Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaving speed en 3mmc

verslaving speed en 3mmc

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zal me er eens een keer over inlezen (:
Heb zelf bij YesWeCan gezeten toen ik wat jonger was.
Was daarna wel een half jaar helemaal sober.
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeetje man het emotioneert me gwn hoeveel mensen hierop hebben gereageerd met oprechte hulp, ik dacht dat niemand zou reageren hahahah
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
nina ja joh zei:
Ik weet precies de redenen ook waarom ik gebruik, ik heb meerdere stoornissen en heb recent heel veel nieuwe traumatische ervaring erbij gekregen. Kreeg het gewoon allemaal niet meer geregeld :) en dan zit je er opeens zo diep in.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk, maar probeer je ook te realiseren dat je reactie op traumatische ervaringen minstens zo belangrijk is. Door stimulerende middelen te gebruiken krijg je (als de middelen zijn uitgewerkt) veel meer last van angstklachten en paranoia. Zo kan je dus verder van huis raken. Ik denk dat je ook wel weet dat het zo geen oplossing is. En neem het jezelf ook niet te veel kwalijk dat je eerder naar de stimulerende middelen hebt gegrepen. Maar het is mogelijk om er gelijk mee te stoppen en het is ook mogelijk om op een gezondere manier om te gaan met de nare dingen die je hebt meegemaakt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je echt clean wilt worden zul je moeten stoppen met alles. Ook met wiet en alcohol. Wat jij "redelijk clean" noemt is gewoon dagelijks gebruik.

Goed dat je je weer laat opnemen. Je zou in de tussentijd naar AA/CA/NA meetings kunnen gaan. Baat het niet dan schaadt het niet.

Zie voor een meeting bij jou in de buurt:

aa-nederland.nl

Home

Bijeenkomsten Elke dag een meeting. 085 – 104 53 90 Dagelijks bereikbaar van 8:00 – 23:00 uur. en op maandag- en vrijdagnacht Literatuur Officiële AA Literatuur. Informatie Alle AA Informatie Wat is AA Anonieme Alcoholisten Nederland, afgekort AA, is een gemeenschap van mensen die gezamenlijk...
aa-nederland.nl aa-nederland.nl
www.na-holland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.na-holland.nl www.na-holland.nl

Cocaine Anonymous® Holland

Cocaine Anonymous® Holland is een groep van, door en voor verslaafden die bij elkaar komen om te herstellen van hun verslaving.
ca-holland.nl ca-holland.nl
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad is de beste (en eigenlijk enigste) optie stoppen met alles, maar ik weet dat ik dat gewoon niet genoeg wil.
Ik heb geen idee wanneer dat moment gaat komen, ik dacht altijd dat de motivatie er zou zijn bij je “rockbottom”. Maar heb ondertussen al vaker een overdosis gehad of half dood op straat zitten liggen en snap niet waarom ik het nog steeds boven alles kies, zelfs mijn ma die recent overleden is ontweek ik voordat ze dood ging omdat zij de enige was die zag hoe slecht het ging.

Ik heb al 5 opnames gehad ondertussen (niet allemaal voor verslaving) en ben inderdaad van plan om weer naar meetings te gaan, als ik de motivatie vind om sober te blijven tijdens de opname.
Maar op dit moment laat ik t een beetje aan mijn lot over voordat ik erheen ga, “de jezelf dood willen snuiven mentaliteit”
Zou me niet verbazen als ik erbij neerval met mijn 40kg

Sorry voor de rant! was niet mijn bedoeling maar zit ook aan de speed en heb heel lang niet kunnen praten over mijn sht.

In ieder geval erg bedankt voor het advies en de hulp
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geef niet op. Iedere opname leer je weer wat bij. Ik denk dat je gelijk hebt over een rock bottom bereiken. Als je doorgebruikt komt die vanzelf. I’ve been there. Als je je steeds meer openstelt naar je therapeuten dan vind je de oorzaak voor jouw gebruik wel. Bij mij was het dat ik mijzelf niet de moeite waard vond. Als jij daar ook achter wilt komen moet je alles vertellen en eerlijk naar jezelf en je fouten kijken.

