Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gezocht w.b.t woonruime

Hulp gezocht w.b.t woonruime

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
DonkeyGonz zei:
Hélemaal gelijk in Torchic, lijkt mij ook heeel fijn om na de behandeling/traject op mijzelf te gaan wonen ipv weer in die vicieuze cirkel te komen in het ''systeem'' van mijn ouders.


Antikraak is wellicht een optie, of nog beter ga ik (aankomende woensdag gesprek met GGZ contactpersoon) met hem in overleg over hoe en wat hij voor opties voor ogen heeft, of is dit een gekke vraag?

Groet, Donkey
Klik om te vergroten...

Lijkt me ook een hele goede vraag. Er zijn verschillende vormen voor bijvoorbeeld begeleid of beschermd wonen waardoor je toch wat stabiliteit hebt èn ook in de huidige huizenmarkt snel een plek kan vinden.

Als je je herstel ècht goed aan wilt pakken, kan ik eigenlijk alleen maar een safehouse aanbevelen. Dan wordt je herstel goed ondersteund het eerste jaar. Al zal je daar wel wat van je vrijheid voor in moeten leveren.
Achteraf gezien was het voor mij zelf misschien ook goed geweest om het eerste jaar in een safehouse te leven.

En een safehouse is altijd bedoelt om door te stromen. Dus je zal samen ook kijken naar je woonmogelijkheden na het safehouse.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Lijkt me ook een hele goede vraag. Er zijn verschillende vormen voor bijvoorbeeld begeleid of beschermd wonen waardoor je toch wat stabiliteit hebt èn ook in de huidige huizenmarkt snel een plek kan vinden.

Als je je herstel ècht goed aan wilt pakken, kan ik eigenlijk alleen maar een safehouse aanbevelen. Dan wordt je herstel goed ondersteund het eerste jaar. Al zal je daar wel wat van je vrijheid voor in moeten leveren.
Achteraf gezien was het voor mij zelf misschien ook goed geweest om het eerste jaar in een safehouse te leven.

En een safehouse is altijd bedoelt om door te stromen. Dus je zal samen ook kijken naar je woonmogelijkheden na het safehouse.
Klik om te vergroten...
Een safehouse is voornamelijk toch voor verslaving en bijvoorbeeld voor meiden in loverboy circuits of huiselijk geweld? Of mis ik iets?

Ik denk dat bij topic starter beschermd of begeleid wonen meer aansluit.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sta je al ingeschreven op een site voor sociale huur? Het is in veel gevallen vaak gunstig om jaren op te bouwen zonder er (nu gelijk) gebruik van te maken. Vanuit de zorg wordt dat ook vaak gestimuleerd. Stel je gaat bv. eerst naar een beschermde woonvorm, dan heb je daarna je inschrijfjaren waar je op terug kunt vallen als het tijd is om door te stromen naar een zelfstandige woonruimte.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Torchic zei:
Een safehouse is voornamelijk toch voor verslaving en bijvoorbeeld voor meiden in loverboy circuits of huiselijk geweld? Of mis ik iets?

Ik denk dat bij topic starter beschermd of begeleid wonen meer aansluit.
Klik om te vergroten...

Ah ja ik ging er even vanuit dat de behandeling gericht was op verslaving. My bad...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
@DonkeyGonz hoe gaat ie nu ?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
HappyMind zei:
Sta je al ingeschreven op een site voor sociale huur? Het is in veel gevallen vaak gunstig om jaren op te bouwen zonder er (nu gelijk) gebruik van te maken. Vanuit de zorg wordt dat ook vaak gestimuleerd. Stel je gaat bv. eerst naar een beschermde woonvorm, dan heb je daarna je inschrijfjaren waar je op terug kunt vallen als het tijd is om door te stromen naar een zelfstandige woonruimte.
Klik om te vergroten...
Altijd een goed idee!

Ik heb inmiddels een huis gekocht, maar ik heb mijn inschrijving bij de woningbouw gewoon hernieuwd. Je weet nooit wat er kan gebeuren in het leven.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
ikzelf woon in de woonvorm yulius bw oostpolder moet je wel autisme hebben maar het is best goed wonen (ligt eraan natuurlijk ook wat je zelf wilt doe) hier eigen appartement met eigen tag en 24x7 begeleiding om op terug te vallen
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het belangrijk is om een stabiele woonplek te hebben en zou begeleid/beschermd wonen echt meenemen in je overweging. Je kunt uiteindelijk altijd vanuit daar nog op zoek na iets voor jezelf.

Als je via de GGZ een woonplek krijgt heb je ondersteuning en zijn de lijntjes kort met je behandelaren.

