Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsObsessie met pillen (Benzodiazepinen en Opioïden)

Obsessie met pillen (Benzodiazepinen en Opioïden)

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik schrijf even wat van mij af, ben nog steeds verslaafd. Tot op anderhalf jaar geleden EXTREEM aan 3-mmc (en andere uppers hier en daar) verslaafd geweest, op een gegeven moment kon ik echt niet meer tegen de crash van de 3-mmc en ga ook nooit meer beginnen met zoiets gelukkig, die knop is wel echt om gegaan in mijn hoofd!.
Maar zins dien ben nu zwaar obsessief met verdovende middelen bezig in mijn hoofd.. het is bijna alles waar ik over droom, pijnstillers en benzo's waar ik niet aan kan komen. Ik bedoel ja ik heb wel mijn 30mg diazepam per dag maar dat doet al lang niets meer, zeer weinig tot geen 'recreatieve' waarde hebben die blauwe pilletjes helaas, Heb wel een paar keer wat op gespaard en dan 150/200mg in één keer in genomen maar merk er haast NIETS van :(

Om één of andere reden zit die overtuiging nog steeds in mijn hoofd dat; 'als ik nou maar gewoon toegang had tot ELKE drug.. zou mijn leven beter zijn'. Ik ben heel nieuwschierig naar hoe Oxycodone bvb zou voelen maar als ik er aan zou kunnen komen zak ik alleen maar verder de put in.

Vorig jaar ben ik begonnen aan drinken en blowen, dat blijkt een leuke combinatie te zijn maar zou de alcohol eigenlijk willen vervangen met benzo's ofzo, is iets minder schadelijk :confused:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Practuna zei:
Vorig jaar ben ik begonnen aan drinken en blowen, dat blijkt een leuke combinatie te zijn maar zou de alcohol eigenlijk willen vervangen met benzo's ofzo, is iets minder schadelijk :confused:
Klik om te vergroten...
Dat zou ik dan toch nog maar wat meer Search geven als ik jouw was.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom ben je zo geobseerd met verdovende middelen dan?
Raad je af om diazepam voor je 'plezier' te gebruiken het is een heel effectief medicijn om je te kalmeren of in slaap te krijgen maar als je het langdurig blijft slikken ga je jezelf echt een keer tegenkomen zoals een afbouw van maanden tot een jaar of klachten die maanden aanhouden.
Het gaat je depressief maken en je gevoelsleven onderdrukken zelfs muziek klinkt dalijk niet lekker meer, je kunt geheugenproblemen krijgen je moet het echt niet onderschatten!
Pijnstillers gaan je ook echt kapot maken het is het gewoon niet waard.
Een biertje en een jointje is hartstikke lekker met regelmaat en dat gaat je niet zo snel kapot maken het is toch de bedoeling dat je geniet van het leven met of zonder drug.
Je hebt die klotenpillen nergens voor nodig en ik raad je aan om je geluk niet in die zooi te zoeken, ga op zoek naar echt geluk en pak de problemen in je leven aan ipv ze tijdelijk te onderdrukken!✌🏻👍🏻
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopemonster zei:
Een biertje en een jointje is hartstikke lekker met regelmaat en dat gaat je niet zo snel kapot maken
Je hebt die klotenpillen nergens voor nodig en ik raad je aan om je geluk niet in die zooi te zoeken, ga op zoek naar echt geluk en pak de problemen in je leven aan ipv ze tijdelijk te onderdrukken!✌🏻👍🏻
Klik om te vergroten...
Ik raak heel snel geobsedeerd en schiet snel in dingen door, ben heel erg angstig voor wat mensen van mij denken, hoe zij mij zien, hecht er veel te veel waarde aan en toen kwam ik in aanraking met drugs/medicijnen en sindsdien ben ik blijven hangen daarin. De laatste tijd gaat het wel veel beter met mij, beter contact met m'n ouders/broers en de begeleiding (beschermd wonen) en ben niet meer super deprie maar pilletjes blijven als een gezwel plakken. Ondertussen nog steeds op zoek naar 'de heilige graal' die niet bestaat in troep, het is een idee in m'n hoofd dat niet meer werkt en dat weet ik maar lukt mij niet om het los te laten.

