Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc verslaving

3mmc verslaving

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb er nuchter soms geen last van, en soms de hele dag door. Het wisselt heel erg. Het gaat niet weg in ieder geval, na 2 maand geen gebruik leek het erger te worden.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
johndeertrekker zei:
onder invloed meestal
Klik om te vergroten...
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
Klik om te vergroten...
Ik dacht hetzelfde maar het werd langzaam erger en ik was overtuigd dat er iets niet klopte.
In totaal heb ik 4 keer bij de huisarts gezeten en een ECG geƫist, iedere keer was er niks te zien. Tot ik een keer net last had van hartkloppingen toen ik daar lag. Daarna moest ik de huisarts overtuigen dat ik op dat moment Ʃcht niet had gebruikt, ze kon het eerst niet geloven maar uiteindelijk met een cardioloog besproken en toen kwamen ze op AVNRT uit.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
StraatPiraat zei:
Ik dacht hetzelfde maar het werd langzaam erger en ik was overtuigd dat er iets niet klopte.
Klik om te vergroten...
Als het erger wordt, nooit een goed teken! Mijn klachten waren exclusief onder invloed (ze begonnen zelfs op te komen na een wietje) en vrijwel altijd even heftig.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Als het erger wordt, nooit een goed teken! Mijn klachten waren exclusief onder invloed (ze begonnen zelfs op te komen na een wietje) en vrijwel altijd even heftig.
Klik om te vergroten...
Na het blowen voel ik tegenwoordig ook altijd m'n hart heel hard (niet per se snel, soms wel) kloppen. Ongemakkelijk gevoel.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraatPiraat zei:
Na het blowen voel ik tegenwoordig ook altijd m'n hart heel hard (niet per se snel, soms wel) kloppen. Ongemakkelijk gevoel.
Klik om te vergroten...
Ja dat is kunt man! Heb hetzelfde, alhoewel ik er laatste tijd weer veel beter tegen kan (na een helende 2F-DCK trip lol)
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flualhamdulillam zei:
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
Klik om te vergroten...
dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
johndeertrekker zei:
dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.
Klik om te vergroten...
Zeker! En daarom kan het geen kwaad om het even te laten checken, maar in mijn geval was best wel duidelijk dat het gewoon een soort paniek was, met vaak best flinke paniekaanvallen daaraantoe.

Even een pauze nemen, hart laten luchten šŸ˜‹
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier ook regelmatig last van hartkloppingen, nuchter. Overslagen (alsof mn hart even stilstaat en dan met een harde bons plots verder slaat) en een heel enorme druk terwijl die overslagen gebeuren. Is een zeer onaangenaam gevoel en kan soms een uur duren. Onder invloed ook vaak last van. Vooral een hoge hartslag(160/170 per min) bij coke of 3mmc. Ook al 2x bij huisarts en cardioloog gezeten, niks te vinden. Stress zeggen ze… is moeilijk te aanvaarden en is altijd een mentale strijd om dit te negeren of te aanvaarden dat het ā€œniksā€ is of ongevaarlijk is want het voelt heel onaangenaam. Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt. Het overvalt me, soms blijft het weg, soms is het dagelijks… vroeger ging ik heel erg in paniek, had ik een vluchtreactie en wil ik mn hart precies vastpakken of schoot ik recht in mn bed en liep ik angstig heen en weer.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hiyou zei:
Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt.
Klik om te vergroten...
Deze gedachte helpt mij dus enorm! Zo jammer dat het bij jou niet echt werkt…
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Deze gedachte helpt mij dus enorm! Zo jammer dat het bij jou niet echt werkt…
Klik om te vergroten...
Het werkt wel, als ik mentaal sterker ben op dat moment. Maar als ik al in een gestreste periode zit waar ik zwakker ben, en mentaal niet sterk genoeg, kan ik die gedachte van mezelf soms heel moeilijk geloven. Ik denk het dus wel, zeg het tegen mezelf, maar ik geloof het op dat moment dan niet. Dus soms werkt het, soms niet šŸ˜… ik ben dan ook zeer bang voor de dood en is dus een strijd met mezelf op momenten
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hiyou zei:
omdat ik zo bang ben om te sterven maar mezelf dan wel altijd in gevaarlijke situaties plaats door af en toe drugs te gebruiken
Klik om te vergroten...
Is dat echt een gevaarlijke situatie? Er hangt een risico aan natuurlijk, maar je lichaam kan echt een enorme lading tyfuszooi hebben, onderschat dat niet! Je gaat echt niet zomaar dood, ook niet van drugs.
Hiyou zei:
Ik droom heel veel dat ik sterf haha, en dan voelt dat ook alsof alles wat ik voel uitgeschakeld wordt en ik vind dat zo akelig!
Klik om te vergroten...
Ja zoiets zou je gewoon helemaal moeten accepteren, je niet verzetten! Maar als controle freak gaat dat lastiger kan ik me zo voorstellen. Doe je dingen om van die controledrang af te komen? Of in iedergeval te verminderen?

