#1
Ik heb er nuchter soms geen last van, en soms de hele dag door. Het wisselt heel erg. Het gaat niet weg in ieder geval, na 2 maand geen gebruik leek het erger te worden.
Heb ik ook een tijdje gehad⦠Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs⦠En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzoās hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoelā¦onder invloed meestal
Ik dacht hetzelfde maar het werd langzaam erger en ik was overtuigd dat er iets niet klopte.Heb ik ook een tijdje gehad⦠Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs⦠En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzoās hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoelā¦
Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat mān hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
Als het erger wordt, nooit een goed teken! Mijn klachten waren exclusief onder invloed (ze begonnen zelfs op te komen na een wietje) en vrijwel altijd even heftig.Ik dacht hetzelfde maar het werd langzaam erger en ik was overtuigd dat er iets niet klopte.
Na het blowen voel ik tegenwoordig ook altijd m'n hart heel hard (niet per se snel, soms wel) kloppen. Ongemakkelijk gevoel.Als het erger wordt, nooit een goed teken! Mijn klachten waren exclusief onder invloed (ze begonnen zelfs op te komen na een wietje) en vrijwel altijd even heftig.
Ja dat is kunt man! Heb hetzelfde, alhoewel ik er laatste tijd weer veel beter tegen kan (na een helende 2F-DCK trip lol)Na het blowen voel ik tegenwoordig ook altijd m'n hart heel hard (niet per se snel, soms wel) kloppen. Ongemakkelijk gevoel.
dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.Heb ik ook een tijdje gehad⦠Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs⦠En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzoās hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoelā¦
Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat mān hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
Zeker! En daarom kan het geen kwaad om het even te laten checken, maar in mijn geval was best wel duidelijk dat het gewoon een soort paniek was, met vaak best flinke paniekaanvallen daaraantoe.dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.
Deze gedachte helpt mij dus enorm! Zo jammer dat het bij jou niet echt werktā¦Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt.
Het werkt wel, als ik mentaal sterker ben op dat moment. Maar als ik al in een gestreste periode zit waar ik zwakker ben, en mentaal niet sterk genoeg, kan ik die gedachte van mezelf soms heel moeilijk geloven. Ik denk het dus wel, zeg het tegen mezelf, maar ik geloof het op dat moment dan niet. Dus soms werkt het, soms niet š ik ben dan ook zeer bang voor de dood en is dus een strijd met mezelf op momentenDeze gedachte helpt mij dus enorm! Zo jammer dat het bij jou niet echt werktā¦
Is dat echt een gevaarlijke situatie? Er hangt een risico aan natuurlijk, maar je lichaam kan echt een enorme lading tyfuszooi hebben, onderschat dat niet! Je gaat echt niet zomaar dood, ook niet van drugs.omdat ik zo bang ben om te sterven maar mezelf dan wel altijd in gevaarlijke situaties plaats door af en toe drugs te gebruiken
Ja zoiets zou je gewoon helemaal moeten accepteren, je niet verzetten! Maar als controle freak gaat dat lastiger kan ik me zo voorstellen. Doe je dingen om van die controledrang af te komen? Of in iedergeval te verminderen?Ik droom heel veel dat ik sterf haha, en dan voelt dat ook alsof alles wat ik voel uitgeschakeld wordt en ik vind dat zo akelig!
Snap ik. Je denkt dan āer is niets er is nietsā maar er is altijd wel iets waardoor je denkt: ānee dit is Ć©cht niet goedā⦠Ik had dat ook continu, maar als je eenmaal hebt ervaren dat al die vervelende klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen, door te realiseren dat het nergens op slaat en dat je hart in orde is, wordt het in het vervolg veel beter te doen!Maar als ik al in een gestreste periode zit waar ik zwakker ben, en mentaal niet sterk genoeg, kan ik die gedachte van mezelf soms heel moeilijk geloven.
