Klopt idd helemaal. Merk dat bij mezelf ook heel erg. Ik was al heel jong "volwassen" in me kop maar de laatste jaren lijkt het alsof de tijd stil staat. Ken je nagaan wat voor een klap ik ga ervaren zodra ik kies om nuchter te blijven.
Vriendschappen verloren, mensen gestorven, hartenpijn, verspilde jaren in me leven.
Maar ook voordat ik echt fully numb was en recreatief drugs gebruikte en nog plezier in het leven had werd me leven opgefokt door bepaalde trauma's mentaal en een "zwaar" lichamelijk ongeluk. Vanaf dat moment waren opiaten en benzo's ideaal om geen pijn meer te ervaren lichamelijk en/of mentaal maar de keerzijde is wel dat ik toen veel meer persoonlijkheid had en meer plezier, vaker vrolijk was. Herken jij jezelf hier ook in
@Tijdloos ?
Je zegt zodra je ervoor kiest om nuchter te blijven. Gebruik je nu nog dagelijks ghb of alcohol dan of iets dergelijke?
Ik vind het erg voor je, leef met je mee. Uit jouw verhaal lees ik dat je een heftige tijd / ervaring(en) hebt meegemaakt. Ik snap precies hoe jouw recreatief gebruik uiteindelijk jouw 'uitvlucht' is geworden.
In de tijd van de laatste jaren heb ik alleen vooruitgang gehad in een carrière switch met alle kracht die ik nog over had. Maar verder vrijwel ook mijn tijd heeft stil gestaan.
Eerste jaar kreeg ik veel energie van die drug. 2e jaar kostte het mijn lichaam heel veel energie om alles (alleen noodzakelijke) voor elkaar te krijgen.
Tijdloos is een goede omschrijving. Ik vecht nu echt met leren een normaal leven te leven.
Ik heb onregelmatige avondwerk dus dat maakt het extra lastig.
Liefst kijk ik tot in late ('vroege') uurtjes tv en slaap ik het liefst tot ik kan mag gaan werken.
Ik vind het heeeeeeeel lastig mijn dag op te vullen.
Terwijl ik als ik nuchter ben opeens zoveel dingen en doelen wil doen en bereiken. Ik ben de weg kwijt waar te beginnen of starten..
Het is ook eng om weer dingen aan te gaan pakken. En dan heb ik het nog over het 'normale' leven stijl. (mijn traumatische tienertijd niet meegenomen, die heb ik ver weg diep opgesloten).
Emoties zijn opeens zo moeilijk en moet ik echt weer opnieuw leren mee om te gaan... (niet emoties uit verleden maar bijv als dingen tegen zitten of sociaal gebonden of dergelijke...)
Ik was zooooo blij dat ik na 2jaar eindelijk clean was zoals ik begin deze topic schreef.
Maar na een tijdje liep ik echt vast in het normale leven. Nu ga ik op en af..
Terwijl ik onder invloed me ook absoluut niet gelukkig voel...