Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wie herkent het dat nuchter zijn vaak niet genoeg is om het leven door te komen? Is dat dan dat je verslaafd bent? Ik probeer het telkens. Ben ook al jarenlang aan verschillende middelen. Vanaf mijn midden tienerjaren aan wiet. Later ook diverse hardddrugs en tripmiddelen. Maar ook alcohol, sigaretten, cafeïne en noem het allemaal maar op. Phenibut is ook een terugkerend middeltje in mijn leven. Ik snap eigenlijk niet waarom ik altijd wel "iets" nodig heb voor mijn gevoel. Waarom is nuchter zijn niet genoeg. Heb al meerder periodes gehad dat ik helemaal klaar was met alle vorm van geest verruimende / geest veranderende middelen. En toch.. sluipt het er vroeg of laat weer in. Ga ik weer wat kopen en meer en dan ben ik weer terug bij af. Herkennen jullie dit en enig idee hoe dat zo kan?"
"Sillous zei: Hoi toppers ik heb best een fysieke job waar ik 5 dagen op 7 om 4u op moet. Dat gaat me goed af, alleen dat ik na 14u (thuiskomst) geen fut/motivatie meer overblijft om dingen te doen die ik elke dag zou moeten doen/willen Ik zou toch elke dag als levensstijl yoga willen sessie doen, 1 huishoudelijke taak, Wim Hof oefening, koude douche, en eventueel ook een schilderijtje ofzo afwerken al is het maar digitaal achter de computer. Dat is helemaal niet veel zeker niet aan de vrije uren die ik heb op een dag, alleen ontbreekt mij ofwel de zin of de energie of beiden. Ik heb periodes waar ik deze gewoontes 2 weken volhou maar dan houd het op bij warme weer, drukke werkweek, geen motivatie,... Krijg het schijt van deze jojo-gedoe en zoek wat me kan helpen om het toch gedaan te krijgen... Op dit moment kijk ik naar Adderall en Vyvanse Maar wellicht zijn er nog tal van andere middelen die misschien beter zijn. Iets dat mij extraverter en socialer maakt met minder remmingen/verlegenheid zou mooi meegenomen zijn (want dat zoek ik namelijk ook maar dat staat lol van deze topic) geen snuifstuff liefst Klik om te vergroten... Weet je wat goed helpt? Zonder dat je daar iets voor nodig hebt, behalve een bed en een donkere kamer? Een power nap! Sommigen zetten een wekker, ik eigenlijk nooit. Soms word ik na een kwartier wakker en soms na een uur. Daarna is het vaak even weer acclimatiseren maar... als je dat hebt gedaan (ik ga na het dutje vaak ff met de hond wandelen)... dan voelt het alsof je weer bruist van de energie. In het begin als je een power nap wilt doen lukt het niet. Je kunt niet in slaap komen omdat je het niet gewend bent. Je lichaam kent dat niet. Maar blijf het volhouden, elke dag, voor 2 weken lang. En je zult merken dat je lichaam eraan went en steeds sneller in slaap valt. Als ik nu ga liggen in de middag ben ik met 1 minuut weg. En voel me daarna weer top, want ik kan het tweede deel van de dag aan. Winston Churchill deed het ook geregeld, en moet je zien waar het hem heeft gebracht 😂"
"Casrus zei: Het leven is pijnlijk, teleurstellend en ongelukkig. Drugs geven ons even de mogelijkheid om daar overheen te stappen. Klik om te vergroten... Dat klinkt wel erg negatief. Daar geloof ik niet in. Het leven is een gift. We zijn super kort hier en moeten er allemaal op onze eigen manier iets van maken. Misschien is dit dan gewoon 'mijn manier'. Ik weet het ook niet."
"Me niet goed (genoeg) voelen herken ik zeker. Ik ben begonnen aan een boek over sociale angst. Van die angsten heb ik ook regelmatig last. De auteur van het boek geeft aan dat iedere sociale angst, in welke vorm ook, voortkomt uit een overtuiging van dat je jezelf niet goed (genoeg) vind. Je gelooft vervolgens ook dat anderen dit ook zo zien. Daar kun je dan in iedere sociale situatie last van hebben. Negatieve gedachten dat mensen iets van je vinden etc. Ik ga hier nog verder in ontdekken, maar voor mij kan dit wel een oorzaak zijn dat ik mezelf veel wil verdoven. Ik ben vaak op zoek naar middelen die me energieker en socialer maken. En tegelijkertijd mijn angsten / vele gedachten onderdrukken. Uiteindelijk zou het mooi zijn als ik minder last heb van die shit in mijn hoofd, dan heb ik mogelijk ook niet meer zo de neiging om middelen te gebruiken."