Aah ja dat deel ik dan niet. Het maakt mij niets uit als ik plots zou sterven⦠Tuurlijk, zonde en jammer, maar ik had er op dat moment niets aan kunnen doen, ik heb dan waarschijnlijk een stomme fout gemaakt (als het door drugs komt dan). Ik ben niet bang wat er komen zal, het lijkt mij juist een enorm vredige rust!ik ben dan ook zeer bang voor de dood en is dus een strijd met mezelf op momenten
Jah voila daar heb je het, ik ben niet perse bang voor de dood op zich maar wel voor het gevoel en de manier waarop, die hele actieve grote energie van het gevoel van leven loslaten. Ik droom heel veel dat ik sterf haha, en dan voelt dat ook alsof alles wat ik voel uitgeschakeld wordt en ik vind dat zo akelig! ( ik ben echt een controlefreak over alles wat ik voel ) en idd niet bang van wat komen zal, is een droom voor mij, en lijkt me zeer vredig. Vrede en ontspanning is een beetje wat ik mis. er komen dan vaak ook heel veel schuldgevoelens bij kijken als ik drugs gebruikt heb en het uitwerkt, omdat ik zo bang ben om te sterven maar mezelf dan wel altijd in gevaarlijke situaties plaats door af en toe drugs te gebruiken š dom he. Maarjaā¦Aah ja dat deel ik dan niet. Het maakt mij niets uit als ik plots zou sterven⦠Tuurlijk, zonde en jammer, maar ik had er op dat moment niets aan kunnen doen, ik heb dan waarschijnlijk een stomme fout gemaakt (als het door drugs komt dan). Ik ben niet bang wat er komen zal, het lijkt mij juist een enorm vredige rust!
Dit klinkt heel erg als AVNRT. Van verschijnselen tot reactie huisarts. Lees maar eens het een en ander, er zijn ook trucjes met ademhaling en door bijvoorbeeld met een bepaalde techniek te gaan liggen en je te concentreren op je ademhaling je hartslag in ƩƩn klap weer omlaag te krijgen.Hier ook regelmatig last van hartkloppingen, nuchter. Overslagen (alsof mn hart even stilstaat en dan met een harde bons plots verder slaat) en een heel enorme druk terwijl die overslagen gebeuren. Is een zeer onaangenaam gevoel en kan soms een uur duren. Onder invloed ook vaak last van. Vooral een hoge hartslag(160/170 per min) bij coke of 3mmc. Ook al 2x bij huisarts en cardioloog gezeten, niks te vinden. Stress zeggen ze⦠is moeilijk te aanvaarden en is altijd een mentale strijd om dit te negeren of te aanvaarden dat het āniksā is of ongevaarlijk is want het voelt heel onaangenaam. Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt. Het overvalt me, soms blijft het weg, soms is het dagelijks⦠vroeger ging ik heel erg in paniek, had ik een vluchtreactie en wil ik mn hart precies vastpakken of schoot ik recht in mn bed en liep ik angstig heen en weer.
Wat bedoel je met āhet is alleen hinderlijkā?Dit klinkt heel erg als AVNRT. Van verschijnselen tot reactie huisarts. Lees maar eens het een en ander, er zijn ook trucjes met ademhaling en door bijvoorbeeld met een bepaalde techniek te gaan liggen en je te concentreren op je ademhaling je hartslag in ƩƩn klap weer omlaag te krijgen.
Niet om je bang te maken oid, ik was juist blij toen ik de diagnose kreeg. Het kan ook geen kwaad in principe, het is alleen hinderlijk.
Nee ik bedoel dat AVNRT alleen hinderlijk is. Mijn verhaal is een anekdote en anekdotes zijn geen bewijs. Wat wel bekend is, is dat 3mmc simpelweg zwaar op het hart is. Verantwoordelijk gebruik moet, denk ik, gewoon kunnen.Wat bedoel je met āhet is alleen hinderlijkā?
Is het gevaarlijk voor ons om drugs te doen?
Het is dat dat ik vaak moeilijk vind. Want zelf na 2lijntjes coke, kan ik me zeer onveilig gaan voelen. Je leest zodanig veel waarschuwingen op internet ivm drugsgebruik, dat ik het gevoel heb vaak met mn leven te spelen als ik drugs gebruik. Klinkt overdreven maar het zit toch altijd in mn achterhoofd.Nee ik bedoel dat AVNRT alleen hinderlijk is. Mijn verhaal is een anekdote en anekdotes zijn geen bewijs. Wat wel bekend is, is dat 3mmc simpelweg zwaar op het hart is. Verantwoordelijk gebruik moet, denk ik, gewoon kunnen.
Verpest het voor jou de hele ervaring?Het is dat dat ik vaak moeilijk vind. Want zelf na 2lijntjes coke, kan ik me zeer onveilig gaan voelen. Je leest zodanig veel waarschuwingen op internet ivm drugsgebruik, dat ik het gevoel heb vaak met mn leven te spelen als ik drugs gebruik. Klinkt overdreven maar het zit toch altijd in mn achterhoofd.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."