Blijf je vooral uitspreken. Mijn PBs staan voor je open en ik reply altijd.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
nina ja joh zei:
Inderdaad is de beste (en eigenlijk enigste) optie stoppen met alles, maar ik weet dat ik dat gewoon niet genoeg wil.
Ik heb geen idee wanneer dat moment gaat komen, ik dacht altijd dat de motivatie er zou zijn bij je “rockbottom”. Maar heb ondertussen al vaker een overdosis gehad of half dood op straat zitten liggen en snap niet waarom ik het nog steeds boven alles kies, zelfs mijn ma die recent overleden is ontweek ik voordat ze dood ging omdat zij de enige was die zag hoe slecht het ging.

Ik heb al 5 opnames gehad ondertussen (niet allemaal voor verslaving) en ben inderdaad van plan om weer naar meetings te gaan, als ik de motivatie vind om sober te blijven tijdens de opname.
Maar op dit moment laat ik t een beetje aan mijn lot over voordat ik erheen ga, “de jezelf dood willen snuiven mentaliteit”
Zou me niet verbazen als ik erbij neerval met mijn 40kg

Sorry voor de rant! was niet mijn bedoeling maar zit ook aan de speed en heb heel lang niet kunnen praten over mijn sht.

In ieder geval erg bedankt voor het advies en de hulp
Klik om te vergroten...
Pas goed op jezelf.
Wat ik vooral wil zeggen is: je bent het waard.
Je verslaving is een doodlopende weg, misschien wel letterlijk. Afijn, dat weet je.
Wij kunnen er hier voor je zijn. We kunnen tips en adviezen geven.
Maar er zijn deskundige mensen die je op weg kunnen helpen, daar heb je al ervaring mee.
De enige die het kan oplossen, dat ben je zelf.
Sowieso ben jij sterker dan die rotzooi.
Ik wens je heel veel sterkte met alles.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
drink je genoeg?
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank jullie wel voor de fijne berichten, het geeft me zeker wat hoop (: in ieder geval om vandaag de dag door te komen.
Misschien dat ik voor een intensere opname ga uiteindelijk ipv alleen detox en ook sws een betere instantie vinden.

Het komt uiteindelijk allemaal wel goed op de een of andere manier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alleen een detox is niet genoeg. Ga de kliniek in als het even kan. Ik heb een goede tijd gehad bij Triora, 12 stappenkliniek in Den Haag.

Je bent het waard.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja precies, doet dan toch wat met je.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
nina ja joh zei:
ben hierna redelijk clean gebleven (wel elke dag wiet, veel alcohol en dan heel af en toe een hard drug)
Vrij logisch heb ik dit natuurlijk niet lang volgehouden op hetzelfde tempo en ben zins kort terug gevallen,
Klik om te vergroten...

dupont zei:
Als je echt clean wilt worden zul je moeten stoppen met alles. Ook met wiet en alcohol. Wat jij "redelijk clean" noemt is gewoon dagelijks gebruik.
Klik om te vergroten...
Wat Dupont ook al zegt, dagelijks wiet gebruiken en veel alcohol drinken is ook gewoon dagelijks gebruik. Je blijft verdoven, je blijft je verslaving actief houden, hetzij in sluimerstand. Maar vroeg of laat kom je weer bij je hoofdmiddel terecht. Ik ben er zelf ook een kei in, het ene middel inwisselen voor een ander. Maar het leven wordt pas aangenamer voor mij na een tijdje clean zijn.

Neo-Shulginist zei:
Begrijpelijk, maar probeer je ook te realiseren dat je reactie op traumatische ervaringen minstens zo belangrijk is. Door stimulerende middelen te gebruiken krijg je (als de middelen zijn uitgewerkt) veel meer last van angstklachten en paranoia. Zo kan je dus verder van huis raken.
Klik om te vergroten...
Daarnaast gun je jezelf de kans ook niet om die traumatische ervaringen echt te verwerken, waardoor dit soort dingen gaan stapelen tot je van gekkigheid niet meer weet waar je last van hebt.
Je kan deze dingen ook nuchter aan! Dat is (zeker in het begin) heel zwaar, maar op de lange termijn heb je er echt profijt van.

nina ja joh zei:
Inderdaad is de beste (en eigenlijk enigste) optie stoppen met alles, maar ik weet dat ik dat gewoon niet genoeg wil.
Klik om te vergroten...
Probeer die wil te vinden tijdens je opname! Nu zie je misschien niet in waar je heen wilt, wie je bent, wat je leuk vind, etc. Kom er tijdens je opname achter en haal daar je kracht uit!

nina ja joh zei:
Ik heb geen idee wanneer dat moment gaat komen, ik dacht altijd dat de motivatie er zou zijn bij je “rockbottom”. Maar heb ondertussen al vaker een overdosis gehad of half dood op straat zitten liggen en snap niet waarom ik het nog steeds boven alles kies,
Klik om te vergroten...
Een rockbottom is pas een rockbottom als je ervoor kiest om te groeien. Pas dan komt er een eind aan het dal en gaat de parabool omhoog. Maak je die keuze niet, dan is verslaving gewoon een bodemloze put. Telkens als je denkt, erger dan dit kan het niet.... Blijkt dat toch te kunnen.

