Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsControle kwijt. Hasj, Amfetamine en GHB verslaving

Controle kwijt. Hasj, Amfetamine en GHB verslaving

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow, sterkte man! Ik zag je berichten voorbij komen en dacht: kon ik maar lekker net zo genieten van meerdere middelen tegelijk.
Blijk je toch niet zo blij te zijn met die gewoonte.
Je noemt het woord 'radeloos'. Dan denk ik dat je al te ver bent om met wilskracht zelfstandig je middelengebruik terug te brengen of zelfs te stoppen.
Je hoeft echt niet meteen opgenomen te worden, ik heb jaren geleden ambulante hulp gehad (in Amsterdam). Daar kwamen juist veel mensen die een baan hadden, of een bedrijf, waar ze niet zomaar iets konden regelen om in een kliniek opgenomen te kunnen worden.
Je kunt een keer een gesprek aanvragen. Dan zit je nog nergens aan vast.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hoeft het nooit alleen te doen. Het stoppen. Zorg voor hulp en zet je schaamte en ego aan de kant :) je kan dit.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#3
je blijft jezelf voor de gek houden en zeggen dat je het wel kan controleren of dat het even een fase is. Totdat je na twee nachten wakker, amper wat gegeten, je zo leeg en slap voelt en dan toch een paar lijnen speed wegsnuift terwijl je vlak ervoor duidelijk was tegen jezelf dat je zou gaan liggen/rusten/slapen! het is eng om te zien hoe je het 1 zegt tegen jezelf en vervolgens niet de mogelijkheid hebt om het na te volgen.
Ik maak me absoluut geen zorgen om de GHB, de behoefte om dit te gebruiken is alleen groot als ik uppers op heb of geblowed heb. De speed en het blowen zijn de twee waar ik Vooral veel naar crave!


Gebruik minderen is geen optie. Ik heb genoeg zelfkennis om te zeggen dat dat niet gaat werken bij mij. Ambulante hulp ben ik mij over aan het inlezen nu en ik kom ook veel info tegen over het 12 stappen programma. Ik heb vorige week ook een hele stack aan supplementen aangeschaft na zorgvuldig onderzoek wat mij ondersteuning kan bieden in het balanceren van me neurotransmitters om de komende eerste weken iets makkelijker door te komen. Daarnaast eet ik altijd wel gezond en kook ik veel. Ook heb ik voldoende hobby’s en bezigheden om mezelf te kunnen afleiden.
Ook ga ik mijn ADHD medicatie weer opbouwen naar me reguliere dosis. Ik heb meerdere keren gemerkt dat dit de kans op terugval naar speed aanzienlijk verkleint.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Je hoeft het nooit alleen te doen. Het stoppen. Zorg voor hulp en zet je schaamte en ego aan de kant :) je kan dit.
Klik om te vergroten...