EDIT: verplaats ff naar het lekker lullen topic ofzo, we gaan gigantisch off topic hahaa
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hiyou zei:
Maar als ik al in een gestreste periode zit waar ik zwakker ben, en mentaal niet sterk genoeg, kan ik die gedachte van mezelf soms heel moeilijk geloven.
Klik om te vergroten...
Snap ik. Je denkt dan ā€˜er is niets er is niets’ maar er is altijd wel iets waardoor je denkt: ā€˜nee dit is Ć©cht niet goed’… Ik had dat ook continu, maar als je eenmaal hebt ervaren dat al die vervelende klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen, door te realiseren dat het nergens op slaat en dat je hart in orde is, wordt het in het vervolg veel beter te doen!

Hiyou zei:
ik ben dan ook zeer bang voor de dood en is dus een strijd met mezelf op momenten
Klik om te vergroten...
Aah ja dat deel ik dan niet. Het maakt mij niets uit als ik plots zou sterven… Tuurlijk, zonde en jammer, maar ik had er op dat moment niets aan kunnen doen, ik heb dan waarschijnlijk een stomme fout gemaakt (als het door drugs komt dan). Ik ben niet bang wat er komen zal, het lijkt mij juist een enorm vredige rust!
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Aah ja dat deel ik dan niet. Het maakt mij niets uit als ik plots zou sterven… Tuurlijk, zonde en jammer, maar ik had er op dat moment niets aan kunnen doen, ik heb dan waarschijnlijk een stomme fout gemaakt (als het door drugs komt dan). Ik ben niet bang wat er komen zal, het lijkt mij juist een enorm vredige rust!
Klik om te vergroten...
Jah voila daar heb je het, ik ben niet perse bang voor de dood op zich maar wel voor het gevoel en de manier waarop, die hele actieve grote energie van het gevoel van leven loslaten. Ik droom heel veel dat ik sterf haha, en dan voelt dat ook alsof alles wat ik voel uitgeschakeld wordt en ik vind dat zo akelig! ( ik ben echt een controlefreak over alles wat ik voel ) en idd niet bang van wat komen zal, is een droom voor mij, en lijkt me zeer vredig. Vrede en ontspanning is een beetje wat ik mis. er komen dan vaak ook heel veel schuldgevoelens bij kijken als ik drugs gebruikt heb en het uitwerkt, omdat ik zo bang ben om te sterven maar mezelf dan wel altijd in gevaarlijke situaties plaats door af en toe drugs te gebruiken šŸ˜… dom he. Maarja…
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Hier ook regelmatig last van hartkloppingen, nuchter. Overslagen (alsof mn hart even stilstaat en dan met een harde bons plots verder slaat) en een heel enorme druk terwijl die overslagen gebeuren. Is een zeer onaangenaam gevoel en kan soms een uur duren. Onder invloed ook vaak last van. Vooral een hoge hartslag(160/170 per min) bij coke of 3mmc. Ook al 2x bij huisarts en cardioloog gezeten, niks te vinden. Stress zeggen ze… is moeilijk te aanvaarden en is altijd een mentale strijd om dit te negeren of te aanvaarden dat het ā€œniksā€ is of ongevaarlijk is want het voelt heel onaangenaam. Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt. Het overvalt me, soms blijft het weg, soms is het dagelijks… vroeger ging ik heel erg in paniek, had ik een vluchtreactie en wil ik mn hart precies vastpakken of schoot ik recht in mn bed en liep ik angstig heen en weer.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt heel erg als AVNRT. Van verschijnselen tot reactie huisarts. Lees maar eens het een en ander, er zijn ook trucjes met ademhaling en door bijvoorbeeld met een bepaalde techniek te gaan liggen en je te concentreren op je ademhaling je hartslag in ƩƩn klap weer omlaag te krijgen.

