Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken GBL verslaving

afkicken GBL verslaving

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lizzy.simpson zei:
Nu weer 5 dagen clean. Dagen dat ik werk is het makkelijkste dan heb ik afleiding.

Verder loop ik nu tegen fysieke uitgeput aan. Ik slaap zo'n 14 a 15u per dag.
Ben zoo moe de hele tijd!!
Het lastige is dat ik niet weet of mijn lichaam zo uitgeput is en nu aan het herstellen van gebruik is (zulke vermoeidheid nog nooit gehad na afkick).
Of dat ik zooo uitgeput ben van toevallig een soort griepje (waar mijn vriend deze week last van heeft, zonder drugs gebruik laatste tijd)

Dus lastig kleine structuur al momenteel op te bouwen...


Yes yes heel blij dat nova dichterbij komt nu!! :)
Nu vrije dagen, die zijn zwaar.. Mindfucking sometimes... :(
Klik om te vergroten...
Slapen is niet erg, staat evenredig aan herstel tot een zekere hoogte. Slaap tot je erbij neervalt, of is dat een pleonasme
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je GBL op z'n kant legt lijkt het op een wijnflesje.

1200px-GBL_chemical_structure.svg.png
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Als je GBL op z'n kant legt lijkt het op een wijnflesje.

Bekijk bijlage 36498
Klik om te vergroten...
84AF96BC-417E-437B-B43D-09F2637BC625.jpeg
en als je hem draait lijkt het op een crackpijpje
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rotjoch zei:
Bekijk bijlage 36545
en als je hem draait lijkt het op een crackpijpje
Klik om te vergroten...
97F097C0-6311-487B-96C7-7CC5C436E71C.jpeg
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ketalicious zei:
Ik zou wel uitkijken met vakantie nemen, ik ben juist verslaafd geraakt door (te lang) vakantie in combinatie met de lockdown. Misschien kun je je vakantie in ieder geval wat inkorten of bijvoorbeeld weekenden gebruiken om af te bouwen/te stoppen. Maar ik weet natuurlijk ook jou situatie niet. Mijn punt is als je geen verplichtingen hebt (vakantie) is de verleiding op te pakken groter.
Klik om te vergroten...
Toch is een vakantie wel het ideale moment om een verslaving te proberen te verbreken. Zo min mogelijk verplichtigingen, zoveel mogelijk in bed. En zo is de kans dat ze het ontdekken op je werk minimaal en kun je achteraf altijd nog openkaart spelen wanneer je het mentale proces aan het uitvoeren bent, de detox is het moment dat je toch echt gewoon met rust gelaten wilt worden door de buitenwereld!
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Toch is een vakantie wel het ideale moment om een verslaving te proberen te verbreken. Zo min mogelijk verplichtigingen, zoveel mogelijk in bed. En zo is de kans dat ze het ontdekken op je werk minimaal en kun je achteraf altijd nog openkaart spelen wanneer je het mentale proces aan het uitvoeren bent, de detox is het moment dat je toch echt gewoon met rust gelaten wilt worden door de buitenwereld!
Klik om te vergroten...
Absoluut, je beschrijft precies zoals ik het voel en ervaar!
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alweer een ruim aantal dagen helemaal clean! Ook super veel steun van 2 andere op dit forum gehad, onwijs dankbaar @Spyro & @Jumping Jack !!!

Heeel fijn om met andere te spreken die snappen wat je ervaart, advies en alle positieve energie geven.

Eindelijk ook weer mijn normale nachtrust terug gevonden op eigen kracht.
Ik sta nu weer zo positief en gezonder in toekomst gericht.

Tip voor iedereen die struggelt met afkick. Praat erover, chat met anderen.... Mij heeft het enorm geholpen. Ik sta er ook altijd voor open mocht iemand hulp of advies nodig hebben!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lizzy.simpson zei:
Alweer een ruim aantal dagen helemaal clean! Ook super veel steun van 2 andere op dit forum gehad, onwijs dankbaar @Spyro & @Jumping Jack !!!

Heeel fijn om met andere te spreken die snappen wat je ervaart, advies en alle positieve energie geven.

