Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi allemaal! ik heb hier wel eens wat gepost over mijn opiatenverslaving, mijn opname in een kliniek en afbouwtraject. Inmiddels ben ik bijna een jaar verder na mijn opname in de kliniek en bijna klaar met het afbouwen van de suboxone! Uiteraard ben ik super blij en trots maar nog steeds ben ik enorm bang om terug te vallen. Mijn arts heeft me daarom als stok achter de deur Naltrexon voorgeschreven. Hierdoor zouden opiaten geen effect meer kunnen geven waardoor de kans op terugval aanzienlijk kleiner wordt. Nu is mijn vraag; wie heeft hier ervaring mee en helpt het bijvoorbeeld ook tegen de laatste restjes ontwenningsverschijnselen enzo? En moet je echt een week wachten met het gebruik nadat je bent gestopt met de Suboxone of andere middelen? Ik ben benieuwd!"
"Red pill zei: Nederland is er best wel up to date in en er zijn al aardig wat suboxone mogelijkheden maar ik ben bang dat ze dit niet snel voor een tramadolverslaving voorschrijven hooguit alleen intern in een afkick kliniek Klik om te vergroten... Klopt, ik ben in een kliniek omgezet van oxycodon naar Suboxone. Het afbouwen van Suboxone gaat verder gewoon thuis onder begeleiding, bij mij dan in ieder geval."
"CaRRita zei: O, wat een geweldig bericht! Ik maak me vaak zorgen over of ik ooit nog eens van mijn oxy verslaving af kan komen. Zou je wat meer willen delen over je verslaving? Kan natuurlijk ook in een PB (fijn forum is dit toch). Ik slik momenteel 15-30 mg per dag (afhankelijk van mijn toestand) en hoewel het niet veel is, ben ik er natuurlijk wel he-le-maal verslaafd aan. Dus als het kan zoals jij beschrijft... Klik om te vergroten... Ja tuurlijk, ik stuur je een PB ok. Maar je kan er echt afkomen, hoe moeilijk het ook lijkt nu."
"WhySoSerious?! zei: Ik heb zelf geen ervaring met verslavingsklinieken, maar Trubendorffer staat zover ik weet heel erg goed bekend. Hun behandelmethoden blijken erg effectief te zijn. Succes! Wellicht is dit een interessante podcast voor je om te beluisteren: Klik om te vergroten... Dankjewel, ik ga het luisteren!"
"Nou ik heb vandaag gesproken met de kliniek maar voor die detox moet ik 3 weken intern ergens in Limburg. Ik schrok wel want ik had niet verwacht dat dit een vereiste was. Is dat altijd zo bij een opiatenverslaving? Ik moet morgenmiddag laten weten wat ik wil doen. Morgen wil ik ook even contact opnemen met andere klinieken om te vragen hoe hun behandeling is. Ik wil er heel graag van af maar heb ook gewoon nog mijn gezin en baan.."
"Tijdje geleden maar ik wilde toch even een update geven. Ik ben uiteindelijk bij een verslavingsarts belandt en goede gesprekken gehad. Ik wilde eerst niet opgenomen worden maar na nog een tijdje aanmodderen heb ik toch besloten 2 weken de kliniek in te gaan. Daar zetten ze me over op suboxone en daarna is het thuis maar onder begeleiding afbouwen. Ik hoop binnen nu en 2 weken terecht te kunnen. Hopelijk valt het mee en ben ik er daarna vanaf!"
"dupont zei: Topper! Heb je ook nazorg geregeld? Is wel belangrijk. En meetings gaan bezoeken kan ook goed helpen. Klik om te vergroten... Yes! Sowieso zijn er meetings en ik heb een hele goede thuisbasis gelukkig. Het afbouwen thuis gaat onder begeleiding van de arts. Ik ben mega gemotiveerd dus ik ga er alles aan doen om dit te laten slagen! Morgen is mijn opname, ben wel tikje nerveus, vandaar deze late post, ik kan niet slapen haha."
"Hallo allemaal! Ik heb zojuist een account aangemaakt omdat ik hoop hier wat informatie te kunnen vinden. Ik kamp al enkele jaren met een opiatenverslaving. Het begon met oxycodon vanwege een gebroken arm en dit is langzaam geëscaleerd. Inmiddels gebruik ik oxycodon of o dsmt, een research chemical. Ik gebruik heb nu vooral om te kunnen functioneren/niet ziek te worden. Ik werk gewoon fulltime en niemand weet er van af, ook mijn man niet. Dit voelt enorm eenzaam maar ik ben zo bang om iedereen kwijt te raken! Nu ben ik het echt zat. Ik raak steeds meer in de put en ook kost het me veel te veel geld. Ik heb daarom voor komende vrijdag een afspraak gemaakt bij mijn huisarts. Eerder kon niet omdat zij zelf ziek thuis zat maar vrijdag is zij er weer. Wat kan en mag ik verwachten van mijn huisarts? Hoe gaat een afbouwtraject in zijn werk en zal een arts altijd bereid zijn te helpen? Ik vind het zo eng om deze stap te zetten maar ik ben echt bang dat het verkeerd afloopt anders voor mij.."
"Niemand ervaring?"
"Dankjewel voor je reactie! Opname is geen optie ivm werk en gezin dus ik hoop dat ze mij kan helpen met afbouwen en stoppen. Waar ik voornamelijk tegen aan loop is de intense depressie zodra ik stop of ernstig minder. Alsof ik zonder die troep nooit meer gelukkig zal worden . Bizar wat een ellende dit spul heeft veroorzaakt. Ik wil morgen mijn man ook opbiechten dat ik verslaafd ben, hopelijk raak ik hem hierdoor niet kwijt maar ik ben zo bang.. ik hoop ook dat de arts me gelijk kan helpen en ik niet nog niet wachten op hulp oid. Aangezien ik overal hoor dat psychologen etc zulke lange wachttijden hebben. @Dopemonster bedankt voor het aanbod je een pm te sturen, misschien doe ik dat nog wel"