Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc Problem i need Help :-(

3-mmc Problem i need Help :-(

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
f
fadi_92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Super! Blijf het proberen en geef nooit op. Er is een uitweg, en als je alles op alles zet kom je er beter uit dan ooit.

Houd je ons op de hoogte?
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!
f
fadi_92Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, dit is mijn eerste keer op het Nederlandse drugsforum en helaas spreek ik alleen Duits. Ik weet niet hoe mijn leven verder zal gaan. Ik slik al 2,5 jaar 3-mmc, het wordt steeds erger. Ik heb donderdag 20 injecties gehad (gelukkig injecteerde ik soms verkeerd, niet in de ader) tot de hele 10 gram op was. Ik was zo slecht. Ik ben twee keer behandeld in een therapiecentrum, helaas viel ik steeds terug en werd ik eruit gegooid. misschien kan iemand mij een tip geven hoe verder te gaan. Ik heb weer iets uit Nederland besteld. 3-CMC die bijna identiek zijn aan 3-MMC, weinig verschil. Ik wil weer een normaal leven zonder deze verslavende middelen. U kunt het antwoord in het Nederlands schrijven. Ik gebruik een website-vertaler, het werkt geweldig. Heel erg bedankt voor je hulp 😢😢😢😢
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer grenzen te stellen, bv. ik ga alleen in het weekend gebruiken of ik gebruik vanaf nu maar 10 injecties. Daarnaast zou ik wel gaan praten met een psycholoog over je gebruik. Je hebt duidelijk hulp nodig dus ik zou ook kijken voor opname. Ondertussen is 4mmc wel al wat bekender dus 3mmc ook. Het spijt me dat je nog niet de juiste hulp hebt gekregen maar ik zou blijven zoeken, het is nooit te laat! Succes verder en fijne dag!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga naar je huisarts voor hulp, ga opnieuw een behandeling aan. Praat er met een goede vriend over. Doe het niet alleen.

Als je alcohol dtink, stop daar dan mee.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat @Speedboot1993 schrijft, sluit ik me helemaal bij aan. Hulp vragen is het allerbelangrijkste. Terugvallen zijn heel normaal bij een verslaving, maar dan moet je wel goed gaan analyseren waar en waarom het fout is gegaan. Dit helpt je uiteindelijk je valkuilen en gebruikspatroon te herkennen, zodat je in de toekomst steeds beter wordt in het laten staan van je middel. Een verslaving bouw je op door de jaren heen, dan kan je niet verwachten dat het met 1 of 2 klinische openames weg is. Sterker nog een verslaving (ongeacht het middel) gaat nooit meer weg. Dat komt omdat je beloningscentrum in je prefrontale cortex niet meer lekker werkt. Het is als het ware teruggezet naar je puberteit. En pubers doen onverantwoorde en ondoordachte dingen omdat bij hen het beloningscentrum nog niet is volgroeid. Dat is het pas wel rond je 25ste. Maar die schade is blijvend, dus je bent voor je leven chronisch ziek. Maar ook daarmee kan je leren leven. Concl: Hulp vragen, blijven zoeken tot je wel de juiste therapie hebt, en inderdaad in gesprek gaan met verslavingsarts, psycholoog en psychiater. Er zit praktisch altijd een diepere laag onder een verslaving (Bv: ADHD of een angststoornis, etc.)

Zet hem op kerel! Je kan het! Zeker als ik het ook kan :)
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#7
mrorange zei:
Wat @Speedboot1993 schrijft, sluit ik me helemaal bij aan. Hulp vragen is het allerbelangrijkste. Terugvallen zijn heel normaal bij een verslaving, maar dan moet je wel goed gaan analyseren waar en waarom het fout is gegaan. Dit helpt je uiteindelijk je valkuilen en gebruikspatroon te herkennen, zodat je in de toekomst steeds beter wordt in het laten staan van je middel. Een verslaving bouw je op door de jaren heen, dan kan je niet verwachten dat het met 1 of 2 klinische openames weg is. Sterker nog een verslaving (ongeacht het middel) gaat nooit meer weg. Dat komt omdat je beloningscentrum in je prefrontale cortext niet meer lekker werkt. Het is als het ware teruggezet naar je puberteit. En pubers doen onverantwoorde en ondoordachte dingen omdat bij hen het beloningscentrum nog niet is volgroeid. Dat is het pas wel rond je 25ste. Maar die schade is blijvend, dus je bent voor je leven chronisch ziek. Maar ook daarmee kan je leren leven. Concl: Hulp vragen, blijven zoeken tot je wel de juiste therapie hebt, en inderdaad in gesprek gaan met verslavingsarts, psycholoog en psychiater. Er zit praktisch altijd een diepere laag onder een verslaving (Bv: ADHD of een angststoornis, etc.)
Klik om te vergroten...
Heel mooi verwoord!
fadi_92 zei:
goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
Klik om te vergroten...
dat zou je niet mogen tegen houden om te stoppen met gebruiken. Ik denk dat als je denkt dat het niet gaat lukken zonder 3mmc het ook niet gaat. Minder denken en probeer gewoon te genieten. Praat hier over met je huisarts, die kan je hier vast verder mee helpen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
fadi_92 zei:
goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
Klik om te vergroten...
Super! Blijf het proberen en geef nooit op. Er is een uitweg, en als je alles op alles zet kom je er beter uit dan ooit. Tijd om aan jezelf te gaan werken en alle shit die je al zo lang met je meedraagt van je af te schudden.

