Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCleandag 1 jarenlange verslaving, concerta, speed, 4F-MPH

Cleandag 1 jarenlange verslaving, concerta, speed, 4F-MPH

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey mede DF'ers

Vol spanning heb ik nu 4 uur geleden al mijn product weggegooid. Ik hoop hier af en toe te kunnen schrijven over het stoppen en iedereen die me tips kan geven is zeer welkom.

Ik heb gekozen deze keer thuis te stoppen, aangezien ik het in opnames niet echt volhield en vaak ging lopen of van zodra ik buiten kon toch gebruikte....ook omdat ik hoop dat t op mezelf makkelijker zou kunnen zijn (wie weet nog veel moeilijker) zonder sociale stressfactoren.

Ik denk dat ik toch wel 6 maanden ga nodig hebben om mijn hersens te laten herstellen van de schade die ik heb aangericht met gebruik.

Ik gebruikte gedurende 3 jaar ondertussen dagelijks.

Steun zeer welkom!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een verslaving succesvol alleen proberen op te lossen zal vrijwel altijd mislukken. De excuses die je geeft herken ik heel goed uit de tijd dat ik me realiseerde dat ik een probleem had mar er eigenlijk nog niet klaar voor was om er serieus mee aan de slag te gaan. Als je echt zou willen stoppen dan zou je de kliniek ingaan en alles op alles zetten om er een succes van te maken. Je sociale angst zou je juist aan moeten gaan in plaats van te ontwijken.

Jouw verhaal komt op mij over als een grote ontwijk-exercitie. Maar als je voor alles wegloopt is er maar 1 constante en dat ben je zelf. Pas als je jezelf leert accepteren zoals je bent, kun je stabiel en clean worden.

Ga om te beginnen maar eens naar een CA of NA meeting bij jou in de buurt en luister naar de verhalen. Dat zal je hopelijk laten inzien dat je niet alleen bent en dat je ook niet op eigen kracht clean hoeft te worden.

Ik lees dat drank niet je hoofdmiddel is, maar gooi alle drank die je in huis hebt maar lekker weg en raak 't niet meer aan, dat zal je helpen clean te blijven.

PMs staan altijd open als je daar behoefte aan hebt.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zoek terug aansluiting bij de NA, heb daarnaast ook drug hulpverlening, dus t is niet dat ik er helemaal alleen voor sta.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel goed want alleen red je 't niet. Bij NA ben je in goede handen.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga iets doen met je leven ... bijv .. bitcoin/ of stockmarkets leren traden voor 4 uur per dag ofso... en dat voor een jaar of 4.
Of leren schilderen etc...

Ik zie altijd mensen die willen stoppen maar dat lukt alleen als je dingen hebt om te doen anders val je toch weer in zon valkuil
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
WAZA zei:
Ga iets doen met je leven ... bijv .. bitcoin/ of stockmarkets leren traden voor 4 uur per dag ofso... en dat voor een jaar of 4.
Klik om te vergroten...

Lekker je middelenverslaving omzetten naar een gokverslaving. Top idee!

Maar ff serieus; zingeving in je leven zal je zeker goed doen. (Vrijwilligers-)werk, voldoende vrienden, hobbies
zullen helpen om plezier te halen uit gezonde activiteiten.
B
BreekijzerLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Lekker je middelenverslaving omzetten naar een gokverslaving. Top idee!

Maar ff serieus; zingeving in je leven zal je zeker goed doen. (Vrijwilligers-)werk, voldoende vrienden, hobbies
zullen helpen om plezier te halen uit gezonde activiteiten.
Klik om te vergroten...
Wat een ***reactie zeg. Lekker bemoedigend.

En btw.. traden is iets heel anders dan gokken, maar dat even terzijde.

@Fairflower hoe gaat het er nu mee?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Breekijzer zei:
btw.. traden is iets heel anders dan gokken, maar dat even terzijde.
Klik om te vergroten...
"the business that is gambling hates the gambling that is business."
.
.058Leeuwarden058.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Q
Fairflower zei:
Hey mede DF'ers

Vol spanning heb ik nu 4 uur geleden al mijn product weggegooid. Ik hoop hier af en toe te kunnen schrijven over het stoppen en iedereen die me tips kan geven is zeer welkom.

