#1
@ L-123-R Ik ben het met het meeste met u eens.
Je verwacht een pm met mijn msn.
Je verwacht een pm met mijn msn.
Omdat ik hyperventilatie heb gebruik in 2 x per dag Lorazepam van 2.5mg, 2x per dag Uni-Tranxene van 15mg. En ik durf er ook nog eens Diazepam 10mg erbij te gebruiken. En niks helpt voor het afkicken van wiet. Waarschijnelijk omdat ik al 2 jaar deze pillen neem en dus minder goed werken voor zeer heftige dingen.
BlackMagic zei:@ SmartieAndMe Ik wil enkel de mensen erop behoeden voor het te laat is. Ik zie daar niks mis aan om dat te doen. Je hebt het over miljoenen mensen die er geen last van hebben.
Weet je hoeveel mensen ervan af zien van het afkicken van wiet?
Bij zwake mensen heeft de wiet de controle over zo persoon. En niet andersom wat wel vaak gezegt word.
Ik ben 38 jaar en heb dus aardig wat gezien in mijn leven wat wiet kan doen bij een mens.
Ik blowde op mijn 16 jaar tot 18 jaar, dat is 2 jaar dus. Maar toen was wiet nog te doen omdat ze nog niet zo sterk waren.
Dus ja sorry SmartieAndMe, ik blijf de mensen behoeden op het gevaar van wiet.
Verder even goede vrienden
Ja ik ben meer dan 4 gestop met wiet , ik word er extreem paranoia van, paar maanden geleden nog eens geprobeerd zelfde syndroom , ja niks meer voor mij spijtig, als het lukt bij jouw gewoon stoppen , of iets anders proberen.
stoppen wiet is helmaal niet moeilijk hoor 2weken je bent er van af.
Ja sorry ik was niet duidelijk, toen ik definitief wou stoppen was de reden niet dat ik er paranoya van werd.L-123-R zei:Ja ik ben meer dan 4 gestop met wiet , ik word er extreem paranoia van, paar maanden geleden nog eens geprobeerd zelfde syndroom , ja niks meer voor mij spijtig, als het lukt bij jouw gewoon stoppen , of iets anders proberen.
Dus, dit is je eerste uitspraak. Je werd paranoia van wiet. Stoppen was lastig, zoals je zelf suggereert.
stoppen wiet is helmaal niet moeilijk hoor 2weken je bent er van af.
Maar dan, door een godswonder, 2 minuten later is het 'helemaal niet moelijk hoor'.
Je spreekt jezelf tegen of zie ik dat verkeerd?
En dan geen post om het te verbeteren maar een geniaal grapje, waar we allemaal ff om konden lachen.
Wil je niet naar beneden halen. Ik vond et nogal vreemd
ripzor zei:Zijn er nog mensen die niet alleen bij het gebruik van cannabis paranoide worden maar ook door te stoppen?
want ik ben op mijn 14j cannabis beginnen gebruiken en ik ben nu 26j das dus toch al een redelijke tijd maar nu wil ik stoppen omdat t genoeg is geweest maar ik word er zenuwachtig van ik kan niet slapen maar dat hebben de meeste mensen maar nu heb ik ook t gevoel dat ik paranoide word door t stoppen van cannabis zijn er zo nog mensen met deze ervaring zo ja willen jullie deze met me delen?
mvg Ripzor
L-123-R zei:ripzor zei:Zijn er nog mensen die niet alleen bij het gebruik van cannabis paranoide worden maar ook door te stoppen?
want ik ben op mijn 14j cannabis beginnen gebruiken en ik ben nu 26j das dus toch al een redelijke tijd maar nu wil ik stoppen omdat t genoeg is geweest maar ik word er zenuwachtig van ik kan niet slapen maar dat hebben de meeste mensen maar nu heb ik ook t gevoel dat ik paranoide word door t stoppen van cannabis zijn er zo nog mensen met deze ervaring zo ja willen jullie deze met me delen?
mvg Ripzor
Dat is nou eenmaal wat cannabis met je doet. Wanneer je verslaafd bent aan cannabis, is het zo ontzettend belangrijk voor je geworden dat het niet raar is dat je paranoide wordt wanneer je ermee stopt. Het is gewoon hoe je lichaam werkt. Kan je wat specifieker zijn over 'paranoide' zijn, zoals jij dat hebt ervaren, of nog steeds ervaart?
Ikzelf krijg bij stoppen met blowen niet echt paranoide gedachtes of gevoelens, meer een zeer krachtig gevoel van mislukking, ellende, en depressie. De wereld is dan niet leuk zonder joint. Alles is saai, vreselijk, gedoemd te mislukken, en allemaal uit om mij een kutgevoel te geven. Maar ik kan je verzekeren hoe onzettend veel beter het leven is als je niet blowt. Ik kan alleen uit het perspectief van een verslaafde praten aangezien ik dat zelf ook ben. (je blijft het altijd). Recreatief gebruiken kan ik niet. Niet meer. Het is over, en ik denk dat jij het beste ook kunt stoppen voor het leven.
L-123-R zei:Twee weken geleden kreeg ik erge steken in mijn hart. Een drukkend gevoel. Ik gelijk doodsbang natuurlijk, maar er was niks. Tot eergister: een enorme druk op me borst, happen naar adem, duizelig, alles tintelen, ik werd helemaal paranoia. Naar het ziekenhuis gereden als een malle, wat bleek: Paniekaanval. Op dat moment ging er zo'n enorme openbaring over me heen. Het was de schuld van de wiet. Alle stress en alle emoties had ik al die tijd weggeblowd. Ik had 2 gezichten, een masker, waar niemand vanaf wist. Ik kon het zo goed verborgen houden, totdat het op een gegeven moment gewoon niet meer ging. Ik stortte in.
