Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe levensverwachting van een junkie. vs De realiteit

De levensverwachting van een junkie. vs De realiteit

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Guapo Temudgin zei:
Jellinek zegt het volgende daarover.
link
"Langdurig gebruik of een zeer hoge dosis kunnen een tijdelijke psychose veroorzaken. Een blijvende psychose kan alleen optreden bij mensen die daarvoor gevoelig zijn."
Klik om te vergroten...

Dopemonster zei:
Jellinek weet het allemaal zo goed te vertellen maar niet heus..... Je moet wel een heel fuckedup brein hebben om in een blijvende psychose terrecht te komen... Maar drugsgebruik maakt je hersenen steeds meer gevoelig en kapot dus ligt het nou aan de genen of je levensstijl?? Of een combi van, en kan de uitkomst hetzelfde zijn zowel genetisch bepaald als eige schuld... Ik geloof in het laatste.
Klik om te vergroten...

Ben het hier met dopemonster eens..
Jellinek laat mensen met een zware ghb verslaving gewoon afkicken met een gaba a medicijn zoals Diazepam als het hun uit komt en laten iemand gewoon liggen met die afkick.
Omdat ze uit principe geen baclofen willen gebruiken.
Een van de slechtste klinieken in Nederland ze weten geen moer over sommige dingen.
Denken dat je alles weet omdat je dingen leert uit een boek? Beter luisteren ze naar hun patiënten. Maar dat doen ze niet. Alles uit een boek die geschreven is door iemand die nooit iets heeft gebruikt..
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Jellinek weet het allemaal zo goed te vertellen maar niet heus..... Je moet wel een heel fuckedup brein hebben om in een blijvende psychose terrecht te komen... Maar drugsgebruik maakt je hersenen steeds meer gevoelig en kapot dus ligt het nou aan de genen of je levensstijl?? Of een combi van, en kan de uitkomst hetzelfde zijn zowel genetisch bepaald als eige schuld... Ik geloof in het laatste.
Klik om te vergroten...
Ja of beide, ik kan soms echt een idioot zijn maar ben natuurlijk ook een combinatie van mijn vader en moeder.
"Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen"

:handwaving1: :oldman:
🚗...VvrROem..VrOeM!..
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Guapo Temudgin je ziet ook dat ik schreef dat ik hem ook wel eens te pakken heb gehad na ghb. Dus dat kan. Maar als het langer dan een dag of 2 duurt dan klopt het ook wat ik zeg.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Guapo Temudgin zei:
"Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen"

:handwaving1: :oldman:
🚗...VvrROem..VrOeM!..
Klik om te vergroten...
16-05-23-mr-frank-visser-ambassadeur-buurtbemiddeling.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 31406
Klik om te vergroten...

Gotta love this guy!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eve's drop zei:
Gotta love this guy!
Klik om te vergroten...
Dat is is mijn pa, wist je dat niet? Zo heeft ie ook mijn moeder verleid.

“dit is mijn penis, en daar moet u het mee doen”.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is mijn PENS

Daar moet u het mee doen 😂
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Dat is is mijn pa, wist je dat niet? Zo heeft ie ook mijn moeder verleid.

“dit is mijn penis, en daar moet u het mee doen”.
Klik om te vergroten...

Case closed!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Is een kenmerk van narcisme, het je niet kunnen inleven in een ander, en kan dat erfelijk zijn?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben het aan het testen maar ik weet dat 8 jaar kan kan net aan dan
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit verhaal bovenaan heeft me de moed gegeven om straks mijn bed in te kruipen en te denken dat het morgen een nieuwe start is. Bedankt voor zoveel openheid. Wordt énorm gewaardeerd!
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
Heel de wereld bestaat uit allerhande junkies, workaholics lijden aan burnouts die hen vanbinnen uit opvreet, eetverslaafden krijgen obesitas, diabetes, sterven aan dichtgeslibte bloedvaten en hartfalen, alcoholiekers raken letterlijk zichzelf kwijt en fysiek sterven hun organen beetje bij beetje af, topsport is een ware aanslag op je lichaam, dus ja dagelijks drugs als amfetamines, coke, ghb,... nemen is net zo'n aanslag op je lichaam n geest.
Klik om te vergroten...
niet helemaal waar ik kreeg obese doordat hersens zo verneukt waren door drugs dat het hele systeem van vet opslag in de war raakte.
Ik kwam 8 kilo aan in een maand.
At nog altijd gewoon 4 boterhammen per dag met 3 eitjes en dan savonds normaal groente enso toen ik bij ouders woonde.

Drugs kan je spijsvertering en hersens zo aantasten dat je hele lichaam en energie verbruik/bloedspiegel/honger compleet de mist in gaat.

je gaat zo van 90 kilo naar 120 .. zomaar omdat je totaal naar de klote bent van de hele tijd MDMA/coke bijvoorbeeld. Echt hell om mee te maken. Ook moet je als je obese wordt echt de hele tijd pissen helemaal gek word je er van
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#13
WAZA zei:
niet helemaal waar ik kreeg obese doordat hersens zo verneukt waren door drugs dat het hele systeem van vet opslag in de war raakte.
Ik kwam 8 kilo aan in een maand.
At nog altijd gewoon 4 boterhammen per dag met 3 eitjes en dan savonds normaal groente enso toen ik bij ouders woonde.

Drugs kan je spijsvertering en hersens zo aantasten dat je hele lichaam en energie verbruik/bloedspiegel/honger compleet de mist in gaat.

je gaat zo van 90 kilo naar 120 .. zomaar omdat je totaal naar de klote bent van de hele tijd MDMA/coke bijvoorbeeld. Echt hell om mee te maken. Ook moet je als je obese wordt echt de hele tijd pissen helemaal gek word je er van
Klik om te vergroten...
Het zit zo. Als je dagen niet eet omdat je zo zwaar onder invloed bent geraakt op een bepaald moment je glucosevoorraad in de lever en spieren op. Dan gaat het lichaam in ketose. Het gaat dan op zoek naar energie die wel nog voorradig is namelijk vet. Maar als je twee, drie dagen niet eet gaat je lichaam ook eiwitten afbreken : dat is voor mij de letterlijke betekenis van roofbouw op je lichaam. Je lichaam begint zichzelf op te eten.

Als je dan terug begint te eten, ik veronderstel dat dat dan geen slaatjes zijn maar energierijk voedsel is de natuurlijke reactie van het lichaam om alles wat het binnenkrijgt zoveel mogelijk om te zetten in vetten.

Van alcohol daalt je suikerspiegel. Dat verklaard waarom je na het drinken van vele glazen zonder probleem 2 of 3 big macs kan hebben.

We mogen echter niet vergeten dat het menselijk lichaam één van de meest complexe systemen zijn die er bestaan én tevens ook één van de sterkste. Maar het gebruik tast meer je moraal aan, vind ik. Een slechte moraal is lichamelijke verwaarlozing. Een goede moraal is jezelf bewust zijn van je lichaam waar je nog 40 of 50 jaar mee verder moet.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zit echt met verbazing de reacties te lezen hier 🤣
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MaddMonkey zei:
Heb ik ook hoor. Ik hou van vrijheid en ook bewegingsvrijheid. Zou het echt verschrikkelijk vinden als ik lichamelijk amper nog wat kan :sweatsmile:

Ach van jongs af aan ben ik al een waaghals, dus kan is zeker aanwezig dat ik mij daar niet druk over hoef te maken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Lol herken me hier iets te hard in😜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."