Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo insult, iemand ervaring?

Benzo insult, iemand ervaring?

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor mensen die willen taperen. Norflurazepam is daar eigenlijk geweldig voor. Langst werkende benzodiazepine die er bestaat denk ik.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Is er ook verschil tussen benzos nemen voor de kick , bestaat dat ?Neem je dan niet meer ? Wij nemen het enkel als slaapmiddel zoals zovele mensen en ik vooral tegen anders uren liggen piekeren in bed. Ben nu eenmaal een domme stresskip. Niet dat ik echt problemen heb, neen alleen dat ….wat als ? En dan gaat er veel door mijn hoofd , teveel.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hija de la luna 1 zei:
Is er ook verschil tussen benzos nemen voor de kick , bestaat dat ?Neem je dan niet meer ? Wij nemen het enkel als slaapmiddel zoals zovele mensen en ik vooral tegen anders uren liggen piekeren in bed. Ben nu eenmaal een domme stresskip. Niet dat ik echt problemen heb, neen alleen dat ….wat als ? En dan gaat er veel door mijn hoofd , teveel.
Klik om te vergroten...
Wat is je vraag nu precies? Waar maak je je zorgen om? Wat voor benzo's gebruik je en welke hoeveelheid
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Wat is je vraag nu precies? Waar maak je je zorgen om? Wat voor benzo's gebruik je en welke hoeveelheid
Klik om te vergroten...
Mijn vraag is of het gewoon als slaapmiddel nemen even verslavend is als het nemen voor de rust tijdens de dag .

ikzelf neem dagelijks s avonds 5 mg zolpidem …(heel uitzonderlijk 10 mg) en dit sinds vier jaar. Bij angst uitzonderlijk 0,50mg Alprazolam. Echt misschien slechts een keer per week want ik weet zeer goed dat het slechts tijdelijk rust geeft.

mijn man neemt kwart Flunitrazepam + halve Zolpidem , en dit al meer dan 20 jaar. Niet meer , niet minder.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro is dit veel te veel ?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hija de la luna 1 zei:
Spyro is dit veel te veel ?
Klik om te vergroten...
Nou… Het ding is niet persé dat dit veel te veel is. Maar meer dat jullie al zo lang benzo’s slikken en niet eens genoeg ingelicht zijn blijkbaar, dat jullie nu al die jaren zeker een verslaving hebben ontwikkeld.

Hebben jullie je ooit ingelezen over benzo’s?

De hoeveelheid is niet schrikbarend maar wel dat jullie het iedere dag nemen, al suuuuper lang.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben me er pas van bewust geworden sinds ik op dit forum zit.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hija de la luna 1 zei:
Ben me er pas van bewust geworden sinds ik op dit forum zit.
Klik om te vergroten...
Shit man. Vind je het goed zo? Zou je er vanaf willen..?
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Shit man. Vind je het goed zo? Zou je er vanaf willen..?
Klik om te vergroten...
Mijn man lacht het weg. En ik, ik wil slapen …..
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ? Uren wakker liggen , ben ik pas kapot van .
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat @Spyro zegt. Waarschijnlijk relatief gemakkelijk af te bouwen, als dat zou moeten. Overleg even met je arts. Je krijgt dit voorgeschreven? Dan heeft dat natuurlijk ook een reden. Als dat werkt en je aan het voorschrift houdt, is het niet per se zorgelijk. Stel je vragen iig aan je behandelend arts.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hija de la luna 1 zei:
Mijn man lacht het weg. En ik, ik wil slapen …..
Klik om te vergroten...
Ik zou eens gaan babbelen met je huisarts. Wat slecht dit zeg.

En dit gebeurt dagelijks hoor. Echt niet alleen bij jullie. Algemene voorlichting van dokters wat betreft pijnstillers en benzo’s is vreselijk.
Hija de la luna 1 zei:
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ?
Klik om te vergroten...
Wat… Tuurlijk wel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hija de la luna 1 zei:
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ? Uren wakker liggen , ben ik pas kapot van .
Klik om te vergroten...
Als jij er zelf oké mee bent is dat prima. Zo lang je maar weet waar je mee bezig bent. Ik zou echt even gaan babbelen met je arts
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hija de la luna 1 zei:
zoveel mensen zijn aan de slaapmiddelen……arts zijn echtgenote verleden jaar plots s nachts gestorven. Vertelt me dat ook hij nu deze middelen neemt, anders ziet hij haar duizend keer terug sterven voor zn ogen. Dus…. Weet ge wat? Ik ga nu mn pilleke nemen anders slaap ik helemaal weer niet. Toch bedankt voor jullie goede raad. 👍
Klik om te vergroten...
Oké… Het lijkt alsof je nu de situatie mooier probeert te maken.

Dit bedoelen we dus met, artsen schrijven het voor als smarties. En dat hoort niet.

Slaap lekker!
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hija de la luna 1 zei:
Is er ook verschil tussen benzos nemen voor de kick , bestaat dat ?Neem je dan niet meer ? Wij nemen het enkel als slaapmiddel zoals zovele mensen en ik vooral tegen anders uren liggen piekeren in bed. Ben nu eenmaal een domme stresskip. Niet dat ik echt problemen heb, neen alleen dat ….wat als ? En dan gaat er veel door mijn hoofd , teveel.
Klik om te vergroten...
Ho ho de 1 ste stresskippie prijs is al van mij hoor ! 😜

Herken ik wel dat; maar wat als ... denken en zo steeds meer
Een pieker cirkeltje waar je in blijft hangen en zichzelf versterkt
Das echt wel een probleem als je daardoor zo slecht slaapt

Ga er eens over praten met iemand dat kan helpen 😊
Er zit ergens een probleem en dat moet naar boven gehaald worden om t op te lossen!

Af en toe een slaappil is oké maar niet elke dag dat lost de oorzaak niet op 😊
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Werkt die 5mg zolpidem na 4 jaar nog steeds goed om te slapen dan?

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Werkt die 5mg zolpidem na 4 jaar nog steeds goed om te slapen dan?

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.
Klik om te vergroten...
Slaapmeditatie op recept ? 😜
Heel fijn dat t goed werkt voor je!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hija de la luna 1 zei:
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ? Uren wakker liggen , ben ik pas kapot van .
Klik om te vergroten...
DxjIZboVEuStO.gif
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Werkt die 5mg zolpidem na 4 jaar nog steeds goed om te slapen dan?

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.
Klik om te vergroten...
. Een jaartje geleden nam ik halve Lormetazepam. Hier op forum suggereerden ze dat ik dit kon minderen door telkens wat af te schaven. Zó tot op een kwartje geraakt 👍. En dan zei men hier dat Zolpidem niet zo schadelijk zou zijn……dus overgestapt. hierop. Maar ik zou zo graag terug slapen zoals voorheen zonder medicatie.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zeemeerman zei:
Slaapmeditatie op recept ? 😜
Heel fijn dat t goed werkt voor je!
Klik om te vergroten...

Wie had dat gedacht?

Van inspiratie medicatie, naar meditatie adoratie!

Voorgeschreven door de Insight Timer applicatie!

Hija de la luna 1 zei:
. Een jaartje geleden nam ik halve Lormetazepam. Hier op forum suggereerden ze dat ik dit kon minderen door telkens wat af te schaven. Zó tot op een kwartje geraakt 👍.
Klik om te vergroten...

Maar werkt het nog goed om in slaap te vallen na zo'n lange tijd? Ben met beide middelen niet bekend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."