Niet om je bang te maken oid, ik was juist blij toen ik de diagnose kreeg. Het kan ook geen kwaad in principe, het is alleen hinderlijk.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nooit meer bestellen, niet met mensen hangen die het doen, geen alcohol drinken (als dit een trigger is zoals bij vele andere) en veel, heeeeeeeel veel sterkte.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraatPiraat zei:
Dit klinkt heel erg als AVNRT. Van verschijnselen tot reactie huisarts. Lees maar eens het een en ander, er zijn ook trucjes met ademhaling en door bijvoorbeeld met een bepaalde techniek te gaan liggen en je te concentreren op je ademhaling je hartslag in ƩƩn klap weer omlaag te krijgen.

Niet om je bang te maken oid, ik was juist blij toen ik de diagnose kreeg. Het kan ook geen kwaad in principe, het is alleen hinderlijk.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met ā€œhet is alleen hinderlijkā€?
Is het gevaarlijk voor ons om drugs te doen?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hiyou zei:
Wat bedoel je met ā€œhet is alleen hinderlijkā€?
Is het gevaarlijk voor ons om drugs te doen?
Klik om te vergroten...
Nee ik bedoel dat AVNRT alleen hinderlijk is. Mijn verhaal is een anekdote en anekdotes zijn geen bewijs. Wat wel bekend is, is dat 3mmc simpelweg zwaar op het hart is. Verantwoordelijk gebruik moet, denk ik, gewoon kunnen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#19
StraatPiraat zei:
Nee ik bedoel dat AVNRT alleen hinderlijk is. Mijn verhaal is een anekdote en anekdotes zijn geen bewijs. Wat wel bekend is, is dat 3mmc simpelweg zwaar op het hart is. Verantwoordelijk gebruik moet, denk ik, gewoon kunnen.
Klik om te vergroten...
Het is dat dat ik vaak moeilijk vind. Want zelf na 2lijntjes coke, kan ik me zeer onveilig gaan voelen. Je leest zodanig veel waarschuwingen op internet ivm drugsgebruik, dat ik het gevoel heb vaak met mn leven te spelen als ik drugs gebruik. Klinkt overdreven maar het zit toch altijd in mn achterhoofd.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hiyou zei:
Het is dat dat ik vaak moeilijk vind. Want zelf na 2lijntjes coke, kan ik me zeer onveilig gaan voelen. Je leest zodanig veel waarschuwingen op internet ivm drugsgebruik, dat ik het gevoel heb vaak met mn leven te spelen als ik drugs gebruik. Klinkt overdreven maar het zit toch altijd in mn achterhoofd.
Klik om te vergroten...
Verpest het voor jou de hele ervaring?
Zelf heb ik dat gevoel alleen wanneer ik wiet heb gerookt, dan word ik overvallen met de constante gedachtes van 'dit kan zo niet langer, de volgende psychose komt eraan, je hart gaat naar de klote, je verneukt je leven' etc.

Daarentegen wanneer ik harddrugs gebruik ontbreekt me alle zorgen en ken ik daardoor ook totaal geen rem.
Heb je wel eens Ritalin geslikt? Moet je voor de gein de bijsluiter eens lezen, dan klinkt dat spontaan enger dan de meeste harddrugs en toch kan dat ook niet echt kwaad.
Misschien stelt het iets gerust, geen idee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."