Schaamte ervaar ik wel. Maar voornamelijk tegenover mijzelf en niet naar mijn omgeving toe. Ego heb ik al opzij gezet en ben van nature een vrij open boek dus ik heb totaal geen moeite met eerlijk zijn tegenover eventuele hulpverleners en mijn complete verhaal te delen. Mijn openingspost beschrijft puur de situatie waarik mijzelf in gewerkt heb. Los hiervan liggen er een heleboel andere zaken op de achtergrond die de fundatie vormen voor mijn verslavingsgevoeligheid.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Aanmelden bij een verslavingszorg die hebben er de meeste ervaring in en kunnen je het goeie pad op helpen
Verder kun je het bij de kern aanpakken door de oorzaak aan te pakken van het gebruik
Lotgenoten opzoeken en leren van hun verhaal, hoe hun het aanpakken, gelijkenissen zoeken in jou situatie
Bewust worden waarom je niet wilt gebruiken en de voordelen daarvan
En de valkuilen leren kennen waarbij je brein je probeert voor de gek te houden bijvoorbeeld redenen waarom je trek krijgt, waarom je denkt dat het op dat moment beter is om wat te gebruiken en realiseren dat dit nep is en dat het juist beter is om niet te gebruiken op het lange termijn
Als je die dingen aanpakt leer je jezelf clean te houden
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#6
De allerbelangrijkste 1ste stap heb je nu gezet. Dit is de 1ste stap die je nodig hebt naar herstel. Je erkent je probleem en spreekt je uit. Nu stap voor stap je weg volgen. Raad je wel aan om zo snel mogelijk een gesprek met je huisarts aan te gaan om de volgende stappen te kunnen nemen. Heel veel succes gewenst. Het is niet makkelijk om toe te geven aan je zelf dat je niet op de juiste weg bent. Chapeaux voor je 1st stap. Nu de rest.
V
VluggejaapieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sterk dat je je verhaal deelt en je problemen wilt aanpakken, dat is het begin.
Ik heb zelf ambulante hulp gehad bij Brijder.
Ik was toen zelf 7 maanden gestopt met ghb maar nooit fysiek verslaafd geweest.
Die gesprekken die ik daar heb gehad waren eerst wekelijks, ze gaan dan kijken hoe ze je nog verder kunnen helpen.
Die gesprekken geven je een hoop inzichten dat was toen met een ervaringsdeskundige.
Daar kun je ook alles op tafel leggen zo iemand is heel meedenkend en begripvol.
Ook heb ik toen 1 gesprek gehad met een psychiater maar dat was maar 1 malig, gewoon om te kijken hoe het mentaal met je gaat.
Ook ga ik nog steeds naar meetings.
Ik denk dat het handig is om naar je huisarts te gaan en een intake te vragen bij een verslavingszorg.
Zij kunnen vertellen wat je het beste kan doen dit moment.
Heel veel sterkte man, ik weet hoe je je voelt.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de uitgebreide reacties! Het is fijn om het te kunnen delen met mensen die het begrijpen en misschien hetzelfde hebben meegemaakt.
Los van de verslavingen is het belangrijkste dat ik de onderliggende problemen aanpak die dit gedrag veroorzaken.
Er zijn een hoop dingen gebeurd in mijn leven vanaf dat ik nog een klein kind was waardoor mijn overlevingsintstinct ervoor gekozen heeft om zichzelf emotioneel uit te schakelen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik alsnog wat van me leven heb kunnen maken maar er is nog altijd een beschadigd innerlijk kind aanwezig die geheeld moet worden en ik kom er gewoon niet zelfstandig uit.
Morgen ochtend ga ik een afspraak bij de huisarts maken. Waar ik het meeste tegenop kijk is het uitleggen/vertellen van mijn verhaal. Ik heb een enorm complexe situatie waardoor het een flinke uitdaging gaat worden om alle relevante zaken zo goed mogelijk samen te vatten. Ik zelf wist/weet niet beter dan dat dat het leven was maar een ander zal er flink van schrikken ben ik bang. Ik denk ergens ook dat het erg gaat opluchten.
Ik vind het erg spannend allemaal maar ik ben eindelijk klaar om het proces te starten!
V
VluggejaapieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed om te lezen dat je een afspraak heb gemaakt.
Die spanning herken ik heel erg en bij mij was ook nog eens mijn broer erbij.
Uiteindelijk viel het reuze mee geloof me je arts maakt echt gekkere dingen mee.
Uiteindelijk heeft hij of zij jaren gestudeerd om mensen te kunnen helpen dus ik denk alleen maar dat ze heel fijn vindt dat je je arts hiermee vertrouwd.
Je kan er ook voor kiezen om alleen je verslavingsproblematiek aan te kaarten bij je arts en meteen vragen om een praktijk ondersteuner, een praktijk ondersteuner is een soort psycholoog die voor een huisarts werkt (vaak geen wachttijden).
Met hem of haar kan je dan praten tot je terecht kan bij verslavingszorg.
Allemaal opties.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zie al dat je goed hebt nagedacht hierover. Ondanks dat het ontzettend spannend voor je is om deze stap te zetten, is dit de eerste stap naar herstel. Een dierbare betrekken vind ik een heel goed idee van je. Dit maakt het misschien wat minder spannend en geeft jou ook de ruimte om steun te zoeken op moeilijke momenten. Geen zorgen over dat jouw verhaal doen, ook huisartsen zijn wel wat gewend. Die verwijzen immers door.
Verslavingsgevoeligheid en die klotejeugd zal je altijd blijven houden, maar je kan wel leren om een andere coping stijl/stijlen in jouw leven te krijgen.