Kan geen maat houden met middelen, altijd alles of niets helaas maarja, doe m'n best en het gaat beter dan een paar jaar geleden, meer kan een mens niet doen i guess. Thanks iig, het is wel fijn om af en toe eens wat te kunnen delen met mensen op een forum :) ✌🏻
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Practuna zei:
Ik raak heel snel geobsedeerd en schiet snel in dingen door, ben heel erg angstig voor wat mensen van mij denken, hoe zij mij zien, hecht er veel te veel waarde aan en toen kwam ik in aanraking met drugs/medicijnen en sindsdien ben ik blijven hangen daarin. De laatste tijd gaat het wel veel beter met mij, beter contact met m'n ouders/broers en de begeleiding (beschermd wonen) en ben niet meer super deprie maar pilletjes blijven als een gezwel plakken. Ondertussen nog steeds op zoek naar 'de heilige graal' die niet bestaat in troep, het is een idee in m'n hoofd dat niet meer werkt en dat weet ik maar lukt mij niet om het los te laten.

Kan geen maat houden met middelen, altijd alles of niets helaas maarja, doe m'n best en het gaat beter dan een paar jaar geleden, meer kan een mens niet doen i guess. Thanks iig, het is wel fijn om af en toe eens wat te kunnen delen met mensen op een forum :) ✌🏻
Klik om te vergroten...
Zoek eens naar baclofen op internet
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waag een bezoekje aan jellinek. Ze willen oprecht het beste voor je. Hebben mij ook ontzettend goed geholpen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Practuna zei:
Hallo,

Ik schrijf even wat van mij af, ben nog steeds verslaafd. Tot op anderhalf jaar geleden EXTREEM aan 3-mmc (en andere uppers hier en daar) verslaafd geweest, op een gegeven moment kon ik echt niet meer tegen de crash van de 3-mmc en ga ook nooit meer beginnen met zoiets gelukkig, die knop is wel echt om gegaan in mijn hoofd!.
Maar zins dien ben nu zwaar obsessief met verdovende middelen bezig in mijn hoofd.. het is bijna alles waar ik over droom, pijnstillers en benzo's waar ik niet aan kan komen. Ik bedoel ja ik heb wel mijn 30mg diazepam per dag maar dat doet al lang niets meer, zeer weinig tot geen 'recreatieve' waarde hebben die blauwe pilletjes helaas, Heb wel een paar keer wat op gespaard en dan 150/200mg in één keer in genomen maar merk er haast NIETS van :(

.......'. Ik ben heel nieuwschierig naar hoe Oxycodone bvb zou voelen maar als ik er aan zou kunnen komen zak ik alleen maar verder de put in.
Klik om te vergroten...
Opm. Helemaal goed.
Practuna zei:
Vorig jaar ben ik begonnen aan drinken en blowen, dat blijkt een leuke combinatie te zijn maar zou de alcohol eigenlijk willen vervangen met benzo's ofzo, is iets minder schadelijk :confused:
Klik om te vergroten...
Blijf toch maar van de benzo's af....dat is heel gemeen spul. Daar ben ik nu dus ook maar weer achter gekomen.
Alcohol is een killer bij overmatig gebruik...
Houd het maar bij cannabis, is mijn advies, als er toch iets in zou moeten!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Opm. Helemaal goed.

Blijf toch maar van de benzo's af....dat is heel gemeen spul. Daar ben ik nu dus ook maar weer achter gekomen.
Alcohol is een killer bij overmatig gebruik...
Houd het maar bij cannabis, is mijn advies, als er toch iets in zou moeten!
Klik om te vergroten...
Oneens het juiste antwoord is ook van de cannabis afblijven
Als je mentaal niet oké bent moet je niet zelf gaan dokteren of drugs gebruiken de gevolgen kunnen rampzalig zijn....
Het is belangrijk dat je alles weer op een rijtje krijgt en leert van de dingen die pijn doen in je leven. Middelen zullen je alleen maar verder de shit in helpen, voorral cannabis
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Oneens het juiste antwoord is ook van de cannabis afblijven
Als je mentaal niet oké bent moet je niet zelf gaan dokteren of drugs gebruiken de gevolgen kunnen rampzalig zijn....
Het is belangrijk dat je alles weer op een rijtje krijgt en leert van de dingen die pijn doen in je leven. Middelen zullen je alleen maar verder de shit in helpen, voorral cannabis
Klik om te vergroten...
Klopt , nu ik van de benzos ben valt men blowtje ook volledig anders als toen ik ze nog slikte.
Ja soms tegen het para/schizo aan…
Vooral dan de eerste trekjes , dan blijkt het net weer beter te worden.

