Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamineverslaving

Ketamineverslaving

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Mudkip96Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 25 die nu al 5 jaar regelmatig ketamine gebruikt tijdens feestjes en andere sociale gelegenheden. Het gaat hier ongeveer over 2 gram per maand qua hoeveelheid.

Ik heb vorige week voor het eerst cocaine en ketamine gecombineerd. Sinds vorige week heb ik ineens voor mn gevoel een soort van evenwichtsstoornis, ontzettend moe, moeite met vooruitdenken, moeite met bewegend beeld volgen, lichte angst etc. Ik was meteen bang voor hersenschade, maar als ik braintrain spelletjes speel of een IQ test doe scoor ik deze nog even hoog als voorheen. Het zou ook een overprikkeling van mn angstcentrum geweest kunnen zijn.

Hebben hier meer mensen last van gehad? Zijn hier mensen die deze klachten ervaren na langdurig ketamine gebruik? Of zou het door de coke komen?

Ik lees hier namelijk niks over hersenschade bij langdurig ketaminegebruik. Ook niet bij mensen die bijvoorbeeld 1 gram per dag gebruikten jarenlang. Wel over schade aan de blaas.

Ik heb iig besloten sterk te minderen/te stoppen met deze substanties. Ik zou hiervoor graag tips willen.

Thanks voor het lezen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stoppen met gebruiken lijkt me een goede eerste stap. Van coke kun je angstig worden en besluiteloos en gewoon lamlendig in het algemeen. Je moet gewoon bijkomen van de overplrikkeling van je brein.

Als je evenwicht verstoord blijft, ga dan naar de huisarts ermee en vertel eerlijk over je drugsgebruik.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou zelf het druggebruik een paar maanden tot en half jaar pauzeren.

Dan pas naar de arts gaan.
M
Mudkip96Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Zou zelf het druggebruik een paar maanden tot en half jaar pauzeren.

Dan pas naar de arts gaan.
Klik om te vergroten...
Heb je zelf weleens in zon soort situatie gezeten?
M
Mudkip96Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Stoppen met gebruiken lijkt me een goede eerste stap. Van coke kun je angstig worden en besluiteloos en gewoon lamlendig in het algemeen. Je moet gewoon bijkomen van de overplrikkeling van je brein.

Als je evenwicht verstoord blijft, ga dan naar de huisarts ermee en vertel eerlijk over je drugsgebruik.
Klik om te vergroten...
Heb je zelf weleens in zon situatie gezeten?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mudkip96 zei:
Heb je zelf weleens in zon situatie gezeten?
Klik om te vergroten...
Ik heb een cocaineverslaving van 10 jaar achter de rug. Wat wil je weten?
M
Mudkip96Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Ik heb een cocaineverslaving van 10 jaar achter de rug. Wat wil je weten?
Klik om te vergroten...
Of je dacht dat je hersenschade had en vergelijkbare klachten zoals ik

Thanks!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mudkip96 zei:
Ik heb vorige week voor het eerst cocaine en ketamine gecombineerd. Sinds vorige week heb ik ineens voor mn gevoel een soort van evenwichtsstoornis, ontzettend moe, moeite met vooruitdenken, moeite met bewegend beeld volgen, lichte angst etc. Ik was meteen bang voor hersenschade, maar als ik braintrain spelletjes speel of een IQ test doe scoor ik deze nog even hoog als voorheen. Het zou ook een overprikkeling van mn angstcentrum geweest kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Dat je hersenschade hebt opgelopen is duidelijk, dat is wat drugs nou eenmaal doen, maar het mooie van je brein is dat het zichzelf kan repareren mits je het voldoende rust geeft en een pauze inlast. Wees zoiezo voorzichtig met ketamine. Ik vind het een leuke drug, maar heb het ook een tijdje teveel gebruikt om de verkeerde redenen. Daarom besluit ik het nu alleen te doen bij speciale gelegenheden.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ongelooflijk wat die coke aan bijverschijnselen kan hebben...
Ik begin er maar niet aan, ook al ben ik nieuwsgierig.
Maar ik lees teveel rottigheid gepaard gaande met dat spul dus zeg ik maar nee Dank u, deze ronde sla ik over...
Klik om te vergroten...
Het was vooral erg duur.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mudkip96 zei:
Of je dacht dat je hersenschade had en vergelijkbare klachten zoals ik