Daarbij is het wel goed om te beseffen dat een drugsvrij leven wel een grote kans heeft om saai aan te voelen, zeker als je ADHD hebt. Jouw hersenen zijn zo gewend geraakt aan het opvullen van een tekort aan stofjes dmv zelf stofjes in jouw lichaam te stoppen dat veel activiteiten waar anderen wel plezier aan beleven voor jou heel matig en niet belonend aan kunnen voelen. Durf te ontdekken welke (gezonde) alternatieven jou wel triggeren. Sporten, en dan met name cardio, is een hele goede. Onderzoeken hebben aangetoond dat regelmatig hardlopen of fietsen weer de dopaminebalans in de hersenen kan verbeteren.

Het leren leven zonder gebruik was voor mij altijd een hele beangstigende gedachte die meer gebruik in de kaart speelde, omdat ik diep van binnen wist dat ik dan aan mijzelf moest gaan werken. Uiteindelijk ben ik blij dat ik de angst omarmt heb door in therapie te gaan en mijn verhaal meer en meer te leren delen met mijn omgeving. Het maakt je weerbaarder. Iets dat een verslavingsgevoelig iemand goed kan gebruiken.

Succes. Je kan het.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Top dat je er open over kan praten.
Dat gaat het afkicken ook makkelijker maken !
Wat de speed betreft , hoeveel gebruik je per dag ?
als dit weinig is zou ik al stoppen of afbouwen.
Verwacht niet dat je ineens van alles af zult zijn , ik denk dat het middel per middel word.

Succes en keep us posted.
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Welke ADHD medicatie heb je?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Top dat je er open over kan praten.
Dat gaat het afkicken ook makkelijker maken !
Wat de speed betreft , hoeveel gebruik je per dag ?
als dit weinig is zou ik al stoppen of afbouwen.
Verwacht niet dat je ineens van alles af zult zijn , ik denk dat het middel per middel word.

Succes en keep us posted.
Klik om te vergroten...

Ik gebruikte ongeveer 0,5g per week, soms meer soms minder. de afgelopen weken werd dit aanzienlijk meer door tolerantie.
Ik ben er al direct mee gestopt, zaterdag op zondag nacht voor het laatst en daarna de rest weggegooid.

johndeertrekker zei:
Welke ADHD medicatie heb je?
Klik om te vergroten...
Dextroamfetamine
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chr0nic zei:
Ik gebruikte ongeveer 0,5g per week, soms meer soms minder. de afgelopen weken werd dit aanzienlijk meer door tolerantie.
Ik ben er al direct mee gestopt, zaterdag op zondag nacht voor het laatst en daarna de rest weggegooid.


Dextroamfetamine
Klik om te vergroten...
Perfect , en ineens de goede medicatie om de speedcraving mss wat op te vangen 🤙
Al heb ik nooit craving gehad TIJDENS men cold turkey’s , dat kwam altijd maanden later…
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#15
blue eyes zei:
ik wens je heel veel sterkte toe, ik ken de. grip die dubbele, driedubbele verslavingen op je leven kunnen hebben.

het lijkt idd dat je dingen aan het doen hebt, waarin je geen controle meer hebt

de regie werd uit handen gegeven aan de drugs en hun grillige execntrieke natuur bespeelt je als een karakterloze buiksprekerspop waarbij niemand in de zaal lacht omdat iedereen de mond van de buikspreker ziet bewegen. (de drugs)

je vrije wil lijkt aan de wilgen te hangen, maar vrees niet, je denkt na, je beseft dat is al goed... want het kon erger als je besef en zelfobservatie er niet meer was.

ik lees dat je de benzo's gekickt hebt, en erin geslaagd bent al die tijd, ghb te gebruiken zonder echt verslaafd te zijn geraakt. dat vind ik toch wel twee hele sterke punten hoor man

weinig deden je dat voor, zeker toen er nog benzo's bij waren, dat je toen nog die ghb kon in toom houden, de twee lastigste heb je dus gelukkig al niet,
de benzo's niet en de ghb niet of zoals ik nu lees bij latere berichten lichtjes van de laatste weken?

als je die twee al niet hoeft te kicken mag je je zegeningen tellen.

