Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPer direct stoppen GHB

Per direct stoppen GHB

49 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
In augustus gebruikt TO nog speed. Ook (dex)amfetamine.Geen G af en toe een benzo
Iets later vraagt TO hulp speedverslaving vriend.
En nu zit TO al jarenlang aan de G.
Kan alleen een juist advies geven met de juiste informatie
D
DoffertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
In augustus gebruikt TO nog speed. Ook (dex)amfetamine.Geen G af en toe een benzo
Iets later vraagt TO hulp speedverslaving vriend.
En nu zit TO al jarenlang aan de G.
Kan alleen een juist advies geven met de juiste informatie
Klik om te vergroten...
In augustus had TS ook al een ‘schreeuwtje’ gedaan mbt het afkicken van G.

Desondanks had meer info wenselijk geweest zodat ervaringsdeskundige zoals @Spyro hun expertise kunnen delen.

Ik gebruik bijvoorbeeld ook al enkele maanden alleen overdag G ( ik gok ongeveer 15 ml verdeeld over 12 uur) en ervaar op dit moment geen lichamelijke klachten als dit een dag niet kan.

dus de vraag is gebruikte TS ook in de nacht. Zette TS de wekker om te gebruiken of werd TS wakker door afkickverschijnselen. Wat was de sterkte van de G ( zo is mijne bijvoorbeeld heel slap en komt dit misschien uit op maar 10 ml ).

Ik merk dat ik heel erg off-topic ga, dus bij deze sluit ik mijn reactie maar af haha.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Doffert zei:
In augustus had TS ook al een ‘schreeuwtje’ gedaan mbt het afkicken van G.

Desondanks had meer info wenselijk geweest zodat ervaringsdeskundige zoals @Spyro hun expertise kunnen delen.

Ik gebruik bijvoorbeeld ook al enkele maanden alleen overdag G ( ik gok ongeveer 15 ml verdeeld over 12 uur) en ervaar op dit moment geen lichamelijke klachten als dit een dag niet kan.

dus de vraag is gebruikte TS ook in de nacht. Zette TS de wekker om te gebruiken of werd TS wakker door afkickverschijnselen. Wat was de sterkte van de G ( zo is mijne bijvoorbeeld heel slap en komt dit misschien uit op maar 10 ml ).

Ik merk dat ik heel erg off-topic ga, dus bij deze sluit ik mijn reactie maar af haha.
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet offtopic? En je verwoord precies hoe ik er dus ook naar keek. Het is heel belangrijk te weten of TO 8 uur zonder G kan(dan waarschijnlijk ook langer) of dit al jaren 24/7 doet.
W
Whatever246Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou, ik ben inmiddels al 3x in een kliniek geweest, is telkens ook top gegaan maar ik blijf terug vallen op dit rot middel. Vorig jaar voelde ik blijkbaar niet veel ervan omdat ik antipsychotica voorgeschreven kreeg (seroquel en olanzepine) hier ben ik al snel van af gestapt omdat dit soort medicatie een remmer is tegen alles.
In ieder geval heb ik vanmiddag een valium geregeld en heb ik geslapen. Zo net heb ik een dosis van 250ml aan kunnen schaffen. Ik pak ook in de nacht inderdaad maar ik zet nooit een wekker maar ik luister enkel naar mijn lichaam. Hoe kan ik het beste afbouwen met deze dosis?

Tevens zit ik midden in verhuis en is mijn dagelijks leven zeer chaotisch. Hierdoor pakte ik weer amfetamine en ghb omdat ik dan meer energie heb en denk dat alles beter lukt (waarvan ik weet dat het niet zo is).
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Whatever246 zei:
Nou, ik ben inmiddels al 3x in een kliniek geweest, is telkens ook top gegaan maar ik blijf terug vallen op dit rot middel. Vorig jaar voelde ik blijkbaar niet veel ervan omdat ik antipsychotica voorgeschreven kreeg (seroquel en olanzepine) hier ben ik al snel van af gestapt omdat dit soort medicatie een remmer is tegen alles.
In ieder geval heb ik vanmiddag een valium geregeld en heb ik geslapen. Zo net heb ik een dosis van 250ml aan kunnen schaffen. Ik pak ook in de nacht inderdaad maar ik zet nooit een wekker maar ik luister enkel naar mijn lichaam. Hoe kan ik het beste afbouwen met deze dosis?

Tevens zit ik midden in verhuis en is mijn dagelijks leven zeer chaotisch. Hierdoor pakte ik weer amfetamine en ghb omdat ik dan meer energie heb en denk dat alles beter lukt (waarvan ik weet dat het niet zo is).
Klik om te vergroten...
Als ik het goed begrijp heb je weer GHB weten te fixen? Of ik lees het helemaal verkeerd...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
als je de dag en nacht door kan komen zonder ghb met enkel valium dan zou het doodzonde zijn weer aan de ghb te gaan.