Gebruik je de laatste tijd drugs?
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Al laaaaange tijd loopt het thuis stroef om meerdere redenen ook door mij zelf!

Nu ''schoppen'' ze me er onverwachts eerder uit als afgesproken omdat ze de hulp die ik krijg/heb te langzam gaat (mijn contactpersoon van GGZ NH is met vakantie tot morgen)

Via de GGD GGZ en de Gemeente heb ik nog wel contact met 2 hulpverleners, maar wil het liefste niet afhankelijk worden van begeleid wonen o.i.d ook al is dit wellicht het beste voor me... Zou ik contact gaan zoeken met de GGZ/GGD/Gemeente.

Vast zijn er hostels o.i.d in Noord - Holland. Hier ga ik naar opzoek , voel me verder gewoon alleen achtergelaten echt zo van ja je zoekt het verder maar uit. Naja snap hun frustratie en woede hier in. Maar dan sta je daar , vorige week ook al met 4 grote tassen vol ( Mocht toen ''ineens'' toch weer thuis komen wonen )

Nu sta ik er weer zo voor ik word van alle kanten uit elkaar getrokken alsof ik een speelpop ben!!
Je moet dit je moet dat want anders.. Terwijl we de afsrpaak hebben dat ik Óf werk Óf hulp zoek naja die hulp heb ik nu dus alleen wacht ik graag op mijn contact persoon om hiermee verder in te gaan..

Momenteel geen werk , wel bijstand maar geen bankrekening vol.. zouzo wel aan het werk kunnen voor 32 uur +/- maar fulltime is me momenteel gewoon te veel! Me ouders verwachten dit van me ,of ze verwachten dat ik hulp zoek en dat doe ik nu dus juist ook!!!! Het is in werking en de mensen daar zeggen ook , het is zo belangrijk voor jou om alles stap voor stap voor stap aan te pakken en nog langzamer het liefst.

Me ouders zijn zo vreselijk kortzichtig en begrijpen me levens style niet wat ik ook wel begrijp maar ik ben ze niet tot last.. behalve dan dat ik savonds wat later thuis kom dan dat hun gaan slapen maar kom élke avond gewoon thuis en slaap ik!

Voor vanavond heb ik een hotel , maar het leger des heils zie ik eerlijk gezegt niet zitten. Mocht het niet anders zijn dan maar , voel me neerslachtig , ellendig ,onzeker alsof ik helemaal niets goed kan doen voor mezelf door dat ik in hun ogen dus alles fout doe..
Terwijl ik zelf ervaar dat ik elke dag kleine stappen op een beter wandelpad!

Ik heb voor achter de hand nog wel een nieuwe vistent besteld zodat ik soms her en der een nachtje er uit kan op deze manier overigens vind ik hier altijd heerlijk de rust in!

Voel me kut man,

Donkey Gonz
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zorg dat je de kliniek in kunt. Je mag dan niet terug de straat op na je opname. Dan zit je voor wat betreft gebruik veilig, en je dwingt dan op redelijk korte termijn passende woonruimte af.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Zorg dat je de kliniek in kunt. Je mag dan niet terug de straat op na je opname. Dan zit je voor wat betreft gebruik veilig, en je dwingt dan op redelijk korte termijn passende woonruimte af.
Klik om te vergroten...
Yes ik voel je , ik heb al wat op het oog mede door me contactpersoon. Morgen lijkt me een goed idee daar naar toe te bellen en de situatie uit te leggen, ben benieuwd wat ze voor me kunnen betekenen.
Geen idee hoe het proces verloopt (Raphaël Stichting , instantie in samenwerking met de GGZ)

Zal het via hier even vermelden. Hoe dat is gegaan , verder de website van hen nog even dieper doorspitten!

Greets en thnx voor je advies :)
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
Ik denk dat het belangrijk is om een stabiele woonplek te hebben en zou begeleid/beschermd wonen echt meenemen in je overweging. Je kunt uiteindelijk altijd vanuit daar nog op zoek na iets voor jezelf.

Als je via de GGZ een woonplek krijgt heb je ondersteuning en zijn de lijntjes kort met je behandelaren.

Gebruik je de laatste tijd drugs?
Klik om te vergroten...
Yes!! Dat dus , stabiliteit structuur en ongestoord de dag beginnen en eindigen is erg veel waard voor mij. Ben erg snel overprikkeld , daardoor zijn de aanvaardingen die ik thuis heb behoorlijk intens waardoor men energie voor de dag wegsluipt.

Verder probeer ik afspraken te maken met bijvoorbeeld een tijd dat ik overdag weg ben en met avond eten thuis bent (of op tijd laat weten dat ik ergens anders eet ,waar ik ben en dat ik voor 11en thuis ben.)

