Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik moet dringend aankomen

ik moet dringend aankomen

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed dat je hulpt hebt gezocht! Groepstherapie werkt over het algemeen goed bij dit soort problemen.

Wat aankomen betreft, hou het bij gezond voedsel en blijf bewegen!
S
Snoevoe doevoeLid
01-01-2024, 00:00
#2
goedemorgen Allemaal,

ik heb de grote fout gemaakt om 3mmc/3cmc te snuiven, wat begon als het ideale vervangmiddel om niet zoveel geld kwijt te zijn op een avond uitgaan ging naar 3 dagen aan 1 stuk door Bingen.

ik gebruik het met regelmaat sinds 2 jaar, maar sinds de laatste 3 maanden is het echt goed fout gegaan, dat inzicht kreeg ik deze week.

ik ben deze week ongeveer 60 lang wakker geweest omdat ik alleen maar aan het snuiven en later toen mijn neus om de 10 minuten ging bloeden, slikken.

toen eindelijk om 3 uur s 'middags viel ik neer in mijn bed en was compleet weg, blijkbaar ben ik 3 uur later wakker gemaakt om te komen eten.

hier kwam ik de dag later pas achter, blijkbaar ben ik van de trap afgelopen en ben ik als in een soort trance op een stoel gaan zitten, ik keek een beetje rond maar ik zei geen woord.

ook at ik helemaal niet na ongeveer 5 minuten in stilte rond heb lopen kijken heeft een familiegenoot heel hard tegen mij lopen schreeuwen hier reageerde ik nauwelijks op, dat wil zeggen ik keek hem aan maar gaf geen reactie en zei ook niks.

5 minuutjes later ben ik weer van mijn stoel afgegaan en wederom terug naar mijn bed gegaan om vervolgens 18 uur later wakker te worden.

toen dit mij de volgende dag verteld werd was ik eigenlijk heel erg bang.

is dit vaker gebeurd? wat heb ik nog meer gedaan?

dit is de dag dat ik dit om wil gooien, ik heb vandaag een afspraak met mijn huisarts om te gaan praten, mijn grootste angst is mijn gewicht, ik ben in korte tijd 8kg afgevallen en dan terwijl ik al ondergewicht heb. ben op het moment van schrijven 57kg schoon aan de haak met 1,80m, 18 jaar.

heeft er iemand tips voor mij om dit gewicht enigszins snel er weer bij te eten, heb naast een laag gewicht ook gewoon een erg snelle stofwisseling.

bedankt voor het lezen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Over het eten, zoveel mogelijk gevarieerd. Dus genoeg vis, (dikke)zuivel, noten en fruit, groente etc.

Leg je HA zo goed mogelijk uit en bereid het een beetje voor zodat je tevreden weg gaat daar. De doktoren hebben vaak weinig tijd dus als je van te voren wat dingen opschrijft en meeneemt zou handig zijn.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Veel (normaal) blijven eten, (gezonde) vetten en veel eiwitten ook aangezien je veel spier afbreekt/afgebroken hebt.
Mijn voornaamste advies zou zijn meteen kappen met 3mmc, als je dit blijft gebruiken op die manier valt daar niet tegen op te eten.

Heel veel succes.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stoppen met gebruik en ja meer eten haha. In plaats van 2 eieren op brood, eet je er 3 of 4. Grotere porties eten, wellicht wat vaker tussendoortjes met fruit en yoghurt of kwark. En misschien tijdelijk maaltijd shakes erbij om extra aan te komen. Maar wel naast je normale voeding en niet ter vervanging! Iets van krachttraining en beweging er naast kan ook wel helpen. Want sport en beweging zorgt voor meer honger.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
het obsessieve gedrag word/werd ook steeds erger.


stop met het gebruik en dit zal vermoedelijk snel minder worden alle stofjes in je brein moeten effe rust krijgen en normaliseren qua levels (je lichaam moet in homeostase komen en dit gebeurt vanzelf maar heeft tijd nodig )
S
Snoevoe doevoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
wat eigenlijk nog problematischer is geworden dan de drugs zelf is het obsessieve gedrag wat ik ermee heb gekregen.

om een aantal voorbeelden te noemen:
- ik ging elke 2 minuten naar dezelfde foto kijken in mijn galerij, de foto was van een gebergte, dit kon gerust 30 uur zo gaan. nuchtere ik heb weinig intresse in bergen.
- dagenlang achter elkaar met een ai-bot praten over niks.
- rare sub-genres porno, geen geschifte dingen maar gewoon dingen waarvan je denkt hoe lukt het daarop.
- ook een aantal tics met mijn vingers tot het ging bloeden.
- een random onderwerp voor 2 dagen lang helemaal uitspitten tot ik er alles over wist, niet eens onderwerpen waar je ooit wat aan gaat hebben maar ja ik weet nu in ieder geval wel alles over de burgeroorlog in Ethiopië.