Pep is makkelijk te kicken ook qua cravings , maar hoe lang gebruikte je dagelijks speed ? zodat ik een beetje kan inschatten hoe lang je herstel hiervan gaat duren....

ik had vroeger eens drie weken dagelijks speed gepakt in grote hoeveelheden en was na drie dagen klachtenvrij, een vleugje dat je je dan op 97 procent voelt. tot het einde van de week misschien. maar op een week was ik echt volledig de oude.

je hebt gelukking de dex , ik heb eens de trek kunnen counteren vroeger met efedrine zelfs, alsook katers kwamen niet omdat ik toen dagelijks efedrine nam

je deed de goede zaken verder, dealers verwijderen, pep wegspoelen (een must)

ik spoel altijd speed weg soms tot tien gram (72 procent)weggespoeld als het even fout ging omdat ik princicpieel het aan niemand wou geven...

veel mensen raken in de problemen door amfetamine en daar wil ik geen rol in spelen , het voelt voor mij als negatief karma krijgen als ik het een ander zou geven. de plee binnen.

uiteraard , ik blijf het zeggen de landingsbaan is ook altijd belangrijk, was je depressief voor je begon ? of deed je aan zelfmedicatie voor je diagnoses? als er een psychiatrische diagnose gesteld is of er trauma's en emoties gedimd worden. is het proces vaak lastiger maar niet onoverkomelijk.

de emoties voelen eerst ondraaglijk sterk aan , maar een mens is enorm weerbaar, alles went, de intensiteit gaat afnemen, en je zult terug leren functioneren op een manier waar je al emoties routineus als de doorsnee mens gaat voelen.

daar gaat tijd en boterhammen over, maar verdomme nogmaals het kon duizend keer erger met die benzo's en ghb verslaving.

je hebt de dans grotendeels ontsprongen. focus je daarop.

het doel is haalbaar, ik kon het ... en heb minder wilskracht dan jou als ik het zo lees ...omtrent drugs dus jij kunt het ook

veel bipolaire mensen die ik ken gebruiken in hun depressieve episodes benzodiazepines, en in hun manische periode amfetamines om dat effect van de manie nig te versterken,

je cravings hangen wrs nauw verweven mmet je diagnose, kwestie van de juiste medicijnen te krijgen nu en je levenskwaliteit zal veel hoger zijn dan al die nachten zonder slaap en eten op de pep

dat is geen mooi leven. dat wil je niet,
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je bericht. De realisatie dat ik inderdaad geen controle had en maar bleef bijnemen schrok ik enorm van ja! De pep werkte niet eens meer, ik was toe aan rust, slaap en een goed ontbijtje maar het eerste wat ik deed als me wekker afging na een nachtje van hooguit 2 uur echt effectieve slaap, was een lijn leggen op het bordje wat ik dan in het kastje had liggen op me werkkamer. En vervolgens de hele dag blijven bijnemen.

Benzo's ben ik idd al een poos geleden van afgekickt, daar had ik ook destijds een topic over geopend:

Langdurig lorazepam/etizolam gebruik, afbouwen?