Eindelijk ook weer mijn normale nachtrust terug gevonden op eigen kracht.
Ik sta nu weer zo positief en gezonder in toekomst gericht.

Tip voor iedereen die struggelt met afkick. Praat erover, chat met anderen.... Mij heeft het enorm geholpen. Ik sta er ook altijd voor open mocht iemand hulp of advies nodig hebben!
Klik om te vergroten...
Chill is dat he, dat je jezelf niet meer hoeft te verdoven? Ik had dat met alcohol precies hetzelfde.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Chill is dat he, dat je jezelf niet meer hoeft te verdoven? Ik had dat met alcohol precies hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Lizzy.simpson zei:
Alweer een ruim aantal dagen helemaal clean! Ook super veel steun van 2 andere op dit forum gehad, onwijs dankbaar @Spyro & @Jumping Jack !!!

Heeel fijn om met andere te spreken die snappen wat je ervaart, advies en alle positieve energie geven.

Eindelijk ook weer mijn normale nachtrust terug gevonden op eigen kracht.
Ik sta nu weer zo positief en gezonder in toekomst gericht.

Tip voor iedereen die struggelt met afkick. Praat erover, chat met anderen.... Mij heeft het enorm geholpen. Ik sta er ook altijd voor open mocht iemand hulp of advies nodig hebben!
Klik om te vergroten...
Heel knap, 💪🏼en een top support! Maar JIJ , jij bent de sterkste versie van jezelf geworden ,( je kan iemand 9 maanden in rehab doen. En alle zorg was top. Maar thuis weer mis. ) Nu heb je de lichamelijke strijd gewonnen, en nou het zwaarste :mental power. - doorzetten
als je nee zegt, terwijl je lijf een keer ja zegt, dan heb je een home run geslagen!
dus: Blijf Homeruns Slaan ! ⚾️🧢🏏
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lizzy.simpson zei:
Alweer een ruim aantal dagen helemaal clean! Ook super veel steun van 2 andere op dit forum gehad, onwijs dankbaar @Spyro & @Jumping Jack !!!

Heeel fijn om met andere te spreken die snappen wat je ervaart, advies en alle positieve energie geven.

Eindelijk ook weer mijn normale nachtrust terug gevonden op eigen kracht.
Ik sta nu weer zo positief en gezonder in toekomst gericht.

Tip voor iedereen die struggelt met afkick. Praat erover, chat met anderen.... Mij heeft het enorm geholpen. Ik sta er ook altijd voor open mocht iemand hulp of advies nodig hebben!
Klik om te vergroten...
Wat knap! Heel fijn dat je hier de steun hebt kunnen halen. Klinkt als een hele goede stap zo voor jezelf, applaus!
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kittekatty zei:
Heel knap, 💪🏼en een top support! Maar JIJ , jij bent de sterkste versie van jezelf geworden ,( je kan iemand 9 maanden in rehab doen. En alle zorg was top. Maar thuis weer mis. ) Nu heb je de lichamelijke strijd gewonnen, en nou het zwaarste :mental power. - doorzetten
als je nee zegt, terwijl je lijf een keer ja zegt, dan heb je een home run geslagen!
dus: Blijf Homeruns Slaan ! ⚾️🧢🏏
Klik om te vergroten...
Dankjewel, super fijn en lief bericht!
Ik sta mentaal nu heel sterk, want ik heb echt afgezien van mijn laaste maanden vooral. Ik afschuwde het. Alle ellende die het met zicht mee bracht, hoe ongelukkig ik er van werd.
Ik ging nooit naar de 'high' dosis maar naar de overlevingsdosis.

Ik weet dat ik voor nu in ieder geval er sterk in sta. Ik hoop ik die kracht zo vast houd en zo in blijf staan.
Maar zodra het ooit mocht verzakken, ik die homerun alsnog blijf maken!

Dankjewel voor je reactie!! 😘
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Chill is dat he, dat je jezelf niet meer hoeft te verdoven? Ik had dat met alcohol precies hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee hoe de lichamelijke afkick van alcohol is.
Maar het is inderdaad heerlijke zo nuchter. Ik leefde echt een dubbel leven of zelfs driedubbel.
Continu balans vinden in dosering, lichamelijke klachten , slaap dosissen en slaap te korten.
Dan het leven tegenover sociale omgeving. Ontwijken of ideale locaties/ activiteiten waar ik nog ruimte had voor stiekeme shots kon nemen.
En dan als ik tijd en puf overheid nog mezelf of dingen voor mezelf kunnen doen.

