Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc verslaving

3mmc verslaving

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
W
WoltersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,
Ik heb een beslissing gemaakt in mijn leven en dat is namelijk dat ik ga stoppen met 3mmc , het heeft mij hard achter uit laten gaan het laatste jaar met 3mmc ik ben van een halve gram na een hele gram gegaan en zo heeft het zich door ontwikkelt dat ik niet meer kan stoppen en minimaal 1 nacht wakker ben en met 1 nacht doorhalen maak ik tussen de 3-5 gram op , wekelijks gebruik ik dus 10 gram gemiddeld , mijn uiterlijk is er hard op achter uit gegaan maar voorderest voel ik me wel oke , het enigste gevoel dat ik heb is dat ik wat mis , dat ik me wel oke voel is denk ik omdat ik niet anders gewend ben dan dat ik leef zoals ik al jaren leef , dat is dus iets om achter te komen en daar ben ik heel nieuwschierig na , mijn vraag is nu ook :

Hebben jullie tips voor mij ?
Wat is/was jullie wekelijks gebruik
Hebben jullie er iets aan over gehouden ?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#2
Direct Stoppen en voor jezelf gaan zorgen... Klinkt cliche ik weet het maar zoveel grammen wegwerken is echt je hersenen beschadigen. En mischien meer? Dat weten we niet wat de gevolgen zijn van dit soort RC 's.

Goed koken en lekkere dingen maken , sporten en dingen eten als chocola (puur), bananen en zorg dat je magnesium malaat haalt en veel vitamine c binnen krijgt. Veel slapen ook. Ik wens je het beste , ik ben er ook doorheen gegaan en nu gaat het weer beter met me.