Houd je ons op de hoogte?
f
fadi_92Lid
01-01-2024, 00:00
#9
wanneer wordt 3CMC verboden in Nederland? Dat zou mij enorm helpen dat ik niet meer kan bestellen
Ik heb mijn pakket uit Nederland ontvangen. Ik kan dit niet stoppen😞😞😞😢
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wees eens heel eerlijk.. zou je echt stoppen met het gebruiken van drugs, als 3CMC hier verboden zou worden? Zou je geen andere stoffen of middelen bestellen ?

Hoe doen mensen dat die verslaafd zijn aan alcohol, cocaïne of cannabis? Dat is hier toch ook makkelijk te verkrijgen ?

die mensen die willen ook echt stoppen. Die mensen gaan actie ondernemen en zoeken hulp.

Ga niet in de slachtofferrol zitten en kom in actie! Jij kunt dit 💪🏻
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Een verbod zal weinig uitmaken. Je zoekt gewoon wat anders ter vervanging als je echt verslaafd bent. Heb je al gebeld? Dat gaat je wel helpen!
Klik om te vergroten...
Helemaal waar. Ik heb het al vaker gezegd: Het middel maakt niet uit, of het nou coke is, alcohol, game verslaving, gokverslaving, herpoin, en ga zo het rijtje maar af. fysiologisch gezien heb je dat belongingscentrum gereset naar dat van de puberteid. maar ik val in herhaleling.

@LucidLucy Zeldhulpgroepen zijn een verademing echt. Een daarbij een safe-house. Ik weet niet of ik namelijk van instanties mag praatsen hier, dus ik stuur je een PB.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
fadi_92 zei:
wanneer wordt 3CMC verboden in Nederland? Dat zou mij enorm helpen dat ik niet meer kan bestellen
Ik heb mijn pakket uit Nederland ontvangen. Ik kan dit niet stoppen😞😞😞😢
Klik om te vergroten...
Een verbod zal weinig uitmaken. Je zoekt gewoon wat anders ter vervanging als je echt verslaafd bent. Heb je al gebeld? Dat gaat je wel helpen!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoek bij voorkeur hulp in een 12 stappen kliniek. En zorg voor een klinische opname (ver weg) uit je omgeving. Op die manier kan je tijdens de behandeling niet terugvallen en moet je het afmaken.

Na de behandeling is het raadzaam om naar een safe-house te gaan. Ik weet niet zo goed hoe dat in Duitsland precies werkt. Maar dat is misschien iets om eens uit te zoeken.

Succes!

Ohja, en verder eens met @dupont . Een verbod gaat je niet helpen. De verslaving zoekt zijn heil wel in iets dat alsnog beschikbaar is. Of dat nou 3mmc, 3cmc, of wat voor stof dan ook is.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#14
PS. mocht het wel mogen (verwijzing naar een safehouse) dan wil ik ook wel even een algemeen berichtje plaatsen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
dat een verbod op een middel niet gaat helpen ben ik zelf het levende bewijs van

"vroeger" heel erg aan de toen nog legale 3MMC
tegenwoordig helemaal in de ban van MDPHP

het is alleen maar downhill gegaan met mij sinds die tijd
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
mrorange zei:
PS. mocht het wel mogen (verwijzing naar een safehouse) dan wil ik ook wel even een algemeen berichtje plaatsen.
Klik om te vergroten...
Verwijzen naar hulpverlenigsadressen mag voor zover ik weet! Also, als iets niet openbaar mag mag het vaak prive ook niet :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
mrorange zei:
Helemaal waar. Ik heb het al vaker gezegd: Het middel maakt niet uit, of het nou coke is, alcohol, game verslaving, gokverslaving, herpoin, en ga zo het rijtje maar af. fysiologisch gezien heb je dat belongingscentrum gereset naar dat van de puberteid. maar ik val in herhaleling.

@LucidLucy Zeldhulpgroepen zijn een verademing echt. Een daarbij een safe-house. Ik weet niet of ik namelijk van instanties mag praatsen hier, dus ik stuur je een PB.
Klik om te vergroten...
Ben je bekend met safe houses in Duitsland?

Safe house land in Nederland ken ik enigzins. Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.

En ja zelfhulpgroepen zijn inderdaad een verademing! Zonder het bestaan van deze groepen, had ik ongetwijfeld niet meer geleefd.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Ben je bekend met safe houses in Duitsland?

Safe house land in Nederland ken ik enigzins. Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.

En ja zelfhulpgroepen zijn inderdaad een verademing! Zonder het bestaan van deze groepen, had ik ongetwijfeld niet meer geleefd.
Klik om te vergroten...
Nee dat niet, maar je kan overal heen, maar ik heb hem een PD'tje gestuurd aan hem met wat aanknopingspunten
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.

En ja zelfhulpgroepen zijn inderdaad een verademing! Zonder het bestaan van deze groepen, had ik ongetwijfeld niet meer geleefd.
Klik om te vergroten...
Ja zekers! je gaat daar altijd zo chill en ontspannen weg. Ik ging altijd naar de NA, maar sindskort naar de CA. Is toch iets leukere groep en betere seting. Hoewel NA ook perfect was.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
mrorange zei:
Ja zekers! je gaat daar altijd zo chill en ontspannen weg. Ik ging altijd naar de NA, maar sindskort naar de CA. Is toch iets leukere groep en betere seting. Hoewel NA ook perfect was.
Klik om te vergroten...
Het verschilt ook echt per groep. Niet per se per programma. Ook al lijkt er wel een trend te zitten tussen het type mensen bij CA of bij NA.

Het belangrijkste is dat je een groep hebt waar je je fijn bij voelt. Ongeacht welk programma het nou is. Ik kom bij zowel NA als CA, afhankelijk van de sfeer in de groep zelf.

Vaak heb ik toch een lichte voorkeur voor NA groepen. Maar ik volg dan weer het CA programma.

Achja, herstel is herstel zullen we maar zeggen 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."