Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe drugs het leven van een 16-jarige op de kop heeft gezet

hoe drugs het leven van een 16-jarige op de kop heeft gezet

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CouchlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heftig verhaal, goed geschreven.
Bewijst maar weer hoe erg makkelijk het is om aan stuff te komen als nieuwsgierige tiener.. kan eigenlijk echt niet.
Knap dat je nu 3 maanden clean bent!
Z

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Zeehond
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Poeh, heel indrukwekkend.
Knap om te zien hoe goed jij als 16-jarige dit op papier hebt gezet.
Je kan de tijd niet terug draaien, maar de levensles neem je mee naar de toekomst.
Dank je wel voor het delen.
s
staatsoldaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
alvast excuus voor deze lap tekst ik hoop dat je er doorheen komt en dat je hem helemaal leest!


April 2021

Het is een zonnige dag een kleine week na mijn zestiende verjaardag, ik fiets van school terug naar huis. Ik ga buiten in het zonnetje zitten. Ik scrol wat op mijn telefoon als er ineens iets in mij opkomt, iemand op school heeft mij verteld over "magic truffels". Ik raadpleeg google en vind wat interessante informatie over deze mysterieuze paddenstoelen. later op de dag ga ik achter mijn computer zitten en bestel ik 15gr psylocibe atlantis. Als ik dit had geweten, als ik had geweten dat deze beslissing mijn leven volledig zou ruineren, had ik natuurlijk nooit op die bestelknop geklikt. Of misschien toch wel? benieuwd naar hoe het zo fout had kunnen gaan?

Twee dagen later wacht ik stijf van de zenuwen op mijn pakketje, het komt geruisloos via de brievenbus binnen en ik snel met de envelop in mijn hand naar boven en verstop het pakketje onder mijn bed.
De dag waar ik een halve week naar heb uitgekeken is dan eindelijk aangebroken, mijn korte twee uur durende zaterdag shift(18-20) bij de Albert Heijn zit er op. Ik snel naar huis, dineer met mijn ouders en broertje en wacht tot ze alle drie slapen. Beneden op de bank maak ik het pakketje open en zie tegen mijn verwachtingen in?! een smerig hoopje paddenstoelen. Ik gooi ze snel naar binnen en moet bijna kotsen van de smaak, ik kauw goed en ga snel naar boven in mijn bed liggen. Wachtend op de effecten zie ik opeens mijn boekenkast naar voor komen, kleine dingen beginnen te bewegen en een tijdje later krijg ik allemaal gekke gedachten. Dit is geweldig dacht ik.

Mijn eerste truffeltrip is een feit, ik wacht twee weken tot ik weer kan trippen, dit doe ik voor 2 maanden lang, vier trips in totaal.

Juni 2021

Ik geniet zo van mijn truffeltrips dat ik er meer informatie over wil opzoeken. ik kom op een website uit die "research chemicals" verkoopt. Een website die een soortgelijke maar dan chemische versie(in mijn ogen) van magic truffels verkoopt; 1p-lsd. ik doe onderzoek en bestel het. Weer 2 dagen later wordt het door de brievenbus gepropt door de bezorgster. Ik open het pakketje en heb een gelukzalige trip. Wederom zoek ik verder naar andere research chemicals, ik strand op misschien wel de ergste van de ergste, 3mmc.
Twee dagen later neem ik een halve pellet(100mg) in de avond, na een halfuurtje begin ik hem te voelen en neem de andere helft ook. Dit gevoel was zo geweldig dat ik aan het einde van de maand besloot een hele gram te bestellen.

Juli/Augustus 2021

De gram is binnen en ik haal mijn eerste nacht op 3mmc door, ik maakte er wel bommetjes van omdat ik snuiven echt een no-go vond. het schooljaar komt tot een einde voor mij en ik ga met een mooie cijferlijst over van 4 naar 5 gymnasium. Ik begin steeds meer 3mmc te gebruiken maar merk maar weinig negatieve effecten, tot op een ochtend ik weer een nacht heb doorgehaald en op sta, ik kan nauwelijks ademhalen. Na vijf minuten googlen weet ik het al, extreme vasoconstrictie, dit is het ergste wat me ooit is overkomen denk ik. dit wil ik niet meer, maar na vijf dagen haal ik weer een nacht door. dit doe ik ongeveer 2x per week tot ik op vakantie ga met mijn ouders.
3 weken naar Frankrijk doet me goed, maar in de laatste week op vakantie bestel ik toch weer 3mmc, zodat als ik thuis kom in de avond direct weer 3mmc kan gebruiken. Zo doende kom ik thuis en gebruik uiteraard 3mmc. Mijn gebruik wordt steeds erger en ik ga ook steeds meer gebruiken. Ik ben een grens van mijzelf overgegaan, ik ben begonnen met snuiven. iets wat ik toch wel lekker vond, niet het feit dat ik poeder in mijn neus stopte, maar de handeling er om heen gaf mij al een goeie kick.
Mijn gebruik wordt extremer en ga frequenter gebruiken. Nog steeds merk ik maar weinig van de negatieve lange termijn effecten die het met zich meebrengt.

