#1
Ja, dat is wel een goede tip.Dat heb ik ook hoor, maar als ik echt vaak of vaker die cravingsmomentjes ervaar, neem ik het tegenwoordig wel serieus. En ga dan terugdenken wat ik de afgelopen dagen heb gedaan waardoor die boog is gaan spannen. Het zijn dan bepaalde triggers geweest. Dan weet ik dat ik daar weer afstand van moet nemen. Want het fucked met je denken, je gaat weer echt denken dat het geen enkel probleem is en dat je je niet moet aanstellen maar weer gaan gebruiken.
Ik heb hier zelf ook al een beetje over na zitten denken en voor mij is het dat ik net terug ben van vakantie (zon, zee en iedereen zuipen), met de nodige etentjes in de horeca daar (wijn, whisky en coke snuiven op de WC) en daarna de terugweg door heel NL langs alle festivals die nu gaande zijn (helemaal losgaan met alles door elkaar).
Allemaal oude gedragspatronen en herinneringen aan zeer leuke tijden die terugkomen.. maar die tijd is gewoon over! Heb het nu ook echt wel leuk zonder drugs, alleen besef ik me dat nog niet altijd helemaal ofzo? Ik besef me gelukkig wel dat ik de katers, depressies en echtelijke ruzies niet meer mis!