Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet gevoel wanneer....

Het gevoel wanneer....

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Erg herkenbaar, ookal heb ik het nooit verder dan dit laten komen. Heb altijd na dit besef een break genomen, ben ik nu ook aan het doen
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#2
plex zei:
Erg herkenbaar, ookal heb ik het nooit verder dan dit laten komen. Heb altijd na dit besef een break genomen, ben ik nu ook aan het doen
Klik om te vergroten...
Hoelang zit jij in zo een break? Ik ben benieuwd.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#3
GreenAnonMan zei:
Hoelang zit jij in zo een break? Ik ben benieuwd.
Klik om te vergroten...
Ben nu een maandje clean van alle harddrugs, ga vanacht misschien weer beginnen met cocaine. In principe doe ik dit minimaal totdat er geen tolerantie meer is plus twer extra weken. Het is belangrijk streng met jezelf te zijn en het liefst altijd meerdere weken tussen jouw gebruik te laten nu het nog kan. Straks verlies je alle controle, heb dit ook gehad met alcohol.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#4
GreenAnonMan zei:
Je realizeert dat langzamerhand, je eigenlijk een verslaving aan het beginnen bent. Laatste paar weken wel wat pep op gehad, en in 2 weken ook een halve pil XTC en die week daarop 2 pillen XTC met daarbovenop ook nog wat speed. Nu zei ik tegen mijzelf vorige week "Ik zal volgende week lekker clean blijven" en toch zat ik gisteren te hyperventileren door mijn drugsgebruik. Ook nu voelt het eigenlijk, alsof ik het volgende week gewoon lekker nog een keer wil doen....


Ik merk erg dat ik drugs nu meer gebruik dan drinken. Ach jah, wie kent nog meer dat gevoel dat je je nu realizeert dat een verslaving eigenlijk best op aan het bouwen is?
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, en een break is raadzaam, duur? Hoe langer hoe gezonder zou ik zeggen. 3-6 maanden minimaal. Maar eerst je andere shit settelen voor je weer gebruikt is het beste advies. Sterkte man!!
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#5
DjYella zei:
Herkenbaar, en een break is raadzaam, duur? Hoe langer hoe gezonder zou ik zeggen. 3-6 maanden minimaal. Maar eerst je andere shit settelen voor je weer gebruikt is het beste advies. Sterkte man!!
Klik om te vergroten...
Dankjewel, maar ik kan het niet inzien om 3 tot 6 maanden geen drugs te gebruiken. Is dit verslaving?

plex zei:
Ben nu een maandje clean van alle harddrugs, ga vanacht misschien weer beginnen met cocaine. In principe doe ik dit minimaal totdat er geen tolerantie meer is plus twer extra weken. Het is belangrijk streng met jezelf te zijn en het liefst altijd meerdere weken tussen jouw gebruik te laten nu het nog kan. Straks verlies je alle controle, heb dit ook gehad met alcohol.
Klik om te vergroten...
Oke interessant, en ja alcohol ben ik ook erg slecht mee gegaan.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#6
GreenAnonMan zei:
Dankjewel, maar ik kan het niet inzien om 3 tot 6 maanden geen drugs te gebruiken. Is dit verslaving?


Oke interessant, en ja alcohol ben ik ook erg slecht mee gegaan.
Klik om te vergroten...
Verslaving dat kan alleen jij beoordelen, zolang jij het niet vindt is de wereld tegen je.
Alle meds en drugs die ik icm alcohol heb gebruikt leidden bij mij tot de meest verschrikkelijke psychoses denkbaar, dus alcohol is echt een grote No - No mijns inzien, maar zo makkelijk gepakt ook....
Sterkte!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je dit nu inziet heb je nog een keuze. Je weet wat je moet doen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
@GreenAnonMan het klinkt mij alsof je op het punt staat de controle te gaan verliezen. Wat is er voor jou precies zo erg aan een half jaar nuchter zijn? Ik denk dat het een goede keuze zou zijn. Maargoed, als je gevoelig bent voor verslaving volgt het controleverlies waarschijnlijk toch wel, dan is een half jaar pauze alleen maar uitstel van executie. Maar ga maar eens kijken hoe lang je ‘t volhoudt!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoe langer je nuchter bent hoe meer winst en herstelmogelijkheden voor je brein
en zo vaak xtc gebruiken is echt slecht voor je receptoren en veel van de eventuele schade merk je pas als het te laat is

grijp in en denk goed na over de dingen nu het nog kan ! :)
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
@GreenAnonMan het klinkt mij alsof je op het punt staat de controle te gaan verliezen. Wat is er voor jou precies zo erg aan een half jaar nuchter zijn? Ik denk dat het een goede keuze zou zijn. Maargoed, als je gevoelig bent voor verslaving volgt het controleverlies waarschijnlijk toch wel, dan is een half jaar pauze alleen maar uitstel van executie. Maar ga maar eens kijken hoe lang je ‘t volhoudt!
Klik om te vergroten...
Ik zal mijn best doen, in iedergeval zal ik voor nu geen drugs doen tot 12 augustus (heb dan een groot event).


