Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo insult, iemand ervaring?

Benzo insult, iemand ervaring?

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hija de la luna 1 zei:
Ben me er pas van bewust geworden sinds ik op dit forum zit.
Klik om te vergroten...
Shit man. Vind je het goed zo? Zou je er vanaf willen..?
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Shit man. Vind je het goed zo? Zou je er vanaf willen..?
Klik om te vergroten...
Mijn man lacht het weg. En ik, ik wil slapen …..
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ? Uren wakker liggen , ben ik pas kapot van .
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat @Spyro zegt. Waarschijnlijk relatief gemakkelijk af te bouwen, als dat zou moeten. Overleg even met je arts. Je krijgt dit voorgeschreven? Dan heeft dat natuurlijk ook een reden. Als dat werkt en je aan het voorschrift houdt, is het niet per se zorgelijk. Stel je vragen iig aan je behandelend arts.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hija de la luna 1 zei:
Mijn man lacht het weg. En ik, ik wil slapen …..
Klik om te vergroten...
Ik zou eens gaan babbelen met je huisarts. Wat slecht dit zeg.

En dit gebeurt dagelijks hoor. Echt niet alleen bij jullie. Algemene voorlichting van dokters wat betreft pijnstillers en benzo’s is vreselijk.
Hija de la luna 1 zei:
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ?
Klik om te vergroten...
Wat… Tuurlijk wel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hija de la luna 1 zei:
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ? Uren wakker liggen , ben ik pas kapot van .
Klik om te vergroten...
Als jij er zelf oké mee bent is dat prima. Zo lang je maar weet waar je mee bezig bent. Ik zou echt even gaan babbelen met je arts
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hija de la luna 1 zei:
zoveel mensen zijn aan de slaapmiddelen……arts zijn echtgenote verleden jaar plots s nachts gestorven. Vertelt me dat ook hij nu deze middelen neemt, anders ziet hij haar duizend keer terug sterven voor zn ogen. Dus…. Weet ge wat? Ik ga nu mn pilleke nemen anders slaap ik helemaal weer niet. Toch bedankt voor jullie goede raad. 👍
Klik om te vergroten...
Oké… Het lijkt alsof je nu de situatie mooier probeert te maken.

Dit bedoelen we dus met, artsen schrijven het voor als smarties. En dat hoort niet.

Slaap lekker!
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hija de la luna 1 zei:
Is er ook verschil tussen benzos nemen voor de kick , bestaat dat ?Neem je dan niet meer ? Wij nemen het enkel als slaapmiddel zoals zovele mensen en ik vooral tegen anders uren liggen piekeren in bed. Ben nu eenmaal een domme stresskip. Niet dat ik echt problemen heb, neen alleen dat ….wat als ? En dan gaat er veel door mijn hoofd , teveel.
Klik om te vergroten...
Ho ho de 1 ste stresskippie prijs is al van mij hoor ! 😜

Herken ik wel dat; maar wat als ... denken en zo steeds meer
Een pieker cirkeltje waar je in blijft hangen en zichzelf versterkt
Das echt wel een probleem als je daardoor zo slecht slaapt

Ga er eens over praten met iemand dat kan helpen 😊
Er zit ergens een probleem en dat moet naar boven gehaald worden om t op te lossen!

Af en toe een slaappil is oké maar niet elke dag dat lost de oorzaak niet op 😊
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Werkt die 5mg zolpidem na 4 jaar nog steeds goed om te slapen dan?

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Werkt die 5mg zolpidem na 4 jaar nog steeds goed om te slapen dan?

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.
Klik om te vergroten...
Slaapmeditatie op recept ? 😜
Heel fijn dat t goed werkt voor je!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hija de la luna 1 zei:
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ? Uren wakker liggen , ben ik pas kapot van .
Klik om te vergroten...
DxjIZboVEuStO.gif
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Werkt die 5mg zolpidem na 4 jaar nog steeds goed om te slapen dan?

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.
Klik om te vergroten...
. Een jaartje geleden nam ik halve Lormetazepam. Hier op forum suggereerden ze dat ik dit kon minderen door telkens wat af te schaven. Zó tot op een kwartje geraakt 👍. En dan zei men hier dat Zolpidem niet zo schadelijk zou zijn……dus overgestapt. hierop. Maar ik zou zo graag terug slapen zoals voorheen zonder medicatie.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zeemeerman zei:
Slaapmeditatie op recept ? 😜
Heel fijn dat t goed werkt voor je!
Klik om te vergroten...

Wie had dat gedacht?

Van inspiratie medicatie, naar meditatie adoratie!

Voorgeschreven door de Insight Timer applicatie!

Hija de la luna 1 zei:
. Een jaartje geleden nam ik halve Lormetazepam. Hier op forum suggereerden ze dat ik dit kon minderen door telkens wat af te schaven. Zó tot op een kwartje geraakt 👍.
Klik om te vergroten...