Sinds ongeveer 2,5 maanden gebruik ik dagelijks 1mg lorazepam of 1mg Etizolam 's avonds tegen mijn anxiety.. De anxiety is een gevolg van de uitwerking van mijn ADHD medicatie dextroamfetamine en daarnaast ook andere persoonlijke zaken waar ik nu doorheen ga. Na 12 jaar is mijn relatie tot een...
drugsforum.nl drugsforum.nl


Het is uiteindelijk een enorm verhaal geworden maar ik ga het gewoon droppen hier.
Hieronder een korte situatie schets van de afgelopen 3 jaar:

Eerst even een korte backstory:
Voor de duidelijkheid, ik blow al vanaf mijn 15e, vanaf me 18e werd dit een dagelijkse bezigheid. me leeftijd is nu ergens begin 30. Ik had een enorm instabiele thuis situatie vroeger vind het nogal wat om daar een beschrijving van te geven hier op het internet maar kort gezegd heeft er fysieke en voornamelijk veel mentale mishandeling plaatsgevonden waar ik en mijn moeder de slachtoffers van waren. Me moeder, enorm sterke vrouw, was bang voor de gevolgen als ze zou vluchten met ons (heb nog een broer), niet alleen gevolgen wat me pa zou doen maar ook wat voor impact dat zou hebben op de kinderen. Ze heeft eigenlijk haar eigen geluk en leven opgeofferd zodat wij iig opgroeiden in een gezin. Achteraf gezien had ze vanaf dag 1 haar biezen moeten pakken en wegwezen, dat had denk ik veel minder tot geen impact gehad op ons ten opzichte van nu. Maar terugkijken is nutteloos ben ik achter gekomen.
Midden 20 kon ik eindelijk het huis verlaten en ging ik samen wonen. In deze periode is de situatie thuis direct ook direct gaan pieken. Na een aantal onacceptabele acties van mijn pa, heeft me moeder dan echt de knoop doorgehakt en ging ze scheiden. Dankzij me pa hebben we nu alle drie een enorme rugtas vol met trauma's, veel dingen vergeef ik hem nooit meer.

GHB gebruik ik ondertussen bijna 3 jaar lang zo goed als dagelijks (wilde 2 jaar zeggen maar ik reken net even terug en ondertussen dus al 3 jaar). Voor die tijd gebruikte ik ook wel eens GHB maar dan recreatief in het weekenden. Toen kocht ik samen met mijn vriendin een halve liter zodat we voor thuis ook wat hadden als we terug kwamen van een feestje of met zijn tweeën wilden chillen. Toen ging ik ook stiekem doordeweeks af en toe doseren. Dit was in het begin nog spannend, als me vriendin weg was, kon ik lekker een buisje G nemen en chillen. Uiteindelijk kreeg ze door dat het flesje steeds leger werd. Ik loog erover en ze geloofde het. Toen kocht ik maar me eigen fles en die bewaarde ik op me werk/studeer kamer. En toen begon het gebruik een beetje, elke dag een paar keer doseren, beetje werken aan me scriptie (zat toen nog midden in me afstudeerstage/scriptie schrijven periode).
Dit gebruik is sindsdien niet meer opgehouden behalve in periodes dat het op was en moest wachten op nieuwe. Dit kon soms een week duren soms zelfs een maand. Dus ik heb tussendoor wel wat pauzes gehad.
Wel eens wat rebound anxiety gehad waarvan ik in het begin dacht dat het afkickverschijnselen waren maar na een uurtje verdween dit vaak ook. Tot nu toe dus nooit echt afkick of bijwerkingen gehad ervan. Zie ik ook niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd, craving naar GHB is er alleen als ik uppers/mdma/xtc gebruik of lichte paranoia krijg van het blowen. De behoefte om erop te slapen of de hele dag door te doseren is er eigenlijk nooit geweest behalve als ik dus die speed binges van de afgelopen maanden had. Dan nam ik wel 24 uur lang om de 2 a 3 uurtjes, zelfs dan heb ik nooit echt last gehad van afkicksymptomen zoals ik ze hier op het forum en andere plek wel eens lees. Ook heb ik nooit overdreven hoge dosissen gehad waarbij ik een zogenaamde G slaap heb moeten doen of out ben gegaan. Sterker nog het was vaker te weinig gedoseerd dan te veel. Bij een te hoge dosis wordt ik erg misselijk en ben ik een uur lang motorisch gestoord en kan ik niet fatsoenlijk stilzitten en uiteindelijk kots ik me gehele maag inhoud eruit. Dat vermijd ik liever.

