Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi kuug. Ik heb zelf wel ghb een tijd misbruikt maar ben (thank god) nooit lichamelijk verslaafd geraakt. Heb wel ambulante zorg gehad bij verslavings zorg. Uiteraard ook een paar keer teruggevallen. Wat bij mij altijd hielp is om te terug te gaan naar het moment dat je weer bent gaan gebruiken. Wat waren je gedachtes? Wat heeft jou er toe doen zetten dat je weer wat bent gaan halen? Uiteraard trek maar wat heeft die trek zo getriggerd? Als je dat weet kan je daar op voorbereiden voor de volgende keer. Niet meer naar bepaalde vrienden groepen toegaan, alcohol laten staan, iemand opbellen als je trek hebt. Dat zijn allemaal opties die je hebt om een terugval te minimaliseren. Uiteraard zijn deze opties voor iedereen anders. weet ook dat trek altijd maar tijdelijk is en erover praten (desnoods hier) kan enorm helpen. Zijn meetings niks voor je? Daar leer je mensen kennen die in hetzelfde schuitje zitten. Soms zijn er mensen bij die echt al jaren clean zijn, Bron van info en ervaring. Bovendien krijg je vaak ook een lijstje met telefoon nummers die je kan bellen als je echt enorme trek hebt. Zij kunnen dan met je over de situatie praten. Helaas heb ik niet het gouden antwoord omdat die simpelweg niet bestaat. Sterkte in ieder geval"
"Topic mag gesloten worden bedankt allen voor de reacties!"
"Beste lezers, Zal me even voorstellen. Ben een sportieve jongen van 26 jaar met een goeie job en prima leven. Heb een achtergrond met ghb misbruik voor een aardige tijd met ups en downs. Nooit lichamelijk veslaafd geweest en op een gegeven moment zelf gestopt zonder afkick. Ghb nu 385 dagen laten staan. Klinkt als een succes verhaal echter niks is minder waar. Toch weer naar de middelen gegrepen waaronder keta, 3mmc en soms benzo om te slapen. Allemaal gebruikt op zaterdag avond uiteraard de middelen op verschillende zaterdagen. Ik merk dat ik gewoon dingen mis in het leven (festivals,uitgaan) en ik wordt er overal mee doodgegooid. Zondag stop ik dan weer om maandag fris naar werk te gaan. Diep van binnen wil ik deze shit helemaal niet omdat het niet meer past in mijn leven maar de drang is te groot. Ik heb afgelopen zaterdagavond weer een terugval gehad en dit is de 2e al in een maand tijd. Heb het nummer van de dealer verwijderd maar zoals jullie weten drugs is echt overal te krijgen. Me ouders en familie gaan eraan onderdoor en ik zelf ook. Het is een kwestie van tijd voordat het middelen gebruik weer in zeer heftige maten gaat toe nemen. Ik heb me na de eerste terugval aangemeld bij Brijder voor een intake, deze vindt pas plaats in Oktober. Zojuist weer gebeld dat het weekend weer terugval heb gehad en gevraagd of er spoed achter kan. Heb het gevoel dat ambulante hulp niet meer zijn werk doet en de dingen die de ervaringsdeskundige zegt klinken logies echter blijft het bij mij niet hangen. Ik ben inmiddels na zaterdag weer clean en de drang is weer weg waarschijnlijk voor een paar weken en dan begint het gezeik weer. Een kliniek is geen oplossing omdat ik lichamelijk niet afhankelijk ben van het middel. NA meetings ben ik ook geweest maar de hele romslomp eromheen de kaarten oplezen enzo begonnen me erg tegen te staan en vormden een drempel om te gaan. Heeft iemand in zo zelfde situatie gezeten en zo ja wat deden jullie toen? Deze terugval voelt weer als een enorme domper en vraag me eigen af of t ooit nog goedkomt. Ben van plan binnenkort een eigen huis te kopen maar heb 0.0 vertrouwen in dat dat qua drugsgebruik goed gaat komen. Alvast bedankt voor het lezen en eventuele tips toppers!"
