Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam

Diazepam

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goede middag
Een ik eigenlijk advies nodig over het stoppen met diazepam
In het verleden zat ik aan de phenibut waar ik zwaar verslaafd aan was en daarmee gestopt met hulp van baclofen en diazepam dat 2e ben ik blijven gebruiken neem nu om de 12 uur 40 mg
Maar intussen beginnen de voordelen van het middel eraf te gaan en blijft alleen nog een nare verslaving over ik hoop dat iemand hier tips heeft ?
Zou baclofen ook hierbij afkickverschijnselen werken?

Bedankt alvast👌
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon naar je huisarts gaan. Heb ik ook gedaan. Kreeg toen een afbouwschema
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat hierboven gezegd wordt is waar.

Als je het toch zelf wilt doen, haal dan iedere dag een klein beetje van de diazepam af in een tempo waar het voor jou (lichamelijk) te doen blijft. Als het niet gaat blijf je even een dagje op dezelfde dosering hangen.

Je hebt je vorige verslaving ingeruild voor een nieuwe, dus probeer dat hier niet te doen. Je kunt prima zonder hulp van andere stoffen de diazepam afbouwen tot 0. Daarnaast is baclofen ook niet per se effectief om diazepam afkick op te vangen.

Succes!
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Spyro hoelang duurde dat afkick schema ?
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
En was dat een beetje te doen ?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hopaaateee zei:
@Spyro hoelang duurde dat afkick schema ?
Klik om te vergroten...
Ik ben van 80 mg naar 2.5 gegaan in iets van 2,5 maand. Is wel heel snel, maar mijn lichaam kon het aan. Elke week check-ups met de arts gehad.

Het is echt wel te doen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij is diazepam ook de benzo met de minstegezeik, geen triazool geen zwavel, geen bromide gewoon plain slaap medicatie. Wel iets minder sterk maar dat is juist goed, ik dacht dat 10 mg een beetje de norm was?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Ik ben van 80 mg naar 2.5 gegaan in iets van 2,5 maand. Is wel heel snel, maar mijn lichaam kon het aan. Elke week check-ups met de arts gehad.

Het is echt wel te doen.
Klik om te vergroten...
Goud voor Nederlandse gezondheidszorg 🥇
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar stel nu je bent tot over je oren verslaafd aan clonazolam. Maar echt trillen als een vibrator. Dan moet je zowat een pakje diazepam nemen om nog normaal over straat te kunnen?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Maar stel nu je bent tot over je oren verslaafd aan clonazolam. Maar echt trillen als een vibrator. Dan moet je zowat een pakje diazepam nemen om nog normaal over straat te kunnen?
Klik om te vergroten...
Met zoiets potents als clonazolam kan tolerantie aardig oplopen ja. Ik weet de equivalente doseringen niet, maar als je een pakje 10mg 30stuks hebt dan zou ik toch niet zomaar een pakje opeten
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je merkt echt wel als je te snel afbouwt, geloof me.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Afbouwen moet je rustig aan doen. Geef je lijf een kans om te herstellen.....te snel betekent vaak mislukt omdat je het niet kunt volhouden.
Rustig aan! Telkens een beetje minder, met de nadruk op een beetje!
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Ik ben van 80 mg naar 2.5 gegaan in iets van 2,5 maand. Is wel heel snel, maar mijn lichaam kon het aan. Elke week check-ups met de arts gehad.

Het is echt wel te doen.
Klik om te vergroten...
Is baclofen verslavend? En kun je van lorazepam afkicken met baclofen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Linda1979 zei:
Is baclofen verslavend? En kun je van lorazepam afkicken met baclofen
Klik om te vergroten...
Nee je kunt lorazepam omzetten naar diazepam en dan de diazepam rustig aan afbouwen. Dat is de beste optie die je hebt.

Gaan stuntelen met andere middelen die ook op gaba receptors werken is niet de bedoeling.
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vandaag ben ik op week 3 (30mg minder al)en begin er nu wel behoorlijke last van te krijgen t voelt net of ik koorts heb en slapen word ook lastig want heb vette last van rusteloze benen ineens zweet handen en hoofdpijn en heb ook meer last van irritaties aan andere mensen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tegen rusteloze benen is het medicijn Sifrol een goede hulp!
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ga er gelijk achter aan thanks zandman
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet zeker dat dit helpt!
Het is wel op recept, ik denk dat je 3 tabletjes sifrol nodig hebt. Einde last van restless legs! Ik heb het ook en ik heb met die sifrol nergens meer last van!
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Volgens mij is diazepam ook de benzo met de minstegezeik, geen triazool geen zwavel, geen bromide gewoon plain slaap medicatie. Wel iets minder sterk maar dat is juist goed, ik dacht dat 10 mg een beetje de norm was?
Klik om te vergroten...

Dopemonster zei:
Nee je kunt lorazepam omzetten naar diazepam en dan de diazepam rustig aan afbouwen. Dat is de beste optie die je hebt.

Gaan stuntelen met andere middelen die ook op gaba receptors werken is niet de bedoeling.
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Ik weet zeker dat dit helpt!
Het is wel op recept, ik denk dat je 3 tabletjes sifrol nodig hebt. Einde last van restless legs! Ik heb het ook en ik heb met die sifrol nergens meer last van!
Klik om te vergroten...
Clonedine
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ben in de afbouw nog van 100/150 mg diazepam per dag en nu stabiel op 50 mg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."