september/oktober 2021

Mijn gebruik is het zelfde gebleven en ik gebruik nu zelfs om de dag. Hoe ik dit gecombineerd heb met dagelijks elke dag om 8 uur op school zijn weet ik niet meer. rond deze periode begonnen de negatieve effecten op te komen. elke dag moe en lam, ik wilde niet meer, ik begon depressief te worden. Ik was even helemaal klaar met de wereld.
Op een dinsdag avond had ik een hockeywedstrijd. Mijn lichaam kwam in verzet, een half uur voordat we moesten verzamelen stortte ik in, mijn lichaam begaf het eveneens mijn geest. Ik kon niet meer, ik was kapot. huilend in mijn kamer vond mijn moeder me. Ik was zo moe dat mijn ouders dachten dat ik ziek was, maar na 2 weken lang moe op bed gelegen te hebben(en ondertussen savonds wel 3mmc te gebruiken), ben ik voor bloedonderzoek op aanraden van de huisarts naar het ziekenhuis gegaan. na dit onderzoek bleek dat er pfeiffer gevonden was in mijn bloed, op de lange termijn maar niet op de korte termijn(zijn 2 verschillende dingen waar ze op testen) de lange termijn kan ook betekenen dat ik het toen ik nog heel jong was heb gehad(wat waarschijnlijk ook zo was) Ik wist dat ik moe was door de 3mmc terwijl iedereen om mij heen dacht dat het ging om pfeiffer. dit maakte mij mentaal kapot maar ik was verslaafd aan de 3mmc en bleef doorgebruiken.
totdat het verboden werd. In november toen de laatste 3mmc op was ben ik opzoek gegaan naar iets nieuws. 4-fma en 2fdck was het deze keer. zoals je wel kan verwachten slurpte de 4fma al het geluk dat ik nog in mij had uit me. BAM! Depressie, ik was zwaar depressief en onderdrukte dit gevoel met de 2fdck en 4fma. het was de enige manier om uberhaupt nog iets te voelen. ik ging nog steeds niet naar school en het ging alsmaar slechter met me. Ik wist dat ik mijn leven aan het verpesten was maar ik bleef gebruiken omdat het nou eenmaal zo gaat met een verslaving. Diep van binnen weet je hoe ongelooflijk slecht het voor je is, maar je wil niet anders, je moet.

december 2021

December 2021 was een maand die mijn leven en dat van mijn ouders op zn kop heeft gezet.
het was een doodnormale dinsdag avond, ik was die dag weer naar school gegaan net als de week ervoor. het ging weer ietsje beter met me. Ik had besloten om op deze avond lsd te doen. Met mijn mentale gesteldheid ging het nog steeds niet top en dit was daarom achteraf gezien ook een verschrikkelijk domme keuze.
na een half uurtje begon de lsd te werken, ik merkte dat ik een hoge dosis had genomen en ging even op bed liggen. alles om mij heen draaide en ik begon bad te gaan. na een uur was ik zo hard aan het trippen dat ik niet meer wist wat ik aan het doen was. Mijn moeder was net thuis gekomen van haar werk en trof mij in deze toestand aan. Ik gaf toe aan haar dat ik een hoge dosis lsd had gebruikt en ik flipte hem. ik werd paniekerig en wild. ik had een gigantisch hoge dosis genomen van 500ug.
wat ik voelde is bijna onmogelijk om uit te leggen maar ik ga het proberen.
Ik was aan het schrijven in een notitie, elke keer dat ik de naam; n..... opschreef voelde het alsof ik meer verbonden werd met het universum, ik heb in die notitie die naam wel 200x opgeschreven. Mijn moeder had dus door dat het enorm slecht ging met me en belde 112, die haar vertelde dat ik direct naar de spoedeisende hulp moest. Ik wilde niet en stribbelde tegen, ik stribbelde zo tegen dat mijn vader samen met de buurman mij in de auto moesten hijsen. ondertussen was ik zo aan het trippen dat ik geluid kon voelen en atomen kon proeven.
mijn moeder probeerde me gerust te stellen door me diep in de ogen aan te kijken. Dit was het ergste dat ik ooit in mijn leven had gezien, mijn moeders gezicht terwijl ik aan het trippen was, haar gezicht zat vol met stippen en veranderde van kleur. eenmaal aangekomen in het ziekenhuis werd ik snel geholpen en werden mijn vitale functies gechecked. ik was in orde maar moest blijven tot de heftigste effecten waren uitgewerkt.
mijn ouders zaten op twee stoelen terwijl ik trippend in het ziekenhuis bed lag. De golven euforie werden afgewisseld door tranen en schuldgevoel. Is dit een droom vroeg ik me af? is dit allemaal wel echt? ben ik eigenlijk wel echt? leven we in een simulatie?
al die vragen, maar geen antwoorden. toen ik mijn ogen dichtdeed vertelde een fluisterende vrouwen stem me; het komt allemaal wel goed, je hebt tot in de eeuwigheid de tijd. wat moest ik hiermee? is er leven na de dood van mijn lichaam? sterft mijn geest dan niet? wat bedoeld ze hiermee? hoe ik het toen interpreteerde was als volgt; als ik hetgeen oplos waar zij het overheeft dan begrijp ik het gehele universum en kan ik samen met haar ronddwalen.
dit komt overeen met een natuurkundige theorie die blijkbaar bestond, deze stelt;
als we volledig weten wat ons universum inhoudt wordt deze vervangen door een nog complexer universum. Ook zou dit al een keer gebeurd zijn.( niemand weet natuurlijk of het klopt of niet en ik zeg ook niet dat ik er in geloof)
nog half in shock kom ik thuis samen met mijn ouders om 3 uur snachts. ik heb ongelooflijk veel spijt. Ik kan me niet voorstellen hoe zij zich gevoeld moeten hebben tijdens deze horror uren en ik begin ter plekke te tranen nu ik hier over schrijf.
Ik heb 4 gesprekken gehad met iemand van de jeugdzorg, dit is gelukkig nu afgerond.
ook ga ik naar een particuliere psycholoog die mij helpt met coping strategieen als ik weer stress ervaar of naar drugs wil grijpen. deze psycholoog helpt mij ook met emdr therapie om de traumas die ik heb opgelopen te verwerken.