maart 2019 werd ik gediagnoseerd met ADHD en begon ik net aan mijn medicatie Dextroamfetamine. Ik was ineens minder impulsief, mijn behoefte naar roken blowen en andere drugs was ineens verdwenen maar ik had wel enorme bijwerkingen in het begin. De huisarts gaf aan dat ik even door de eerste periode heen moest bijten, dit klopte ook wel, de bijwerkingen werden minder maar het positieve effect bleef wel redelijk stabiel uiteindelijk.
Op een gegeven moment ben ik een beetje gaan afwijken van me schema omdat de onrust en hartkloppingen soms wel aanwezig waren. Soms nam ik alleen mijn ochtend dosis en rest van de dag niks. Weekenden sowieso nooit en soms nam ik meer dan me reguliere dosis op drukke dagen waarop ik veel pagina's wilde aftikken van me scriptie. In deze onregelmatige periode van medicatie inname kwam mijn impulsiviteit ook weer terug en kreeg ik enorme moeite om me te motiveren voor bepaalde dingen. Daarnaast had ik enorme stress want de relatie liep al een tijdje niet goed meer en we moesten echt even weer met zn tweeën terug naar de kern/basis en even weer connecten met elkaar en ik had natuurlijk enorme scriptie stress. Inzet tonen en gemotiveerd studeren vond ik verschrikkelijk maar ik wist dat ik dat papiertje in mijn bezit moest krijgen, vooral ook omdat ik een IT studie deed met veel toekomstperspectief. Het feit dat ik straks na zolang studeren eindelijk klaar was was mijn motivatie.
Ik begon nog meer te blowen, de hele dag door eigenlijk. Dit was icm met de Dextroamfetamine erg onprettig. Ik kreeg er enorme hartkloppingen van en daardoor ook erg onrustig. Om dit te counteren nam ik GHB en omdat ik het dus functioneel ging gebruiken duurde het niet lang voordat het compleet een onderdeel was geworden van me regime om anxiety en onrust van andere dingen te dempen. Gelukkig heb ik toen en nu nog steeds redelijk de rem erop kunnen houden. Wel is het zo'n onderdeel van me leven geworden geestelijk dat ik bij de minste/kleinste onrust een dosis nam of er aan dacht. Hoeveel ik ook tegen mezelf zei dat ik niet ging blowen die dag, nam ik vol trots me medicatie in in de ochtend, ging ik aan het werk en rond de lunch kon ik het niet laten om alsnog een klein jointje te draaien. Dit was dag in dag uit een enorme struggle waar ik nu nog steeds in zit. Ben tussendoor wel bijna een jaar gestopt geweest maar niet lang geleden terug gevallen helaas.
Wel me diploma gehaald, vrij snel erna begonnen aan me baan waar ik nu nog steeds werk. Nadat ik me diploma had behaald begon ook Covid aan zijn world domination en werd de lockdown en het thuis werken ingevoerd.

Doordat ik vrij vroeg begon met blowen en moest dealen met heavy shit thuis ben ik volgens mij emotioneel compleet afgesloten van alles als overlevingsmechanisme. Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds dat ik hiermee worstel. Mijn enthousiasme en gedrevenheid die ik vroeger altijd had was weg, ik was extreem chagrijnig en agressief, reageerde alles af op me vriendin terwijl zij mij als enige begreep en erg veel geduld met me had.
Met behulp van meerdere paddo/truffel sessies met zijn tweeën veel van mijn trauma's en problemen in de relatie kunnen ontrafelen en plekje kunnen geven.
Helaas besloten we na ongeveer 12 jaar samen te zijn om alsnog een punt achter de relatie te zetten, ik ben verhuist en woon nu alleen. In de periode dat de knoop was doorgehakt en ik opzoek ging naar een woning, is het speedgebruik begonnen. In deze periode werkte ik ookal full-time thuis door Covid. Dit is begonnen rond september 2020, dit begon met een een aantal puntjes weekenden en vrijdagen en al gauw ook doordeweeks tijdens werk. De euforie die ik ervan kreeg was veel prettiger dan me medicatie. Ook hielp het me enorm met me werk in de IT, focus zat er goed in, maakte overuren. Ik hield ook regelmatig pauzes en had er redelijk grip op, kon ook niet echt nachten doortrekken aangezien ik nog bij me ex woonde.