"dupont zei: Ik herken precies de excuses die je voor jezelf verzint om niet met je herstel bezig te gaan (meetings zijn raar, kliniek is niet voor mij, etc). Kennelijk ben je nog niet diep genoeg gezonken om er echt van overtuigd te zijn om te stoppen. Zodra je echt overtuigd bent van het feit dat als je niet stopt je heel je leven kapot maakt, kun je ook echt gaan stoppen. Je hebt een goede eerste stap gezet door naar Brijder te gaan. Geef meetings een kans, vraag een sponsor en doe wat hij je vraagt. Het werkt echt zolang je de suggesties opvolgt en niet eigenwijs je eigen versie van het programma gaat volgen. Heel veel succes gewenst. Klik om te vergroten... En diep van binnen weet ik ook ergens dat het zo is, alleen het gebrabbel met die kaarten is voor mij echt slaapverwekkend. De ervaringsverhalen vindt ik wel interressant en steek ik veel op. Alleen bestaat zo'n meeting vaak voor een groot deel aan de romslomp eromheen (no disrespect) dat weerhoudt me elke keer om te gaan. Begint als een verplichte uurtje te voelen voor mij is dat niet vol te houden. Zoek dus eigenlijk een groep waar alleen het open topic gedeelte aan bod komt. Waar mensen dus ook direct op elkaar in mogen hake zonder discussie te starten. Er is in Den Haag ook een zelfhulp groep los van NA ga eens informeren hoe het daar gaat. Thanks for the reply though!"
"Beste DF'ers, Een aardige tijd geleden zat ik in een behoorlijk gat kwa gebruiken. Gelukkig nooit lichamelijk verslaafd geweest aan ghb maar toch wel problematisch gebruik. Ik zat zeg maar op het randje van de afgrond maar kukelde gelukkig de goede kant op. Ghb zelf weggegooid en na 5 maanden clean toch maar eens hulp gezocht hoe ik dit in godsnaam voor de lange rit ging volhouden. Omdat ik al op eigen houtje (Zonder afkick) was gestopt met ghb kreeg ik ambulante zorg. Beviel me allemaal prima. Wel een paar keer daarna wat gebruikt (keta of 3mmc) maar bleven altijd bij enkele puntjes is denk ik 3 keer gebeurt. Was veelste bang om thuis gepakt te worden en kreeg altijd zieke nachtmerries en schuldgevoel erna. Ik bezoek af en toe meetings maar er rest mij toch iets wat vrijwel dagelijks aan mij knaagt. Hoe gaan jullie om met het niet meer feesten? Mijn teller staat alweer op 6.5 maand clean maar toch blijft het elk weekend keihard knagen. Ik ben zelf 26 en in mijn gebruikers tijd ging ik graag naar festivals. Als ik feestende mensen op social media zie op zaterdag avond heb ik het altijd best lastig. Helemaal nu je weer doodgegooid word met al die festival reclames. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb genoeg te doen in het weekend maar ik blijf het laatig vinden om niet meer naar feesten te gaan ook al ben ik er al 3 a 4 jaar niet meer geweest. Wel naar feesten gaan is geen optie omdat ik dat niet zou kunnen zonder te gebruiken, maar iets in mij wil dat maar niet accepteren."
