Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPer direct stoppen GHB

Per direct stoppen GHB

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
En als je niet aan phenibut..baclofen diazepam moet komen..en het gaat mis.

Je hartslag en bloeddruk stijgen de pan uit.. ga naar de arts en beter nog de huisartsenpost..na jouw verhaal en met de klachten die je dan ervaart sturen ze je niet naar huis. Dit worden dan wel de spoed doorverwijzingen wat vaak niet lukt als je het het zonder klachten probeert te regelen.

Ik hoop natuurlijk niet dat het straks zo slecht gaat. Maar dan weet je wel wat je moet doen en ben je veilig.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
En als je niet aan phenibut..baclofen diazepam moet komen..en het gaat mis.

Je hartslag en bloeddruk stijgen de pan uit.. ga naar de arts en beter nog de huisartsenpost..na jouw verhaal en met de klachten die je dan ervaart sturen ze je niet naar huis. Dit worden dan wel de spoed doorverwijzingen wat vaak niet lukt als je het het zonder klachten probeert te regelen.

Ik hoop natuurlijk niet dat het straks zo slecht gaat. Maar dan weet je wel wat je moet doen en ben je veilig.
Klik om te vergroten...
Het gaat erom... De laatste dosis is inmiddels misschien wel genomen. Wachten op Phenibut duurt minimaal tot morgen. Hij zit zeker in een gevaren zone met een dag wachten.

Dat is geen paniek zaaien maar realistisch blijven. TS heeft toch echt zo snel mogelijk hulp nodig, op wat voor manier dan ook...
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Het gaat erom... De laatste dosis is inmiddels misschien wel genomen. Wachten op Phenibut duurt minimaal tot morgen. Hij zit zeker in een gevaren zone met een dag wachten.

Dat is geen paniek zaaien maar realistisch blijven. TS heeft toch echt zo snel mogelijk hulp nodig, op wat voor manier dan ook...
Klik om te vergroten...
100% mee eens. Direct schakelen voordat je in de gevaren zone komt. En die is heel real met deze gebruikshistorie.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
djiego zei:
100% mee eens. Direct schakelen voordat je in de gevaren zone komt. En die is heel real met deze gebruikshistorie.
Klik om te vergroten...
Exact!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Klopt.phenibut gaat te lang duren.ik bedoelde alleen..als TO begrijpt hoe belangrijk het is om niet in de cold turkey te komen en hij zet al alles op alles om dat te voorkomen. Gaat extra paniek niet helpen. Het heeft zijn doel dan al gediend.

Maar krijg mijzelf niet goed uitgelegd.

Laatst gezien om 10.04
Het is nu even aan TO om te reageren?
En hopelijk is hij opgenomen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
In augustus gebruikt TO nog speed. Ook (dex)amfetamine.Geen G af en toe een benzo
Iets later vraagt TO hulp speedverslaving vriend.
En nu zit TO al jarenlang aan de G.
Kan alleen een juist advies geven met de juiste informatie
D
DoffertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
In augustus gebruikt TO nog speed. Ook (dex)amfetamine.Geen G af en toe een benzo
Iets later vraagt TO hulp speedverslaving vriend.
En nu zit TO al jarenlang aan de G.
Kan alleen een juist advies geven met de juiste informatie
Klik om te vergroten...
In augustus had TS ook al een ‘schreeuwtje’ gedaan mbt het afkicken van G.

Desondanks had meer info wenselijk geweest zodat ervaringsdeskundige zoals @Spyro hun expertise kunnen delen.

Ik gebruik bijvoorbeeld ook al enkele maanden alleen overdag G ( ik gok ongeveer 15 ml verdeeld over 12 uur) en ervaar op dit moment geen lichamelijke klachten als dit een dag niet kan.

dus de vraag is gebruikte TS ook in de nacht. Zette TS de wekker om te gebruiken of werd TS wakker door afkickverschijnselen. Wat was de sterkte van de G ( zo is mijne bijvoorbeeld heel slap en komt dit misschien uit op maar 10 ml ).

