Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"CaRRita zei: Ik vraag me af in hoeverre in Nederland Suboxone wordt gebruikt als hulpmiddel bij afkicken van opiods? Zou dat in het geval van Monkey (de OP) ook een optie kunnen zijn? Heb je al een 'echte' anti-depressiva geprobeerd? Want Tramadol is voor erge pijn, maar niet zozeer voor depressie. Klik om te vergroten... Ik ben 8 weken geleden door middel van Suboxone van mijn opiatenverslaving afgekomen. Momenteel ben ik de Suboxone nog aan het afbouwen maar dat gaat onder begeleiding en ik merk helemaal niets van enige afkickverschijnselen meer. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat Suboxone mijn leven heeft gered. Stuur me vooral een berichtje als je meer info wil maar ik zou zeker niet zelf gaan rommelen met benzos etc. Ik heb hulp gezocht bij Brijder en daar ben ik geweldig geholpen. Echt, zoek hulp want zelf afkomen van die rotzooi is zo lastig ."
"Niemand?"
"Hi allemaal. Volgende week wordt ik, op eigen verzoek, opgenomen in een verslavingskliniek om van mijn opiaten/RC verslaving af te komen. Ik wordt dan overgezet op Suboxone, en zodra ik goed ben ingesteld mag ik thuis verder afbouwen, uiteraard onder begeleiding van de verslavingsarts. Ik kijk er naar uit omdat ik al heel lang zelf probeer te stoppen maar dit echt niet lukt en er lijkt nu eindelijk licht aan het eind van de tunnel te komen. Maar aan de andere kant ben ik doodsbenauwd omdat ik geen idee heb wat me precies te wachten staat. De arts gaf aan dat ik mijn huidige middel gewoon moet blijven gebruiken tot aan mijn opname. Daar word ik gedurende dag gemonitord en wanneer de ontwenningsverschijnselen echt beginnen te starten beginnen ze langzaam met het geven van de Suboxone. Ik heb alleen geen idee hoe dat gaat. Wachten ze tot je half ligt te creperen? Staat er een bepaalde tijdsduur voor? Helpt dat spul direct tegen de ontwenningsverschijnselen etc. Heeft iemand hier ervaring mee en zoja, hoe is het bevallen?"
"@Mowgli33 Excuus, ik dacht dat je overgezet was op Suboxone maar dat las ik verkeerd. Helemaal knap dat het je zo gelukt is! Je kan trots zijn op jezelf, ik hoop dat ik dat binnenkort ook weer kan zijn ."
"Mowgli33 zei: Hoi Lanadz, In Suboxone zit ook Naloxon wat er voor zorgt dat het niet verslavend is als opiaten. Ik ben nu 52 dagen clean van tramadol, ben ook opgenomen geweest. Daar hoorde ik wel dat Suboxone vaker voorgeschreven wordt. Ik ging ook eerst zelf afbouwen maar dat lukte niet en toen ook opgenomen. Overigens wordt iedereen volgens mij op eigen verzoek c.q. vrijwillig opgenomen in verslavingsklinieken. Heb niet gezien dar er iemand gedwongen werd opgenomen. Ik had een afbouwschema van 3,5 week waarmee ik elke twee dagen 25 mg omlaag ging. Ontwenning gaat er ongetwijfeld komen maar ik zag de kliniek als veilig en daar werd de medicatie van mij overgenomen, dus kon ik daar wel afbouwen. Lichamelijke ontwenning zoals eetlust, stoelgang, maar ook geestelijke ontwenning ik echt even doorheen moest. Ik kon nergens plezier uit halen, had nergens meer zin in, alsof je dag en nacht een flinke kater hebt, maar het werd echt beter. Het euforische van opiaten is echt weg en het is de kunst te leren leven met 70-80%. Ik merk nu dat ik veel meer voel en veel meer emoties krijg. Dat is heel erg wennen. Ik doe nu nog dagbehandeling nadat ik 23 december werd ontslagen na 3,5 week opname. Bij jou zal de ontwenning, i.v.m. Suboxone wellicht minder heftig zijn als ik hier beschrijf. Succes en sterkte. Hoor graag hoe je het hebt ervaren. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie en wat fijn dat je er nu vanaf bent! Morgen is het zover, ik ben benieuwd, gespannen en bang. Ik ben vandaag bij de arts geweest die aangaf dat ik de komende dagen wordt overgezet, en daarna thuis kan afbouwen. Hoe lang duurde het bij jou voordat je een beetje goed was ingesteld op Suboxone? En hoe lang heeft er tussen gezeten tussen je laatste inname tramadol en je eerste dosis Suboxone? Ik krijg daar niet echt duidelijkheid over. Ze geven aan dat ze wachten tot ik ontwenningsverschijnselen krijg maar dat ze me ook niet helemaal laten creperen haha. Ik merk dat ik lastig vind de controle los te laten. Kan nu bijvoorbeeld echt niet slapen door het piekeren.."