Nu kan ik mijn leven echt weer serieus leven!!!
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flowrider zei:
Wat knap! Heel fijn dat je hier de steun hebt kunnen halen. Klinkt als een hele goede stap zo voor jezelf, applaus!
Klik om te vergroten...
Dankjewel!!! Ik waardeer die woorden oprecht, doet me goed!! Thanks🥰😊
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lizzy.simpson zei:
Ik heb geen idee hoe de lichamelijke afkick van alcohol is.
Klik om te vergroten...
Valt mee. Eerste paar dagen is kut maar na een week lach je erom. Als je eindelijk eens een natuurlijke 8 uur slaap hebt gehaald en merkt dat al je zintuigen plotseling met 300 procent in intensiteit toenemen… dan is het “smooth sailing”.

Maar het is ook pittig. Jarenlang verdoven heeft consequenties. Je moet je angsten opnieuw zien te overwinnen. Want alles komt extra hard terug, de goede én de slecht kanten. Maar als je in een roes leeft, dan leef je eigenlijk niet. Je leeft wel, meer meer op de automatische piloot. Je ontwikkelt je niet meer. En op een gegeven moment moet je ervoor kiezen om dat pad niet meer in te wandelen.
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Valt mee. Eerste paar dagen is kut maar na een week lach je erom. Als je eindelijk eens een natuurlijke 8 uur slaap hebt gehaald en merkt dat al je zintuigen plotseling met 300 procent in intensiteit toenemen… dan is het “smooth sailing”.

Maar het is ook pittig. Jarenlang verdoven heeft consequenties. Je moet je angsten opnieuw zien te overwinnen. Want alles komt extra hard terug, de goede én de slecht kanten. Maar als je in een roes leeft, dan leef je eigenlijk niet. Je leeft wel, meer meer op de automatische piloot. Je ontwikkelt je niet meer. En op een gegeven moment moet je ervoor kiezen om dat pad niet meer in te wandelen.
Klik om te vergroten...
Frappant dat je dit nu typt. Ik heb afgelopen dagen super veel en wel even blijvende/hangende jeuk telkens. Ik weet dat dit komt door de zenuwen die zich continu herstellende zijn.

Vandaag een mega spin in huis gehad. Wat een uitdaging was/is dat. Dat spookt echt nog hele tijd door in mijn hoofd. Mijne grote angst. Elke keer dat ik op die plek in de kamer sta ben ik er nog steeds alert op.

De zin:'je leeft wel, maar meer op automatisch piloot'. Voor mijn gevoel was het absoluut niet automatisch piloot. Elke dag was het meten en balans zoeken. Ene dag veel prikkels, andere dag minder. Dat scheelde veel kwa dosissen bij mij elke keer en dag weer.
Voor mij was het ik leefde wel, (meer de dag ongezien gebruiken), maar eigenlijk leefde ik niet echt mijn leven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
De lichamelijke afkick van alcohol is niet fijn, nee.
Ik heb er 6 weken over gedaan, klinisch.
Ik kreeg voor de eerste week wat librium om eea draaglijker te maken, maar die 6 weken zal ik niet gauw vergeten!
Dat alleen al maakt dat ik niet gauw weer naar de fles zal grijpen, want nog een keer door die hel zie ik echt niet meer zitten.
Voor de rest sluit ik me bij @Dirkjan aan.
Onder invloed leven, dat is geen leven!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Maar het is ook pittig. Jarenlang verdoven heeft consequenties. Je moet je angsten opnieuw zien te overwinnen. Want alles komt extra hard terug, de goede én de slecht kanten. Maar als je in een roes leeft, dan leef je eigenlijk niet. Je leeft wel, meer meer op de automatische piloot. Je ontwikkelt je niet meer. En op een gegeven moment moet je ervoor kiezen om dat pad niet meer in te wandelen.
Klik om te vergroten...
Klopt idd helemaal. Merk dat bij mezelf ook heel erg. Ik was al heel jong "volwassen" in me kop maar de laatste jaren lijkt het alsof de tijd stil staat. Ken je nagaan wat voor een klap ik ga ervaren zodra ik kies om nuchter te blijven.