ik heb dit verhaal over de meest verschrikkelijke periode van mijn leven geschreven omdat ik het even kwijt wilde, doe ermee wat je wilt. Ik ben nu zelf 3 maanden clean en wil anderen laten zien hoe enorm fout het kan gaan. Ook voor iemand van mijn leeftijd.
de reden dat ik dit hier plaats is omdat ik al een account had maar dit verhaal graag anoniem wil posten.
(ik heb geen 2x gechecked op spelfouten, excuus daarvoor)(ook geprobeerd zo kort mogelijk te houden anders had ik een poëtisch pareltje van gemaakt)


gr SJ
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeez wat een kutsituatie om, zoals het klinkt, bijna ego-death op te gaan. Hopelijk kan je als je er ready voor bent weer genieten van de psychedelica
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#5
knap dat je er uitgekomen bent en nu een levens les wijzer bent zo zie je maar hoe iets wat onschuldig lijkt wat je gewoon via internet kan bestellen zo leven zo op ze kop kan zetten
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Knap dat je op deze leeftijd zo kan reflecteren. Petje af!
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Indrukwekkend hoe je je uitdrukt! Voor een 16-jarige sta je al met je twee voeten op de grond. Je hebt levenservaring opgedaan en nu is het aan jou om die toe te passen. Als je eens mislukt is dat niet erg. Je valt en staat nadien weer op. Net als wij allemaal.
M
MikeqqqLid
01-01-2024, 00:00
#8
Succes verder jongen! je bent nog jong en hebt nog veel tijd voor je. Gelukkig weet je in ieder geval dat je niet met stofjes meot gaan spelen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mikeqqq zei:
Succes verder jongen! je bent nog jong en hebt nog veel tijd voor je. Gelukkig weet je in ieder geval dat je niet met stofjes meot gaan spelen!
Klik om te vergroten...
Wat een verhaal.... respect voor je visie van nu! Je hebt er iig een goede les over geleerd door eigen ervaring!
het is beter om niet meer naar welke drug dan ook te grijpen want je triggert jezelf weer ongetwijfeld in een nieuwe verslaving! Je bent goed bezig nu!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Één vraag heb ik nog.
Waarom had je die zeer hoge dosis van 500 ug genomen?
Dat is bijna 3 x een normale dosis...waarom zoveel?
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
staatsoldaat zei:
Ik ben nu zelf 3 maanden clean en wil anderen laten zien hoe enorm fout het kan gaan.
Klik om te vergroten...
Wat een verhaal! Hoe gaat het nu met je? Ik ben benieuwd of je het vol hebt gehouden?
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heftig verhaal, man! Ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
RnB_fan zei:
Heftig verhaal, man! Ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat?
Klik om te vergroten...

Niet meer online geweest na zijn verhaal dus we zullen het nooit weten.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."