Beste leden ik begrijp bijzonder goed van het gevaar van cold turkey GHB. Maar ik schud het niet uit mijn mouw dat ghb gebruikers niet allemaal hoeven af te bouwen dmv elke 2 uur inname en dan langzame afbouw..

De ene persoon is al zwaar fysiek verslaafd na 2 weken 24/7 en een ander kan dit pas na maanden hebben. Sommigen zelfs na 2 jaar..en slaan de nacht over...

Cold turkey kan levensgevaarlijk zijn maar hoef niet in 100,% vd gevallen..

Want wat is cold turkey als je gebruik maakt van ondersteunende valium in hoge dosissen..

Daarom hamer ik er altijd op eerst het gebruik van minimaal de laatste 4 maanden compleet in kaart te brengen.

Als een gebruiker weleens een nacht en/of dag overslaan zonder ghb..dat is belangrijk informatie.

Informatie verzamelen
Stabiliseren/monitoren.


Zeker als er sprake is van amfetaminegebruik..ik blijf erop hameren ..beste TO..kan je een dag omschrijven van je gebruik van alle soorten drugs en medicatie..en bovenal de vraag. Is dit gebruik stabiel?

Het is bijzonder verstandig dat je ghb nu achter de hand hebt.. maar als je al meer dan 12 uur verder bent zonder ghb..pak het niet zomaar!

Zeker omdat je amfetamine gebruikt is het voor ons lastig in te schatten welke klachten je hebt en kan krijgen..omdat de upper de downer maskeert en vice versa.

Dus kan je ons meer duidelijkheid geven?

En wat is je doel, fysiek en geestelijk afkicken of 'slechts' uit de gevarenzone blijven nu je zonder zit of zat.


Wil je ook echt stoppen.. of wil je zoals iedereen niet verslaafd zijn maar kan je..als je eerlijk bent..ook weer het effect niet kwijtwillen...en dus wel van de verslaving en afhankelijkheid af willen maar niet zozeer van het gebruik an sich
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Kan ze niet voor enkele dagen vervangen voor alcohol, of is dit geen goed idee? Ik kan me de paniek namelijk goed voorstellen die ze nu ervaart.
Klik om te vergroten...
Alcohol?!?
Dat is bij de duivel zelf te biecht komen!
Ik ken gelukkig geen ghb, maar om die te verwisselen met drank, lijkt mij echt niet de oplossing.
Ik zou in zijn of haar plaats als het te erg wordt, naar de dokterspost en SEH gaan.
Dit moet medisch opgevangen worden.
Met de juiste medicatie.
Deze afkick ineens kan haar het leven kosten.
Dat moet echt op de SEH geregeld worden!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Whatever246 zei:
Huisarts geeft aan dat ik moet wachten op verslavingszorg
Klik om te vergroten...
Dit is afschuif gedrag pur sang.
Een waardeloze reactie.
Is dit nou een arts??
Een flapdrol is het!
Zoek igg Een andere...en ga naar de dokterspost na sluitingstijd van de huisartspraktijk in de avond!
Deze route moet je nemen ipv direct naar de SEH te gaan.
Dan weet je zeker dat het geen "rekening man" gaat worden op die SEH.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Dit is afschuif gedrag pur sang.
Een waardeloze reactie.
Is dit nou een arts??
Een flapdrol is het!
Zoek igg Een andere...en ga naar de dokterspost na sluitingstijd van de huisartspraktijk in de avond!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!! Het gaat hier wel om een mensen leven.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe gaat het? @Whatever246
W
Whatever246Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had inderdaad weer een nieuwe dosis uit kunnen halen, en een aantal benzos. Mijn doel is om compleet weer te stoppen aangezien af en toe gewoon niet werkt. Ik merk dat ik al snel weer afhankelijk word en mij niet lekker voel/angstig ben als ik nuchter ben. Tevens mis ik ook het 'knallen ' met amfetamine erbij, maar ook dit beloof ik mezelf telkens achter me te laten maar vind ik zeer moeilijk.
W
Whatever246Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Tevens heb ik nitrazolam gekregen, iemand hier ervaring mee?
D
DoffertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Whatever246 zei:
Tevens heb ik nitrazolam gekregen, iemand hier ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Is volgens mij een afgeleide van clonazolam ( alleen veel minder potent ). Kijk alleen aub uit met het mixen van GHB en benzo's.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo lang je nog geen hulp krijgt bij het afkicken zou ik absoluut geen benzo's meer gebruiken.
Het is nutteloos en binnen 1 a 2 weken heb je er een benzoverslaving bij. Echt niet doen dus! Zit nul toegevoegde waarde aan, alleen maar ellende en risico's
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Whatever246
Ik vind het jammer dat je mijn vragen negeert.
DF is in rep en roer want echt cold.turkey afkicken van ghb als je lichaam fysiek zwaar afhankelijk is kan levensgevaarlijk zijn.
Maar het is je gelukt een lange periode zonder ghb door te komen..dat is een zodanig gunstig teken dat je fysieke verslaving het probleem niet meer is. Alleen het geestelijke en eventueel wat overkomelijke ontwenningsverschijnselen.