Ik merk dat ik heel erg off-topic ga, dus bij deze sluit ik mijn reactie maar af haha.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Doffert zei:
In augustus had TS ook al een ‘schreeuwtje’ gedaan mbt het afkicken van G.

Desondanks had meer info wenselijk geweest zodat ervaringsdeskundige zoals @Spyro hun expertise kunnen delen.

Ik gebruik bijvoorbeeld ook al enkele maanden alleen overdag G ( ik gok ongeveer 15 ml verdeeld over 12 uur) en ervaar op dit moment geen lichamelijke klachten als dit een dag niet kan.

dus de vraag is gebruikte TS ook in de nacht. Zette TS de wekker om te gebruiken of werd TS wakker door afkickverschijnselen. Wat was de sterkte van de G ( zo is mijne bijvoorbeeld heel slap en komt dit misschien uit op maar 10 ml ).

Ik merk dat ik heel erg off-topic ga, dus bij deze sluit ik mijn reactie maar af haha.
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet offtopic? En je verwoord precies hoe ik er dus ook naar keek. Het is heel belangrijk te weten of TO 8 uur zonder G kan(dan waarschijnlijk ook langer) of dit al jaren 24/7 doet.
W
Whatever246Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, ik ben inmiddels al 3x in een kliniek geweest, is telkens ook top gegaan maar ik blijf terug vallen op dit rot middel. Vorig jaar voelde ik blijkbaar niet veel ervan omdat ik antipsychotica voorgeschreven kreeg (seroquel en olanzepine) hier ben ik al snel van af gestapt omdat dit soort medicatie een remmer is tegen alles.
In ieder geval heb ik vanmiddag een valium geregeld en heb ik geslapen. Zo net heb ik een dosis van 250ml aan kunnen schaffen. Ik pak ook in de nacht inderdaad maar ik zet nooit een wekker maar ik luister enkel naar mijn lichaam. Hoe kan ik het beste afbouwen met deze dosis?

Tevens zit ik midden in verhuis en is mijn dagelijks leven zeer chaotisch. Hierdoor pakte ik weer amfetamine en ghb omdat ik dan meer energie heb en denk dat alles beter lukt (waarvan ik weet dat het niet zo is).
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Whatever246 zei:
Nou, ik ben inmiddels al 3x in een kliniek geweest, is telkens ook top gegaan maar ik blijf terug vallen op dit rot middel. Vorig jaar voelde ik blijkbaar niet veel ervan omdat ik antipsychotica voorgeschreven kreeg (seroquel en olanzepine) hier ben ik al snel van af gestapt omdat dit soort medicatie een remmer is tegen alles.
In ieder geval heb ik vanmiddag een valium geregeld en heb ik geslapen. Zo net heb ik een dosis van 250ml aan kunnen schaffen. Ik pak ook in de nacht inderdaad maar ik zet nooit een wekker maar ik luister enkel naar mijn lichaam. Hoe kan ik het beste afbouwen met deze dosis?

Tevens zit ik midden in verhuis en is mijn dagelijks leven zeer chaotisch. Hierdoor pakte ik weer amfetamine en ghb omdat ik dan meer energie heb en denk dat alles beter lukt (waarvan ik weet dat het niet zo is).
Klik om te vergroten...
Als ik het goed begrijp heb je weer GHB weten te fixen? Of ik lees het helemaal verkeerd...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
als je de dag en nacht door kan komen zonder ghb met enkel valium dan zou het doodzonde zijn weer aan de ghb te gaan.

Beste leden ik begrijp bijzonder goed van het gevaar van cold turkey GHB. Maar ik schud het niet uit mijn mouw dat ghb gebruikers niet allemaal hoeven af te bouwen dmv elke 2 uur inname en dan langzame afbouw..