"Perenijsje zei: Ik lees even mee want ik zit met hetzelfde dilemma. Maar ik ben pas 6 weken clean (van coke/speed) en ik ging normaal gesproken veel naar hardcorefeesten en heb nog veel kaarten liggen van feesten die de afgelopen 2 jaar niet doorgingen. En sinds vanavond staat mijn social media ook weer vol met allerlei aankondigingen en bekend gemaakte line-ups. Ik ben nog nooit 1 seconde nuchter geweest op een feest, gebruikte altijd al voor die tijd. Ik heb wel vrienden die niet (meer) gebruiken op feesten, maar ik weet ook niet of ik dat zelf wel kan. Maar om nooit meer naar een feest te kunnen dat wil ik eigenlijk ook echt (nog) niet. Dus ik ben heel benieuwd naar andere reacties. Ik ben trouwens al 35 en mijn vriend 41 maar gewoon nog lekker alles eruit hakken in het weekend houdt ons jong🤣 Veel succes met je herstel iig nog en ga zo door 💪 Klik om te vergroten... Hoi Perenijsje, Volgens mij heb ik eerdere post van jou gelezen over je herstel. Goed bezig met je 6 weken. Jaa is echt een dilemma. Ik ben zelf ook nog nooit nuchter op een feest geweest. Was altijd kort daarvoor onder invloed en lang erna op afters te vinden. Mijn behandelaar zij altijd zeg nooit nooit maar bepaal gewoon vandaag ga ik niet gebruiken. Het helpt wel maar blijft toch altijd knagen. Nuchter naar feesten gaan hoeft van mij ook niet, beetje rondkijken hoe iedereen uit ze dak gaat terwijl je jezelf zit op te vreten, Dan skip ik het liever. Heb ook eens van iemand gehoord op een na meeting dat dit voor altijd blijft, nou dan kan je mij wegbrengen denk ik 😆"
"bizar verhaal kerel. Dat feesten en neukpartijen met een berg zooi op op afters ken ik wel.. de hele festival scene waar ik in zat was zo door de week flink trainen en op de feestjes het mannetje (althans dat dachten we) Uiteindelijk ben ik daardoor ook op me bek gegaan. Had een ex die 9 jaar ouder was. was zelf 23 en zij 32 ook zieke seks met ghb na feesten. Gelukkig nooit afkick gehad en op mezelf kunnen stoppen maar mis het nog als de dag van gister. Ben nu 26 en ik probeer te accepteren dat die tijd nooit meer gaat komen maar soms is dat lastig en mis ik het enorm."
"Hoi Rodge, Ik volg je verhaal op de voet, zo live uit de detox heb ik nog niet eerder meegemaakt en vind ik ook (niet klote bedoeld) interessant. Klote dat ze niet echt jou ideeën meewegen in een uiteindelijke beslissing. Hoe zijn de klachten verder? Kan je je wel een beetje vermaken of is het een super strak regime? Ik zou zeggen probeer een beetje go with the flow te gaan ( niet dat je veel keus hebt uiteraard😆) Je heb nu in ieder geval ruimte om aan je problemen te werken. Al die effort die je erin stopt is uiteindelijk voor een goed doel. En onthoudt goed niks is voor altijd. Dat zegt een maat van me altijd als ik weer een doorzemer over hoe goed vroeger alles was. Hou je in ieder geval taai en laat af en toe eens van je horen als het lukt👊"
"Heb je niet gewoon slaap tekort en is je lichaam gewoon op? Door het slaap tekort kan je niet helder meer denken laat staan relativeren, daar komt nog even bij de je al 4 dagen roofbouw op je lichaam pleegt door de zooi. Slapen en voorlopig geen ghb meer aanraken."
"Sterk dat je je verhaal deelt en je problemen wilt aanpakken, dat is het begin. Ik heb zelf ambulante hulp gehad bij Brijder. Ik was toen zelf 7 maanden gestopt met ghb maar nooit fysiek verslaafd geweest. Die gesprekken die ik daar heb gehad waren eerst wekelijks, ze gaan dan kijken hoe ze je nog verder kunnen helpen. Die gesprekken geven je een hoop inzichten dat was toen met een ervaringsdeskundige. Daar kun je ook alles op tafel leggen zo iemand is heel meedenkend en begripvol. Ook heb ik toen 1 gesprek gehad met een psychiater maar dat was maar 1 malig, gewoon om te kijken hoe het mentaal met je gaat. Ook ga ik nog steeds naar meetings. Ik denk dat het handig is om naar je huisarts te gaan en een intake te vragen bij een verslavingszorg. Zij kunnen vertellen wat je het beste kan doen dit moment. Heel veel sterkte man, ik weet hoe je je voelt."