#1
goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
Helemaal mee eens!Super! Blijf het proberen en geef nooit op. Er is een uitweg, en als je alles op alles zet kom je er beter uit dan ooit.
Houd je ons op de hoogte?
Heel mooi verwoord!Wat @Speedboot1993 schrijft, sluit ik me helemaal bij aan. Hulp vragen is het allerbelangrijkste. Terugvallen zijn heel normaal bij een verslaving, maar dan moet je wel goed gaan analyseren waar en waarom het fout is gegaan. Dit helpt je uiteindelijk je valkuilen en gebruikspatroon te herkennen, zodat je in de toekomst steeds beter wordt in het laten staan van je middel. Een verslaving bouw je op door de jaren heen, dan kan je niet verwachten dat het met 1 of 2 klinische openames weg is. Sterker nog een verslaving (ongeacht het middel) gaat nooit meer weg. Dat komt omdat je beloningscentrum in je prefrontale cortext niet meer lekker werkt. Het is als het ware teruggezet naar je puberteit. En pubers doen onverantwoorde en ondoordachte dingen omdat bij hen het beloningscentrum nog niet is volgroeid. Dat is het pas wel rond je 25ste. Maar die schade is blijvend, dus je bent voor je leven chronisch ziek. Maar ook daarmee kan je leren leven. Concl: Hulp vragen, blijven zoeken tot je wel de juiste therapie hebt, en inderdaad in gesprek gaan met verslavingsarts, psycholoog en psychiater. Er zit praktisch altijd een diepere laag onder een verslaving (Bv: ADHD of een angststoornis, etc.)
dat zou je niet mogen tegen houden om te stoppen met gebruiken. Ik denk dat als je denkt dat het niet gaat lukken zonder 3mmc het ook niet gaat. Minder denken en probeer gewoon te genieten. Praat hier over met je huisarts, die kan je hier vast verder mee helpen.goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
Super! Blijf het proberen en geef nooit op. Er is een uitweg, en als je alles op alles zet kom je er beter uit dan ooit. Tijd om aan jezelf te gaan werken en alle shit die je al zo lang met je meedraagt van je af te schudden.goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
Helemaal waar. Ik heb het al vaker gezegd: Het middel maakt niet uit, of het nou coke is, alcohol, game verslaving, gokverslaving, herpoin, en ga zo het rijtje maar af. fysiologisch gezien heb je dat belongingscentrum gereset naar dat van de puberteid. maar ik val in herhaleling.Een verbod zal weinig uitmaken. Je zoekt gewoon wat anders ter vervanging als je echt verslaafd bent. Heb je al gebeld? Dat gaat je wel helpen!
Een verbod zal weinig uitmaken. Je zoekt gewoon wat anders ter vervanging als je echt verslaafd bent. Heb je al gebeld? Dat gaat je wel helpen!wanneer wordt 3CMC verboden in Nederland? Dat zou mij enorm helpen dat ik niet meer kan bestellen
Ik heb mijn pakket uit Nederland ontvangen. Ik kan dit niet stoppen😞😞😞😢
Verwijzen naar hulpverlenigsadressen mag voor zover ik weet! Also, als iets niet openbaar mag mag het vaak prive ook nietPS. mocht het wel mogen (verwijzing naar een safehouse) dan wil ik ook wel even een algemeen berichtje plaatsen.
Ben je bekend met safe houses in Duitsland?Helemaal waar. Ik heb het al vaker gezegd: Het middel maakt niet uit, of het nou coke is, alcohol, game verslaving, gokverslaving, herpoin, en ga zo het rijtje maar af. fysiologisch gezien heb je dat belongingscentrum gereset naar dat van de puberteid. maar ik val in herhaleling.
@LucidLucy Zeldhulpgroepen zijn een verademing echt. Een daarbij een safe-house. Ik weet niet of ik namelijk van instanties mag praatsen hier, dus ik stuur je een PB.
Nee dat niet, maar je kan overal heen, maar ik heb hem een PD'tje gestuurd aan hem met wat aanknopingspuntenBen je bekend met safe houses in Duitsland?
Safe house land in Nederland ken ik enigzins. Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.
En ja zelfhulpgroepen zijn inderdaad een verademing! Zonder het bestaan van deze groepen, had ik ongetwijfeld niet meer geleefd.
Ja zekers! je gaat daar altijd zo chill en ontspannen weg. Ik ging altijd naar de NA, maar sindskort naar de CA. Is toch iets leukere groep en betere seting. Hoewel NA ook perfect was.Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.
En ja zelfhulpgroepen zijn inderdaad een verademing! Zonder het bestaan van deze groepen, had ik ongetwijfeld niet meer geleefd.
Het verschilt ook echt per groep. Niet per se per programma. Ook al lijkt er wel een trend te zitten tussen het type mensen bij CA of bij NA.Ja zekers! je gaat daar altijd zo chill en ontspannen weg. Ik ging altijd naar de NA, maar sindskort naar de CA. Is toch iets leukere groep en betere seting. Hoewel NA ook perfect was.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."