ik gebruik cannabis als slaapmiddel nu inplaats van combigebruik met benzos als slaapmiddel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Klopt , nu ik van de benzos ben valt men blowtje ook volledig anders als toen ik ze nog slikte.
Ja soms tegen het para/schizo aan…
Vooral dan de eerste trekjes , dan blijkt het net weer beter te worden.

ik gebruik cannabis als slaapmiddel nu inplaats van combigebruik met benzos als slaapmiddel.
Klik om te vergroten...
Jep cannabis is echt heel krachtig op de geest, een lage dosering kan heel helend zijn en een te hoge dosis kan je geest helemaal opfokken
Ik rook nu via pijp en geen joints meer en rook altijd een klein topje
Dat vind ik heerlijk om lekker relaxt te zijn en niet superstoned helemaal vd wereld
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Oneens het juiste antwoord is ook van de cannabis afblijven
Als je mentaal niet oké bent moet je niet zelf gaan dokteren of drugs gebruiken de gevolgen kunnen rampzalig zijn....
Het is belangrijk dat je alles weer op een rijtje krijgt en leert van de dingen die pijn doen in je leven. Middelen zullen je alleen maar verder de shit in helpen, voorral cannabis
Klik om te vergroten...
Waarom geen cannabis, met mate?
Let wel, hij of zij geeft aan, " zoekende" te zijn...alle andere middelen zijn alleen maar erger!
Veel mensen hebben er hulp van, en deze softdrug is beter dan vele, vele andere als je toch iets wil nemen...in dit geval, dus.
Deze persoon overweegt zelfs alcohol, of oxcycodon te gaan nemen!
En juist dit soort middelen, daar moet je vanaf blijven...
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Waarom geen cannabis, met mate?
Veel mensen hebben er hulp van, en deze softdrug is beter dan vele, vele andere als je toch iets wil nemen...in dit geval, dus.
Klik om te vergroten...
Omdat ook cannabis op zichzelf weer slechts een middeltje is, vind ik. Ook verschilt het effect hiervan heel erg per persoon; bij mij werkt het averechts en raak ik er juist extreem gespannen van. Zeker de klachten die de topicstarter aankaart, zijn het soort klachten die je eigenlijk bij jezelf moet oplossen door bijvoorbeeld therapie of bij een psycholoog. Op langere termijn die klachten onderdrukken door drugs (zij het cannabis/benzo's/wat dan ook) zal het probleem nooit echt bij de aard aanpakken.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Boyman zei:
Omdat ook cannabis op zichzelf weer slechts een middeltje is, vind ik. Ook verschilt het effect hiervan heel erg per persoon; bij mij werkt het averechts en raak ik er juist extreem gespannen van. Zeker de klachten die de topicstarter aankaart, zijn het soort klachten die je eigenlijk bij jezelf moet oplossen door bijvoorbeeld therapie of bij een psycholoog. Op langere termijn die klachten onderdrukken door drugs (zij het cannabis/benzo's/wat dan ook) zal het probleem nooit echt bij de aard aanpakken.
Klik om te vergroten...
Door het te onderdrukken gaan de klachten groeien zonder dat je er enig benul van hebt, met welk middeltje dan ook. Ben er ook een die dat langere tijd gedaan heeft met cannabis, totdat de cannabis het niet meer kon onderdrukken en de klachten flink uitvergroot werden tijdens gebruik ervan. Dan sta je 1-0 achter.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Druktemaker zei:
Door het te onderdrukken gaan de klachten groeien zonder dat je er enig benul van hebt, met welk middeltje dan ook. Ben er ook een die dat langere tijd gedaan heeft met cannabis, totdat de cannabis het niet meer kon onderdrukken en de klachten flink uitvergroot werden tijdens gebruik ervan. Dan sta je 1-0 achter.
Klik om te vergroten...

Erg herkenbaar :) Pas toen ik stopte met dagelijks blowen besefte ik hoe ongelukkig en ongemotiveerd ik eigenlijk was. Niet DOOR de cannabis, maar dat heeft het wel een soort van verborgen voor mezelf gehouden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nu kunnen we natuurlijk zeggen van: Alle middelen in deze zaak zijn de foute richting in.
Dat gaat dus niet op! Nee.
Hoeveel anderen zijn er, die met iets zitten qua meemaken, en die mensen grijpen juist daardoor naar de drugs...niet zaligmakend, nee, maar wel een hulp voor bepaalde tijd.