Mvg
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wolters zei:
Wat is/was jullie wekelijks gebruik
Hebben jullie er iets aan over gehouden ?
Klik om te vergroten...
Ik zat een flinke periode in hetzelfde schuitje, ging een tijd goed en ineens had ik een psychose te pakken. Daarnaast is naar voren gekomen dat ik een hartritmestoornis heb, voorheen nooit last van gehad, nu ongelooflijk veel.
Ik wens je heel veel succes, je kan het!
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
StraatPiraat zei:
Ik zat een flinke periode in hetzelfde schuitje, ging een tijd goed en ineens had ik een psychose te pakken. Daarnaast is naar voren gekomen dat ik een hartritmestoornis heb, voorheen nooit last van gehad, nu ongelooflijk veel.
Ik wens je heel veel succes, je kan het!
Klik om te vergroten...
kwam dat van je hartritmestoornis naar voren omdat je last kreeg van je hart?
ik heb namelijk sinds een maand soms een raar gevoel aan mijn hart (of er omheen?). het doet geen pijn maar het voelt niet echt goed.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
johndeertrekker zei:
kwam dat van je hartritmestoornis naar voren omdat je last kreeg van je hart?
ik heb namelijk sinds een maand soms een raar gevoel aan mijn hart (of er omheen?). het doet geen pijn maar het voelt niet echt goed.
Klik om te vergroten...
hmm kan je misschien dat rare gevoel een beetje uitleggen voor me?
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flualhamdulillam zei:
hmm kan je misschien dat rare gevoel een beetje uitleggen voor me?
Klik om te vergroten...
drukkend/tintelend meestal duurt het maar een aantal minuten voor het weggaat, in het begin heeft het een paar keer wel een uur ofzo aangehouden, toen kreeg ik ook wel lichte paniek. en hoop maar dat het niet me hart is
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#7
johndeertrekker zei:
kwam dat van je hartritmestoornis naar voren omdat je last kreeg van je hart?
ik heb namelijk sinds een maand soms een raar gevoel aan mijn hart (of er omheen?). het doet geen pijn maar het voelt niet echt goed.
Klik om te vergroten...
Ja. Het is niet bekend of ik dit altijd al had, maar ik had er geen last van voorheen.
Ik heb de typische variant van AVNRT
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
StraatPiraat zei:
Ja. Het is niet bekend of ik dit altijd al had, maar ik had er geen last van voorheen.
Ik heb de typische variant van AVNRT
Klik om te vergroten...
dus je had de klachten die ik omschreef?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#9
johndeertrekker zei:
dus je had de klachten die ik omschreef?
Klik om te vergroten...
Het komt wel een beetje overeen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
johndeertrekker zei:
drukkend/tintelend meestal duurt het maar een aantal minuten voor het weggaat, in het begin heeft het een paar keer wel een uur ofzo aangehouden, toen kreeg ik ook wel lichte paniek. en hoop maar dat het niet me hart is
Klik om te vergroten...
Onder invloed of ook nuchter?
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Onder invloed of ook nuchter?
Klik om te vergroten...
onder invloed meestal
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb er nuchter soms geen last van, en soms de hele dag door. Het wisselt heel erg. Het gaat niet weg in ieder geval, na 2 maand geen gebruik leek het erger te worden.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
johndeertrekker zei:
onder invloed meestal
Klik om te vergroten...
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
Klik om te vergroten...
Ik dacht hetzelfde maar het werd langzaam erger en ik was overtuigd dat er iets niet klopte.
In totaal heb ik 4 keer bij de huisarts gezeten en een ECG geƫist, iedere keer was er niks te zien. Tot ik een keer net last had van hartkloppingen toen ik daar lag. Daarna moest ik de huisarts overtuigen dat ik op dat moment Ʃcht niet had gebruikt, ze kon het eerst niet geloven maar uiteindelijk met een cardioloog besproken en toen kwamen ze op AVNRT uit.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
StraatPiraat zei:
Ik dacht hetzelfde maar het werd langzaam erger en ik was overtuigd dat er iets niet klopte.
Klik om te vergroten...
Als het erger wordt, nooit een goed teken! Mijn klachten waren exclusief onder invloed (ze begonnen zelfs op te komen na een wietje) en vrijwel altijd even heftig.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Als het erger wordt, nooit een goed teken! Mijn klachten waren exclusief onder invloed (ze begonnen zelfs op te komen na een wietje) en vrijwel altijd even heftig.
Klik om te vergroten...
Na het blowen voel ik tegenwoordig ook altijd m'n hart heel hard (niet per se snel, soms wel) kloppen. Ongemakkelijk gevoel.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraatPiraat zei:
Na het blowen voel ik tegenwoordig ook altijd m'n hart heel hard (niet per se snel, soms wel) kloppen. Ongemakkelijk gevoel.
Klik om te vergroten...
Ja dat is kunt man! Heb hetzelfde, alhoewel ik er laatste tijd weer veel beter tegen kan (na een helende 2F-DCK trip lol)
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
Klik om te vergroten...
dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
johndeertrekker zei:
dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.
Klik om te vergroten...
Zeker! En daarom kan het geen kwaad om het even te laten checken, maar in mijn geval was best wel duidelijk dat het gewoon een soort paniek was, met vaak best flinke paniekaanvallen daaraantoe.

Even een pauze nemen, hart laten luchten šŸ˜‹
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier ook regelmatig last van hartkloppingen, nuchter. Overslagen (alsof mn hart even stilstaat en dan met een harde bons plots verder slaat) en een heel enorme druk terwijl die overslagen gebeuren. Is een zeer onaangenaam gevoel en kan soms een uur duren. Onder invloed ook vaak last van. Vooral een hoge hartslag(160/170 per min) bij coke of 3mmc. Ook al 2x bij huisarts en cardioloog gezeten, niks te vinden. Stress zeggen ze… is moeilijk te aanvaarden en is altijd een mentale strijd om dit te negeren of te aanvaarden dat het ā€œniksā€ is of ongevaarlijk is want het voelt heel onaangenaam. Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt. Het overvalt me, soms blijft het weg, soms is het dagelijks… vroeger ging ik heel erg in paniek, had ik een vluchtreactie en wil ik mn hart precies vastpakken of schoot ik recht in mn bed en liep ik angstig heen en weer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."