemiddeld 2 gram per dag. Goed dat je met dit gebruik gestopt bent en gewoon volhouden nu is de boodschap! Goed bezig!
)
))ensLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Sorry maar dan heb jij je niet goed ingelezen. Tuurlijk wist je wel dit gevaarlijk is en je kwam er al snel achter dat het enorm verslavend is.

Vind het heel naar voor je dat je verslaafd bent geraakt. Mijn advies is om naar de huisarts te gaan en te bespreken. Eventueel kun je de verslaving samen met met een hulpverlener met je partner bespreken (of alleen).

Dit breekt echt mijn hart. Ik heb zelf 2 kinderen en zou er niet aan moeten denken om knetter high achter het stuur te kruipen. Dit toont denk ik meteen aan hoe groot het probleem geworden is voor jou.

Ik vind het trouwens wel knap dat je de eerste stap genomen hebt. Dat is het erkennen van je verslaving en het delen van je verhaal op dit forum. Ik zeg het tegen alle verslaafden: afkicken hoeft niet alleen!!

Ik hoop dat je iets aan mijn woorden hebt en dat je snel gezond mag zijn.
Klik om te vergroten...
Zoals ik schreef.. Tussen sporadisch recreatief gebruik en de gedachten; hoe zou het zijn als.. Heeft niet veel tijd gezeten. Uiteraard wist ik dat het niet verstandig was maar exact weten van de hoed en de rand? Zeker niet.

Mijn verhaal is uitgeschreven en bij de minste terugval leg ik die op een presenteerblad bij vrouwlief neer. Juist omdat ik mijzelf, maar zeker mijn kinderen, niet langer in onveilige situaties wil brengen. Hoe hard ik ook roep dat die snuif geen invloed meer had, ik weet dat het tegendeel waar is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
))ens zei:
Zoals ik schreef.. Tussen sporadisch recreatief gebruik en de gedachten; hoe zou het zijn als.. Heeft niet veel tijd gezeten. Uiteraard wist ik dat het niet verstandig was maar exact weten van de hoed en de rand? Zeker niet.

Mijn verhaal is uitgeschreven en bij de minste terugval leg ik die op een presenteerblad bij vrouwlief neer. Juist omdat ik mijzelf, maar zeker mijn kinderen, niet langer in onveilige situaties wil brengen. Hoe hard ik ook roep dat die snuif geen invloed meer had, ik weet dat het tegendeel waar is.
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je goed op weg bent :)
)
))ensLid
01-01-2024, 00:00
#9
For those who cares.. :wink:

Zo dankbaar dat ik de stap gezet heb. Het opnieuw ervaren van de liefde die mijn kinderen geven is onbetaalbaar. Sinds afgelopen woensdag kom ik weer op een energieniveau dat mij vertrouwd was en waarbij ik, zonder kort lontje, heel bewust geniet van het mooie dat het leven heeft. De verdwenen angst om “betrapt” te worden voelt bevrijdend.

In mijn eerdere post blijkt, mijn inziens althans, dat ik vrij open ben over fouten en/of gevoelens. Deze (lof) trompet had ook geklonken wanneer het niet goed zou gaan. Maar voor een ieder die twijfelt om zijn leven anders in te richten; go For it! Jij bent het waard, en de mensen om je heen betalen je in geluk uit.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
70gram op een maand? Hoe hou je zoiets vol? Ik dacht dat ik erg was ...
Maar ik zat aan 200gram 4mmc op 2jaar.
)
))ensLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor mijn gevoel was dit zo spannend niet. Het verlangen óm te gebruiken, en het liefst zo vaak mogelijk, was groter als de drang naar 3mmc zelf. Een pincet gebruikte ik “andersom” en per keer snoof ik zowel links als rechts met een goede kop erop. Dan gaat het best hard.

Maar nog altijd; ik voel me zo fijn nu en onafhankelijk nu. Besef me dat er moeilijke momenten zullen volgen en daarom ben ik heel erg blij het nooit lokaal opgezocht te hebben en ik daardoor op zoek zou moeten(totaal niet thuis in die wereld) of de post af zou moeten wachten. Ik hoop in die tussentijd het licht weer gezien hebben en anders te besluiten. Zoals ik er nu in sta licht ik mijn vrouw in op het moment besteld te hebben en de post af wacht.

De kou in voeten en handen lijkt ook minder te worden maar mijn reuk is vooralsnog ver te zoeken. Met kinderen in de luier is dat een geluk maar ik hoop ooit mijn reuk weer, al is het maar een beetje, terug te krijgen!
)
))ensLid
01-01-2024, 00:00
#12
Still going strong 😊
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#13
rowdy zei:
Goed bezig en mooi om te horen van je !
Klik om te vergroten...

Hoe gaat het nu ? 🤗
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Samantha1980 zei:
Hoe gaat het nu ? 🤗
Klik om te vergroten...
Met mij gaat het goed hoor 😂😂.

Ik denk dat je wilt weten hoe het met @))ens gaat 😉
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat klopt ook helemaal @Samantha1980.
Ik zie jou ook veel online!
Geniet van je zaterdagavond!
Nog wat leuks doen??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."