Maar het is mij nog steeds een raadsel in hoeverre je nu echt fysiek verslaafd bent.

Adviezen toepassen om af te kicken terwijl je nog gebruikt(ook 1 x per dag is gebruiken) kan ook levensgevaarlijk zijn. Je riskeert bv een overdosering als je baclofen en ghb tegelijk gebruikt.

Tevens vind ik een advies om te zorgen dat jij niet met een insult thuis op je vloer word gevonden, anders dan adviezen om te strijden tegen cravings. Ook de urgentie erin..

Ik hoop dat je alsnog ons de juiste informatie wil geven als je echt hulp wilt van DF.

Nogmaals..straks brengen we je nog in gevaar of geven we onnodig het advies weer aan de ghb te gaan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Whatever246 zei:
Tevens heb ik nitrazolam gekregen, iemand hier ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Ik wil je graag advies geven of ervaring erover.delen. maar als ik niet iets weet over je drugsgebruik, welke andere medicatie je erbij gebruikt..hoeveel, van de straat of arts
Dan kan mijn advies/ervaring je juist in gevaar brengen ipv helpen.

Edit..nitrazolam is een RC?

Je vriend is verslaafd aan speed.jij gebruikt speed (drugs)en dexamfetamine(van je huisarts?) Jullie gebruiken alcohol, je bent iig psychisch verslaafd aan ghb. Hebt valium van je arts gekregen en nu nitrazolam van de straat(ook al is het legaal..het gebruik niet) ik krijg hier echt een naar gevoel bij. Ik heb slechts 2 adviezen...

1 wees super eerlijk en duidelijk over alles..elke drugs en medicatie.
2 zoek gespecialiseerde hulp, we kunnen je wel helpen dat je de nacht door komt met ghb, maar als je gaat lopen klooien met andere benzo's en drugs, dan is elk advies hier een losse flodder.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gebeurt nogal vaak hier dat men GHB verslaafde wil helpen maar de TS-ers belangrijke vragen negeren.

Dan trek ik ook mijn handen er vanaf.

Succes met je afkick.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Gebeurt nogal vaak hier dat men GHB verslaafde wil helpen maar de TS-ers belangrijke vragen negeren.

Dan trek ik ook mijn handen er vanaf.

Succes met je afkick.
Klik om te vergroten...
Het is iddd zonde.
Je geeft met de beste intentie adviezen, maar achteraf blijken die te worden gebruikt/misbruikt om juist de verslaving door te kunnen zetten.

Maar goed, dat gebeurt natuurlijk vaker. Daarom stel ik altijd eerst meer vragen terug dan dat ik klakkeloos antwoord geef.

Ik staak ook mijn adviezen als ze enkel gebruikt worden om even de gevaarlijke angel uit een verslaving te halen (die dans kan je niet blijven ontspringen)

Desondanks wens ik je veel succes TO. Ik hoop dat je snel hulp krijgt. Vooral, dat je die hulp wilt. Dat meen ik oprecht.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrloverdj zei:
Het is iddd zonde.
Je geeft met de beste intentie adviezen, maar achteraf blijken die te worden gebruikt/misbruikt om juist de verslaving door te kunnen zetten.

Maar goed, dat gebeurt natuurlijk vaker. Daarom stel ik altijd eerst meer vragen terug dan dat ik klakkeloos antwoord geef.

Ik staak ook mijn adviezen als ze enkel gebruikt worden om even de gevaarlijke angel uit een verslaving te halen (die dans kan je niet blijven ontspringen)

Desondanks wens ik je veel succes TO. Ik hoop dat je snel hulp krijgt. Vooral, dat je die hulp wilt. Dat meen ik oprecht.
Klik om te vergroten...
Ik heb in het verleden hier al te vaak zéér uitgebreide antwoorden gegeven. Helaas wordt dat nooit écht in dank afgenomen en gaan ze gewoon verder waar ze gebleven zijn. Of ze verdwijnen ineens van de aardbodem hier.

Daarom ben ik nogal huiverig met nieuwelingen en hun GHB probleem hier. Zodra iemand echt geholpen wil worden merk je dat vanzelf... En dan ben ik echt de beroerdste niet om te helpen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Op Google staat dat het wat potenter is als diazepam, maar weet zelf niks over dit middel🤷‍♂️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."