Via de GGZ , Raphaël Stichting zal ik morgen contact opnemen en checken hoe en wat ze voor ogen hebben.

Is het een slim idee om gelijk "aan te dringen" voor een intake?

Momenteel gebruik ik nu niet , heb nog wel wat ketamine en een restje ghb staan.
Dit weekend heb ik met een vriend ook een gram speed gebruikt.
Om eerlijk te zijn, wilde ik daarnet al 2.5 ml pakken maar laat dat maar even staan.

Heb even een koffie gescoord, en probeer op internet opties en duidelijkheid voor me zelf te creëren.

Thnx Torchic voor je moeite en tijd!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
DonkeyGonz zei:
Yes!! Dat dus , stabiliteit structuur en ongestoord de dag beginnen en eindigen is erg veel waard voor mij. Ben erg snel overprikkeld , daardoor zijn de aanvaardingen die ik thuis heb behoorlijk intens waardoor men energie voor de dag wegsluipt.

Verder probeer ik afspraken te maken met bijvoorbeeld een tijd dat ik overdag weg ben en met avond eten thuis bent (of op tijd laat weten dat ik ergens anders eet ,waar ik ben en dat ik voor 11en thuis ben.)

Via de GGZ , Raphaël Stichting zal ik morgen contact opnemen en checken hoe en wat ze voor ogen hebben.

Is het een slim idee om gelijk "aan te dringen" voor een intake?

Momenteel gebruik ik nu niet , heb nog wel wat ketamine en een restje ghb staan.
Dit weekend heb ik met een vriend ook een gram speed gebruikt.
Om eerlijk te zijn, wilde ik daarnet al 2.5 ml pakken maar laat dat maar even staan.

Heb even een koffie gescoord, en probeer op internet opties en duidelijkheid voor me zelf te creëren.

Thnx Torchic voor je moeite en tijd!
Klik om te vergroten...
Goed dat je gelijk actie gaat ondernemen.

Waarschijnlijk zul je eerst een indicatie van de gemeente moeten krijgen vanuit het WMO. Hieruit word de woonvorm bekostigd.

Heb je op dit moment iemand die je kan helpen bij deze procedures? Het kan namelijk best lastig zijn om in je eentje te fixen.

Goede keuze dat je de drugs laat staan want dat gaat nu niet helpend zijn.

En geen probleem! Ik help je graag!😊
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stichting Terwille heeft ook meerdere locaties waar je opgenomen kan worden.

Weet niet hoe snel dat gaat maar ik vermoed dat je in jouw situatie voorrang krijgt. Wellicht ook via Huisarts spelen, die kunnen ook wat betekenen in het bespoedigen.

Sterkte maat
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Goed dat je gelijk actie gaat ondernemen.

Waarschijnlijk zul je eerst een indicatie van de gemeente moeten krijgen vanuit het WMO. Hieruit word de woonvorm bekostigd.

Heb je op dit moment iemand die je kan helpen bij deze procedures? Het kan namelijk best lastig zijn om in je eentje te fixen.

Goede keuze dat je de drugs laat staan want dat gaat nu niet helpend zijn.

En geen probleem! Ik help je graag!😊
Klik om te vergroten...
Ja toch! En bedankt , waardeer het dat je dat ook nog even beaamt!

Wil het liefste de wortels van de problemen pakken ipv de onkruid die daar uit groeit haha.

W.b.t woonruimte gaat morgen doorgezet worden kan nog 1 nachtje met een bon verzilveren morgen. Gelukkig!!

Ga zo de telefoon wegleggen want creëer anders geen rust voor het slapen.

Maar , wow ey ik was die hulp even vergeten in dat bos vol bramenstruiken. Kan door de doorns net 2cm vooruitkomen :tongueout:.

Gelukkig hebben we een maatschappelijk werker ingeschakeld en hebben we een redelijke band :) morgen ga ik haar even berichten , eyeopener torchic is on fire!^^

Verder heb ik ipv het belletje naar GGZ > Raphaël Stichting morgen, daarnet alvast een email klaar gemaakt om zo te versturen omdat ik weet dat hef nogal snel en choatisch kan gaan in zo telefoon gesprek.(Te veel info te korte tijd , voor mij dan haha)

Dat deel ik hier liever niet wegens privacy.

Ben je thuis in deze situatie wegens je betrokkenheid binnen dit onderwerp :)?

Voelt alsof je de enigste bent op moment van gebeurtenis :'). Maar voelt nu allemaal al een stuk lichter.

DonkeyGonz
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Stichting Terwille heeft ook meerdere locaties waar je opgenomen kan worden.