Maar werkt het nog goed om in slaap te vallen na zo'n lange tijd? Ben met beide middelen niet bekend.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
“Maar werkt het nog goed om in slaap te vallen na zo'n lange tijd? Ben met beide middelen niet bekend..”

ja val binnen half uur in slaap , ,maar word wel soms wakker na twee uur …even….om dan terug in te slapen.
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor mensen die willen taperen. Norflurazepam is daar eigenlijk geweldig voor. Langst werkende benzodiazepine die er bestaat denk ik.
B
BtstLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hi, Ik ben hier nieuw.

Ik heb een vraag waar vast iemand eerder ervaring mee heeft gehad of meer over weet,

Ik zal kort omschrijven wat de situatie is en was;
Reeds ben ik al jaren af en aan aan de Benzo's (vooral research) dit is nu al een jaar of 4 zo.
Vaak gebruik ik ze een aantal maanden, ga ik een detox in en kom ik eruit en houd ik het maar een paar weken vol. Ik vind het afbouwen in een detox vrij zwaar, dit doen ze altijd met Diazepam en dat is niet echt het middel van mijn keus.

Nu is het zo dat ik na een periode van pak 'm beet 2,5 maand weer een maand volgas 24/7 aan de benzos zat en ik dat afgelopen donderdag wel weer klaar vond maar ik wilde ook perse geen detox in, tegen het advies van mijn verslavingsarts in (die me wel al had aangemeld voor een detox) besloot ik vrijdag cold turkey te stoppen.

Ik ben echt naar hel en terug geweest de afgelopen dagen en ik heb ontwenning nog nooit zo heftig meegemaakt met totaal geen slaap, lichtflitsen, echt heel eng. Ik kon bijna niet op mn benen staan.

tot vanmiddag; ik kreeg hele erge flitsen, ben een uurtje weggeweest en werd wakker en had mn hele tong blauwgebeten, ik heb dus denk ik een insult gehad. Maar.... ik voelde me erna ondanks dat ik wat kramp had wel weer echt bijna de oude. Hoe kan dit? Komt dit omdat ik dat (waarschijnlijk) insult heb gehad, hebben anderen hier ervaring mee?

Ik overleg dit natuurlijk ook met mijn arts maar was toch wel heel benieuwd

Groetjes!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Levensgevaarlijk. Ga alsjeblieft de detox in!!!

Iedere keer dat je verslaafd raakt, gaat de ontwenning ook heftiger worden. Doe dit aub wel met Diazepam!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga nooit cold Turkey van benzodiazepines!
Dit is letterlijk levens gevaarlijk en kan je je leven kosten.
Zoals Spyro zei, ga Detoxen onder begeleiding. Bouw nooit te snel af. Accepteer je ontwenningsverschijnselen tijdens en na afbouwen tot inname 0. En doe dit inderdaad alleen met een langwerkende benzo, kortwerkend werkt hier niet bij. Geen chemical troep.

Blijf van deze substantie af, want elke keer wanneer jij je laat verleiden is het moment dat jouw Gaba nog lang niet hersteld is, en je het keer op keer extra natrapt door je ionotrope receptoren dreunen te verkopen en zij niet meer weten van nature wat zij horen te doen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat de leden hierboven ook zeggen... Levensgevaarlijk!
Benzo ontwenning kan inderdaad zorgen voor insulten en volgens mij ook delirium en kan een fatale afloop hebben.

Ik heb ook weleens een soort insult gehad, misschien in iets mindere vorm. Maar dat was denk ik door de korte halfwaardetijd van flunitrazolam. En ik vermoed dat ik sowieso vrij gevoelig ben voor dit soort dingen.

Luister naar het advies van je arts. Die heeft er voor geleerd. Diazepam mag misschien niet 'je middel' zijn, maar dit wordt gebruikt vanwege zijn lange halfwaardetijd. Zodoende heb je minder last van een wisselende benzo spiegel, maar kan je deze gelijkmatiger afbouwen.
Afbouwen hoeft ook geen hel te zijn, mits je een slow taper hanteert. Misschien eens een idee om dit PDF van de Ashton Manual te lezen?

De enige RC die een beetje in de buurt komt naar mijn idee is Diclazepam, inmiddels met de ban verboden geraakt. Maar op RC's afbouwen lijkt me sowieso geen goed idee. Je doseringen zullen dan hoe dan ook meer schommelen dan wanneer je farmaceutisch geproduceerde diazepam gebruikt. Ofwel, de verstandigste optie is om gebruik te maken van de professionele hulp die beschikbaar is.
B
BtstLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hi. Thanks voor jullie reacties.

Ik had er even bij moeten vermelden dat ik best ervaren ben met benzo's en andere GABA troep, en de Ashton Manual ken. Ik ben echt geen groentje op dit gebied. Maar gezien mijn korte 'terugval' en de mogelijkheid om zelf in te grijpen waar nodig ( benzo's gewoon in huis, verschillende met lange en korte halfwaardetijd en werkingsduur want dat vind ik vaak ook nog wel van elkaar verschillen) wilde ik toch een keer proberen. Ik voel me nu na 5 dagen eigenlijk weer helemaal prima. Nergens last van. Dus dat vind ik er zo gek aan.
Ik raak in ieder geval geen GABA bindende troep meer aan het komende jaar. Het is echt living hell.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."