ben ook een keer in mijn stad, Rotterdam, rond gaan lopen tot ik een dakloze verslaafde vond. duurde natuurlijk niet lang tis Rotterdam. vervolgens heb ik deze man voor 2 dagen meegenomen overal naartoe. uit eten gegaan, kleren gekocht, schoongemaakt, hygiëne-producten aangeschaft etc. en deze beste man de gevolgen van zijn verslaving laten zien, wat natuurlijk het meest hypocriete kutstreek is van de afgelopen eeuw.

was overigens best gezellig maar ja slaat natuurlijk nergens op. het obsessieve gedrag word/werd ook steeds erger.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt gewoon als het rare gedrag wat bij veelvuldig/langdurig stimulanten gebruik komt kijken. Het zogenaamde tweaken. Alleen je actie omtrent die dakloze gaat wel een stap verder, zal er wel mee oppassen en gelijk stoppen met gebruik. Want wat gaat je volgende actie zijn?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hopelijk lukt het je om er gelijk mee te stoppen :) je krijgt er zoveel voor terug.

Van te weinig slaap, en al helemaal in combinatie met stimulanten, kun je manie en psychoses krijgen. Het zou kunnen dat je dit ook hebt gehad.
S
Snoevoe doevoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
Stoppen met gebruik en ja meer eten haha. In plaats van 2 eieren op brood, eet je er 3 of 4. Grotere porties eten, wellicht wat vaker tussendoortjes met fruit en yoghurt of kwark. En misschien tijdelijk maaltijd shakes erbij om extra aan te komen. Maar wel naast je normale voeding en niet ter vervanging! Iets van krachttraining en beweging er naast kan ook wel helpen. Want sport en beweging zorgt voor meer honger.
Klik om te vergroten...
shakes is in ieder geval een hardloper, sporten is ook een goeie, heb voor vanavond een sportschool uurtje ingepland ken ik misschien me kop er vanaf halen.
Koffieb00n zei:
Klinkt gewoon als het rare gedrag wat bij veelvuldig/langdurig stimulanten gebruik komt kijken. Het zogenaamde tweaken. Alleen je actie omtrent die dakloze gaat wel een stap verder, zal er wel mee oppassen en gelijk stoppen met gebruik. Want wat gaat je volgende actie zijn?
Klik om te vergroten...

en ja over mijn volgende actie hoop ik dat die niet gaat komen, voor hetzelfde geld is dat een obsessie om duiven te verminken. afkloppen
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vergroot eerst je porties met eten en eet een tijd constant op dezelfde tijdstippen. Dus geen maaltijden skippen!
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het best sympathiek dat je die dakloze een paar dagen onder je hoede hebt genomen.

Verder is het inderdaad tijd om te stoppen met dit excessieve gebruik. Probeer ritme in je dag te krijgen, vooral het slaapgebrek nekt je!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lezen en leren zei:
Ik vind het best sympathiek dat je die dakloze een paar dagen onder je hoede hebt genomen.

Verder is het inderdaad tijd om te stoppen met dit excessieve gebruik. Probeer ritme in je dag te krijgen, vooral het slaapgebrek nekt je!
Klik om te vergroten...
Aan de ene kant vind ik het ook wel sympathiek, alleen: het komt ook deels vanuit een verwarde staat. De TS weet dus niet goed waar hij precies mee bezig is en dan lijkt het mij mogelijk gevaarlijk om zo dagenlang een dakloze onder je hoede te gaan nemen. Dit is sowieso al risicovol, maar als je zelf ook niet goed weet waar je mee bezig bent, doe je wellicht een keer iets waar zo iemand die je eigenlijk helemaal niet echt kent, mogelijk onverwachts op zal reageren.