Weet niet hoe snel dat gaat maar ik vermoed dat je in jouw situatie voorrang krijgt. Wellicht ook via Huisarts spelen, die kunnen ook wat betekenen in het bespoedigen.

Sterkte maat
Klik om te vergroten...
Thanks voor dat gozer, waardeer al je recht voor ze raap berichten hier. Thumbs up en zal hier later even research naar doen ouwe.

Love
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
De boodschap van je ouders is denk ik dat het hoogste tijd is om zelf verantwoordelijkheid te gaan nemen. Hoewel ik het nogal onproductief vind om dat zomaar ineens te verwachten, al helemaal omdat er al een hulpvraag ligt. Lekker dan, zit jij er ineens mee opgescheept.

Maar goed, dat is wel de situatie hoe die nu is, hoe kut ook. Dus de vraag is: wat kun je doen? Je zegt eigenlijk al zelf dat je moeite hebt om alles zelf te organiseren. En tegelijkertijd zeg je dat je het zelf wil doen. Maar mag je dat ook nog even leren van jezelf?

Het is gewoon een luxe als je hulp krijgt aangeboden. En je hoeft er alleen maar 'ja' op te zeggen hoor. Wie weet, misschien help je jezelf er nog mee :wink:

Je kan pas echt trots op jezelf zijn als je weet dat je hebt gedaan wat je kon.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
DonkeyGonz zei:
Ja toch! En bedankt , waardeer het dat je dat ook nog even beaamt!

Wil het liefste de wortels van de problemen pakken ipv de onkruid die daar uit groeit haha.

W.b.t woonruimte gaat morgen doorgezet worden kan nog 1 nachtje met een bon verzilveren morgen. Gelukkig!!

Ga zo de telefoon wegleggen want creëer anders geen rust voor het slapen.

Maar , wow ey ik was die hulp even vergeten in dat bos vol bramenstruiken. Kan door de doorns net 2cm vooruitkomen :tongueout:.

Gelukkig hebben we een maatschappelijk werker ingeschakeld en hebben we een redelijke band :) morgen ga ik haar even berichten , eyeopener torchic is on fire!^^

Verder heb ik ipv het belletje naar GGZ > Raphaël Stichting morgen, daarnet alvast een email klaar gemaakt om zo te versturen omdat ik weet dat hef nogal snel en choatisch kan gaan in zo telefoon gesprek.(Te veel info te korte tijd , voor mij dan haha)

Dat deel ik hier liever niet wegens privacy.

Ben je thuis in deze situatie wegens je betrokkenheid binnen dit onderwerp :)?

Voelt alsof je de enigste bent op moment van gebeurtenis :'). Maar voelt nu allemaal al een stuk lichter.

DonkeyGonz
Klik om te vergroten...
Je bent goed bezig! Ga zo door!🤗

Ik weet veel van de GGZ en verslavingszorg af omdat ik daar zelf ook veel ervaring mee heb en heb gehad persoonlijk.

En vanuit mijn vorige baan weet ik ook veel over de zorg/gemeente/wonen/medicatie/diagnoses etcetera. Dus ik vind het fijn om mijn ervaring te delen en daar iemand mee te kunnen helpen want soms is het echt wel lastige materie en al helemaal als er veel emotie bij de situatie komt kijken.

Voel je vrij om ons op de hoogte te houden!
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#19
beste mensen,

bij deze even en kort en goed bericht, ik ben thuis weer welkom en heb samen met mijn zus(sen) en mijn ouders een goed gesprek gehad.

Het voordeel gekregen omdat ik zelf daadwerkelijk bezig ben met hulp , is er zodoende vrijdags ook een brief met van de GGZ binnengekomen met daarin een oproep!

Alles is thuis behapbaarder maar nog steeds wel op mijn tenen lopen, ben erg overprikkeld en moe maar ben vandaag en gisteren lekker wezen fietsen en sporten.
Dit heeft me erg goed gedaan, dit weekend even rust wellicht morgen een microdose LSD. Maar dit hoeft niet perse, ben erg druk met muziek mixen , en wellicht neem ik weer eens een set op om uit eindelijk als "trots" ook op soundcloud etc te zetten.

Btw wil jullie wel bedanken voor het snelle reageren en vooral de behulpzame kant in te zien van de mens, ook al is mijn vertrouwen nog zo beschadigd ik blijf mijn neus stoten maar ik blijf wél in vertrouwen geloven <3!

DonkeyGonz
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Het is gewoon een luxe als je hulp krijgt aangeboden. En je hoeft er alleen maar 'ja' op te zeggen hoor. Wie weet, misschien help je jezelf er nog mee
Klik om te vergroten...
@DonkeyGonz prent dit in uw brein!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."