Dat je moet stoppen is correct, dat blowen de oorzaak is niet. Van blowen wordt je stoned en wil je hangen. Dat 'helpt' mensen hun problemen te ontwijken. Het is niet de oorzaak. Wil je stoppen moet je zeker niet zeggen dat eerst de problemen weg moeten, want daar ga je dan geen puf voor hebben. Bovendien is het in feite een trucje van je eigen verslaving. Middels uitstel probeert je verslaving (jij zelf in feite) tot afstel te komen en daarmee los je dus niets op.SmartieAndMe zei:Mensen denken vaak dat de achterliggende problematiek eerst opgelost moet worden voordat ze gaan stoppen. Dit is precies omgekeerd. Blowen is oorzaak van de problemen, niet de problemen oorzaak van het blowen.
Oh ja lekker... dus alle verslaafden zijn maar zwakke mensen lijkt je nu uit te dragen. Erg negatief mensbeeld vind ik dat. Mensen hebben allen zwaktes en een verslaving kan daar het gevolg van zijn. Zeggen dat wiet zwakke mensen controleert zou betekenen dat die mensen nooit eraf kunnen komen. Waarschijnlijk zal je zeggen dat ze het met hulp wel kunnen, wat dan zou impliceren dat ze het niet zelf kunnen. Ook dat getuigd van hetzelfde negatieve mensbeeld. Die persoon met die verslaving kan zeker hulp gebruiken, maar uiteindelijk is hij zelf degene die het moet doen. Dat is omgaan met je eigen zwaktes en toont aan dat iemand in het algemeen geen zwak persoon is.BlackMagic zei:Bij zwake mensen heeft de wiet de controle over zo persoon.
BlackMagic zei:Nu is de huisarts bij mij thuis geweest voor een bloedonderzoek ect.
Nu willen ze dat ik ineens van 2 Uni-Tranxene van 15mg (30mg dus) naar 15mg gaan gelijk.
Is het niet zo dat die ene pil minder niet beter kan afbouwen in plek van gelijk terug te gaan naar 15mg? Heb gisteren dus 1 Uni-Tranxene van 15mg genomen en 9 uur later begon de afkick verschijnselen, zweten, lage bloeddruk 90/54, duizelig, onrust.
Is iemand die mij daar een antwoord op kan geven wat het beste is.
15mg minder in 1 keer lijkt mij niet gewoon.
Het onderscheid is nogal arbitrair. Natuurlijk is de ene drugs de andere niet, maar in alle gevallen gaat het er niet om welke drugs je gebruikt, maar wel hoe je die gebruikt.SmartieAndMe zei:Mijn mening is dat cannabis absoluut gescheiden moet blijven van de harddrugs. Het is zeker niet onschuldig, daarom draagt softdrugs ook de term drugs, maar ik vind zeker dat er een duidelijke scheiding tussen cannabis en harddrugs moet blijven.
Ik heb liever dat mensen een joint opsteken dan een lijntje coke nemen of een pil naar binnen gooien. De risico's daarvan zijn niet te vergelijken dus is wat mij betreft de scheiding softdrugs/harddrugs geheel terecht. Dat neemt niet weg dat mensen die een joint opsteken zeker moeten beseffen dat softdrugs ook gewoon drugs zijn en dat daar ook risico's aan verbonden zijn.
Natuurlijk kan het ff vervelend zijn om te stoppen. je zal ff door de zure appel heen moeten bijten, maar de wijze waarop je je vraag stelt, maakt je jezelf al een beetje para. Mss goed om even dit stukje voorstelling van Lebbis te kijken (overigens ook voor alle anderen in dit topic, zeker de piepers dat een verslaving _al dan niet aan wiet- zo erg is):ripzor zei:Zijn er nog mensen die niet alleen bij het gebruik van cannabis paranoide worden maar ook door te stoppen?
want ik ben op mijn 14j cannabis beginnen gebruiken en ik ben nu 26j das dus toch al een redelijke tijd maar nu wil ik stoppen omdat t genoeg is geweest maar ik word er zenuwachtig van ik kan niet slapen maar dat hebben de meeste mensen maar nu heb ik ook t gevoel dat ik paranoide word door t stoppen van cannabis zijn er zo nog mensen met deze ervaring zo ja willen jullie deze met me delen?
Dat is dan blijkbaar jou zwakte. Als nooit meer blowen jou manier is, dan moet je dat doen. Het kan echter wel degelijk. Zorg vooral dat je vooraf goed weet wat je wel en niet wil qua gebruik, maak daar afspraken met je zelf over en houd je daar ook aan! BV nooit meer dan 1 a 2 dagen achter elkaar en daarna enkele dagen niet. Zorg ook dat je niet meer met tabak (nicotine) rookt!! Nicotine geeft namelijk een sterke craving voor meer/herhalingen dat is nu net wat je niet wil, tenminste niet als je recreatief wil blijven gebruiken en niet weer in je eigen valkuil wilt vallen. Overigens kan het natuurlijk wel, want ook aan nicotine raak je niet van een keer weer direct verslaafd. Het is echter wel een middel wat door die craving je er snel toe triggert en het is daarom beter het te vermijden, tenzij je zwakte ineens je kwaliteit is gewordenL-123-R zei:Recreatief gebruiken kan ik niet. Niet meer. Het is over, en ik denk dat jij het beste ook kunt stoppen voor het leven.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."