Maar ik snap je punt, ben zelf ook meermaals bijna dood geweest en struggle nog steeds af en toe met terugvallen. Welliswaar korte terugvallen van enkele dagen gevolgd door langere cleanperiodes. Maar toch zijn het terugvallen die ik serieus wil nemen.

nina ja joh zei:
als ik de motivatie vind om sober te blijven tijdens de opname.
Klik om te vergroten...
Hoezo de motivatie vind om tijdens de opname sober te blijven? Het hele idee van een opname is toch dat je gescheiden wordt van je middel zodat je er met geen mogelijkheid bij kan?
Als dat op die plek niet gaat, andere kliniek zoeken. Het is één van de redenen dat ik naar Zuid Afrika ben gegaan en niet naar de lokale massa-ggz waar de dealers af en aan rijden.

nina ja joh zei:
Maar op dit moment laat ik t een beetje aan mijn lot over voordat ik erheen ga, “de jezelf dood willen snuiven mentaliteit”
Zou me niet verbazen als ik erbij neerval met mijn 40kg
Klik om te vergroten...
Het spijt me dat te horen! Probeer naast de drugs misschien iets anders te vinden om je tijd mee te vullen. Elke tijd die je niet aan drugsgebruik kan besteden is in dit geval gezondheidswinst. Denk aan bijv. Gamen, tekenen/schilderen, iets waar je helemaal in op kan gaan zodat je die volgende lijn zo lang mogelijk 'vergeet'.

En misschien liever meer blowen dan snuiven in dit geval. Maar zorg in elk geval dat je gebruik het toelaat om te eten!

Hou nog even vol! Ook jij bent het waard!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ken het gevoel vooral ik houd ook niet de motivatie om gestopt te bliijven,
binnenkort weer mdphp fak life stoom afblazen my ass zal waarschijnelijk wel nachten doorhalen zijn met gamen/fappen to be honest do i care no stupidlty i dont
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
waarom zou niemand reaggeren , we zijn niet van steen en denken graag met je mee
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een goed adviezen hier. Alles is al gezegd hier, @nina ja joh.

Als je je hart (anoniem) wil luchten kan dat altijd hier. Velen hebben in hetzelfde schuitje gezeten dus je bent NIET alleen!

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe!
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Hoezo de motivatie vind om tijdens de opname sober te blijven? Het hele idee van een opname is toch dat je gescheiden wordt van je middel zodat je er met geen mogelijkheid bij kan?
Klik om te vergroten...
Excuses, was wat high, ik bedoelde *na de opname.
Ik ga geen andere mensen in de detox in gevaar brengen.
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ben erg gewend niet serieus genomen te worden
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
nina ja joh zei:
Excuses, was wat high, ik bedoelde *na de opname.
Ik ga geen andere mensen in de detox in gevaar brengen.
Klik om te vergroten...
Haha gelukkig! Het zou niet voor het eerst zijn hoor. Ik hoor echt zó vaak verhalen van mensen die in de klinieken gebruiken. Even naar het fietsenhok sneaken om crack te roken, etc.

Er zijn instellingen waar dit helaas blijkbaar gewoon kan.

Wat betreft je motivatie om na de kliniek clean te blijven; probeer in de kliniek een begin te maken met uit te vinden waar je heen wilt en wat je leuk vind. Probeer in elk geval daar iets te vinden waar je energie van krijgt.
En daarnaast kan ik alleen maar aanbevelen om aan de slag te gaan met de 12 stappen. Ik ben lange tijd alleen naar meetings gegaan, heb ook veel service gedaan, maar dat hield me niet clean. Aan de stappen werken en buiten de meetings om met andere herstellende verslaafden leuke dingen doen, houden me wèl clean.

