#1
Supergoed 👍
Ik woon in NederlandWoon je in Nederland of in België? Er bestaan veel centra voor verslavingszorg die ook ambulante behandeling aanbieden. Zo kan je blijven werken en je rol thuis blijven opnemen en tegelijk toch ook een goede behandeling krijgen.
Als het goed is kan de huisarts je doorverwijzen naar verslavingszorg. Dat zou ik sowieso wel aanbevelen, want er is naast een lichamelijke drang waarschijnlijk ook een mentale oorzaak. Het werkt het beste om die twee tegelijkertijd te behandelen, omdat je anders binnen de korste keren weer hetzelfde aan het doen bent.Hallo allemaal! Ik heb zojuist een account aangemaakt omdat ik hoop hier wat informatie te kunnen vinden. Ik kamp al enkele jaren met een opiatenverslaving. Het begon met oxycodon vanwege een gebroken arm en dit is langzaam geëscaleerd. Inmiddels gebruik ik oxycodon of o dsmt, een research chemical. Ik gebruik heb nu vooral om te kunnen functioneren/niet ziek te worden. Ik werk gewoon fulltime en niemand weet er van af, ook mijn man niet. Dit voelt enorm eenzaam maar ik ben zo bang om iedereen kwijt te raken! Nu ben ik het echt zat. Ik raak steeds meer in de put en ook kost het me veel te veel geld. Ik heb daarom voor komende vrijdag een afspraak gemaakt bij mijn huisarts. Eerder kon niet omdat zij zelf ziek thuis zat maar vrijdag is zij er weer. Wat kan en mag ik verwachten van mijn huisarts? Hoe gaat een afbouwtraject in zijn werk en zal een arts altijd bereid zijn te helpen? Ik vind het zo eng om deze stap te zetten maar ik ben echt bang dat het verkeerd afloopt anders voor mij..
Wat hierbij kan helpen is NA meetings gaan volgen en er met mede verslaafden over gaan praten en tips and tricks leren er gezond mee te copen.Dankjewel voor je reactie! Opname is geen optie ivm werk en gezin dus ik hoop dat ze mij kan helpen met afbouwen en stoppen. Waar ik voornamelijk tegen aan loop is de intense depressie zodra ik stop of ernstig minder. Alsof ik zonder die troep nooit meer gelukkig zal worden. Bizar wat een ellende dit spul heeft veroorzaakt. Ik wil morgen mijn man ook opbiechten dat ik verslaafd ben, hopelijk raak ik hem hierdoor niet kwijt maar ik ben zo bang.. ik hoop ook dat de arts me gelijk kan helpen en ik niet nog niet wachten op hulp oid. Aangezien ik overal hoor dat psychologen etc zulke lange wachttijden hebben. @Dopemonster bedankt voor het aanbod je een pm te sturen, misschien doe ik dat nog wel
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."