Een therapie of psycholoog is zelden de oplossing en, ga der maar aan staan om daar mee te gaan beginnen!
Juist deze weg was voor mij desastreus!
Therapie heeft me bijna het leven gekost
En dus heb je iets "anders" nodig om overeind te kunnen blijven!

Neem de weg van de minst slechte methode. Als het dan toch per sé met enig middel moet?!

Uiteraard der zaak is het achterwege laten van enig middelen gebruik zeer waarschijnlijk het beste, dat weet deze persoon vast wel na 3 mmc verslaafd te zijn geweest! Maar verplaats jezelf nou eens in zijn of haar situatie?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Boyman zei:
Erg herkenbaar :) Pas toen ik stopte met dagelijks blowen besefte ik hoe ongelukkig en ongemotiveerd ik eigenlijk was. Niet DOOR de cannabis, maar dat heeft het wel een soort van verborgen voor mezelf gehouden.
Klik om te vergroten...
Precies dat! Je merkt het pas (als je eigenlijk al te laat bent) als er ineens een roallercoaster aan shit over je heen komt.
Ik ben zelf van de een op de andere dag gestopt, omdat het zo in mijn hoofd ging zitten; dat ik letterlijk niet meer kon eten van angst, begon helemaal paranoïde te worden.

Als ik nu terug kijk naar die periode, heeft cannabis mij vooral heel klein en onzeker gemaakt, daarvoor had ik ook zeker wel dingetjes maar niets vergeleken met na de tijd. Het gaat nu (ben er inmiddels al bijna 5 jaar van af) vele malen beter. Ik merk wel dat ik wel ergens onderhuids nog een bepaalde onzekerheid/angst er van heb gehouden, maar bij lange na niet zo erg meer.

Maargoed dat is altijd na de tijd, niets meer aan te doen 😜.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Nu kunnen we natuurlijk zeggen van: Alle middelen in deze zaak zijn de foute richting in.
Dat gaat dus niet op! Nee.
Hoeveel anderen zijn er, die met iets zitten qua meemaken, en die mensen grijpen juist daardoor naar de drugs...niet zaligmakend, nee, maar wel een hulp voor bepaalde tijd.

Een therapie of psycholoog is zelden de oplossing en, ga der maar aan staan om daar mee te gaan beginnen!
Juist deze weg was voor mij desastreus!
Therapie heeft me bijna het leven gekost
En dus heb je iets "anders" nodig om overeind te kunnen blijven!
Klik om te vergroten...
Maar er zit natuurlijk een verschil in het gebruik ervan, als jij je bewust bent van de gevolgen en het doelbewust inzet is het wat anders dan; ik gebruik dit dat en dat, maar dan kan ik beter alleen cannabis gebruiken, ‘want dat is minder erg’.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Juist. Dit is nou net, wat ik wilde aangeven.
Als het dan toch met enig middel moet, neem dan de minst kwaaie uit de rij.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Waarom geen cannabis, met mate?
Let wel, hij of zij geeft aan, " zoekende" te zijn...alle andere middelen zijn alleen maar erger!
Veel mensen hebben er hulp van, en deze softdrug is beter dan vele, vele andere als je toch iets wil nemen...in dit geval, dus.
Deze persoon overweegt zelfs alcohol, of oxcycodon te gaan nemen!
En juist dit soort middelen, daar moet je vanaf blijven...
Klik om te vergroten...
Cannabis is een veel krachtigere substantie dan dat mensen denken
Puur omdat het endocannabinoïden systeem wat de receptoren zijn waar cannabis op werkt niet inwerkt op vitale systemen zoals ademhaling enzo maakt het niet gelijk onschuldig en ongevaarlijk
Het werkt niet alleen verdovend zoals alcohol en oxycodon maar het brengt je in een hele fantasie wereld, de manier waarop het lichtelijk psychedelisch is maakt het een gevaarlijke substantie voor mensen die mentaal niet in orde zijn
Daarom dat het psychoses en schizofrenie kan opwekken bij mensen en enorme angst. Die heel lang na gebruik kunnen aanhouden
Verder onderdrukt ie er ze problemen mee net zoals alle andere verdovende middelen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Met mate eventueel gebruiken.
Met mate!
Veel beter dan al die chemische stoffen
Als er per sé iets gebruikt moet worden natuurlijk.
Liever gebruik je niets.
Want:
Je moet het z e l f doen! Allemaal zelf! Niemand doet het voor je.....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."