Ik heb gekozen deze keer thuis te stoppen, aangezien ik het in opnames niet echt volhield en vaak ging lopen of van zodra ik buiten kon toch gebruikte....ook omdat ik hoop dat t op mezelf makkelijker zou kunnen zijn (wie weet nog veel moeilijker) zonder sociale stressfactoren.

Ik denk dat ik toch wel 6 maanden ga nodig hebben om mijn hersens te laten herstellen van de schade die ik heb aangericht met gebruik.

Ik gebruikte gedurende 3 jaar ondertussen dagelijks.

Steun zeer welkom!
Klik om te vergroten...
Zorg voor een andere invulling als het op dit moment alleen nog maar gebruiken was zonder andere verplichtingen. 2 weken max chillen en de detox door daarna gaan sporten 3 keer per week en zorg dat je ergens tussen de mensen kan zijn 20 uur per week zoals vrijwilligerswerk en ga met vrienden samen koken en eten om je dag wat te vullen. En als je hobby's had pak E op of ga wat inslaan om te schilderen ofzo. Als je echt nuchter wil zijn kies je daar voor e lukt het wel. Beloof je gewoon beterschap omdat je een impulsieve inlevingsvermogen had ja dat hebben we allemaal wel en dan ga je snel weer aan het gas. Ik zelf ben door dit soort simpele dingen wel max 15 maanden achterelkaar nuchter geweest. Maar laatste 4 maanden zat ik niet lekker in me vel op het werk wat ik weer had en sprak me niet uit klopte het op en dan weetje Dat het fout kan gaan als je je niet blijft uiten. Praten bewegen en een noodplan mischien een motivatiebrief maken en op hangen in de keuken zo dat je elke dag ziet waar je het voor doet?
.
.058Leeuwarden058.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Jouw verhaal komt op mij over als een grote ontwijk-exercitie. Maar als je voor alles wegloopt is er maar 1 constante en dat ben je zelf. Pas als je jezelf leert accepteren zoals je bent, kun je stabiel en clean worden.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit x aantal keren gedaan. Ik weet niet of het voor iedereen werkt. Mijn ervaringen waren steeds teleurstelling. Had het idee dat ze zichzelf de heledag op de borst kloppen van kijk mij 2 jaar of zelf tot 12 jaar en nog veel langer clean zijn. Ik heb zelfs medelijden met die mensen die zeggen dat ze 12 jaar clean zijn en daar nog komen. Wil je echt daar dan nog komen als je zo lang clean bent en wat trekt tdie m3nsen om week in week uit nog steeds elke keer een mooi verhaar te vertellen aan mensen die net een maand ofwat clean zijn van kijk mij eens ik ben dinges en ben 22 jaar sober en bla bla bla. Gewoon medelijden mee geen vrienden verder ontmoet klein wereldje blijven die lui in en narcistisch trekjes met kijk mij eens en ze weten alles beter en soms tot zielig aan toe tegen nieuwe mensen. Ik kan me er in vinden als je dit een jaartje max 2 jaar doet maar dna moet je daar echt weg voor je weer met je maatje daar die ke mee trekt het gebruik in van ellende
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fairflower zei:
Hey mede DF'ers

Vol spanning heb ik nu 4 uur geleden al mijn product weggegooid. Ik hoop hier af en toe te kunnen schrijven over het stoppen en iedereen die me tips kan geven is zeer welkom.

Ik heb gekozen deze keer thuis te stoppen, aangezien ik het in opnames niet echt volhield en vaak ging lopen of van zodra ik buiten kon toch gebruikte....ook omdat ik hoop dat t op mezelf makkelijker zou kunnen zijn (wie weet nog veel moeilijker) zonder sociale stressfactoren.

Ik denk dat ik toch wel 6 maanden ga nodig hebben om mijn hersens te laten herstellen van de schade die ik heb aangericht met gebruik.

Ik gebruikte gedurende 3 jaar ondertussen dagelijks.

Steun zeer welkom!
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het inmiddels?
B
BreekijzerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
"the business that is gambling hates the gambling that is business."
Klik om te vergroten...
die vat ik effe niet haha
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Breekijzer zei:
die vat ik effe niet haha
Klik om te vergroten...
Optie- en aandelenhandelaars en andere investeerders hebben meestal een professionele hekel aan gokbedrijven.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#14
Breekijzer zei:
die vat ik effe niet haha
Klik om te vergroten...
idd engelse citaten kenne we hier niet altijd in NL

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."