MR_CHIP zei:
hoe langer je nuchter bent hoe meer winst en herstelmogelijkheden voor je brein
en zo vaak xtc gebruiken is echt slecht voor je receptoren en veel van de eventuele schade merk je pas als het te laat is

grijp in en denk goed na over de dingen nu het nog kan ! :)
Klik om te vergroten...
Zeker weten. Ik zal het minstens 1 maand tussen houden, of langer.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stop while you're ahead
N
NxkxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb dit nu ook een beetje. Afgelopen maand veel gebruikt. Vooral op avonden dat ik het niet van plan ben.. Ik laat het toch toe 😬 Ga augustus op vakantie, dan neem ik helemaal niks (ook geen alcohol). Dus gebruik ik die vakantie als excuus wanneer ik 'onnodig' gebruik. "Oh ga toch een maandje niks doen, dan maakt een beetje vanavond toch niet uit!" Als dat weer bijna elke avond wordt... tja
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Νikè zei:
Vooral op avonden dat ik het niet van plan ben.. Ik laat het toch toe
Klik om te vergroten...
Dat zijn red flags, pas er mee op. Je maakt het voor jezelf steeds makkelijker om te gebruiken.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Stop nu het nog kan. Anders gaat dat bij een zwaar dieptepunt gebeuren en geloof mij, dat wil je niet... Ik was net zoals jij, geloof mij het gaat er steeds meer insluipen. Ga regels opstellen zoals je zegt een maand ertussen, begin daarmee. Daarna zou nog verstandiger zijn eens in de 3-6maanden. En het verstandigst helemaal niet... Maar als je uiteindelijk aan die regels kan houden, is het te doen.
N
NxkxLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Dat zijn red flags, pas er mee op. Je maakt het voor jezelf steeds makkelijker om te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Kga zeker oppassen.. Vanaf nu besloten om minder/geen alcohol meer te drinken. Voor de gezondheid, maar vooral om de gewoonte van drinken(/gebruiken) af te bouwen. Tot begin augustus van plan 2 avonden wat te gaan drinken. Mijn alcoholgebruik heb ik heel goed onder controle. Geen behoefte (kan het niet eens meer) om veel te drinken/'zuipen' en kan makkelijk stoppen na een drankje. Ik merkdat ik niet 'getriggerd' word door alcohol (maarja...misschien gaat het wel ongemerkt).
In ieder geval: Op vakantie ga ik GEEN alcohol drinken!! Drugs oid kan dan sowieso niet gelukkig, dus heb dan ook mijn nodige break te pakken 😅😤 Thanks voor de waarschuwing ! Ik weet 't zelf altijd zo goed, maar tis vaak beter om 't van iemand anders te horen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Νikè zei:
Kga zeker oppassen.. Vanaf nu besloten om minder/geen alcohol meer te drinken. Voor de gezondheid, maar vooral om de gewoonte van drinken(/gebruiken) af te bouwen. Tot begin augustus van plan 2 avonden wat te gaan drinken. Mijn alcoholgebruik heb ik heel goed onder controle. Geen behoefte (kan het niet eens meer) om veel te drinken/'zuipen' en kan makkelijk stoppen na een drankje. Ik merkdat ik niet 'getriggerd' word door alcohol (maarja...misschien gaat het wel ongemerkt).
In ieder geval: Op vakantie ga ik GEEN alcohol drinken!! Drugs oid kan dan sowieso niet gelukkig, dus heb dan ook mijn nodige break te pakken 😅😤 Thanks voor de waarschuwing ! Ik weet 't zelf altijd zo goed, maar tis vaak beter om 't van iemand anders te horen
Klik om te vergroten...
Dat soort dingen zijn een goede test. Maar wees streng voor jezelf. Als je je niet aan bovenstaande kan houden is dat geen ramp maar wel een teken dat er iets niet helemaal goed zit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je weet het al, ik zeg het toch nog een keer.

Kap toch helemaal met die alcohol!

Het is het niet waard...
En het gecombineerde gebruik van de alcohol met benzo's is zoals je weet echt gevaarlijk.
Het kan helemaal misgaan zo een combinatie...
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik realiseer me dat pas als ik er al een tijdje verslaafd ben. Bij mij duurt de fase van denken zonder te kunnen gewoon heel erg lang, want ik ga ervan uit dat mijn reden van gebruik (gewoon voor de lol, recreatief) nog steeds hetzelfde is als in het begin, maar dat is natuurlijk niet zo.
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je realizeert dat langzamerhand, je eigenlijk een verslaving aan het beginnen bent. Laatste paar weken wel wat pep op gehad, en in 2 weken ook een halve pil XTC en die week daarop 2 pillen XTC met daarbovenop ook nog wat speed. Nu zei ik tegen mijzelf vorige week "Ik zal volgende week lekker clean blijven" en toch zat ik gisteren te hyperventileren door mijn drugsgebruik. Ook nu voelt het eigenlijk, alsof ik het volgende week gewoon lekker nog een keer wil doen....


Ik merk erg dat ik drugs nu meer gebruik dan drinken. Ach jah, wie kent nog meer dat gevoel dat je je nu realizeert dat een verslaving eigenlijk best op aan het bouwen is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."