Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaving speed en 3mmc

verslaving speed en 3mmc

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
nina ja joh zei:
Ja ik heb daar een beetje moeite mee omdat ik dus mensen om me heen heb waar ik echt véél te veel om geef en heel graag mee omga, maar hun gebruiken ook allemaal(vriend, beste vriendin, broer en vader), zeker niet zoals mij maar wel dagelijks blowen en vaak drinken en bv mijn beste vriendin gebruikt ook wat meer 3m nu en ik ben bang dat het door mij komt.
Maar wil hun absoluut niet kwijt
Klik om te vergroten...

Het zou het beste zijn als je deze mensen een tijd niet ziet. Als je uitlegt hoe erg je verslaving is (als ze dat niet al weten) dan is daar vast wel begrip voor. Betekent niet dat je ze nooit meer ziet, alleen het eerste half jaar na de kliniek lijkt me wel slim om van te voren al af te spreken. Bellen kun je bijvoorbeeld nog wel doen als je afspreekt dat de anderen rekening houden met jouw triggers, dus niet over middelen of gebruik praten of jou onder druk zetten etc. Je merkt vanzelf wel of telefonisch contact kan of niet. Als je dan na een tijdje weer nuchter om ze kan geven, geeft dat zo'n goed gevoel.

Nou ben ik geen gediplomeerd behandelaar maar als jij praat over jouw neiging tot obsessie denk ik dat de herkenning en erkenning jou een vliegende start kan geven bij een behandeling. Verslaving is bij uitstek obsessie (vaak met een genot dat je niet meer kunt bereiken). Blijf eerlijk naar jzelf kijken en je krijgt 't er echt onder. Wel hard werken maar daar ben je volgens mij niet bang voor. Doorzetten, en blijf om hulp vragen ook. Nina 2.0 komt dan langzaam maar zeker in zicht :wink:
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#2
nog 1 vraagje,

of iemand misschien een handige tip heeft voor droge lippen, ik krijg die altijd en al helemaal met het koude weer.
gebruik super vaak lippenbalsem enzo en probeer ze zelfs te scrubben, maar krijg er vaak wondjes in door de droogheid en doet pijn man en door de pep bloed het ook bijzonder lang (iig ik denk dat het de pep is)
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Elk stimulerend middel heeft weer zo zijn eigen nuanceverschillen. Maar voor jouw verslaving maakt het niks uit. Het heeft allemaal min of meer hetzelfde effect. Speed kan een wat lichamelijkere kater geven omdat het sterker werkt op noradrenaline. Het kan daarbij wel veel uitmaken of je let op eten, drinken en slaap. Speed heeft ook gewoon een lange halfwaardetijd. Dus je moet er rekening mee houden dat je zeker 12 uur na laatste inname niet meer kan slapen. Dat is soms lastig, omdat je dan 12 uur lang last kan hebben van cravings, waardoor je maar blijft doorgaan met gebruiken.

Probleem van 3-MMC is vooral dat totaal niet bekend is wat voor gezondheidseffecten het heeft op middellange of lange termijn. Je kan er dus nog allerlei denkbeeldige ziektes van krijgen die jij dan voor ons zou moeten ontdekken. Dat is niet echt aan te raden.

Waar je naar op zoek moet gaan is de reden(en) waarom je je niet lekker voelt als je nuchter bent. Vaak is er een combinatie van mentale oorzaken en oorzaken in de omgeving. Probeer dus eens wat liever voor jezelf te zijn en gewoon goed voor jezelf te zorgen.
Klik om te vergroten...
Ik ben het helemaal met je eens, het is inderdaad zo lastig dat er weinig bekend over is, maar heb besloten toch over te stappen op 3mmc want fysiek hou ik het niet lang meer vol omdat ik los van het gebruik inderdaad al bijzonder veel moeite heb met eten en slapen.
Ik weet precies de redenen ook waarom ik gebruik, ik heb meerdere stoornissen en heb recent heel veel nieuwe traumatische ervaring erbij gekregen. Kreeg het gewoon allemaal niet meer geregeld :) en dan zit je er opeens zo diep in.

Dankjewel voor het bericht in ieder geval! de info helpt zeker en ik zal proberen zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen (op zijn minst voor vandaag en morgen is morgen!)
b
baNinaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi!
Ik ben al lang een frequente bezoeker van deze site, maar heb me pas geleden aangemeld om daadwerkelijk ook zelf een topic te schrijven.

Ik ben vorig jaar opgenomen geweest voor 3mmc en coke verslaving, ben hierna redelijk clean gebleven (wel elke dag wiet, veel alcohol en dan heel af en toe een hard drug)
Vrij logisch heb ik dit natuurlijk niet lang volgehouden op hetzelfde tempo en ben zins kort terug gevallen, maar probeer ipv 3m speed te gebruiken omdat het (denk ik) minder je serotonine enzo drained en er meer over bekend is.

Maar merk dat ik fysiek en mentaal veel sneller achteruit ga dan bij de 3m, ik vraag me af of iemand hier zelf mee ervaring heeft en weet wat slim is om te doen, want ik sta op het punt om weer over te stappen om 3mmc.

(Ik word trouwens opgenomen weer maar weet nog niet wanneer en kan weken of zelfs maanden duren)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Elk stimulerend middel heeft weer zo zijn eigen nuanceverschillen. Maar voor jouw verslaving maakt het niks uit. Het heeft allemaal min of meer hetzelfde effect. Speed kan een wat lichamelijkere kater geven omdat het sterker werkt op noradrenaline. Het kan daarbij wel veel uitmaken of je let op eten, drinken en slaap. Speed heeft ook gewoon een lange halfwaardetijd. Dus je moet er rekening mee houden dat je zeker 12 uur na laatste inname niet meer kan slapen. Dat is soms lastig, omdat je dan 12 uur lang last kan hebben van cravings, waardoor je maar blijft doorgaan met gebruiken.

Probleem van 3-MMC is vooral dat totaal niet bekend is wat voor gezondheidseffecten het heeft op middellange of lange termijn. Je kan er dus nog allerlei denkbeeldige ziektes van krijgen die jij dan voor ons zou moeten ontdekken. Dat is niet echt aan te raden.

Waar je naar op zoek moet gaan is de reden(en) waarom je je niet lekker voelt als je nuchter bent. Vaak is er een combinatie van mentale oorzaken en oorzaken in de omgeving. Probeer dus eens wat liever voor jezelf te zijn en gewoon goed voor jezelf te zorgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."