Leuke dingen doen in herstel is écht belangrijk voor mij. Anders zou vroeg of laat drugsgebruik weer mijn uitlaatklep zijn. Nu doe ik dat door met fellows te gaan klimmen/bowlen/spelletjesavonden etc.
En dat geeft me energie en zonder katers, schuldgevoelens, en alle negatieve ellende die dagelijks gebruik met zich mee brengt.

Ik hoop dat je zoiets ook weet te vinden!

Mag ik vragen waar je zal worden opgenomen?
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja nee maar dat is ook echt heel erg, heb het zelf veel te vaak zien gebeuren.
bv bij mijn vorige opname waren er zo’n paar mensen die het voor iedereen verpesten, hadden pillen en ghb via bezoek gesmokkeld heel makkelijk en een dealer met speaker op vol volume die komt langsfietsen snel en de shit omhoog gooit op het balkon 💀

ik heb altijd dat ik maar heel kort geïnteresseerd ben in iets maar dan wel heel erg obsessief, dus is moeilijk iets te vinden waar ik lang op kan focussen afgelopen tijd.
maar kan wel piano drum en gitaar spelen en maak kunst enzo dus misschien daar iets mee.

Ik ben inderdaad al bekend met het 12 stappen plan en meetings! dus dat is al wat minder lastig, het is indd tot nu toe wel het meest effectief geweest qua verslavingszorg.

Ja ik heb daar een beetje moeite mee omdat ik dus mensen om me heen heb waar ik echt véél te veel om geef en heel graag mee omga, maar hun gebruiken ook allemaal(vriend, beste vriendin, broer en vader), zeker niet zoals mij maar wel dagelijks blowen en vaak drinken en bv mijn beste vriendin gebruikt ook wat meer 3m nu en ik ben bang dat het door mij komt.
Maar wil hun absoluut niet kwijt
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
nina ja joh zei:
ik heb altijd dat ik maar heel kort geïnteresseerd ben in iets maar dan wel heel erg obsessief, dus is moeilijk iets te vinden waar ik lang op kan focussen afgelopen tijd.
Klik om te vergroten...
Ja dat is heel erg typisch he voor verslaafden 😂
Ik moet zeggen dat het bij mij iets meer gematigder gaat dan eerst. En ik probeer ook gewoon geregeld iets nieuws, maar probeer mezelf een beetje in toom te houden. Heb de afgelopen tijd een tijdje boogschieten gedaan. In het begin ging ik er helemaal in op, maar het werd wat minder over tijd. Ik ben blij dat ik nu mezelf in heb kunnen houden en niet voor €2500,- aan materiaal heb gekocht haha

Voordat ik ging gebruiken was dat snel wisselen van hobbies en dan obsessief erin storten ook al een ding. Ik zie dat heel vaak terugkomen bij verslaafden.


nina ja joh zei:
nog 1 vraagje,

of iemand misschien een handige tip heeft voor droge lippen, ik krijg die altijd en al helemaal met het koude weer.
gebruik super vaak lippenbalsem enzo en probeer ze zelfs te scrubben, maar krijg er vaak wondjes in door de droogheid en doet pijn man en door de pep bloed het ook bijzonder lang (iig ik denk dat het de pep is)
Klik om te vergroten...

gekkemanlol zei:
drink je genoeg?
Klik om te vergroten...
Dit ☝️

Maar ook: hoe is je voeding?
Slechte voeding kan hier ook een grote rol in spelen. Denk aan tekorten aan vitamine B2 of juist een teveel aan vitamine A.
Als je nauwelijks groente of fruit eet, is het misschien geen gek idee om hiermee te beginnen en als dat niet lukt misschien supplementen te nemen.

Daarnaast werkt voor mij veel aan mijn lippen likken ook slecht voor mn lippen. En wat doe ik aan de pep... Compulsief m'n lippen likken. Dit valt net als kaakschaatsen af te leren door er bewust op te letten.

Ohja en wat voor lippenbalsem gebruik je? Sommige lippenbalsems zijn eigenlijk niet zo goed voor je lippen op lange termijn.

Lijkt bijna of ze het erom doen... Droge lippen creëren met het middel tegen droge lippen. Net als dat ik van Axe ook altijd meer ga zweten. Troep... 🙄

Voor mn lippen gebruik ik meestal Purol. Werkt eigenlijk altijd goed. Na een paar dagen is het opgelost en dan hoef ik het ook niet meer te gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."