Vanaf het moment dat ik me eigen plekje had rond mei 2021 was het al heel gauw de normaalste zaak voor mij om op donderdag ongeveer te beginnen en pas te stoppen op de zondag avond, alles doorspoelen en pas donderdag weer te bestellen. op een gegeven moment werd het weggooien moeilijker, ik moest minimaal 3 gram afnemen, en had zondag avond vaak nog een enorme berg over. Op een gegeven moment gooide ik het niet weg maar bleef ik eraan ook doordeweeks. veel nachten amper slapen, weinig eten en voornamelijk veel onzinnige dingen doen de hele dag door op het internet waaronder veel geld uitgeven aan gear wat ik al heel lang wilde voor me hobby maar wat ik eigenlijk niet echt kon betalen dus werkte ik mezelf in de min, gebruikte me creditcard en leefde zwaar de YOLO Life. Ging ik in huis oude gear en spullen bij elkaar zoeken die nog gewild waren en dus geld opbrachten, verkopen om vervolgens nog meer geld te kunnen uitgeven. Geprobeerd meerdere kredieten af te sluiten zodat ik NOG meer geld kon uitgeven. Gelukkig werd dit nooit geaccepteerd. Ik kon niet meer nadenken over consequenties en deed alles wat in me hoofd opkwam. Dit heeft zich trouwens allemaal afgelopen lente en zomer afgespeeld. In deze "Manische" periodes heb ik dus bijna dagelijks speed, GHB en hasj gebruikt en daarbij ook weekenden regelmatig MDMA of 3MMC.

Antwoord op je vraag: Het speed probleem is dus rond sept 2020 begonnen en sinds mei 2021 bijna dagelijks geworden tot nu.

Als ik de berichten op dit forum en op reddit moet geloven is een GHB en/of Benzo ontwenning niet echt prettig dus ben zeer blij dat dat geen probleem is.
Het probleem is wel echt blowen en speed in mijn geval. Als het in huis ligt blijf ik doorgaan. Blowen opgeven voelt alsof ik een arm moet inleveren. Pep stoppen doe ik graag.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#16
inner_search zei:
Perfect , en ineens de goede medicatie om de speedcraving mss wat op te vangen 🤙
Al heb ik nooit craving gehad TIJDENS men cold turkey’s , dat kwam altijd maanden later…
Klik om te vergroten...

Eerlijk gezegd neem ik nu even liever helemaal geen medicatie als het niet nodig is om de hersenen te laten herstellen komende weken. Op basis van eerdere ervaringen komt bij mij de craving altijd tegen het einde van de week vlak voor het weekend. Mocht dit opnieuw gebeuren dan heb ik mijn medicatie bij de hand zodat ik niet alsnog weer nieuwe pep ga bestellen.