"Hai, ik kwam dit topic van jaren terug onlangs tegen via google. Toen dacht ik .. laat ik het ook gewoon proberen want ik kan wel een steuntje gebruiken! Een uur geleden heb ik dus ook voor het eerst 4FMPH genomen, de helft van een 25MG pil. Tot nu toe is het eigenlijk heel prettig. Ik heb het ingenomen omdat ik een (saaie) cursus volg over crypto traden. Ik wil de theorie wel goed beheersen, de video's goed volgen en ermee aan de slag gaan, maar ik merkte dat ik "nuchter" vaak mijn focus verlies. Vandaar dat ik dit goedje had besteld. Het leek me ongevaarlijk na het lezen van dit topic. Tot nu toe dus erg prettig en ik heb bijna geen last meer van gedachten / dingen die mij afleiden. Alleen de reactie hier plaatsen dan Het is nu gewoon leuk om de cursus te volgen en de charts in te duiken haha. Ik ga weer verder. Tot nu toe in ieder geval veelbelovend. Niet overheersend. Het geeft veel rust in mijn hoofd en dat is al super."
"Interessante vraag. Ik heb vaak een moment uit het niets dat ik helemaal klaar ben met alle middelen. Ik heb al veel verslavingen gehad. Speed en GHB/GBL zijn de beste voorbeelden van drugs. Maar denk ook aan verslaving van meer "geaccepteerde" middelen zoals roken, koffie en alcohol. Bij al die dingen heb ik dan uit het niets het moment... klaar mee. En dan stop ik cold turkey. Enkele maanden geleden was ik clean van alles. Letterlijk niets meer wat ik nam qua opwekkends of bewustzijn veranderende middelen, zelfs geen koffie of thee meer. En ook geen pre-workout voor het sporten. Toch merk ik vroeg of laat weer dat er een soort drang op komt spelen die zegt "koop toch dit of neem toch dat". Een beetje het engeltje op de ene schouder en duiveltje op de andere schouder verhaal. Dat gebeurt vooral op de moment dat mijn leven wat dof voelt of als ik saaie dingen moet ondernemen, zoals nu ben ik pas begonnen met crypto traden. Ik wil dat dan graag onder de knie krijgen, maar vind het moeilijk me te concentreren. Er spelen dan ontzettend veel gedachten en ben constant afgeleid. De duivel heeft me dan over kunnen halen om phenibut te kopen, vodka cola en een designerdrugs genaamd 4F-MPH. Soms denk ik dat ik me er maar bij neer moet leggen... ik heb in het verleden ook veel psychedelica gebruikt. Altijd met ontzettend veel plezier en bijzondere ervaringen aan gehad. Denk aan truffels, LSD en paddo's. Maar ook keta en metox. Het is soms wel eens flink misgegaan, maar ik denk nog nooit zo erg dat ik echt denk ik stop er volledig mee. Ik heb bij vrienden ook gezien dat het wel degelijk flink mis kon gaan. Bewusteloos opgehaald door de ambulance en dus op ziekenbezoek geweest. Nog steeds knapt het niet 100% af. Gisteren vroeg ik het me letterlijk nog af... waarom ben ik altijd op zoek naar "iets". Ben ik dan niet happy met mezelf, met het leven zoals het is? Ik heb het geschreven in mijn journal, maar kon geen antwoord vinden. Ik probeer rust te vinden in mijn hoofd, alles gaat alle kanten op. Ik kom niet goed toe aan de dingen die ik wil. En heb het idee (en de ervaring) dat dit alleen lukt met iets op. En dat laatste wordt telkens weer bevestigd. Lastig. Verder gaat het wel goed met me maar dit is wel een dingetje."
"FredKroket zei: Na 8 dagen clean zijn ben je nog lang niet van je verslaving af. Niet om je te ontmoedigen maar clean worden is niet het moeilijkst, clean blijven is dat. Klik om te vergroten... Helemaal mee eens hoor. Was gewoon even mijn eerste blije moment dat dit al gelukt is. Vooral ook dat het "zo" op mijn pad is gekomen en dat dit voor mij het ene zetje was wat ik nu net nodig had. En blij dat het zo erg meeviel qua ontwenningsverschijnselen. Denk dat het vooral geestelijke afhankelijkheid was dan, maar wellicht komt de klap nog. Ik weet het niet. Tot nu bevalt het me erggg goed."
"Korte update. Nog steeds clean Die dagen me ontiegelijk slecht voelen zijn een geschenk uit de hemel geweest."
"dupont zei: Lekker je middelenverslaving omzetten naar een gokverslaving. Top idee! Maar ff serieus; zingeving in je leven zal je zeker goed doen. (Vrijwilligers-)werk, voldoende vrienden, hobbies zullen helpen om plezier te halen uit gezonde activiteiten. Klik om te vergroten... Wat een ***reactie zeg. Lekker bemoedigend. En btw.. traden is iets heel anders dan gokken, maar dat even terzijde. @Fairflower hoe gaat het er nu mee?"
"Mevrouw Pløp zei: Forumregel 1: noemen van verkooppunten is verboden, op straffe van een permanente ban. Voor deze keer kom je weg met een waarschuwing Klik om te vergroten... Excuus!"