Thanks!
Klik om te vergroten...
Ik heb allerlei nare gezondheidsissues gehad. Depressie, psychose, onrust, slapeloosheid en nog meer mentale shit.
ze verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik clean werd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ongelooflijk wat die coke aan bijverschijnselen kan hebben...
Ik begin er maar niet aan, ook al ben ik nieuwsgierig.
Maar ik lees teveel rottigheid gepaard gaande met dat spul dus zeg ik maar nee Dank u, deze ronde sla ik over...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je dan leest dat sommige mensen meer dan een gram per dag gebruiken, dan kun je jezelf afvragen hoe je deze verslaving bekostigen kunt.....maar dat geldt natuurlijk ook voor meer soorten middelen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ongelooflijk wat die coke aan bijverschijnselen kan hebben...
Ik begin er maar niet aan, ook al ben ik nieuwsgierig.
Maar ik lees teveel rottigheid gepaard gaande met dat spul dus zeg ik maar nee Dank u, deze ronde sla ik over...
Klik om te vergroten...
Het is best leuk, maar het is vele malen verslavender dan dat het echt leuk is. Als ik alle ellende bij elkaar optel dan vraag ik me wel eens af waarom ik het eigenlijk bleef gebruiken. Uiteindelijk heb ik er helemaal niets positiefs aan over gehouden. Het enige wat het eigenlijk was, was het najagen van het gevoel dat ik de eerste paar keer gebruik had, maar dat ik nooit teruggekregen heb.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee, dat herken ik wel, ik ben alleen maar een hoop ellende rijker geworden met al mijn druggebruik. Gelukkig ben ik gestopt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Het is best leuk, maar het is vele malen verslavender dan dat het echt leuk is. Als ik alle ellende bij elkaar optel dan vraag ik me wel eens af waarom ik het eigenlijk bleef gebruiken. Uiteindelijk heb ik er helemaal niets positiefs aan over gehouden. Het enige wat het eigenlijk was, was het najagen van het gevoel dat ik de eerste paar keer gebruik had, maar dat ik nooit teruggekregen heb.
Klik om te vergroten...
Het is verslavend omdat;
- Het een ideale uitgaansdrug is
(tov Keta bijvoorbeeld)
- Het een gemakkelijk te vinden drug is
(tov speed bijvoorbeeld)
- De media een grote rol speelt in populariteit waardoor meer mensen het eens willen proberen.


Het voorbeeld Keta & Speed is gezien vanuit Belgisch perspectief.
Ik weet ook dat in NL bijna alles gemakkelijk te vinden is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ideale uitgaansdrug... Tsja, ik vond het in het begin ook wel stoer om coked up in de club te staan maar na een keer of 10 uitgaan op de coke was ik op die avonden alleen maar bezig met bijpakken en harder willen gaan dan ik ging. Voor m'n gevoel was ik meer onderweg naar de WC's dan dat ik van het feestje aan het genieten was. Maarja ik ben ook fiks verslaafd geraakt eraan en dat was een voorbode die ik genegeerd heb. In plaats van te stoppen met coke ging ik het thuis in m'n eentje gebruiken of zocht ik andere middelen voor in de club (dexamfetamine is vele malen geschikter dan coke IMHO).

Ik ben altijd uitgegeaan voor de muziek maar dat kwam door cokegbruik steeds op de tweede plek. Heel naar eigenlijk.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Het is best leuk, maar het is vele malen verslavender dan dat het echt leuk is. Als ik alle ellende bij elkaar optel dan vraag ik me wel eens af waarom ik het eigenlijk bleef gebruiken. Uiteindelijk heb ik er helemaal niets positiefs aan over gehouden. Het enige wat het eigenlijk was, was het najagen van het gevoel dat ik de eerste paar keer gebruik had, maar dat ik nooit teruggekregen heb.
Klik om te vergroten...
en dan gaat er een belangrijk familielid dood en kijk je terug hoe vaak je er wel niet bij zat met een kater of verrot gevoel en krijg je daar je hele leven spijt van..
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ongelooflijk wat die coke aan bijverschijnselen kan hebben...
Ik begin er maar niet aan, ook al ben ik nieuwsgierig.
Maar ik lees teveel rottigheid gepaard gaande met dat spul dus zeg ik maar nee Dank u, deze ronde sla ik over...
Klik om te vergroten...
ergste van coke is als jeje dopamine voorraad er helemaal doorheenjaagt, die dagen erna een depressie/ verdrietig/suïcidaal gedachtes waar je U tegen zegt, en een algemeen harde malaise. Alles is de dag erna een probleem.. van eten tot tandepoetsen en douche, alles is ellende/irritant en gedoe....
Maar vergis je niet, speed is nog erger ( soms tot depersonalisatie aan toe), daarna XTC/MDMA is nog erger dan speed.

Wat ik nog het ergste vind aan een kater (en dat zie ik mensen nooit zeggen) is dat de tijd ook nog eens 10x zo langzaam gaat dus je zit echt heolemaal vastgerot in je brakke dag(en). En dan komen de gedachtes'' help ik ben een loser '' ik ben verslaafd'' ''hoe stop ik'' ''waarom'' ''help ik zit vast''

Het is de ultieme mindfuck het zet je echt aan het denken waarom je persee dat spul in je lichaam stopte en niet gewoon 10km ging wandelen in een bos ofso en daarna een kop thee nam een filmpje opzet
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Zou zelf het druggebruik een paar maanden tot en half jaar pauzeren.

Dan pas naar de arts gaan.
Klik om te vergroten...
Noot:
Dan moet je wèl in staat zijn om een paar maanden te stoppen met gebruik.....anders kun je beter meteen naar de huisarts gaan en je gebruik eerlijk opbiechten.
Dan krijg je beter op tijd hulp!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."