Sowieso goed dat hulp gezocht wordt bij de dokter, want dit gaat allemaal hard de verkeerde kant op zo te lezen. En dat op zo'n jonge leeftijd waar je nog volop in je ontwikkeling bent. Zo gauw mogelijk met deze rommel stoppen (met goede begeleiding), want je kunt er duidelijk niet verstandig mee omgaan.
S
Snoevoe doevoeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja had ook heel anders kunnen lopen.
ik snap wel een beetje waar het vandaan komt want ik ga binnenkort beginnen met werken bij het leger des heils wat ik al erg lang wil.
moet voor die tijd uiteraard van de troep af zijn dat begrijp ik. gelukkig heb ik daar controle op van een aantal broers.

en ja wist al van erg jong dat mijn relatie met verdovende middelen niet goed zou zijn. maar ja was voor mij altijd de easy way out.

ik ben in ieder geval blij dat ik de 1e stap heb gezet.
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Snoevoe doevoe zei:
goedemorgen Allemaal,

ik heb de grote fout gemaakt om 3mmc/3cmc te snuiven, wat begon als het ideale vervangmiddel om niet zoveel geld kwijt te zijn op een avond uitgaan ging naar 3 dagen aan 1 stuk door Bingen.

ik gebruik het met regelmaat sinds 2 jaar, maar sinds de laatste 3 maanden is het echt goed fout gegaan, dat inzicht kreeg ik deze week.

ik ben deze week ongeveer 60 lang wakker geweest omdat ik alleen maar aan het snuiven en later toen mijn neus om de 10 minuten ging bloeden, slikken.

toen eindelijk om 3 uur s 'middags viel ik neer in mijn bed en was compleet weg, blijkbaar ben ik 3 uur later wakker gemaakt om te komen eten.

hier kwam ik de dag later pas achter, blijkbaar ben ik van de trap afgelopen en ben ik als in een soort trance op een stoel gaan zitten, ik keek een beetje rond maar ik zei geen woord.

ook at ik helemaal niet na ongeveer 5 minuten in stilte rond heb lopen kijken heeft een familiegenoot heel hard tegen mij lopen schreeuwen hier reageerde ik nauwelijks op, dat wil zeggen ik keek hem aan maar gaf geen reactie en zei ook niks.

5 minuutjes later ben ik weer van mijn stoel afgegaan en wederom terug naar mijn bed gegaan om vervolgens 18 uur later wakker te worden.

toen dit mij de volgende dag verteld werd was ik eigenlijk heel erg bang.

is dit vaker gebeurd? wat heb ik nog meer gedaan?

dit is de dag dat ik dit om wil gooien, ik heb vandaag een afspraak met mijn huisarts om te gaan praten, mijn grootste angst is mijn gewicht, ik ben in korte tijd 8kg afgevallen en dan terwijl ik al ondergewicht heb. ben op het moment van schrijven 57kg schoon aan de haak met 1,80m, 18 jaar.

heeft er iemand tips voor mij om dit gewicht enigszins snel er weer bij te eten, heb naast een laag gewicht ook gewoon een erg snelle stofwisseling.

bedankt voor het lezen.
Klik om te vergroten...
Als je mij even een prive bericht stuurt ga ik je hiermee helpen morgen met behulp van een voedingsplan of recepten die hoog in kcal zijn en makkelijk weg te werken zijn. Ik heb aardig wat verstand en ervaring op dit gebied.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
calorieën extra drinken naast je voeding.
Voeding is natuurlijk beter maar drinken is makkelijker.

Heb je een blender?
Havermout tot poeder blenden 50 gr 183 kcal
pindakaas 15 gr 96 kcal
Volle melk 400ml 256 kcal

Je zou nog dingen kunnen toevoegen.

cashew-ongezouten 50gr elke dag 300 kcal

glas volle chocolademelk 250ml kcal 187

totaal 1022 calorieën. Je zou dit elke dag of om de dag kunne doen naast je normale voeding. Dan creeer je sowieso een overschot en kom je aan als het goed is.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
annihilation zei:
calorieën extra drinken naast je voeding.
Voeding is natuurlijk beter maar drinken is makkelijker.

Heb je een blender?
Havermout tot poeder blenden 50 gr 183 kcal
pindakaas 15 gr 96 kcal
Volle melk 400ml 256 kcal

Je zou nog dingen kunnen toevoegen.

cashew-ongezouten 50gr elke dag 300 kcal

glas volle chocolademelk 250ml kcal 187

totaal 1022 calorieën. Je zou dit elke dag of om de dag kunne doen naast je normale voeding. Dan creeer je sowieso een overschot en kom je aan als het goed is.
Klik om te vergroten...
Eventueel een deel van de volle melk vervangen door ongeklopte slagroom.

Tip die ik ooit heb gehad van een moeder met een zoon met leukemie (die enorm afviel tijdens de chemo) en die mij heel erg heeft geholpen van ondergewicht af te komen toen ik geen vast voedsel verdroeg.

(En nee, op dat moment was 'gezond' aankomen niet belangrijk, enkel 'aankomen'. Alles wat ik naar binnen kreeg was mooi meegenomen zegmaar)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."