Ik heb nu een stack van supplementen/aminozuren in huis gehaald die op basis van onderzoeken hulp kunnen bieden bij het herstellen van de hersenen en de cravings tegen te gaan. De volgende sups hebben een bewezen werking betreft het tegengaan van anxiety, cravings en het balanceren van de overmaat aan glutamaat. Het zijn uiteraard geen magic pills die ineens alles fixen. Het is puur ter aanvulling en het effect is subtiel maar alle kleine beetjes is welkom.
  • N-Acetyl-L-CysteĂŻne (NAC)
  • Acetyl L-Carnitine (ALCAR)
  • Ashwagandha KSM-66
  • L-Theanine
  • Magnesium Citrate
Ik voel me verassend prima vandaag, geen crash, cravings of depressieve gevoelens. Wel is me concentratie stukken slechter maar dat was te verwachten. Gelukkig heb ik een rustige week met werk dus kan ik het gebrek aan focus wel handlen. Mocht dit in de loop van de week verslechteren dan kan ik altijd nog me medicatie eerder tot me nemen en niet wachten tot de cravings inkicken.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hele week redelijk goed kunnen doorkomen zonder echt veel cravings. Dagelijks me dextroamfetamine medicatie nemen heeft mij wel enorm stabiel gehouden. Ik was na een dag werken wel enorm uitgeput mentaal en fysiek maar dat was te verwachten. Veel en gezond gegeten en elke dag vroeg gaan slapen. Wel hele week moe wakker geworden en futloos.
Gisteren avond begonnen de cravings naar speed omdat het weekend naderde en mijn hersenen automatisch de donderdag/vrijdagen koppelt aan speed bestellen en GHB gebruiken. Dit heb ik vandaag gecounterd met een extra hoge dosis dex. Hiermee is de craving direct weggenomen. De craving naar GHB heb k opgevangen met een lage dosis Phenibut. Hier voel ik weinig recreatieve effecten van maar zorgt wel voor een afname van de craving naar GHB.
Het is misschien een beetje valsspelen maar in 1x compleet clean van alles worden was misschien te ambitieus. Als ik op deze manier de boel een beetje gecontroleerd kan leiden ben ik voorlopig tevreden. Phenibut hou ik op 1 a 2x per week (weekenden) om gewenning en eventuele rebound te voorkomen.

Dokters afspraak heb ik verzet naar volgende week omdat ik eerst voor mezelf een overzicht wilde maken van de punten die ik wil bespreken met haar en week de tijd wilde nemen om even weer tot mezelf te komen. Als ik vorige week was gegaan had ze geheid mijn dextroamfetamine recept stopgezet ivm verslavingsgevaar en had ik 100% weer speed besteld gisteren. Ik moet het verhaal volgende week open en eerlijk vertellen zonder dat ik haar de aanleiding geef om het recept tijdelijk of permanent stop te zetten want dat zou de boel erg moeilijk voor me maken op korten termijn. Op lange termijn is het wel een doel van me om het te minderen.

Ook heb ik mij de afgelopen week enorm verdiept in mijn symptomen die ik ervaar en die ik ook altijd heb gehad voordat ik ĂĽberhaupt drugs gebruikte. Hierdoor kwam ik erachter dat ik misschien een vorm van OCD en Bipolaire stoornis heb. OCD weet ik wel bijna zeker maar de Bipolaire stoornis is eentje die ik verder wil uitzoeken. Wel heb ik in de familie meerdere mensen die bipolair zijn. Als het iets erfelijks is, is het bijna aannemelijk.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chr0nic zei:
Ook heb ik mij de afgelopen week enorm verdiept in mijn symptomen die ik ervaar en die ik ook altijd heb gehad voordat ik ĂĽberhaupt drugs gebruikte. Hierdoor kwam ik erachter dat ik misschien een vorm van OCD en Bipolaire stoornis heb. OCD weet ik wel bijna zeker maar de Bipolaire stoornis is eentje die ik verder wil uitzoeken. Wel heb ik in de familie meerdere mensen die bipolair zijn. Als het iets erfelijks is, is het bijna aannemelijk.
Klik om te vergroten...
Via Google, of via een medisch specialist?
Als je namelijk Google teveel gebruikt heb je niet alleen OCD of een bipolaire stoornis, maar ook kanker en heb je nog maar 4 weken te leven.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Via Google, of via een medisch specialist?
Als je namelijk Google teveel gebruikt heb je niet alleen OCD of een bipolaire stoornis, maar ook kanker en heb je nog maar 4 weken te leven.
Klik om te vergroten...
+1
Volgens Google had ik al Lang uitgestrooid moeten zijn…
Dacht ook dat ik bipolair was , na tests in upc leuven blijk het dan toch maar “gewoon” adhd te zijn.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
inner_search zei:
+1
Volgens Google had ik al Lang uitgestrooid moeten zijn…
Dacht ook dat ik bipolair was , na tests in upc leuven blijk het dan toch maar “gewoon” adhd te zijn.
Klik om te vergroten...
Uitgestrooid en weer opgeveegd ook!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."