Vriendschappen verloren, mensen gestorven, hartenpijn, verspilde jaren in me leven.

Maar ook voordat ik echt fully numb was en recreatief drugs gebruikte en nog plezier in het leven had werd me leven opgefokt door bepaalde trauma's mentaal en een "zwaar" lichamelijk ongeluk. Vanaf dat moment waren opiaten en benzo's ideaal om geen pijn meer te ervaren lichamelijk en/of mentaal maar de keerzijde is wel dat ik toen veel meer persoonlijkheid had en meer plezier, vaker vrolijk was. Herken jij jezelf hier ook in @Tijdloos ?
L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Klopt idd helemaal. Merk dat bij mezelf ook heel erg. Ik was al heel jong "volwassen" in me kop maar de laatste jaren lijkt het alsof de tijd stil staat. Ken je nagaan wat voor een klap ik ga ervaren zodra ik kies om nuchter te blijven.

Vriendschappen verloren, mensen gestorven, hartenpijn, verspilde jaren in me leven.

Maar ook voordat ik echt fully numb was en recreatief drugs gebruikte en nog plezier in het leven had werd me leven opgefokt door bepaalde trauma's mentaal en een "zwaar" lichamelijk ongeluk. Vanaf dat moment waren opiaten en benzo's ideaal om geen pijn meer te ervaren lichamelijk en/of mentaal maar de keerzijde is wel dat ik toen veel meer persoonlijkheid had en meer plezier, vaker vrolijk was. Herken jij jezelf hier ook in @Tijdloos ?
Klik om te vergroten...
Je zegt zodra je ervoor kiest om nuchter te blijven. Gebruik je nu nog dagelijks ghb of alcohol dan of iets dergelijke?

Ik vind het erg voor je, leef met je mee. Uit jouw verhaal lees ik dat je een heftige tijd / ervaring(en) hebt meegemaakt. Ik snap precies hoe jouw recreatief gebruik uiteindelijk jouw 'uitvlucht' is geworden.

In de tijd van de laatste jaren heb ik alleen vooruitgang gehad in een carrière switch met alle kracht die ik nog over had. Maar verder vrijwel ook mijn tijd heeft stil gestaan.
Eerste jaar kreeg ik veel energie van die drug. 2e jaar kostte het mijn lichaam heel veel energie om alles (alleen noodzakelijke) voor elkaar te krijgen.

Tijdloos is een goede omschrijving. Ik vecht nu echt met leren een normaal leven te leven.
Ik heb onregelmatige avondwerk dus dat maakt het extra lastig.
Liefst kijk ik tot in late ('vroege') uurtjes tv en slaap ik het liefst tot ik kan mag gaan werken.
Ik vind het heeeeeeeel lastig mijn dag op te vullen.
Terwijl ik als ik nuchter ben opeens zoveel dingen en doelen wil doen en bereiken. Ik ben de weg kwijt waar te beginnen of starten..
Het is ook eng om weer dingen aan te gaan pakken. En dan heb ik het nog over het 'normale' leven stijl. (mijn traumatische tienertijd niet meegenomen, die heb ik ver weg diep opgesloten).

Emoties zijn opeens zo moeilijk en moet ik echt weer opnieuw leren mee om te gaan... (niet emoties uit verleden maar bijv als dingen tegen zitten of sociaal gebonden of dergelijke...)

Ik was zooooo blij dat ik na 2jaar eindelijk clean was zoals ik begin deze topic schreef.
Maar na een tijdje liep ik echt vast in het normale leven. Nu ga ik op en af..
Terwijl ik onder invloed me ook absoluut niet gelukkig voel...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Lizzy.simpson zei:
Je zegt zodra je ervoor kiest om nuchter te blijven. Gebruik je nu nog dagelijks ghb of alcohol dan of iets dergelijke?