De ene persoon is al zwaar fysiek verslaafd na 2 weken 24/7 en een ander kan dit pas na maanden hebben. Sommigen zelfs na 2 jaar..en slaan de nacht over...

Cold turkey kan levensgevaarlijk zijn maar hoef niet in 100,% vd gevallen..

Want wat is cold turkey als je gebruik maakt van ondersteunende valium in hoge dosissen..

Daarom hamer ik er altijd op eerst het gebruik van minimaal de laatste 4 maanden compleet in kaart te brengen.

Als een gebruiker weleens een nacht en/of dag overslaan zonder ghb..dat is belangrijk informatie.

Informatie verzamelen
Stabiliseren/monitoren.


Zeker als er sprake is van amfetaminegebruik..ik blijf erop hameren ..beste TO..kan je een dag omschrijven van je gebruik van alle soorten drugs en medicatie..en bovenal de vraag. Is dit gebruik stabiel?

Het is bijzonder verstandig dat je ghb nu achter de hand hebt.. maar als je al meer dan 12 uur verder bent zonder ghb..pak het niet zomaar!

Zeker omdat je amfetamine gebruikt is het voor ons lastig in te schatten welke klachten je hebt en kan krijgen..omdat de upper de downer maskeert en vice versa.

Dus kan je ons meer duidelijkheid geven?

En wat is je doel, fysiek en geestelijk afkicken of 'slechts' uit de gevarenzone blijven nu je zonder zit of zat.


Wil je ook echt stoppen.. of wil je zoals iedereen niet verslaafd zijn maar kan je..als je eerlijk bent..ook weer het effect niet kwijtwillen...en dus wel van de verslaving en afhankelijkheid af willen maar niet zozeer van het gebruik an sich
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Kan ze niet voor enkele dagen vervangen voor alcohol, of is dit geen goed idee? Ik kan me de paniek namelijk goed voorstellen die ze nu ervaart.
Klik om te vergroten...
Alcohol?!?
Dat is bij de duivel zelf te biecht komen!
Ik ken gelukkig geen ghb, maar om die te verwisselen met drank, lijkt mij echt niet de oplossing.
Ik zou in zijn of haar plaats als het te erg wordt, naar de dokterspost en SEH gaan.
Dit moet medisch opgevangen worden.
Met de juiste medicatie.
Deze afkick ineens kan haar het leven kosten.
Dat moet echt op de SEH geregeld worden!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Whatever246 zei:
Huisarts geeft aan dat ik moet wachten op verslavingszorg
Klik om te vergroten...
Dit is afschuif gedrag pur sang.
Een waardeloze reactie.
Is dit nou een arts??
Een flapdrol is het!
Zoek igg Een andere...en ga naar de dokterspost na sluitingstijd van de huisartspraktijk in de avond!
Deze route moet je nemen ipv direct naar de SEH te gaan.
Dan weet je zeker dat het geen "rekening man" gaat worden op die SEH.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Dit is afschuif gedrag pur sang.
Een waardeloze reactie.
Is dit nou een arts??
Een flapdrol is het!
Zoek igg Een andere...en ga naar de dokterspost na sluitingstijd van de huisartspraktijk in de avond!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!! Het gaat hier wel om een mensen leven.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe gaat het? @Whatever246
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oei, hoe lang ben je al verslaafd en hoeveel gebruik je?
W
Whatever246Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Al een aantal jaar, meestal 3ml iedere 2 uur
W
Whatever246Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Huisarts geeft aan dat ik moet wachten op verslavingszorg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Whatever246 zei:
Huisarts geeft aan dat ik moet wachten op verslavingszorg
Klik om te vergroten...
Wat een dom advies. Verslavingszorg heeft wachtrijen? Heeft die huisarts wel door wat jou te wachten staat na je laatste dosis?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jouw lichaam is ingesteld op jaren lang een vaste dosis. Je lichaam kán niet zonder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."