"Mowgli33 zei: Hoe is het met je? Klik om te vergroten... Ja top! Ik ben nu bijna 2 weken thuis weer. Ik ben uiteindelijk in 2 dagen overgezet naar Suboxone. Daarna nog een weekend in de kliniek gebleven om te kijken of ik echt stabiel was en daarna naar huis gegaan. Nu gaan we langzaam afbouwen. Ik voel me super! Veel meer energie, slaap beter, totaal geen behoefte meer aan iets verdovends. Voor mij is dit echt een redmiddel geweest!"
"Red pill zei: Ligt eraan wat voor opiaat je neemt, Omdat suboxone een partial opoid agonist is moet de opöide die je gebruikt eerst volledig van je receptoren afzijn anders schiet je door suboxone in de acute ontwenning omdat het het middel waar je verslaafd aan bent van je receptoren afstoot Bij kortwerkende zoals morfine/heroïne/oxy kan je 12 uur na laatste inname al starten met suboxone Bij methadon 24-72 uur na laatste inname En bij de Amerikaanse fentanyl analogen zit het heel ingewikkeld in elkaar omdat die fentanyl in je vet gaat zitten zoals thc dat doet en het dus echt heel lang kan duren voordat je suboxone kan gaan nemen. In de meeste gevallen 4/5 dagen na laatste inname Neem aan dat dit op jou al niet meer van toepassing is maar mochten leden hier in de toekomst wat aan hebben, alstu 👍🏻 Klik om te vergroten... Ik ben inmiddels weer thuis maar alles is goed gegaan. Ik ben uiteindelijk na zo’n 15 uur na mijn laatste inname van de oxy overgegaan op de Suboxone. Op dat moment had ik wel ontwenningsverschijnselen maar wel uit te houden. Ze houden een lijst aan met symptomen. Zodra je dan een bepaald aantal punten hebt bereikt ben je genoeg aan het ontwennen om veilig over te gaan. Het was oncomfortabel maar goed vol te houden. Een half uurtje na inname van m’n eerste Suboxone verdwenen de ontwenningsverschijnselen."
"Hi allen! Vrijdag heb ik de stap gezet mijn huisarts en man in te lichten over mijn opiatenverslaving. Zie ook mijn eerdere topic hierover. Nu krijg ik in overleg met mijn huisarts een verwijzing voor een ambulante behandeling bij een kliniek, dus niet intern. Ik werk gewoon en heb een gezin. Ik heb afgesproken zelf te zoeken naar een kliniek die bij mij past en uiteraard vergoed wordt door mijn verzekering. Heeft iemand hier ervaring met afkickklinieken? Ik zie door de bomen het bos niet meer ondertussen, het zijn er zo veel! Trubendorffer sprak mij op zich aan alleen las ik dat de behandeling op basis van abstinentie is. Maar ik moet wel echt eerst afbouwen want cold turkey is echt geen optie heb ik gemerkt . Of bouw je wel ook eerst af dan? Excuses voor deze lap tekst trouwens"
"Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vooralsnog een doorverwijzing voor Trubendorfer. Zij gaan me straks bellen voor het maken van een eerste afspraak. Ik ben nu al zelf zo veel mogelijk aan het afbouwen tot het meest minimaal haalbare qua gebruik. Ik merk dat het fysiek best goed te doen is, als ik maar een klein beetje in mijn lichaam heb is het vooralsnog qua lichamelijke afkickverschijnselen goed te doen. Maar man, mentaal vind ik het echt heftig joh. Ik vind werkelijk niets meer leuk, haal nergens plezier uit en voel me ronduit depressief 😞. Ik hoop dat dat zich wel hersteld nog ooit en dat ik mijn brein niet helemaal naar de knoppen heb geholpen.."
"buddha31 zei: Edit: antwoord teruggevonden in je OP. Ik geloof niet dat een behandeling gebaseerd op abstinentie betekent dat je daar alleen welkom bent als je volledig clean bent. Dat is immers de reden dat je in behandeling gaat. Wel heb je de detoxfase (afkicken) en de volgende fase (herstel en preventie) soms is de detox intern of wel ambulant maar een ander progamma. De enige die het juiste antwoord kan geven is Trubendorfer zelf. Ik zou ze gewoon even bellen met deze vraag. Klik om te vergroten... Thanks! Ja ik heb ze net gebeld en zij gaven aan dat ik eerst een detox behandeling moet ondergaan. Dat is ergens in Maastricht bij een dochteronderneming ofzo maar zij gaan mij nog terugbellen dus dan kan ik wat meer vragen stellen. Ik ben benieuwd, hopelijk kan ik snel terecht.."