Ik vind het erg voor je, leef met je mee. Uit jouw verhaal lees ik dat je een heftige tijd / ervaring(en) hebt meegemaakt. Ik snap precies hoe jouw recreatief gebruik uiteindelijk jouw 'uitvlucht' is geworden.

In de tijd van de laatste jaren heb ik alleen vooruitgang gehad in een carrière switch met alle kracht die ik nog over had. Maar verder vrijwel ook mijn tijd heeft stil gestaan.
Eerste jaar kreeg ik veel energie van die drug. 2e jaar kostte het mijn lichaam heel veel energie om alles (alleen noodzakelijke) voor elkaar te krijgen.

Tijdloos is een goede omschrijving. Ik vecht nu echt met leren een normaal leven te leven.
Ik heb onregelmatige avondwerk dus dat maakt het extra lastig.
Liefst kijk ik tot in late ('vroege') uurtjes tv en slaap ik het liefst tot ik kan mag gaan werken.
Ik vind het heeeeeeeel lastig mijn dag op te vullen.
Terwijl ik als ik nuchter ben opeens zoveel dingen en doelen wil doen en bereiken. Ik ben de weg kwijt waar te beginnen of starten..
Het is ook eng om weer dingen aan te gaan pakken. En dan heb ik het nog over het 'normale' leven stijl. (mijn traumatische tienertijd niet meegenomen, die heb ik ver weg diep opgesloten).

Emoties zijn opeens zo moeilijk en moet ik echt weer opnieuw leren mee om te gaan... (niet emoties uit verleden maar bijv als dingen tegen zitten of sociaal gebonden of dergelijke...)

Ik was zooooo blij dat ik na 2jaar eindelijk clean was zoals ik begin deze topic schreef.
Maar na een tijdje liep ik echt vast in het normale leven. Nu ga ik op en af..
Terwijl ik onder invloed me ook absoluut niet gelukkig voel...
Klik om te vergroten...
Weetje wat het is, je gaat je verdoven omdat je bepaalde shit niet nuchter kunt handelen in je leven. Dat lijkt ff goed te gaan maar vervolgens leer je eigenlijk steeds minder met dingen nuchter om te gaan plus dat je verslavingen groeien. Het soort van paradox effect van problemen oplossen met middelenmisbruik. En uiteindelijk als het je lukt om clean te worden ben je zo slecht geworden in om gaan met nuchtere geest, dat je op een hoop vlakken vastloopt idd zoals emotioneel, angstig, depressief ga maar door. Sociaal zijn word lastig.

Dus ik snap wat je bedoeld met het moeilijk vinden om nu nuchter te leven.

Je zult dingen opnieuw moeten leren in het leven. Check dit filmpje dit beschrijft het heel goed :

L
Lizzy.simpsonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Weetje wat het is, je gaat je verdoven omdat je bepaalde shit niet nuchter kunt handelen in je leven. Dat lijkt ff goed te gaan maar vervolgens leer je eigenlijk steeds minder met dingen nuchter om te gaan plus dat je verslavingen groeien. Het soort van paradox effect van problemen oplossen met middelenmisbruik. En uiteindelijk als het je lukt om clean te worden ben je zo slecht geworden in om gaan met nuchtere geest, dat je op een hoop vlakken vastloopt idd zoals emotioneel, angstig, depressief ga maar door. Sociaal zijn word lastig.

Dus ik snap wat je bedoeld met het moeilijk vinden om nu nuchter te leven.

Je zult dingen opnieuw moeten leren in het leven. Check dit filmpje dit beschrijft het heel goed :

Klik om te vergroten...
Ja exact dat ja!!


Ik heb eind deze maand mijn eerste gesprek met nova.
Ik probeer nu een soort van klein structureel dagelijks plan te creëren.
Een stappen lijstje wat ik elke dag of wekelijks wil aanhouden bijv al is het maar 20min home workout p.d., elke dag een deel van huis poetsen. Is nog wel in mijn 'veilige' zone. Maar gewoon kleine structuur aanbrengt.

Plus ik schrijf elke ochtend een lijstje over die ik geschreven heb met al mijn lichamelijke en emotionele klachten als ik wel gebruik...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."